بازدید از جزیره کوه فانگان تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بازدید از جزیره کوه فانگان تایلند

جزیره کوه فانگان تایلند قطعا یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر این کشور به حساب می‌آید و اگر چه در گذشته بیشتر مقصد کوله‌گردها به حساب می‌آمد اما این روزها، به نقطه‌ای جذاب تبدیل شده که با امکانات عالی از مسافران پذیرایی می‌کند. اگر قصد دارید در تور تایلند، سری به جزیره کوه فانگان بزنید یا به طور کلی در آن‌جا اقامت داشته باشید، مطلب امروز ما در مقتدرسیر تابان را مطالعه نمایید.

 

اطلاعات کلی درباره جزیره کوه فانگان تایلند

کوه فانگان (Koh Phangan) در خلیج تایلند و در ۶۵ کیلومتری سواحل اصلی کشور، بین سامویی و کوه تائو واقع شده است. اندازه این جزیره‌ی سرسبز و بزرگ به حدود ۱۲۵ کیلومتر مربع می‌رسد و آن را در میان مجمع الجزایر سامویی لحاظ می‌کنند. پس اگر برای سفر به تایلند، تور سامویی را انتخاب کرده باشید، خیلی راحت می‌توانید از کوه فانگان دیدن کنید.

سواحل متعدد و بسیار زیبا، مناطق جنگلی و سرسبز و فضای شاد از جمله خصوصیات معروف کوه فانگان به حساب می‌آیند. در این جزیره چندین بار، رستوران، هاستل‌های مختلف و انواع دکه‌های غذاهای خیابانی تایلند وجود داشته و همچنین پارتی‌های ماه کامل نیز تعداد زیادی توریست را هر ماه به این نقطه از تایلند می‌کشاند. در مجموع، شما با جزیره‌ای شاد و بسیار زیبا مواجه‌اید که مکانی عالی برای تفریح و خوشگذرانی محسوب می‌شود.

عکس: asiandreams.de

 

دیدنی‌های محبوب در جزیره کوه فانگان تایلند

خیلی از کسانی که اولین بار در سفر با تور تایلند به جزیره کوه فانگان می‌روند، تنها به قصد شرکت در پارتی‌های ماه کامل مسیرشان به آن‌‌جا می‌افتد. اما این جزیره فوق‌العاده زیبا دارای جاذبه‌های زیادی بوده و فعالیت‌های مختلف و متنوعی را می‌‌توانید در این مکان تجربه کنید.

ساحل لیلا

یکی از زیباترین نقاطی که در سفر به کوه فانگان می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید، ساحل لیلا (Leela Beach) بوده که در جنوب آن‌جا واقع شده است و دارای ماسه‌های نرم و روشن، آبی کریستالی و شفاف و منظره‌ی فوق‌العاده زیباست. آب پیش روی این ساحل برای شنا عالی بوده و درختان نخلی که رو به ساحل خم شده‌اند، سایه‌ی خوبی زیر آفتاب گرم کوه فانگان برایتان شکل خواهند داد. در اطراف این ساحل نیز چند هتل و رستوران خوب واقع شده و ریزورت معروف کابین نیز در همان نزدیکی‌ها قرار دارد.

 

۱۰ هتل جزیره‌ای جذاب در تایلند

عکس: homeiswhereyourbagis.com

 

ساحل هاد یوان

یکی دیگر از زیباترین نقاط جزیره که فانگان تایلند، ساحل هاد یوان (Haad Yuan Beach) در جنوب جزیره قرار دارد و وقتی با موتور یا ماشین از جاده‌ی هاد رین گذر می‌کنید تا به آن‌جا برسید، از میان مسیر جنگلی زیبایی گذر خواهید کرد و در نهایت به ساحلی دنج و معرکه می‌رسید که اطراف آن مملو از درختان گرمسیری است و سنگ‌های بزرگ منظره‌ای جذاب را در کنار آبی شفاف و زیبا شکل می‌دهند. این مکان از هر نظر، جایی عالی برای عکاسی، آبتنی و اسنورکلینگ به حساب می‌آید.

عکس: placesofjuma.com

 

آبشار فائنگ نوی

آبشار فائنگ نوی (Phaeng Noi Waterfall) بزرگ‌ترین و زیباترین آبشار در کوه فانگان و یکی از زیباترین آبشارهای تایلند است که بخشی از پارک ملی سادت نیز به حساب می‌آید. با توجه به این که جاده‌ تا نزدیکی آبشار کشیده شده، بازدید از این محل بسیار راحت است با این حال شما می‌توانید، از مسیر جنگلی، پیاده به دیدنش بروید و در طول راه از مسیر نیز لذت ببرید.

 

راهنمای سفر به جزیره هنگ در استان کرابی

عکس: placesofjuma.com

 

ساحل هاد رین

دهکده هاد رین (Haad Rin) دقیقا همان جایی است که هر ماه در آن‌جا، پارتی‌های بزرگ ماه کامل برگزار می‌شود. اما در نزدیکی این دهکده، ساحل بزرگ و زیبای هاد رین قرار دارد که محلی معرکه برای شنا و آفتاب گرفتن به حساب آمده، صخره‌های مملو از درخت آن‌جا را احاطه کرده‌اند. همچنین قایق‌هایی در این محل هستند که شما را به دیدن خلیج‌های اطراف جزیره کوه فانگان تایلند می‌برند تا بتوانید در طول سفر، از جاهای بیشتری نیز دیدن کنید.

عکس: placesofjuma.com

 

چشم اندازه کوه ما

در محل این منطقه مرتفع که رو به جزیره‌ای کوچک به نام کوه ما (Koh Ma) قرار گرفته، یک بار معروف روفتاپ به نام سیصد و شصت درجه وجود دارد که مکانی معرکه برای استراحت، سفارش نوشیدنی یا غذا و تماشای منظره‌ای بی‌بدیل در کوه فانگان خواهد بود. بدون هیچ تردیدی، وقتی به کوه فانگان می‌روید، حتما باید سری به آن‌جا زده و عکس‌هایی به یاد ماندنی در این محل ثبت کنید.

عکس: placesofjuma.com

 

ساحل هاد سالاد

اسم عجیب ساحل هاد سالاد (Haad Salad Beach) را فراموش کنید، این مکان، یکی دیگر جذاب‌ترین سواحل جزیره کوه فانگان بوده که البته از نظر امکانات تفریحی نیز، بهترین در جزیره محسوب می‌شود. ساحلی بسیار پربازدید که انواع بارها و کافه‌ها را اطراف خود می‌بیند و امکاناتی برای انجام تفریحات آبی در تایلند نیز در خود دارد.

 

کشف بهشت گرمسیری جزیره مرجانی تایلند

عکس: placesofjuma.com

 

معبد چینی گوان یین

اگر هم دوست دارید از معبدی زیبا در یک منطقه مرتفع با چشم‌اندازی دیدنی بازدید نمایید، بهتر است سری به معبد چینی گوان یین (Guan Yin)  بزنید. این معبد دارای طراحی فوق‌العاده دیدنی بوده و در جایی فوق‌العاده زیبا واقع شده است. البته بیش از ۲۰ معبد زیبای دیگر نیز در کوه فانگان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در جاهای مختلف جزیره دیدن نمایید.

عکس: placesofjuma.com

 

اجاره موتور در جزیره کوه فانگان تایلند

یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در کوه فانگان، اجاره‌ی موتور سیکلت‌های سبک است که با قیمتی بسیار پایین در اختیار شما قرار می‌گیرد و به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید، در همه جای جزیره گردش کرده و به دیدن نقاط دور افتاده‌تر بروید. البته این کار را تنها به کسانی پیشنهاد می‌کنیم، که رانندگی با موتور را به خوبی بلد هستند، با توجه به این که مسیرهای جنگلی، عموما گلی بوده و رانندگی در آن‌ها سخت است، کسانی که به خوبی از پس رانندگی موتور بر نمی‌آیند، بهتر است سراغ اجاره‌ی آن نروند.

عکس: placesofjuma.com

 

شرکت در پارتی‌های ماه کامل

همان طور که گفتیم، خیلی‌ها برای شرکت در پارتی‌های ماه کامل به جزیره کوه فانگان می‌آیند و این پارتی‌ها نیز هر ماه در روز ماه کامل برگزار می‌شود. البته با توجه به شلوغی بیش از حد جزیره در این روز، اگر تنها به قصد بازدید از سواحل و گشت و گذار قصد رفتن به کوه فانگان را دارید، بهتر است روزی دیگر را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید در پارتی شرکت کنید، حتما از قبل بلیط تهیه کرده و صبح به وسیله‌ی فری‌های قیمت پایین به فانگان بروید تا از جشن جا نمانید.

 

گشت و گذار در جزیره koh ngai تایلند

عکس: placesofjuma.com

 

غواصی و اسنورکلینگ

جزیره کوه فانگان در تایلند ، یکی از بهترین نقاط کشور برای اسنورکلینگ بوده و چندین مکان عالی برای غواصی نیز دارد. مناطق مرجانی رنگارنگ، ماهی‌های متنوع و بسیاری ویژگی‌های دیگر هستند که باعث می‌شوند، انجام این فعالیت‌ها را به تمامی گردشگرانی که به این منطقه می‌روند، پیشنهاد کنیم. البته نیازی نیست برای این کار حتما در کوه فانگان اقامت داشته باشید، حتی از خود جزیره اصلی سامویی نیز، تورهای زیادی برای غواصی به آن‌جا برگزار می‌شود. اما در خود جزیره، شرکت‌های مختلفی هستند که تور غواصی برگزار کرده و امکانات لازم برای اسنورکلینگ را نیز می‌توانید در سواحل اصلی اجاره کنید.

عکس: placesofjuma.com

 

چطور به جزیره کوه فانگان تایلند برویم؟

این جزیره دارای فرودگاه نیست و اگر قصد دارید به صورت هوایی به آن‌جا بروید، نزدیک‌ترین فرودگاه سامویی است و سپس از آن‌جا باید سوار کشتی‌های فری شده و خود را به کوه فانگان برسانید. البته امکان رفتن به قایق‌های تندرو هم به جزیره وجود دارد، اما هزینه‌ی این گونه قایق‌ها بسیار بیشتر از فری است. همچنین در نظر داشته باشید که کشتی‌ها به صورت مرتب از سامویی به کوه فانگان می‌روند و از این نظر دچار مشکل نخواهید شد.

 

معرفی ۵ جزیره ساکت و آرام در تایلند

عکس: placesofjuma.com

 

۰۸ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران