بازدید از ۴ جزیره دلربا نزدیک فی فی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بازدید از ۴ جزیره دلربا نزدیک فی فی

تایلند از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که هر سال افراد مختلفی را با سلایق و علاقه‌مندی‌های متفاوت به سوی خود می‌کشاند. شما چه بخواهید خرید کنید یا از فضای معنوی معابد سود ببرید و معماری عجیبشان را تماشا کنید، چه طبیعت‌دوست و ماجراجو باشید، سفر با تور تایلند شما را به هدفتان خواهد رساند. در این مقاله می‌خواهیم درباره جزایر فوق‌العاده نزدیک فی‌فی بخوانیم که لحظات سفرتان را خاطره‌انگیز می‌کنند.

فی‌فی بخشی از پارک ملی Noppharat Thara به شمار می‌رود و حدود چهل کیلومتر از کرابی فاصله دارد که مساحتی در حدود ۳۵ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. نام فی‌فی برگرفته از دو جزیره بزرگ فی‌فی دون و فی‌فی له در مجمع‌الجزایر است. مردم جهان عاشق این گنجینه‌های طبیعی هستند که از موقعیت مکانی آنها به دست می‌آیند. امواج غول پیکر دریا بیشتر خلیجی را که استراحتگاه و توسعه در آن واقع شده بود، زیر آب فرو برد. آئو تون سای در فی‌فی دون قربانیان زیادی گرفت. پاکسازی منطقه و بازگشت بازدیدکنندگان مدتی طول کشیده است، اما جزیره فی‌فی در تایلند دوباره روی پای خود ایستاده و حتی بهتر از قبل شده است. در این سفر نگاهی به تمام جزایر نزدیک فی فی بیندازید که مانند خود این جزایر چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

 

بهترین زمان برای بازدید از جزایر فی فی

بازدید از فی‌فی در شرایط آب و هوایی مساعد آن بسیار توصیه می‌شود. بهترین شرایط آب و هوایی به شما این امکان را می‌دهد که سایت را کشف کنید. دمای دلپذیر و آب و هوای مطبوع باعث می‌شود که فرد کمتر خسته شود و به اکتشافات مداوم او کمک می‌کند. بازدید از فی‌فی و جزایر مجاور آن بین ماه‌های نوامبر تا آوریل عالی است. دمای هوا متوسط ​​و قابل اعتماد به نظر می‌رسد و شما می‌توانید تفریحات متنوعی در این منطقه انجام دهید.

 

تفریحات شبانه در ۱۰ مکان عالی در بانکوک

زمستان در جزایر فی فی

زمستان که از ماه‌های نوامبر تا آوریل طول می‌کشد، زمان ایده‌آلی برای برنامه‌ریزی یک تعطیلات عالی در جزایر فی‌فی است. این شش ماه نرخ گردشگری بالایی برای جزایر نزدیک جزایر فی‌فی تایلند دارد. دما بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است که باعث می‌شود دما برای آفتاب گرفتن در روز و مهمانی در تمام شب عالی باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر در تعطیلات زمستانی به سر می‌برید سری به مقاله سفر زمستانی به مناطق مختلف تایلند نیز بزنید.

تابستان در جزایر فی فی

تابستان در جزیره فی فی گرم‌ترین فصل سال با رطوبتی در بالاترین حد خود است. تابستان به مدت دو ماه و نیم، از ماه مارس تا اواسط ماه مه ادامه دارد. دما در دهه سی متغیر است، اما به دلیل رطوبت زیاد ممکن است دمای بالای چهل نیز احساس شود. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله نکاتی برای سفر با تور تابستانی تایلند نیز بزنید.

باران موسمی در جزایر فی فی

مونسون در فی فی همچنین دارای میزان رطوبت بالایی است که آن را به شدت غیرقابل تحمل می‌کند. باران موسمی در فی‌فی از اواسط ماه مه تا سپتامبر ادامه دارد. میزان بارندگی بالا در طول این چهار ماه با درجه حرارت از اواسط دهه بیست تا اواخر دهه سی مشاهده می‌شود. اما دلیل اینکه باید در این زمان برای سفر برنامه‌ریزی کرد این است که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و گردشگران کمتری در اطراف خود خواهید دید. در نتیجه پاییز را به زمان مناسبی برای بازدید از فی‌فی به حساب می‌آورند.

 

چرا باید به کوه سامویی سفر کنید

۴ جزیره برتر در نزدیکی جزایر فی فی

فی فی توسط برخی از زیباترین جزایر احاطه شده است که مانند خود این جزایر چیزهای زیادی برای ارائه دارند. این لیست از تمام جزایری است که می‌توانید در نزدیکی جزایر مشاهده و گردش کنید.

۱. جزیره کو خای نوک، Koh Khai Nok

اگر می‌شنوید که کوه خای نوک یک جزیره زیبای کوچک است، پس بدانید که آن را دست کم گرفته‌اید. در خلیج فانگ نگا که تقریباً سی دقیقه با ساحل شرقی پوکت فاصله دارد، مکانی جذاب و دست کم گرفته شده است که نیاز به بازدید ماجراجویانی دارد که علاقه‌مند به جاهای کم شناخته شده‌اند. کوه خای نوک به عنوان گوهر پنهان جزایر فی فی در نظر گرفته می‌شود. از خلیج ساپان به سمت جنوب شرقی می‌رویم تا به کوه خای نوک برسیم. در شمال، جزایر رنگ یای Rang Yai با مزرعه مروارید در جلو و دکل‌های رادیویی و تپه‌های مشرف به شهر پوکت وجود دارد. کوه خای نوک جزیره کوچک مثلثی شکلی است که تقریباً به اندازه یک زمین فوتبال بزرگ با ارتفاعات سنگی و ماسه‌های سفید اطراف این جزیره باشکوه است. این جزایر خانه انبوهی از گیاهان و جانوران دریایی ساحلی هستند که در جزیره با نزدیک به دوازده گونه غنی از ماهی‌های استوایی یافت می‌شوند.

قهوه خانه‌ای در جزیره کوه خای نوک وجود دارد که بادهای دلپذیر ساحلی را را با بوی عالی قهوه پر می‌کند. این جزیره متشکل از چند میلیون قایق تفریحی چوبی است که روی آنها ساخته شده است. چندین رستوران در کوه خای نوک وجود دارد که غذاهای دریایی تازه و عالی سرو می‌کند و بهترین ساندویچ‌ها در جزیره را برای گردشگران درست می‌کند. شما در این جزیره می‌توانید کارهای آرامش‌بخشی همچون غذا دادن به ماهی ها، لذت بردن از شنا، غواصی و گشت تمام روزی در جزیره انجام دهید.

۲. جزایر کوه بیدا نوک و کوه بیدا نای، Koh Bida Nok ، Koh Bida Nai

دو جزیره معروف در مجاورت مجمع‌الجزایر فی فی که بیشتر در ضلع جنوبی آن واقع شده‌اند، یعنی کو بیدا نوک و کو بیدا نای، اساساً دو جزیره هستند که از سنگ آهک تشکیل شده و از دریای آندامان سرچشمه می‌گیرند. این سرزمین‌ها بیشتر به خاطر غواصی شناخته شده است. مردم می‌توانند در این منطقه به بهترین فرصت‌ ماجراجویی و غواصی عمیق دسترسی داشته باشند، زیرا این منطقه به دلیل توپوگرافی هیجان‌انگیز زیر آب که در آن می‌توان شاهد یک دیوار بزرگ، غارهای کوچک، کف‌های شنی و شیب‌داری بود، محبوب است. صخره‌هایی با مرجان‌های نرم و سخت که پراکنده شده‌اند و به شما امکان تماشای یک منظره‌ نفس‌گیر در زیر آب را می‌دهند. کوه بیدا نوک از کوه بیدا نای بزرگ است. هر سطح غواصی را می‌توان در کوه بیدا با توجه به راحتی انجام داد. معمولاً مردم ترجیح می‌دهند از شرق کوه بیدا شروع کنند و به آرامی به سمت جنوب صخره شیرجه بزنند. یکی از نکات پراهمیت و اصلی این مکان این است که غارهای زیر آب زیادی وجود دارد که لذت یک ماجراجویی را به شما ارائه دهد. کوه بیدا نوک تنوع حیات دریایی فراوانی دارد. از کوسه‌های گورخری شروع می‌شود تا ماهی‌های خاری که روی شن‌ها دراز کشیده‌اند. این دو جزیره بهترین جزایر نزدیک فی‌فی محسوب می‌شوند.

اگر یک تجربه منحصر به فرد همان چیزی است که دیوانه‌وار به دنبال آن بوده‌اید، کوه بیدا نای را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به خاطر صخره‌های غول‌پیکری که قبلاً بخشی از صخره‌ها بودند، به دلیل زندگی دریایی فراوان با نرم تنان معده‌پای دریایی به نام شاخه‌های برهنه که بر روی صخره‌های غوطه‌ور در بستر دریا می‌خزند، شناخته شده است. کوی بیدا نای کم عمق‌تر از کوه بیدا نوک است و برای غواصی در اطراف نیز قابل دسترس‌تر است. بهترین کارهایی که می‌توانید در اینجا انجام دهید، شنا و غواصی است. بی‌تردید تور جزیره را بخرید و لحظات خاطره‌انگیزی برای خود ثبت کنید.

 

بهترین مکان‌های تایلند برای سال نو میلادی

۳. جزایر کو یائو، Koh Yao Islands

جزایر کو یائو نای Koh Yao Nai به خوبی توسعه یافته و به خاطر هاله صلح در اطراف خود شناخته شده‌اند. پس از اهدای جایزه بین‌المللی Conservation International  و National Geographic Traveller به جایزه جهانی Legacy برای مدیریت مقصد، آن را در سراسر جهان مشهور کرده است. این جزایر به عنوان یکی از جزایر برتر نزدیک فی‌فی در نظر گرفته می‌شوند. برخی از مواردی که قبل از بازدید از این مکان باید به آن توجه کنید این است که در اینجا فعالیت‌های ماهیگیری همراه گردشگران انجام می‌شود. متأسفانه تسهیلات بانکی در دسترس نیست، بنابراین باید تنظیمات لازم را برای آن انجام داد. اما دسترسی به اینترنت در هتل‌ها، رستوران‌ها و اسپاهایی که در کوه یائو نوی قرار دارند وجود دارد. بهترین کارهایی که می‌توانید در جزایر کو یائو انجام دهید، قایق‌سواری و ماهیگیری است.

 

راهنمای سفری جذاب به هوا هین، تایلند

۴. جزیره پشه، Mosquito Island

سمت شرقی جزایر پشه دو سواحل دوست داشتنی دارد اما به ندرت توسط کسی بازدید می‌شود. جمعیت زیادی از پشه‌ها در هنگام غروب آفتاب وارد اینجا می‌شوند که باعث ناراحتی زیادی برای بازدیدکنندگان می‌شود. جزیره پشه‌ها به ‌خاطر محیط زیر آب با صخره‌های مرجانی نرم و حیات دریایی شناخته شده است. جذاب‌ترین ویژگی بازدید از این مکان وجود یک قله سه سر است که در عمق ۱۵ متری وجود دارد و محل زندگی کوسه‌های صخره‌ای نوک سیاه است. یکی از جزایر اطراف فی‌فی که این کوسه‌ها را می‌توان در آن پیدا کرد، جزیره پشه است. همچنین بهترین کارهایی را که می‌توانید در این جزیره انجام دهید، غواصی، غذا دادن به ماهی‌ها، شنا و ورزش‌های آبی است.

 

کشف بهشت گرمسیری جزیره مرجانی تایلند

نکاتی برای گردشگران به هنگام بازدید از جزایر فی فی

  • همیشه سعی کنید روزتان را زود شروع کنید.
  • فرصت را برای تجربه تمام ورزش‌های ماجراجویانه غنیمت بشمارید.
  • صخره‌نوردی در برج صخره‌ای تونسای به شما هجوم آدرنالینی می‌دهد که هیچ یک از لحظات سفرتان را فراموش نکنید.
  • هنگام رفتن به کوه بیدا نوک و نای همیشه پول نقد را از خودپرداز برداشت کنید.
  • هرگز عصرها از جزیره پشه بازدید نکنید. چرا که تعداد بی‌شمار آنها آزاردهنده خواهد بود.

 

در نهایت، شما با سفر به این چهار جزیره دلربا در نزدیکی فی‌فی تجربیات شگفت‌انگیزی را کسب خواهید کرد و لحظاتی پرماجرا و خاطره‌انگیز را ثبت می‌کنید. هر چند می‌توانید با استراحت بر روی قایق یا آفتاب گرفتن در ساحل، فقط بخش آرام‌بخش آن را تجربه کنید.

منبع

 

۱۹ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران