زیباترین سواحل تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین سواحل تایلند

آیا دوست دارید تعطیلات خود را در سواحل شنی سفید تایلند بگذرانید و از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز در آن‌ها لذت ببرید؟ چنانچه پاسخ شما به این سوال مثبت است پس همین حالا برنامه ریزی‌های خود را برای رزرو تور تایلند آغاز کنید. چرا که تایلند از جمله کشورهایی است که بدون اغراق می‌توان گفت زیباترین سواحل دنیا را در خود جای داده است. بنابراین با رفتن به این مقصد گردشگری فرصت لذت بردن از هر آنچه را که از یک سفر ساحلی انتظار دارید را خواهید داشت. ما نیز به نوبه خود سعی کرده‌ایم تا در این مقاله زیباترین سواحل تایلند را پیدا کرده و در اختیار شما گردشگران قرار دهیم.

 

ساحل نای هارن، تایلند (Nai Harn beach, Thailand)

سواحل بکر و آب‌های نیلگون نای هارن آن را به یکی از بهترین سواحل تایلند برای راه رفتن با پای برهنه تبدیل کرده است. نای هارن دارای محدوده ساحلی کوچک و نه چندان شلوغ است که توسط تپه‌های سرسبز احاطه شده و یک مکان فوق‌العاده‌ای را برای لذت بردن از فضای دریا و شنای آرامش‌بخش در محیطی آرام ایجاد کرده است.

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمامی فصل‌های سال
  • جذابیت‌های اصلی: کلوپ قایق بادبانی رویال پوکت در ساحل نای هارن قرار داشته و مکانی بسیار محبوب در بین اغلب گردشگران تور تایلند است. همچنین این مکان مجموعه شگفت‌انگیزی از رستوران‌ها با غذاهای سنتی تایلند را ارائه می‌دهند. علاوه بر آن برای کسانی که عاشق ماساژ هستند، ساحل نای هارن سالن‌های ماساژ دوست داشتنی را ارائه می‌دهد.

 

ساحل کاتا نوی، تایلند (Kata Noi beach, Thailand)

ساحل کاتا نوی بیش از هر چیزی به خاطر منظره مسحورکننده‌اش معروف است. به طوری که گردشگران می‌توانند ساعت‌ها به استراحت در آن پرداخته و در نهایت نیز به تماشای غروب زیبای خورشید بنشینند. همچنین این ساحل مکان مناسبی برای پیاده‌روی‌های طولانی با پای برهنه بر روی شن‌های نرم است که آن را به یکی از زیباترین سواحل تایلند تبدیل کرده است.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا آوریل (آبان الی فروردین)
  • جذابیت‌های اصلی: این مکان محبوب بیشتر برای موج‌سواری و غواصی در تایلند شهرت داشته و تخته‌های موج‌سواری در مغازه‌های کنار ساحل اجاره داده می‌شوند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای موج‌سواری آموزش ببینید.

 

زیباترین آبشارهای تایلند را بشناسید

 

ساحل ریلی، تایلند (Railay beach, Thailand)

ریلی یکی از محبوب‌ترین سواحل و یکی از بهترین و زیباترین سواحل تایلند است که اغلب بومیان برای تفریح در طول تعطیلات آن را ترجیح می‌دهند. وجه تمایز این ساحل زیبای تایلند محوطه دنج و آرام آن است که در میان صخره‌های آهکی عظیم و جنگل‌های سرسبز قرار دارد. ساحل ریلیدر کنار تفریحات دریایی فرصت صخره‌نوردی را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند که سب محبوبیت بیشتر آن  در بین کسانی که به دنبال هیجان بیشتر هستند شده‌ است.

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال
  • جذابیت‌های اصلی: فعالیت‌های متنوعی که در ساحل ریلی امکان انجام دارند، نقطه عطف این مقصد توریستی هستند. به طوری که از این موارد می‌توان به صخره نوردی، غواصی، فیل‌سواری، رفتینگ در آب‌های زلال، کایاک سواری در دریا و جنگل‌نوردی اشاره کرد.

 

ساحل فرا نانگ، تایلند (Phra Nang beach, Thailand)

ساحل فرا نانگ که به عنوان یکی از ۱۰ ساحل برتر جهان انتخاب شده است، نه تنها یکی از بهترین‌های تایلند بلکه یکی از بهترین‌های دنیا است. این مکان مناظر بی‌نظیری از غروب خورشید را برای گردشگران تور تایلند فراهم می‌کند و به لطف وجود صخره‌های باشکوه در اطراف هر انتهای ساحل این امکان را فراهم کرده تا از شیرجه زدن به آب زلال و شفاف دریا لذت ببرید.

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال
  • جذابیت‌های اصلی: این ساحل به خاطر رستوران‌های متنوع و فراهم کردن فرصت باربیکیو کنار ساحل پرطرفدار است. همچنین گردشگران می‌توانند از تفریحاتی نظیر کایاک سواری، غواصی و البته شنا نهایت لذت را ببرند.

 

گشت و گذاری جذاب در بانکوک

 

ساحل سان رایز، تایلند (Sunrise beach, Thailand)

ساحل سان رایز ساحلی معروف در تایلند است که به خاطر دیدنی‌ترین مناظر طبیعی تایلند که به نمایش می‌گذارد، شهرت دارد. به دلیل استقبال بالای گردشگران از این ساحل در سال‌های اخیر شاهد تاسیس هتل‌های مجلل و متنوعی در آن شده‌ایم که توریست‌های بیشتری را به بازدید از آن ترغیب کرده‌‌اند.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا آوریل (آبان الی فروردین)
  • جذابیت‌های اصلی: تماشای طلوع آفتاب در یکی از بهترین ساحل‌های در تایلند بدون شک لذت بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین علاقه‌مندان در سان رایز فرصت غواصی به یادماندنی را به دلیل فراوانی موجودات دریایی خواهند داشت.

 

ساحل تونگ نای پان نوی، تایلند (Thong Nai Pan Noi beach, Thailand)

ساحل تونگ نای پان نوی با فضایی متفاوت، ساحلی شگفت‌انگیز و فضایی دوستانه با مردم محلی خونگرم توانسته به یکی از زیباترین سواحل تایلند تبدیل شود. این ساحل شنی سفید با خمیدگی ملایم در واقع بهشتی برای عاشقان تفریحات دریایی است و نه تنها در تایلند بلکه در سراسر دنیا می‌توان نام آن را در لیست بهترین‌ها عنوان کرد.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا آوریل (آبان الی فروردین)
  • جذابیت‌های اصلی: این مکان که بیشتر به خاطر بارهای ساحلی و مردم محلی صمیمی شناخته می‌شود. همچنین به دلیل موج سواری و لذت بردن از شنای مشهور است.

 

ساحل کارون، تایلند (Karon beach, Thailand)

مورد بعدی از زیباترین سواحل تایلند، بدون شک ساحل کارون خواهد بود. این یکی از طولانی‌ترین سواحل تایلند بوده و در جزیره پوکت قرار دارد. بنابراین هر چند که با استقبال زیاد گردشگران روبرو است اما هرگز در آن احساس شلوغی نخواهید کرد. چنانچه تصمیم برای سفر به تایلند را گرفتید توصیه می‌کنیم حتما سری به ساحل کارون زده و از قدم زدن در امتداد خط ساحلی زیبا و منظره پانورامای خیره کننده دریا لذت ببرید.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا مه (آبان الی اردیبهشت)
  • جذابیت‌های اصلی: این ساحل نقاط بسیار شگفت‌انگیزی برای غواصی دارد. همچنین برای چتربازی و لذت بردن از مناظر اطراف گزینه‌ای بی‌نظیر است.

 

آرامش در ۹ استودیو مدیتیشن در تایلند

 

ساحل فریدوم، تایلند (Freedom beach, Thailand)

ساحل فریدوم در جزیره پوکت به خودی خود جواهری با آب فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید است که توانسته در لیست بهترین‌های تایلند قرار بگیرد. این یکی از معدود سواحل محبوب تایلند است که توسط تپه‌ها و جنگل‌ها احاطه شده و گونه‌های دریایی عجیب و غریب متنوعی را در خود جای داده است.

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال
  • جذابیت‌های اصلی: این ساحل به خاطر آب فیروزه‌ای رنگش معروف بوده و امکان تفریحاتی نظیر حمام آفتاب و غواصی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. جدای از این، دو گل کوچک نیز برای لذت بردن از یک بازی فوتبال ساحلی در دسترس است که می‌توانید والیبال ساحلی بازی کنید.

 

ساحل لانگ، تایلند (Long beach, Thailand)

ساحل لانگ با ارائه مناظر خیره‌کننده از جزایر فی فی تایلند که توانسته به یک قطب گردشگری مهم در تور تایلند تبدیل شود. این ساحل دارای نرم‌ترین و بهترین ماسه سفید جزیره بوده و گردشگران در بازدید از آن فرصت تماشای عقاب‌های دریایی و میمون‌ها را خواهند داشت که در همین حوالی زندگی می‌کنند.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا مه (آبان الی اردیبهشت)
  • جذابیت‌های اصلی: دهکده تونسای در نزدیکی ساحل لانگ قرار داشته و با ارائه غذاهای اصیل تایلندی توانسته به یک جاذبه اصلی در این محدوده تبدیل شود. همچنین این مکان به خاطر تفریحات شبانه معروف بوده و تقریبا هر آنچه را که از یک محدوده ساحلی در طول سفر دارید را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

خلیج لیم تونگ، تایلند (Laem Tong Bay, Thailand)

خلیج لیم تونگ مکانی ایده‌آل برای استراحت در محیطی آرام بوده و یکی از بهترین سواحل تایلند برای غواصی است. گردشگران می‌توانند در این خلیج به جزیره بامبو دسترسی داشته و از طبیعت بکر آن نهایت لذت را ببرند.  

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال
  • جذابیت‌های اصلی: خلیج لیم به خاطر سایت‌های متنوع غواصی که در خود جای داده، معروف است. علاقه مندان در حین غواصی فرصت تماشای انواع ماهی‌های زیبا و صخره‌های مرجانی بی‌نظیر را خواهند داشت.

 

آشنایی با ۱۱ کافه باغ در بانکوک

 

خلیج مایا، تایلند (Maya Bay, Thailand)

اگر عاشق سواحل زیبا و تفریحات دریایی هستید حتما بازدید از خلیج مایا را باید در لیست الویت‌های خود در سفر به تایلند قرار دهید. جالب است بدانید که خلیج مایا لوکیشن فیلم The Beach لئوناردو دی کاپریو بوده است. آب درخشان و شن‌های پودری نرم آن را به مکانی خیره‌کننده تبدیل کرده‌اند.

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال قبل از غروب و بعد از طلوع خورشید
  • جذابیت‌های اصلی: تالاب‌های پنهان و صخره‌های ماسه سنگی بزرگ

 

ساحل پاتونگ، تایلند (Patong Beach, Thailand)

ساحل پاتونگ در پوکت تایلند قرار داشته و از دیگر گزینه‌های پرطرفدار در بین زیباترین سواحل این کشور است. این ساحل در کنار طبیعت زیبای خود توانسته به دلیل وجود هتل‌ها و رستوران‌های بی‌نظیر به شهرت برسد. پس در بازدید از این ساحل می‌توانید برای مدت طولانی از مناظر مسحورکننده اقیانوس و تفریحات ساحلی لذت برده و وقتی خسته شدید، به یکی از رستوران‌ها اطراف رفته و از مابقی زمان خود لذت ببرید.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا فوریه (آبان الی بهمن)
  • جذابیت‌های اصلی: هتل‌ها و رستوران‌های متنوع و دوست داشتنی از تفریحات در سفر به پاتونگ هستند

 

ساحل بوتتل، تایلند (Bottle Beach, Thailand)

ساحل بوتتل در محدوده کوه فانگان (Koh Phangan) قرار داشته و یک ساحل زیبا و خلوت است که دسترسی به آن فقط با قایق امکان‌پذیر است. به همین دلیل دارای چشم اندازی آرام بوده و از محیط بسیار دنجی برخوردار است. چنانچه از مکان‌های شلوغ تایلند خسته شده‌اید، این ساحل بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های دسامبر تا مارس (آذر الی اسفند)
  • جذابیت‌های اصلی: محیط دنج و آرام و منظره زیبای کامل ماه شب چهاردهم در آن

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

 

ساحل هاد پوک تیان، تایلند (Haad Puk Tian Beach, Thailand)

هاد پوک تیان در استان پتچابوری (Phetchaburi) واقع شده و یکی از سواحل بی‌نظیر در تایلند است که در آن چیزی جز آرامش را پیدا نخواهید کرد. در میان تمامی جلوه‌های زیبای طبیعت و محیط دوست داشتنی این ساحل، آنچه که آن را به مکانی خاص و متفاوت تبدیل کرده، مجسمه‌های هنری بزرگ است از میان آب دریا سر برافراشته‌اند.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های نوامبر تا مارس (آبان الی اسفند)
  • جذابیت‌های اصلی: محیط آرام و مجسمه‌های عظیم قرار گرفته در میان آب

 

ساحل کانتیانگ، تایلند (Kantiang Beach, Thailand)

مسافران ساحل کانتیانگ در کوه لانتا (Koh Lanta) آن را به عنوان یکی از زیباترین سواحل تایلند و حتی آسیا معرفی می‌کنند. پس اگر به محدوده کوه لانتا در تایلند سفر می‌کنید هرگز فرصت رفتن به این ساحل بی‌نظیر را از دست ندهید.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های ژانویه تا آوریل (دی الی فروردین)
  • جذابیت‌های اصلی: آفتاب گرفتن و شنا کردن در کنار چشم‌اندازهای زیبا

 

راهنمای شکم گردی ارزان در پوکت

 

منبع

۰۲ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران