کشف بهشت گرمسیری جزیره مرجانی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
کشف بهشت گرمسیری جزیره مرجانی تایلند

سال‌هاست که تایلند با سواحل گرمسیری خود به عنوان یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی، به یکی از بهترین مقاصد تعطیلات تبدیل شده است. شما در سفر خود با تور تایلند بهترین‌ها را در سواحل آن تجربه خواهید کرد. جزایر مرجانی تایلند سواحلی با شن‌های سفید یا طلایی درخشان دارد که با آب‌های لاجوردی شفاف، تضاد زیبایی از رنگ‌های گرمسیری با طراوت و آرامش را ایجاد می‌کنند. در اینجا دو جزیره بی‌نظیر را به شما معرفی می‌کنیم تا بهترین خاطرات را با عزیزانتان در آنجا بسازید.

 

دو جزیره مرجانی تایلند و بهترین زمان برای بازدید

کو لارن در پاتایا و کو هاه در پوکت دو جزیره مرجانی بسیار محبوب در تایلند به شمار می‌روند. اصطلاح Koh در تایلندی مخفف جزیره است. آب و هوا در سراسر تایلند متفاوت است، اما بهترین زمان برای بازدید از سواحل زیبای تایلند را در طول فصل زمستان و ماه‌های خشک بین نوامبر تا فوریه در نظر بگیرید. دسامبر تا ماه مه هم فصل ایده‌آلی برای ساحل‌گردی است.

 

۱.جزیره کو لارن در پاتایا، Koh Larn In Pattaya

کو لارن یک جزیره کوهستانی زیبا است که عمدتاً از پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده و حدود هفت کیلومتر از ساحل پاتایا فاصله دارد. این جزیره که یکی از معروفترین و زیباترین سواحل پاتایا به شمار می‌رود، به طول ۴ کیلومتر و عرض ۲ کیلومتر دارای جاده‌های بسیار شیب‌دار و باریک با سنگفرش‌های آجری است و به اندازه کافی برای تردد منظم مناسب است. کوه لارن دارای شش ساحل اصلی و چند ساحل کوچکتر است. همه سواحل برای بازدیدکنندگان تور پاتایا تسهیل شده و دارای حمام و دوش هستند. رستوران‌های ساحلی انواع غذاهای دریایی خوشمزه تایلندی و غذاهای دیگر را سرو می‌کنند و بهترین بخش این است که می‌توانید غذای خود را حتی در صندلی کنار ساحل هم سفارش دهید. مدتی را در کو لارن Koh Larn بگذرانید و استراحت کنید تا از سروصدای شهر دور باشید. بی‌شک نسیم و سکوت امواج دریا ذهن شما را آرام می‌کند.

نحوه رسیدن به کو لارن Koh Larn  در پاتایا: راه‌های زیادی برای رسیدن به این جزیره گردش‌پذیر باز است. کو لارن که جزیره‌ای کوچک به شمار می‌رود، فرودگاه بین‌المللی مخصوص به خود ندارد. اما می‌توانید از کشورهای دیگر مانند هند یا دبی به فرودگاه بین‌المللی U-Tapao پاتایا که نزدیک‌ترین فرودگاه به این جزیره است، بروید. سپس با مینی‌بوس، تاکسی یا قطار به این شهر بروید و از پاتایا با قایق تندرو یا کشتی به کوه لارن برسید. مسیر شما به ترتیب زیر خواهد بود:

 

فرودگاه بین‌المللی U-Tapao به پاتایا

زمان سفر با مینی بوس یا قطار: ۴۵ دقیقه

پاتایا به کوه لارن

زمان سفر با قایق تندرو: ۱۵ دقیقه

زمان سفر با کشتی: ۴۵ دقیقه

 

همچنین می‌توانید با یک پرواز به فرودگاه سووارنابومی در بانکوک بروید، سپس یک تاکسی یا اتوبوس به پاتایا که حدود ۱۵۰ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد، کرایه کنید و همانطور که در بالا ذکر شد به Koh Larn بروید.

 

تجربه زیپ لاین در چیانگ مای تایلند

بهترین سواحل کوه لارن در پاتایا

 

۱. ساحل سامای در کوه لارن پاتایا، Samae Beach

ساحل Samae یکی از سواحل مورد علاقه کوه لارن است. در فصل پر بازدید و های‌سیزن، حدود ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر هر روز در سفر با تور تایلند به این ساحل می‌روند. طول این ساحل در حدود ۵۳۷ کیلومتر است که می‌توانید از قدم زدن در آنجا لذت ببرید. مغازه‌هایی در ساحل وجود دارد که از آنجا می‌توانید به راحتی یک صندلی ساحلی با پرداخت مبلغی برای یک روز کرایه کنید. ساحل Samae حدود ده تا بیست رستوران تایلندی و غربی دارد. غذا و نوشیدنی به راحتی در مغازه‌هایی که در کنار ساحل قرار دارند در دسترس هستند. شما همچنین می‌توانید غذای خود را به ساحل ببرید. اگر قصد اقامت در اینجا را دارید، از میان حدود پانزده بانگلو و یک استراحتگاه با صد اتاق امکان انتخاب کنید.

۲. ساحل تین در کوه لارن پاتایا، Tien Beach

ساحل تین چهارصد متری دارای رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی زیادی است که نسبت به سایر سواحل نسبتاً مجلل و گران هستند. این ساحل با قایق‌های تندرو قابل دسترسی است و می‌توانید برای رسیدن به ساحل تین از Na Ban یک تاکسی محلی بگیرید. تاکسی شما را در عرض پنج دقیقه از ساحل دور می‌کند زیرا جاده‌ای به ساحل وجود ندارد. صندلی‌های ساحلی آفتاب‌گیر هم کیفیت و راحتی بهتری دارند. حتما در اینجا غذاهای تایلندی را امتحان کنید و یا اسمی آشنا از منوی غربی سفارش دهید. اگر تصمیم به گرفتن اتاقی در ساحل داشته باشید، این ساحل ۴ تا ۸ خانه ییلاقی دارد که می‌توانید در آنها اقامت کنید. بسیاری از مسافران یک روزه تا غروب آنجا را ترک می‌کنند و آن را به مکانی آرام برای تماشای غروب خورشید تبدیل می‌کنند تا زوج‌های عاشق در آنجا بمانند و خاطره‌سازی کنند.

 

بهترین مقاصد توریستی تایلند (بخش اول)

۳. ساحل تواین در کوه لارن پاتایا، Tawaen Beach

ساحل Tawaen یکی از بهترین سواحل در کوه لارن که در بین بازدیدکنندگان تور پاتایا بسیار محبوب است. این ساحل روزانه حدود سه هزار بازدیدکننده دارد. از آنجایی که این مکان گردشگر بین‌المللی زیادی را به خود جذب می‌کند، بسیاری از زبان‌های خارجی مختلف در اینجا قابل درک هستند. این یک مکان عالی برای غذا خوردن است و بسیاری از رستوران‌ها در پخت و سرو غذاهای بین‌المللی مختلف مانند روسی و چینی تخصص دارند. در این ساحل بیش از ۲۵ رستوران وجود دارد که در آنها غذای مورد علاقه خود را خواهید یافت. اگر تحت تأثیر این مکان قرار گرفتید و تصمیم داشتید که چند روزی را در اینجا بگذرانید، پنج استراحتگاه کوچک در این منطقه وجود دارد.

۴. ساحل تایایی در کوه لارن پاتایا، Tayaiy Beach

ساحل Tayaiy با طول ۱۴۰ متر، یکی از سواحل اصلی کو لارن است. در این ساحل یک رستوران وجود دارد که غذاهای خوش‌طعم تایلندی و غربی سرو می‌کند. از آنجایی که تایایی کوچکترین و کم جمعیت‌ترین ساحل کو لارن است، شما می‌توانید یک روز آرام را در اینجا سپری کنید و اگر می‌خواهید برای مدت طولانی بمانید، ۴ بانگلو وجود دارد.

 

بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

۵. ساحل تانگ لانگ در کوه لارن پاتایا، Tong Lang Beach

تانگ لانگ به طول دویست متر یکی از سواحل کوچک کوه لارن است. زمین باریکی با فضای زیادی برای فعالیت دارد. هیچ جاده‌ای به تانگ لند وجود ندارد، بنابراین فقط از طریق قایق می‌توانید به اینجا برسید.

۶. ساحل نوال در کوه لارن پاتایا، Nual Beach

ساحل نوال در نوک جنوبی کوه لارن، ساحلی متوسط است. اگر به دنبال جای خلوتی هستید، اینجا یکی از بهترین سواحل برای بازدید در تعطیلات پاتایا است. خط ساحلی پاتایا هم زیبایی بیشتری به منظره پیش رو می‌بخشد. فقط یک رستوران در ساحل وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آنجا غذا و نوشیدنی را برای خود سفارش دهید. گروه کوچکی از میمون‌ها این جزیره را به خانه خود تبدیل کرده‌اند. با آنها دوستانه رفتار کنید و موز بدهید.

 

زیباترین پارک‌های تایلند (بخش اول)

اقامت در کوه لارن در پاتایا

حتی اگر برای یک روز هم بروید، این احتمال وجود دارد که نظر خود را تغییر دهید و تصمیم بگیرید برای مدتی در کوه لارن بمانید. این جزیره کاملاً آرامش بخش و زندگی در اینجا آسان است. اقامتگاه و رستوران‌های زیادی با خدمات مناسب وجود دارند تا از شما پذیرایی کنند. سعی کنید اتاقی رو به دریا انتخاب کنید. در زیر برخی از اقامتگاه‌های خوب این جزیره را به شما معرفی می‌کنیم:

 

  • اقامتگاه سانتوسا، نابان (Suntosa Resort, Naban)
  • خانه مسافر ساحل دریا، نبان (Sea Beach Guest House, Naban)
  • ریم تالای ریزورت کوه لارن (Rim Talay Resort Koh Larn)
  • ریزورتلارینا (Lareena Resort)
  • ریزورتبونچون (Booncheun Resort)
  • ریزورتچوسری (Choosri Resort)
  • ریزورتسین او رای کوه لارن (Sin U Rai Resort Koh Larn)
  • ریزورتزانادو، ساحلسامای (Xanadu Resort, Samae Beach)
  • فانوس دریایی (The Lighthouse)
  • بان رائه (Baan Rae)
  • لومتالی، ساحل تاواین (Lomtalay, Tawaen Beach)
  • زرشک، ساحل تواین (Barberry, Tawaen Beach)
  • اقامتگاه کو لارن ریوریا (Koh Larn Riviera)

 

فعالیت‌های ساحلی و کارهایی که باید در کوه لارن پاتایا انجام دهید

  • پاراسلینگ پشت قایق تندرو
  • قایق موز
  • اجاره جت اسکی
  • شنا در آب‌های گرمسیری
  • پیاده‌روی در زیر آب
  • اجاره موتور
  • دوچرخه سواری پر ماجرا بر روی تپه‌های کوه لارن
  • ماهیگیری
  • غواصی
  • آفتاب گرفتن

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های ۲۰۲۲ تایلند (قسمت اول)

۲. کوه هائه در پوکت، Koh Hae

در فاصله شش کیلومتری جنوب شرقی پوکت، کوه هائه، یکی دیگر از مقصدهای فرار زیبا در تایلند قرار دارد. این هم جزیره مرجانی هم صخره‌های زیبا و وسیعی دارد که به خاطر همین سواحل طلایی عجیب و غریبش مشهور است. این جزیره دارای سه ساحل اصلی است.

نحوه رسیدن به کوه هائه Koh Hae در پوکت: برای رسیدن به این جزیره، ابتدا باید به پوکت پرواز کنید. تعداد کمی از خطوط هوایی اما کارآمد از شهرهای بزرگ تا فرودگاه بین‌المللی پوکت (HKT) وجود دارد. سپس با تاکسی به ساحل راوای در پوکت یا اسکله چالونگ بروید. از اینجا می‌توانید یک قایق به سواحل کوه هائه کرایه کنید. مسیر شما به ترتیب زیر خواهد بود:

 

فرودگاه بین المللی پوکت (HKT) به ساحل راوای

زمان سفر: حدود یک ساعت و بیست دقیقه

ساحل راوای Rawai به کوه هائه Koh Hae

بهترین سواحل کوه هائه در پوکت

 

۱. ساحل لانگ بیچ در کوه هائه پوکت، Long Beach

همانطور که از نامش پیداست، لانگ بیچ طولانی‌ترین ساحل جزیره کوه هائه است. اندازه آن ۸۰۰ متر و در بین تمام سواحل اینجا محبوب‌ترین است. در این ساحل شما می‌توانید از بازی والیبال ساحلی لذت ببرید. لانگ بیچ بهترین مکان برای غواصی نیست چون که مرجان‌های نزدیک ساحل به دلیل فعالیت‌های آبی مکرر آسیب دیده‌اند. اما اگر واقعاً مشتاق آن هستید، صد متر جلوتر شنا کنید تا مرجان‌ها و ماهی‌های رنگارنگ فراوانی را ببینید.

 

آشنایی با شگفت‌انگیزترین معابد تایلند

۲. ساحل موز در کوه هائه پوکت، Banana Beach

برای استراحت قایقی اجاره کنید تا به ساحل موز بروید. در سمت شرق لانگ بیچ، ساحل موز فقط نیمی از طول آن است. رستورانی در ساحل وجود دارد و از سرویس‌های بهداشتی به خوبی نگهداری می‌شود. اینجا یک ساحل خوب برای فعالیت‌های غواصی است.

۳. ساحل آزادی در کوه هائه پوکت، Freedom Beach

ساحل آزادی، از بهترین سواحل پوکت، واقع در ضلع جنوبی جزیره کوه هائه یک ساحل کوچک در خلیجی با تپه‌های شیب‌دار است که در اطراف تشکیل شده و پوشش گیاهی جزیره، مارمولک‌های غول‌پیکرش و حیات دریایی غنی این مکان، آن را به مقصدی عالی برای استراحت در تور پوکت تبدیل کرده است.

 

۱۰ باغ وحش از هیجان‌انگیز در تایلند

فعالیت‌های ساحلی و کارهایی که باید در کوه هائه پوکت انجام دهید :

  • قایق تندرو و پاراسل
  • قایق‌های موزی، قایق‌رانی و غواصی
  • کلاس‌های باتیک در جزیره کورال ریزورت
  • کلاس‌های غواصی در استخر جزیره کورال ریزورت
  • ماساژ بدن

اقامت در کوه هائه پوکت

کوه هائه یک جاذبه گردشگری برجسته در تایلند است و یکی از بهترین هتل‌ها در این جزیره، هتل Coral Island Resort محسوب می‌شود. گزینه‌های اقامتی برتر دیگر در ۶ تا ۷ کیلومتری کوه هائه هستند:

 

  • ریزورت قصر تایلندی (Thai Palace Resort)
  • آکوا آ۱ (Aqua A1)
  • راوای کا ویلا ۲ خوابه جدید (Rawai Ka Villa New 2 Bedrooms)
  • ایبیسکوس ویلا (Ibiscus Villa by Jetta)      
  • ویلا کلوئه توسط پوکت ABC(Villa Chloe by Phuket ABC)
  • ریزورت بوتیک درخت چای (Tea Tree Boutique Resort)
  • خانه شنی (Sandy House)

 

معرفی ۱۰ مکان خاص و رویایی در تایلند

منبع

 

۲۰ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران