معرفی ۱۵ معبد معروف تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی ۱۵ معبد معروف تایلند

معابد تایلند یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور به شمار می‌روند. ابنیه‌ای که از نگاه گردشگران در عین زیبایی مرموز نیز به نظر می‌آیند و هر کدامشان، ویژگی‌های منحصر به خود را دارند. بعضی از این معابد در محیط شهری قرار گرفته‌اند و بعضی در دل طبیعت قرار دارند. در ادامه همراه ما باشید تا ۱۵ مورد از مهم‌ترین و زیباترین معابد تایلند را به شما معرفی نماییم.

 

معبد پناهگاه حقیقت

معبد پناهگاه حقیقت (Sanctuary Of Truth) یکی از عجیب‌ترین معابدی‌ست که در تور تایلند می‌توانید به دیدنش بروید. بنایی که تماما از چوب ساخته شده و دارای حکاکی‌های بسیار پیچیده است. این بنای چوبی با مهارت فوق‌العاده‌ای ساخته شده و در نوع خود نه تنها در تایلند بلکه در تمام دنیا منحصر به فرد به حساب می‌آید. شما می‌توانیددر سفر به پاتایا از این معبد – موزه بازدید به عمل آورید.

آدرس: 206, 2 Soi Na Kluea 12, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri

عکس: tourismthailand.org

 

معبد غاری ببر

اگر در سفر به تایلند، به کرابی می‌روید، حتما باید به دیدن معبد غاری ببر (Tiger Cave Temple) که از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه است، دیدن نمایید. این مکان از معروف‌ترین معابد تایلند به شمار می‌آید و بر بالای تپه‌ای قرار گرفته که برای رسیدن به آن‌جا باید ۱۲۷۲ پله را بالا روید. در بالای تپه به جز زیبایی‌های خود معبد و مجسمه‌ی طلایی رنگ و بزرگ بودا، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا از کرابی را نیز به تماشا خواهید نشست.

آدرس: Krabi Noi, Mueang Krabi District, Krabi

 

جذاب‌ترین و دیدنی ترین جزایر نزدیک به پاتایا

عکس: tripadvisor.com

 

معبد وات ماهاتهات

این معبد در سوخوتای (Sukhothai) واقع شده که شهری باستانی در تایلند است که نسبتا به چیانگ مای نزدیک بوده و در سفر به آن‌ منطقه، می‌توانید به بازدید از آن‌جا بپردازید. در واقع سوخوتای یک پارک تاریخی محسوب شده و چندین و چند معبد و ویرانه‌هایی از بناهای مختلف را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. با این حال معبد وات ماهاتهات (Wat Mahathat) بسیار متفاوت از هر بنای دیگری‌ست و یکی از زیباترین معابد تایلند محسوب می‌شود.

آدرس: Sukhothai

عکس: tourismthailand.org

 

معبد وات پرا سری راتانا ساتادارام

وات پرا سری راتانا ساتادارام (Wat Phra Si Rattana Satsadaram) در زبان تایلندی به معنی "معبد زمردین بودا" ترجمه می‌شود مجموعه‌ای بزرگ در قلب بانکوک که یکی از دلایل نام گذاری آن وجود تندیس زمردین بودا در آن‌جاست که نمادی مهم از نظر مذهبی برای بودایان به حساب می‌آید. البته این نماد چندین بار در معابد مختلف تایلند جا به جا شده است تا این که در نهایت از سال ۱۷۸۴ به بانکوک آورده شد و در این مجموعه بزرگ که شامل چند بنای مختلف می‌شود، نگهداری می‌شود.

آدرس: Na Phra Lan Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok

 

دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند

عکس : thailandsa.co.za

 

معبد وات آرون

یکی دیگر از زیباترین معابد تایلند در بانکوک، وات آرون (Wat Arun) نام دارد که با طراحی خاص خود، بنایی مشهور در تایلند به حساب می‌آید. طراحی وات آرون به گونه‌ای بوده که زیر نور خورشید صبحگاهی، به زیبایی نور را منعکس کرده و تصویری شگفت‌انگیز را در کنار رودخانه به وجود می‌آورد. چندین هتل در سمت مخالف رودخانه وجود دارند که یکی از نکات تبلیغاتی‌شان، نمایش منظره‌ی این بنا از پنجره‌هایشان است.

آدرس: 158 Thanon Wang Doem, Wat Arun, Bangkok Yai, Bangkok

عکس : wat-arun.com

 

معبد وات چایواتانارام

این معبد در معروف‌ترین شهرهای باستانی تایلند، آیوتایا قرار گرفته که از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور نیز به شمار می‌رود. آیوتایا فاصله چندانی تا بانکوک ندارد و البته تورهای نیم روزه‌ی زیادی از پایتخت به ای منطقه تاریخی می‌آیند تا گردشگران به راحتی بتوانند از آن‌جا بازدید کنند. معبد وات چایواتانارام (Wat Chaiwatthanaram) به احترام مادر پادشاه در آیوتایا ساخته شده بود و این محل، پربازدیدترین و مشهورترین معبد در میان ابنیه این مجموعه به شمار می‌رود.

آدرس: Ban Pom, Ayutthaya

عکس: ayutthaya.go.th

 

معبد وات پا ماها چدی کیو

اسم معبد وات پا ماها چدی کیو (Wat Pa Maha Chedi Kaew) در زبان تایلندی به معنی "معبد یک میلیون بطری" است و البته خود معبد نیز به اندازه اسمش عجیب است! این عبادتگاه بودایی از ۱.۵ بطری شیشه‌ای ساخته شده و در عین زیبایی، نمادی‌ست برای بازیافت و مقابله با وضعیتی که تایلند در سال‌های اخیر به واسطه‌ی بطری‌های یک بار مصرف و شیشه‌ای دچارش شده است.

آدرس: Ban Don Mu 2, Tambon Non Sung, Sisaket

 

۹ مکان دیدنی جدید در بانکونک

عکس: wikipedia.org

 

وات فو

در میان تمام معابد تایلند، احتمالا وات فو (Wat Pho) به خاطر قرار گیری در مرکز شهر بانکوک و وجود مجسمه بزرگ و طلایی رنگ بودا، از همه‌ مشهورتر باشد و البته که میلیون‌ها بازدیدکننده نیز هر سال از آن‌جا دیدن می‌کنند. این معبد همچنین بزرگ‌ترین مجموعه مجسمه‌های بودا را در خود دارد که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

آدرس: Phra Nakhon District, Bangkok

عکس: tripsavvy.com

 

معبد وات پرا تات دوی سوتِپ

چیانگ مِی به وجود معابد متعددش معروف است. این معبد اما مکانی بسیار مقدس در میان بوداییان بوده و ساخت صومعه‌ی اصلی آن به قرن ۱۴ میلادی بر می‌گردد. معبد وات پرا تات دوی سوتپ (Wat Phra That Doi Suthep) در میان چندین معبد کوچک‌تر محاصره شده و وجود مجسمه‌های طلایی متعدد به این مجموعه، جلوه‌ای درخشان داده است.

آدرس: Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai

عکس: pickyourtrail.com

 

معبد وات رونگ خون

وات رونگ خون (Wat Rong Khun) یا معبد سفید، یکی از معروف‌ترین معابد تایلند و از جمله مکان‌های مذهبی مدرن این کشور است که در سال ۱۹۹۷ در چیانگ می ساخته شده است. معبدی تماما سفید با کنده‌کاری‌های پیچیده و زیبا که ظاهری یخ مانند به آن‌جا داده و این محل را به جایی مرموز و خوفناک بدل کرده است.‌ مردم محلی این مکان را دروازه بهشت می‌نامند و دو موجودی که در ابتدای پل ساخته شده‌اند، درباره سرنوشت شما بعد از مرگ تصمیم خواهند گرفت!

آدرس: Pa O Don Chai, Mueang Chiang Rai District, Chiang Rai

 

لذت گشت و گذاری دخترانه در بانکوک

عکس : travelingmitch.com

 

معبد وات پرا تات لامپانگ لوانگ

این معبد در مرکز استان لامپانگ قرار گرفته و به این معروف است که چند تار موی بودا در آن‌جا نگهداری می‌شود و از همین رو بودایی‌ها آن‌جا را بسیار مقدس بر می‌شمارند. همچنین این محل را بهترین نمونه از معمار سبک لانا نیز بر می‌شمارند. البته که تمام سازه‌های موجود در معبد وات پرا تات لامپانگ لوانگ (Wat Phra That Lampang Luang) به قرن ۱۳ میلادی بر نمی‌گردد، اما بخش‌های اصلی آن در همان دوران ساخته شده‌اند.

آدرس: Ko Kha District, Lampang

عکس: evaneos.ca

 

معبد وات ساکت

این معبد در دوران شکوه آیوتایا در بانکوک ساخته شده است اما مجسمه‌های مرمری که در آن‌جا می‌بینید همه در قرن بیستم ساخته شده و به مجموعه اضافه شده‌اند. معبد وات ساکت (Wat Saket) در منطقه‌ای مرتفع ساخته شده و اگر در طول روز به آن‌جا بروید، می‌توانید منظره‌ای زیبا از بانکوک را از آن بالا به تماشا بنشینید.

آدرس: Pom Prap Sattru Phai district, Bangkok

 

۸ هتل رویایی برای اقامت در پارک‌های ملی تایلند

عکس : placesofjuma.com

 

معبد سیریندهورن وارارام فو پارو                                                        

زیبایی معبد سیریندهورن وارارام فو پارو (Sirindhorn Wararam Phu Prao) شب‌ها با فانوس‌های رنگارنگ و نورپردازی زیبای این محل پدیدار می‌شود. بنای معبد بر خلاف بسیاری از بناهای مذهبی بودایی، دارای نورپردازی بوده و قرار گیری در منطقه‌ای مرتفع، جذابیتی مضاعف به آن‌جا بخشیده است.

آدرس: Chong Mek, Sirindhorn District, Ubon Ratchathani

عکس: changinglight.ie

 

معبد وات بنچامابوفیت

یکی دیگر از زیباترین معابد تایلند که جالب این که بر خلاف بسیاری دیگر از ابنیه مذهبی بودایی در این کشور، نشانه‌هایی از معماری اروپایی را می‌توان در آن مشاهده کرد. این بنا هنوز هم به عنوان یک مکان مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما گردشگران می‌توانند در ساعاتی خاص از آن‌جا بازدید کنند. معبد وات بنچامابوفیت (Wat Benchamabophit) در نزدیکی آیوتایا واقع شده و در زمان بازدید از آن محل، می‌توانید، سری به این معبد نیز بزنید.

آدرس: 69 Thanon Si Ayutthaya, Khwaeng Dusit, Khet Dusit, Krung Thep Maha Nakhon

عکس: expedia.com

 

معبد وات چالونگ

اگر تور پوکت را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده باشید، معابد زیادی هستند که در این سفر می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید اما در میان همه‌شان، معبد وات چالونگ (Wat Chalong) به واسطه‌ی چندین بنای کوچک و بزرگ خود، معماری زیبا و استفاده از رنگ‌های چشم گیر طلایی و قرمز و همچنین وجود مجسمه‌های متعدد بودا، در میان معابد تایلند در این منطقه، زیباترین تلقی می‌شود.

آدرس: 6 Chao Fah Tawan Tok Rd, Chalong, Muang, Phuket

 

بهترین مکان‌های تایلند برای سال نو میلادی

عکس : bestpricetravel.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۹ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 28 مهر 1402)

نظرات کاربران