معروف‌ترین گالری‌های هنری تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معروف‌ترین گالری‌های هنری تایلند

تایلند، گالری‌های هنری فراوانی را در دل خود جای داده و مقصدی خاطره انگیز برای تمام علاقمندان به هنر است که با تور تایلند سفر می‌کنند. به خصوص در سالهای اخیر، علاقه به هنر در تایلند بسیار رشد کرده و چه اهل هنر سنتی یا نقاشی مدرن باشید و یا به دنبال صنایع دستی و سایر آثاری که مخلوق بشر هستند، می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان، چیزی جالب توجه در این کشور پیدا کنید. در ادامه، به معرفی معروف‌ترین گالری‌های هنری تایلند خواهیم پرداخت و شما را با بخشی از حقایق جذاب این کشور آشنا خواهیم کرد.

 

Art and Culture Centre

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (BACC)، در قلب پایتخت واقع شده است. این مکان منحصر به فرد، در سال ۲۰۰۸ پس از نیاز شدید پایتخت به یک فضای هنری عمومی افتتاح شد و در حال حاضر رستوران‌های جالب توجه، کارگاه‌ها، کافه‌ها و موارد دیگری را در برگرفته است.

هدف اصلی این مرکز این است که بعنوان یک گالری، منحصر به فردترین آثار هنری را به نمایش بگذارد. گفتنی است نمایشگاه‌های متعددی به طور دائمی در این گالری برگزار می‌شوند و این مکان تمام ایام هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ باز است.

 

بازدید از گالری هنر در بهشت پاتایا

آدرس: 939Rama I Rd, Wang Mai, Pathum Wan District, Bangkok 10330, Thailand

 

Sangdee

پایتخت شمالی تایلند یعنی چیانگ مای، مجهز به یک جامعه هنری پر رونق است و برخی حتی لقب پایتخت هنری کشور را به آن داده‌اند. گالری‌ها و فضاهای هنری در سراسر شهر پراکنده هستند و به بازدیدکنندگانی که روحیه هنری دارند، این فرصت را می‌دهند که تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر به این کشور داشته باشند.

و اما یکی از مهمترین گالری‌های هنری در چیانگ مای، کافه و گالری Sangdee است که علاوه بر نمایش آثار هنری، مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی را برای افراد محلی و گردشگران برگزار می‌کند. گفتنی است این مرکز، توسط یک بنیاد غیرانتفاعی اداره می‌شود که هدف آن ایجاد حس مشارکت و کار جمعی است. گالری، شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه شب باز است.

آدرس: 5Siri Mangkalajarn Rd Lane 5, Tambon Su Thep, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand

 

Tonson

این گالری نیز آثار هنرمندان بین المللی و محلی را در فضایی جالب در شهر بانکوک به نمایش می‌گذارد. در این مکان، عمدتا آثار هنری معاصر ارائه می‌شوند و محیط نیز از سبک و دکوراسیونی مینیمالیستی برخوردار است. جالب است بدانید این گالری، اولین گالری در تایلند بوده که در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه هنر بازل در سوئیس شرکت کرد. در نهایت باید گفت در سفر با تور بانکوک برای بازدید از این مکان خاطره انگیز و زیبا می‌توانید یکشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ به اینجا مراجعه کنید.

آدرس: 100Soi Ton Son, Lumphini, Pathum Wan District, Bangkok 10330, Thailand

 

In Gallery

In Gallery، یک استودیوی هنری سنتی در پوکت است که نقاشی‌های رنگ روغن را در سبک‌های مختلف ارائه می‌دهد. آثار برخی از هنرمندان با استفاده از تکنیک‌های غیرمعمول شکل گرفته‌اند بنابراین می‌توانید سبک‌های مدرن، انتزاعی، سنتی و پرتره را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. همه آثار ارائه شده برای فروش گذاشته شده‌اند و اغلب می‌توانید هنرمندان تابلوها را ملاقات کنید و قبل از خرید آثارشان، با آنها صحبت نمایید.

 

بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

آدرس: 67/18Moo 5, Khukkak, Takuapa, Phang Nga, 82190

 

Kalwit

استودیوی چاپ، مرکز هنری، مدرسه موسیقی، گالری، کافی شاپ:

به نظر می‌رسد که استودیو و گالری Kalwit، همه این امکانات جالب را دربر گرفته است. این فضا در ابتدا خانه هنرمند تایلندی وال چیراچایساکول بود، اما بعدها وی این محل را به پاتوقی منحصر به فرد و آرام در مرکز شهر بانکوک بدل کرد تا علاقمندان به هنر دور هم جمع شوند و از فضای خلاقانه آن لذت ببرند.

اگر شما نیز در سفر با تور بانکوک مشتاق بازدید از این استودیو بودید، می‌توانید شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنید. و البته برای آشنایی با سایر گالری‌های این شهر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بازدید از گالری‌های هنری شهر هزار رنگ بانکوک را نیز مطالعه کنید.

آدرس: 119/14Soi Ruamrudee Community, Lumphini, Pathum Wan District, Bangkok 10330, Thailand

 

Gallery Seescape

این گالری که توسط یک هنرمند تایلندی با عنوان Torlarp Larpjaroensook در شهر چیانگ مای افتتاح شده است، فضایی وسیع، دیوارهای روشن و سفید و آثار نمایشگاهی هنری را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. البته هدف اصلی این مکان ارائه خدمات بعنوان یک گالری هنری است، اما در عین حال برای رفاه حال بازدیدکنندگان کافه‌ای دارد که انواع نوشیدنی‌ها و دسرها از جمله قهوه و کیک را سرو می‌کند. این مکان، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ فعالیت دارد.

 

آرامش در بهترین استودیوهای یوگا در پوکت

آدرس: 22/1Nimmanhemin Rd. Soi 17, Muang, Chiang Mai, Thailand

 

Arts Gallery and War Museum

شهر کانچانابوری دارای آثار تاریخی متعددی از جمله موزه‌ها، گورستان‌ها و گالری‌های هنری است. یکی از این یافته‌های قابل توجه در این منطقه، گالری هنرها و موزه جنگ است. این گالری در نوع خود بی نظیر بوده و مجموعه‌ای از مصنوعات، از جمله عکس‌های گرفته شده در جنگ جهانی دوم، نقاشی‌های دیواری هنری و مواردی دیگر را دربر گرفته است. گالری هنرها و موزه جنگ، دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷:۳۰ باز است.

Patong Inn Art

و در نهایت سری می‌زنیم به این گالری در شهر پوکت که بازدیدکنندگان علاوه بر مشاهده آثار هنری و خرید آنها، می‌توانند تابلویی با مضمون دلخواه از جمله عکسی خاص یا حتی نقاشی از چهره‌شان را سفارش دهند. آثار نقاشی عمدتا با رنگ روغن، اکریلیک، ذغال یا مداد خلق می‌شوند و گشت و گذار در لابلای انواع این تابلوها، لحظاتی خاطره انگیر را در سفر با تور پوکت برایتان به یادگار می‌گذارد.

آدرس: Haad Patong Road, Patong, Kathu, 83150 

۲۹ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران