معرفی زیباترین جزیره‌های تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی زیباترین جزیره‌های تایلند

سرزمین تایلند بیش از هر چیز دیگری به داشتن جزایر زیبا و سواحل بکر شهرت دارد. به طوری که این موضوع سبب شده در طول سال گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا تصمیم به سفر با تور تایلند را داشته باشند. از آنجایی که تعداد جزایر تایلند بسیار زیاد بوده امکان بازدید و سفر به تک تک آن‌ها برای گردشگران ممکن نخواهد بود. بنابراین بهترین کار آشنایی با زیباترین جزیره‌های تایلند است. در نتیجه می‌توانید از میان گزینه‌های محدودتری انتخاب کرده و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از برترین جزیره‌های تایلند آشنا کنیم.

 

پوکت (Phuket)

پوکت که در میان محبوب‌ترین مقاصد جهان برای تعطیلات عالی قرار دارد، در دریای آندامان در جنوب تایلند واقع شده است. سواحل شنی طلایی خیره کننده، خط ساحلی رنگارنگ، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و هتل‌های ساحلی دنج در پوکت آن را به یکی از بهترین جزایر تایلند تبدیل کرده است. در میان تمامی موارد فوق پوکت مرکز بهترین رستوران‌ها در تایلند است و گردشگران در تور پوکت می‌توانند بهترین غذاهای تایلندی و همچنین بین‌المللی را در این جزیره داشته باشند.

  • جاذبه‌های گردشگری پوکت: ساحل کاتا نوی، ساحل پاتونگ، نمای کارون، شهر قدیمی پوکت، فانتزیا و مجسمه بودای بزرگ
  • کارهایی که باید انجام داد: گردشگران می‌توانند در یک اسپای تایلندی استراحت کنند، از نمایش‌های فرهنگی در Siam Niramit & Fantasea لذت ببرند، در سافاری جنگلی شرکت کنند، به غواصی در پوکت بروند و از تفریحات شبانه پر جنب و جوش این جزیره نهایت استفاده را بکنند.

 

سفر به تایلند در دوران کرونایی

مو کوه آنگ تونگ (Mu Koh Ang Thong)

پارک دریایی مو کوه آنگ تونگ مجموعه‌ای از ۴۲ جزیره در تایلند است. اصطلاح Mu Koh به معنای گروهی از جزایر است در حالی که Ang Thong به معنای کاسه طلا است. پس همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در سفر به تایلند پارک دریایی مو کوه آنگ تونگ به دلیل دربرداشتن گروهی از جزایر زیبا که همچون طلا زیبا و ارزشمند هستند برای عاشقان سفرهای جزیره‌ای توصیه می‌شود.

  • جاذبه‌های گردشگری: سواحل و جنگل‌های استوایی در سراسر مجمع‌الجزایر مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنگ تانگ هستند.
  • کارهایی که باید انجام داد: گردشگران می‌توانند در میان تالاب‌های مخفی کایاک سواری کنند، در جزیره‌ای دنج استراحت کرده و در سواحل زیبا قدم بزنند.

کوه ساموئی (Koh Samui)

کوه سامویی با ورود سالانه بیش از ۱.۵ میلیون گردشگر، به عنوان پادشاه بلامنازع در میان بهترین جزایر تایلند برای زوج‌ها، کوله گردها و خانواده‌ها شناخته می‌شود. به طوری که گفته می‌شود تعداد گردشگران کوه ساموئی حتی از پوکت نیز بیشتر است. کوه ساموئی در گذشته تنها به دلیل وجود سواحل زیبا، اقامتگاه‌های ارزان قیمت و تفریحات شبانه پر جنب و جوش مورد پسند برخی از گردشگران تور تایلند قرار می‌گرفت. در حالی که امروزه در کنار تمامی موارد فوق به عنوان یک مقصد گردشگری لوکس نیز شناخته می‌شود و این خود دلیلی بر جذب زیاد توریست به خود در طول سال است.  

  • جاذبه‌های گردشگری: آبگرم جنگل‌های بارانی کامالایا، ساحل لیپا نوی، آبشارهای ناموانگ، مزرعه کروکودیل‌ها، بودای بزرگ، وات پلای لائم و وات خونارام
  • کارهایی که باید انجام داد: گردشگران می‌توانند در رستوران‌های ساحلی غذا بخورند، در نمایش‌های تمساح و مار شرکت کنند، در اسپا استراحت کنند، در جنگل‌های زیبای آن فیل‌سواری کنند و نهایت لذت را از تفریحات شبانه کوه ساموئی ببرند.

 

زیباترین مجسمه‌های معابد تایلند

کوه فا نگان (Koh Pha Ngan)

کوه فا نگان یکی از بهترین جزایر تایلند برای داشتن تفریحات شبانه پر جنب و جوش است. همچنین در کنار لذت بردن از موسیقی‌های شبانه در بارها و کلاب‌ها، گردشگران می‌توانند از زیبایی سواحل و دیگر جاذبه‌های گردشگری آن نیز لذت ببرند. برای این منظور توصیه می‌کنیم در طول روز رفتن به مراکز درمان‌های آبگرم را فراموش نکنید.

  • مکان‌های دیدنی: آبشار فینگ، معبد چینی خوآن یین، قله خائو را ساحل تونگ نایی پان نویی
  • کارهایی که باید انجام داد: به ریزورت سانتیا رفته و از آبگرم آیوروانا در اسپا درمانی استفاده کنید، از معابد زیبای جزیره دیدن کنید و تماشای غروب آفتاب از ساحل را از دست ندهید

مو کوه فی فی (Mu Koh Phi Phi)

بدون اغراق مو کوه فی فی زیباترین مکانی است که در تور تایلند بازدید از آن را می‌توانید تجربه کنید. مو کوه فی فی گروهی از جزایر در تایلند و در نزدیکی کرابی است که گردشگران زیادی رفتن به آنجا را برای استراحت یا تفریح در سواحل باشکوه انتخاب می‌کنند. فی فی دون بزرگترین و تنها جزیره مسکونی دائمی مجمع الجزایر است. همچنین در این محدوده شاهد جزیره کوه فی فی لی خواهید بود که به عنوان یکی از مکان‌های محبوب در فیلم‌ها انتخاب می‌شود. بهتر است بدانید که این جزیره شهرت اصلی خود را مدیون فیلم «ساحل» در سال ۲۰۰۰ است. چرا که بخش‌های اصلی فیلم در این جزیره تصویربرداری شده‌ بودند.  

  • جاذبه‌های گردشگری: سواحلی مانند ساحل مایا، لانگ بیچ، خلیج میمون‌ها، ساحل لائم تانگ، خلیج فاک نام، غار وایکینگ‌ها
  • جزایر زیبای مجمع الجزایر مو کوه فی فی: کو فی فی دون، کو فی فی لی، کو یونگ، کو مای فای، کو بیدا نوک، کوه پای و کوه بیدا نوی
  • کارهایی که باید انجام داد: گردشگران می‌توانند یک روز را در جزیره فی فی با حمام آفتاب در سواحل، پریدن در ساحل و شنا بگذرانند. در شب نیز می‌توانید به خرید بروید یا در بارهای اطراف بچرخید.

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های تایلند

کوه لانتا (Koh Lanta)

از دیگر مواردی که موفق شده نام خود را در لیست زیباترین جزیره‌های تایلند بگنجاند می‌توان به کوه لانتا اشاره کرد. کوه لانتا دارای فاصله ۳۰ دقیقه‌ای با قایق از شهر کرابی تایلند بوده و دسترسی بسیار آسانی را دارا می‌باشد. البته چند جزیره دیگر نیز در این نزدیکی وجود دارند که به همراه کو لانتا، گروه جزایر لانتا را تشکیل می‌دهند. سواحل زیبا، مراکز غواصی معروف در سطح جهانی، سالن‌های ماساژ، رستوران‌ها و غذاهای دریایی مجلل و دهکده‌های ماهیگیری تنها گوشه‌ای از چیزهایی هستند که در کو لانتا کرابی می‌توانید تجربه کنید.

  • جاذبه‌های گردشگری: ساحل کلونگ دائو، ساحل کلونگ کونگ، ساحل کلونگ نین، ساحل بامبو، ساحل آبشار، شهر قدیمی، دهکده سند گا یو و ...
  • جزایر زیبای کوه اتنتا: گروه جزایر لانتا شامل کو لانتا یای (یا کوه لانتا)، کو لانتا نوی، کو بو بو، کو پو، کوه کلانگ، کوه ما و کوه‌ ها می‌شود.
  • کارهایی که باید انجام داد: مسافران می‌توانند به شنا، غواصی، گشت و گذار در جنگل حرا و کایاک سواری در این جزیره مشغول شوند.

کوه کایی (Koh Kai)

جزیره کوه کایی نزدیک ساحل ریلی در استان کرابی در دریای آندامان در جنوب تایلند قرار دارد. کوه کایی که عموما به عنوان جزیره مرغ نیز شناخته می‌شود، بخشی از جزایر پودا در تایلند در نزدیکی کرابی به حساب می‌آید. این جزیره به دلیل وجود صخره‌های سرسبز تشکیل شده از صخره‌های بزرگ که شبیه سر و گردن مرغ است، جزیره مرغ نامیده می‌شود.

 

بهترین مقاصد توریستی تایلند (بخش اول)

جزیره جیمز باند (James Bond Island)

یکی از قسمت‌های فیلم جیمز باند به نام مردی با تفنگ طلایی در سال ۱۹۷۴ در این منطقه به تصویر کشیده شد. از آن پس این جزیره با نام جزیره جیمز باند شناخته شد. این جزایر که در خلیج فانگ نگا واقع شده‌اند، از برج‌های آهکی کارست تشکیل شده‌اند که از آب‌های سبز زمردی بیرون می‌آیند. در این میان، کوه تاپو با ارتفاع ۲۰ متر نمادین‌ترین صخره‌ای است که در این جزیره مشاهده خواهید کرد. جزیره جیمز باند یکی از بهترین مکان‌هایی است که در سفر خود با تور تایلند می‌توانید از آن بازدید کرده و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

کوه تائو (Koh Tao)

در حالت کلی در کوه تائو با دو دسته افراد روبرو خواهید شد. این افراد کسانی هستند که یا در حال غواصی حرفه‌ای می‌باشند و یا دوست دارند که دوره‌های غواصی را بگذرانند. البته این به معنای عدم وجود تفریحات و جاذبه‌های دیگر در جزیره کوه تائو نیست. چرا که در این مکان می‌توانید از تفریحات جذابی نظیر تفریحات شبانه پر جنب و جوش، بازدید از خلیج‌های شنی کوچک و رستوران‌های زیبا با نور فانوس نیز نهایت لذت را ببرید. اما در حالت کلی بیش از هر چیز دیگری کوه تائو به عنوان یک سایت غواصی شناخته می‌شود. چرا که یکی از بهترین مکان‌ها از لحاظ طبیعت و همچنین ارزان‌ترین جاها برای شرکت در دوره‌های غواصی است. علاوه بر دوره‌های غواصی معمولی، دوره‌های پیشرفته‌ای مانند غواصی در شب، غواصی با کوسه و غواصی نیتروکس نیز در این مکان وجود دارند.

 

۱۰ باغ وحش از هیجان‌انگیز در تایلند

کوه لیپ (Koh Lipe)

۵۱ جزیره بین تایلند و مالزی وجود دارند که پارک دریایی تاروتائو را تشکیل می‌دهند. از این میان، کوه لیپ محبوب‌ترین مقصد در بین تمامی این موارد است. سواحل خیره‌کننده و مناظر طلوع و غروب خورشید یکی از رویایی‌ترین و البته زیباترین تصاویری هستند که در بازدید از این جزیره در تور تایلند شاهد آن خواهید بود. اگر به دنبال جزیره‌ای نسبتا دنج و آرام با طبیعتی زیبا هستید کوه لیپ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

  • جاذبه‌های گردشگری: ساحل پاتایا، ساحل سان رایز، ساحل غروب، نمای آدانگ، بار شاد وایب، واکینگ استریت و رستوران سلطنتی هندی
  • کارهایی که باید انجام داد: طلوع و غروب زیبای خورشید را از سواحل زیبای جزیره مشاهده کنید، برای یک تور قایق سواری به اطراف جزیره بروید، حتما غواصی را امتحان کنید.

۰۷ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران