معرفی کوه‌های تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی کوه‌های تایلند

در سفر با تور تایلند درخواهید یافت که مادر طبیعت، چیزی از زیبایی‌های بی بدیل برای این کشور کم نگذاشته و از جزایر باشکوه گرفته تا آبشارهای مسحورکننده و سایر جاذبه‌های طبیعی را به این خطه هدیه داده است. بدون شک تماشای این چشم اندازها از ارتفاعات پانورامای کوه‌های تایلند، تجربه‌ای منحصر به فرد را رقم می‌زند که نباید از آن غافل شد.

 

دوی اینتانون در تایلند

اگر در سفر با تور تایلند قصد دارید فقط از یک کوه دیدن کنید، حتما دوی اینتانون را انتخاب نمایید. این کوه که حدود ۲ ساعت از چیانگ مای فاصله دارد، مرتفع‌ترین کوه کشور است که ۲۵۶۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و به خاطر قله فوق‌العاده‌اش شهرت دارد. جاده‌ای را در این حوالی خواهید یافت که مسیر طبیعی بسیار شگفت انگیزی در نزدیکی قله ارائه می‌دهد.

این کوه منشا آبشارهای دیدنی در ارتفاعات پایین و میانی، مانند آبشار Mae Ya است. کل کوهستان و مناطق اطراف آن، با گیاهان و جانوران متنوعی در پارک ملی Doi Inthanon محصور شده است. ارتفاعات بالای کوه، با سایبان متراکم از جنگل‌های کوهستانی خودنمایی می‌کنند و درختان بلوط، درختان چای و گونه‌های درخت ماگنولیا و همچنین ارکیده، گلسنگ، خزه و سرخس در آنها غالب هستند. ارتفاعات پایین‌تر نیز، جنگل‌های برگریز را ارائه می‌دهند.

بعلاوه این کوهستان که از محبوب‌ترین کوه‌های تایلند است، زیستگاه بیش از ۴۰۰ گونه پرنده، از جمله گونه‌های کمیاب بومی است. همچنین گورال‌ها، خرس‌ها و آهوهای این کوهستان در کنار مارها و دیگر حیوانات کوچک، در کوه پرسه می‌زنند.

و در نهایت رودخانه پینگ و شاخه‌های آن، از این کوه سرچشمه می‌گیرند. دامنه‌های کوهستان نیز بسیار حاصلخیز بوده و برای اهداف کشاورزی، توسط جوامع محلی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در ضمن یک جاده آسفالت شده، توسط ارتش در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد که فعالیت‌های گردشگری را در این کوهستان آسان‌تر کرده است.

عکس: tourismthailand

 

خائو موکوجو در تایلند

این کوه با ارتفاع ۱۹۶۴ متر از سطح دریا، بلندترین کوه پارک ملی مائه ونگ به شمار می‌آید. رسیدن به اینجا و بازگشت از آن، نیاز به یک سفر ۳- ۵ روزه دارد و کوهنوردی در این محدوده آسان نخواهد بود. این سفرهای جنگلی، باید حتما همراه با راهنمای محلی انجام شود. بعلاوه در راه، ممکن است گیبون‌های لار، تاپیر مالایی، میمون‌ها و شاید حتی یک ببر را ببینید. در عین حال، هیچ چیز بیشتر از طلوع خورشید خیره کننده این کوهستان شما را متحیر نخواهد کرد و در این لحظه‌ها، حس می‌کنید که تمام دنیا زیر پایتان است.

 

گشت و گذاری جادویی در کرابی

عکس: bkkfoodie

 

فو لانگ کا در تایلند

در میان محبوبترین کوه‌های تایلند، پارک ملی فو لانگ کا با ارتفاع ۱۷۲۰ متر به زیبایی هرچه تمام‌تر خودنمایی می‌کند. از این کوهستان می‌توانید شاهد منظره‌ای فوق‌العاده از دره‌های روستایی، رخنمون‌های سنگ آهک و جنگل‌ها باشید. اینجا یک منطقه مه آلود است، بنابراین اغلب می‌توانید مه را بر فراز این مناظر پانوراما ببینید. این منظره خصوصا وقتی خورشید از لابلای مه عبور می‌کند، بسیار مسحور کننده است.

قله کوه بسیار باریک بوده و می‌تواند کمتر از ۱۰ نفر را در خود جای دهد. بیشتر منطقه جنگلی این حوالی، همیشه سبز بوده و با درختان بزرگ فراوان و همچنین گل‌های وحشی و گونه‌های کمیاب گیاهان پوشانده شده است. ضمن اینکه این کوهستان، زیستگاه بیش از ۱۰۰ گونه جانوری است.

عکس: thesmartlocal

 

دوئی چیانگ دائو در تایلند

کوهنوردی در مسیر پارک ملی چیانگ دائو و قله آن که در نزدیکی چیانگ مای واقع شده، گاهی اوقات بعنوان طولانی‌ترین پیاده روی یک روزه در شمال تایلند در نظر گرفته می‌شود. این کوه با ارتفاع ۲۲۲۵ متر، سومین کوه بلند کشور است و با یک کوه پیمایی چالش برانگیز، می‌توانید به قله آن برسید. کل سفر رفت و برگشت، حدود ۸ ساعت طول می‌کشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم مقدار زیادی آب و غذا به همراه داشته باشید.

گفتنی است این کوه که جزو خوش منظره‌ترین کوه‌های تایلند است، بخشی از رشته کوه Daen Lao بوده و انواع جنگل‌های مختلف را در خود جای داده است. بعلاوه در دشت‌هایی که کوه چیانگ دائو در آن واقع شده، غول سنگ آهکی که قدمت آن به ۲۵۰ میلیون سال می‌رسد قد علم کرده است. از طرفی این کوهستان، بهشت علاقمندان به پرندگان بوده و زیستگاه گونه‌های کمیاب مانند قرقاول هیوم است. ضمن اینکه گل‌ها و پروانه‌های کمیاب بسیاری را، در این محدوده شاهد خواهید بود.

 

مناطق جادویی تایلند که حتما باید به دیدنشان بروید

عکس: wofollow

 

دوی فا تانگ در تایلند

این کوهستان در نزدیکی مرز لائوس و تایلند، در حدود ۱۶۰ کیلومتری چیانگ رای و در پارک ملی Pha Daeng که از زیباترین پارک‌های ملی تایلند است واقع شده است. در نزدیکی قله کوه، رخنمون‌های صخره‌ای وجود دارند که فرصتی عالی برای عکاسی رقم می‌زنند. مناظر از این صخره‌ها، واقعا دیدنی هستند و چشم اندازی باورنکردنی به رودخانه مکونگ و رشته کوه لوانگ پرابانگ دارند. در ضمن کوهنوردی در دوی فا تانگ، به طرز شگفت انگیزی آسان است و سفری یک روزه و خاطره انگیز را از چیانگ مای به ارمغان می‌آورد.

همچنین باید گفت در طول سال، این محدوده که یکی از بهترین کوه‌های تایلند محسوب می‌شود، در مه پوشانده شده است. بعلاوه بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای منظره شکوفه‌های گیلاس هیمالیا وحشی و ارکیده‌ها، در طول ماه‌های دسامبر تا ژانویه لذت ببرند.

عکس: chiangmaitravelhub

 

فو چی فاه در تایلند

فو چی فا در ۲۵ کیلومتری کوه دوی فا تانگ، در امتداد مرز تایلند و لائوس و در گوشه شمال شرقی تایلند قرار دارد. ترکیب این دو کوه، برای یک سفر یک روزه بسیار آسان است. یک مسیر پیاده روی به بالای این کوه محبوب منتهی می‌شود.

توجه داشته باشید که این محدوده نیز با مه پوشانده شده و از بالای قله، می‌توانید شاهد تصاویری شگفت انگیز از خلاقیت مادر طبیعت باشید. در واقع اینجا با مناظر خیره کننده، گل‌های فراوان از همه رنگ‌ها و آب و هوای خنک در اکثر اوقات سال، بازدیدکنندگانش را به هیجان می‌آورد.

مسافرانی که این سفر را تجربه کرده‌اند، خواهند گفت که این کوهستان که جزو پرطرفدارترین کوه‌های تایلند است، بهترین منظره از طلوع خورشید را در کل کشور ارائه می‌دهد. چشم انداز فو چی فاه، بیشتر از مزارع بزرگ تشکیل شده است. در زیر صخره‌ها نیز روستایی به نام چیانگ تانگ وجود دارد که در مرز لائوس واقع شده و زیبایی‌های منحصر به فردی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

در ضمن اگرچه قله کوه در ارتفاع ۱۴۴۲ متری قرار دارد، اما برای رسیدن به قله لزوما نیازی به پیاده روی نیست و در صورت تمایل می‌توانید بیشتر مسیر را با ماشین یا موتور طی کنید. در نهایت، بهترین زمان برای کوهنوردی و بازدید از این منطقه فصل زمستان است که زیبایی‌های طبیعی به اوج خود می‌رسند.

 

۱۰ غذای خوش‌طعم و جادویی تایلند

عکس: thelostpassport

 

دوی ما موانگ سم موئن در تایلند

رسیدن به قله ۱۸۰۰ متری این کوه شگفت انگیز، یک پیاده روی ۱۸ کیلومتری را می‌طلبد. صعود به این کوه مه آلود، می‌تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. با این حال، پاداش این تلاش را در انتهای مسیر خواهید گرفت. در قله کوه، مناظری پانوراما و ۳۶۰ درجه از زیبایی‌های طبیعت، خصوصا مرتفع‌ترین آبشار تایلند یعنی Pitugro را شاهد خواهید بود.

عکس: chillpainai

 

خائو چانگ پواک در تایلند

این کوهستان با ۱۲۴۹ متر ارتفاع، سومین قله مرتفع کانچانابوری و در شمار بهترین کوه‌های تایلند محسوب می‌شود. اگر با تور بانکوک سفر می‌کنید، برای رسیدن به این محدوده لازم است ابتدا از بانکوک به سمت کانچانابوری بروید. سپس از کانچانابوری در یک مسیر پیاده روی ۸ کیلومتری، از این کوه زیبا بالا بروید و در جاده‌ای که به قله کوه منتهی می‌شود، از کنار جنگل‌های پراکنده متناوب و علفزارهای بی بدیل عبور کنید. در ضمن توجه داشته باشید اگر می‌خواهید در اینجا کوهنوردی کنید، باید حتما در مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی Thong Pha Phum ثبت نام کنید،.زیرا روزانه، تنها ۶۰ نفر مجاز کوهنوردی در این مسیر هستند.

بعلاوه باید گفت این مسیر پس از موکوجو در پارک ملی Mae Wong، یکی از سخت‌ترین صعودها را رقم می‌زند. با این حال زیبایی خیره کننده و غیرقابل انکار در پایان این راه پرچالش، انگیزه بسیاری از کوهنوردان این محدوده است. جالب است بدانید سازمان گردشگری تایلند (TAT)، این کوهستان را بعنوان یکی از ۱۰ مقصد رویایی رتبه بندی کرده است.

در عین حال باید گفت بهترین زمان برای بازدید از این کوه، پایان فصل بارندگی تا آغاز زمستان است. در این بازه زمانی، کوهستان تصویری بهشت گونه را ارائه می‌دهد و با طبیعتی سرسبز احاطه شده است. بعلاوه شب هنگام، هوای سرد لایه‌هایی از مه را در سراسر کوهستان ایجاد می‌کند و منظره‌ای بی بدیل را رقم می‌زند که نمی‌توانید چشم از آن بردارید.

عکس: klook

 

دوی آنگ خانگ در تایلند

در نهایت سری می‌زنیم به یکی دیگر از خوش منظره ترین کوه‌های تایلند که در ارتفاع ۱۹۲۸ متری بالاتر از سطح دریا واقع شده و در حدود ۳ ساعت رانندگی از چیانگ مای فاصله دارد. این محدوده با دره‌ها و جنگل‌ها احاطه گشته و آب و هوای خنک، اینجا را به مکانی ایده آل برای پیاده روی در تایلند بدل کرده است.

البته اغلب، این حوالی پوشیده از مه است و در عین حال گیاهان و گل‌های منحصر به فرد، به زیبایی آن دامن می‌زنند. گفتنی است بهترین زمان سال برای گشت و گذار در این کوه خوش منظره، اواخر زمستان است، زمانی که شکوفه‌های گیلاس هیمالیا و ساکورا تایلندی متولد می‌شوند.

با وجود جاذبه‌های متنوع و بسیار، لازم است حداقل یک روز کامل را در اینجا سپری کنید. ضمن اینکه اگر آمادگی پیاده روی ندارید، به راحتی از طریق ماشین می‌توانید به این کوهستان دسترسی داشته باشید و در این حوالی به گردش بپردازید.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در تایلند

عکس: trip

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۸ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران