۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی

انتظاری که ما از جزایر تایلند داریم، نقاطی مملو از جمعیت و پر از اقامتگاه‌های جور و واجور است. مناطقی که طبیعت آن‌ها دچار تحول شده و حجم گردشگران تا حدی از زیبایی‌های آن کاسته است. اما در همه‌ جای تایلند اوضاع به این ترتیب نیست و هستند جزایری در این کشور که به طور کلی خالی از سکنه بوده و طبیعتشان بکر و تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده‌اند.‌ شما هم می‌توانید در سفر با تور تایلند، همچون رابینسون کروزوئه دل به دریا بزنید و البته با راهنما و تورهای محلی به دیدن این جزایر زیبا بروید.

 


کو آدانگ


این جزیره‌ی زیبا همه‌ی آن چیزی که دوست دارید را در خود دارد. جنگل، مناظر دیدنی، سواحل خالی و آرام و صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی که کم‌تر جایی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و به همین دلیل برای غواصی از بهترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. این جزیره آنقدرها هم از مناطق اصلی گردشگری دور نیست و تنها در ۱۵ دقیقه‌ای کو لیپه قرار دارد و از کرابی نیز دسترسی به آن نسبتا آسان است. شما می‌توانید در جزیره گردی‌های خود به این محل سر بزنید یا اینکه به قصد ساعاتی بودن در یک مکان رویایی به کو آدانگ بروید.

 

سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

 

 

 کو آدانگ

 


امکانات حداقلی در بخش از این جزیره برای گردشگران فراهم شده که البته جایی بسیار کوچک با تعداد اندکی خدمه است و برای یک شب ماندن با قیمت ۸۰۰ بات انتخابی مناسب است، در غیر این صورت یک گردش روزانه برای دیدن زیبایی‌های آدانگ هم کافی است.

 


کو تاروتائو


تاروتائو بزرگ‌ترین جزیره‌ی خالی از سکنه تایلند است که فضایی تپه‌ای و جنگلی دارد. این جزیره ۲۶ کیلومتری بسیار جذاب در نزدیکی مرز مالزی و نزدیک به کو لیپه قرار دارد و دسترسی به آن تقریبا همچون آدانگ است. این جزیره زمانی به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما حالا باقی مانده آن به جا مانده و شما بعد از بازدید از سواحل خالی، زیبا و آرام تاروتائو، جنگل و کایاک سواری در آب و شنا در دریا، می‌توانید از باقی مانده آن بنا نیز دیدن نمایید.

 

تصاویری رویایی از تایلند که شما را عاشق سفر به این کشور می‌کند

 

 

 کو تاروتائو

 

 


چند منطقه در پارک جنگلی و منطقه ساحلی برای کمپ زدن در نظر گرفته شده است اما نباید انتظار امکانات بسیار خوبی از آن‌ها داشته باشید.

 


کو راک


اگر چه این جزیره کوچک‌ترین در لیست ماست، اما زیباترین سواحل را در میان جزایر خالی از سکنه تایلند دارد. خاک نرم در سرتاسر ساحل بزرگ اصلی و سفید آن باعث شده تا قدم زدن در آن واقعا لذت بخش باشد. همین ساحل را آب شفاف و بسیار جذابی احاطه کرده که صخره‌های مرجانی‌اش هم در عمق کم و هم در عمق زیاد دیدنی بوده و به راحتی از روی آب می‌توان ماهیان مختلف و رنگارنگ را در آن به نظاره نشست.

 

پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

 

 

 کو راک

 


تورهای بسیاری برای این مقصد به انجام می‌رسد، اما فریدام ادونچر از معروف‌ترین آن‌هاست که برنامه‌های کمپینگ یک روزه و دو روزه به مقصد کو راک دارد.

 


کو لائولیانگ


این جزیره که در ترانگ واقع شده، مکانی خاطره‌انگیز در تمام سفرهایتان خواهد شد. صخره‌های آهکی به صورت عمودی از دل آب بیرون آمده و می‌توان آن‌ها را از سواحل بسیار آرام و لذت‌بخش به تماشا نشست. این جزیره دارای محیط جنگلی بسیار زیبایی است، اما بیش از هر چیز ساحل زیبا و بخش کم‌عمق آب است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند.

 

۱۰ جزیره و خلیج زیبا اما پنهان تایلند که در سفر به پوکت و کرابی باید از آ‌ن‌ها دیدن کنید

 

 

 کو لائولیانگ

 


با توجه به فصول بارانی و غیر بارانی، شیوه‌ی سفر به این منطقه و تورهایی که برایش برگزار می‌شود متفاوت است. مثلا در فاصله بین ماه‌های نوامبر تا آوریل، تورهای کمپینگ مختلفی به مدت یک یا دو روز برای کو لائولیانگ برپا خواهد شد اما در باقی سال، عموما از کرابی یا اطراف آن، تورهای گردشی روزانه برای این جزیره انجام می‌شود.

 


کو سورین


سورین یک جزیره دوقلو است که در فاصله‌ی زیادی از دیگر سواحل معروف دریای آندمان قرار دارد. این جزیره بیش از هر چیزی به عنوان یکی از برترین مکان‌ها برای اسنورکلینگ یا همان غواصی سطحی شناخته می‌شود، زیرا دنیای زیر آب آن رنگارنگ و شگفت‌انگیز است. با این حال جزیره پوشیده از جنگلی زیباست و صخره‌های مرجانی زیبا نیز آن را احاطه کرده‌اند.

 

معرفی ۱۰ مکان از زیباترین نقاط تایلند

 

 

 کو سورین

 


کو سورین به عنوان یک پارک ملی دریایی در نظر گرفته شده است و از این بابت، اکوسیستم و همچنین پوشش گیاهی و جانوری آن در خشکی محافظت شده است. این موضوع به همراه دسترسی نسبتا سخت به جزیره باعث شده تا کو سورین، یکی از دست نخورده‌ترین و البته زیباترین نقاط تایلند باشد.

 

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران