زیباترین پارک‌های تایلند (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین پارک‌های تایلند (بخش اول)

در سفر با تور تایلند به طبیعتی قدم می‌گذارید که در کل جهان بی‌همتاست. در میان تمام جزایر و دیدنی‌های طبیعی در دنیا، مناظر و پارک‌هایی که در تایلند می‌توانید ببینید، کم‌نظیر هستند. به طوری که شما با بازدید از برخی از آنها متحیر خواهید شد. انواع پارک‌ها با طراحی خاص یا طبیعت بکر خود، هر گردشگری را به سوی خود می‌کشاند. در بخش اول این مقاله تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

پارک ملی کائو یای بانکوک Khao Yai National Park

پارک ملی کائو یای یا خائو یای ، سومین پارک بزرگ ملی تایلند در شمال بانکوک است که می‌توانید انواع حیوانات همانند فیل، گوزن، ببر، خرس و میمون را در آنجا ببینید. این پارک واقع در منطقه ناکون راچاسیما تعدادی آبشار بزرگ و باشکوه دارد که زیبایی‌های طبیعی پارک کائو یای تایلند را دوچندان کرده است. اگر جزو طبیعت دوستانی هستید که دلتان می‌خواهد ساعت‌هایی از سفر خود را در میان درختان و آب‌ها بگذرانید، در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای رفتن به این پارک در تور تایلند، فصل بهار است. در بهار هر چند هوا کمی رطوبت دارد اما دمای هوا معتدل و حدود ۲۵ درجه سانتی گراد است. کوه‌ها، آبشارها و غارها امکان کوهنوردی و غارنوردی را برای رفع حس ماجراجویی شما فراهم می‌کند تا هر چقدر که دلتان می‌خواهد در طبیعتی بکر گردش کنید. سفری سه ساعته از میان جنگل و مراتع سرسبز چشم‌نواز شما را از بانکوک به این پارک می‌رساند. پرندگان زیبا را تماشا کنید و از قدم زدن در میان درختان لذت ببرید. در آبهای رودخانه خنک شوید. حتی می‌توانید چند روزی را در پارک بمانید و کمپ بزنید.

 

پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

پارک ملی کائو سوک Khao Sok

پارک ملی خائو سوک یا کائو سوک در مجتمع جنگلی Khlong Saeng  به دوازده منطقه حفاظت شده تقسیم می‌شود که شامل برخی جزایر فرا ساحلی در دریای آندامان می‌شود. کوه‌های این پارک در امتداد رشته کوه پوکت از جزیره پوکت در شمال تا استان رانونگ ادامه می‌یابند. پارک ملی خائو سوک تایلند بزرگ‌ترین جنگل بکر در جنوب این کشور به ‌شمار می‌رود و قدمتی بیش از عمر جنگل‌های آمازون را دارد. ببر، فیل آسیایی، گراز وحشی، سنجاب، گوزن و سنجاب گونه‌های جانوری مهمی هستند که در این پارک زندگی می‌کنند و احتمال دارد به هنگام بازدید از پارک این موجودات دوست داشتنی را هم ببینید. این منطقه بهترین مکان برای علاقمندان به طبیعت بکر، قایق‌سواری و کوهنوری است که در تمام طول شب بر روی خانه‌های شناور که بر روی دریاچه چئو لان ساخته شده‌اند، استراحت کنند و به صدای درختان گوش دهند. به هنگام روز هم در جاذبه‌های دیگر پارک خائو سوک که اصلی‌ترین آنها حیات وحش، تپه‌های آهکی، غارها و آبشارها هستند بگردید. در میان همه این گشت و گذارها از مسیرهای پیاده‌روی خوش منظره‌ای می‌گذرید که چشم شما را به خود خیره می‌کند.

مناطق اصلی گردشگری پارک ملی، دارای دو بخش محبوب است که در فاصله ۶۷ کیلومتری از هم قرار دارند. یکی از این مناطق در حاشیه پارک واقع شده است که عموماً به آن روستای خائو سوک می‌گویند و با گذر پیاده از آبشارها، جنگل‌‌ها و رودخانه می‌توانید از آن بازدید کنید. منطقه دیگر، دریاچه خائو سوک یا همان دریاچه چئو لان در شرق بخش مرکزی است که به خاطر خانه‌های شناورش افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. جالب است که بدانید این پارک ملی به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی در تور تایلند قابل دسترسی است. اتوبوس‌ها و مینی‌ون‌های شهرهای اطراف در تقاطع جاده اصلی به خائو سوک، در حدود یک کیلومتری ورودی پارک توقف می‌کنند. در صورتی که در سفر از پوکت به سامویی هستید، بهترین توقف شما در پارک ملی خائو سوک است. سورات تانی، کرابی، آئو نانگ یا ساحل ریلی، پوکت، خائو لک، کو لانتا در نزدیکی کرابی و کوه سامویی از نزدیکترین شهرها به این پارک هستند. علاوه بر این، هتل‌های بسیاری در این منطقه وجود دارند که اگر بخواهید از روستا خارج شوید فقط دو تا چهار کیلومتر فاصله خواهید گرفت و به راحتی با پیمودن راهی کمتر از ده دقیقه به این پارک می‌رسید. در صورتی که از بخش شرقی وارد شوید، می‌توانید خانه‌های روی دریاچه را از دور ببینید و هرچه نزدیک‌تر شوید خود دریاچه بیشتر برای شما پدیدار می‌شود.

هزینه ورودی به پارک ملی خائو سوک برای گردشگران خارجی بزرگسال ۳۰۰ بات و برای گردشگران کودک ۱۵۰ بات تایلند است. شهروندان تایلندی هزینه کمتری می‌پردازند. این پارک همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر در تمام طول سال باز است.

 

سفر به تایلند در دوران کرونایی

پارک فانتاسی شو پوکت Phuket FantaSea Show

پارک فانتاسی مکانی فرهنگی و جذاب برای تمام سنین است. مجموعه‌‌ای از سنت‌‌های قدیمی تایلند که با تکنولوژی‌ بروز دنیا تلفیق شده است. در این پارک انواع فعالیت‌‌های سرگرم کننده مانند بازی‌های مختلف، خرید از فروشگاه‌های صنایع دستی و رستوران‌هایی با سرو انواع غذاهای تایلندی و بین‌المللی وجود دارد که شما را به ساعت‌ها گشت و گذار در آنجا ترغیب می‌کند. بهترین و مشهورترین برنامه در این پارک برگزاری کارناوال شادی است. می‌توانید به همراه راهنما به تماشای نمایش فیل‌های تایلند بروید و با آنها عکس یادگاری بگیرید. این نمایش با نام Fantasy of a Kingdom توسط فیل‌ها اجرا می‌شود و درباره افسانه‌های باستانی تایلند است که با بهترین تکنولوژی‌ روز در این پارک اجرا می‌شود. شما درطول اجرای این نمایش ۹۹۹ فیل محافظ پادشاه تایلند را خواهید دید. پس از آن می‌توانید کاخ فیل‌ها، تئاتر جادوئی و معبد آنگکور بسیار زیبا را ببینید. در صورتی که گرسنه بودید به رستوران لوکس و بزرگی با ظرفیت چهار هزار نفری به نام Kinnaree بروید که دارای بزرگترین بوفه در آسیاست. در این رستوران غذاهای خوشمزه تایلندی را امتحان کنید و از شش کافه بار موجود در این مجموعه یک نوشیدنی عالی سفارش دهید تا کمی خنک شوید. علاوه بر این، دو رستوران دیگر هم در این پارک وجود دارد که ترکیبی از غذاهای بین‌المللی و تایلندی را به شما ارائه می‌کنند. در آنجا معمولا قبل از غذا، برایتان یک فنجان قهوه و دسری خوشمزه می‌آورند تا غذای اصلی آماده و سرو شود. در کل، زرق و برق فانتاسی شوی پوکت تمامی ندارد و شما با انواع نمایش‌ها، کارناوال‌ها، بازی و خرید سرگرم می‌شوید و در نهایت یک غذای دلچسب و خوشمزه میل می‌کنید. این مجموعه مراکز خرید خوبی دارد که انواع پوشاک و جواهرات را به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید به عنوان سوغات تایلند از آنجا چیزی برای خود بخرید. پارک فانتاسی شو در پوکت همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب باز است. لازم است قبل از ورود به این مجموعه بلیط بخرید.

پارک یخی سیام پاتایا Frost Magical Ice Of Siam

اولین پارک یخی شهر پاتایا در کشور تایلند پارک یخ جادویی سیام نام دارد. پارکی شگفت‌انگیز که گردشگران تور تایلند و بازدیدکنندگان را به محض ورود متعجب می‌کند. زیبایی بی‌انتهای این پارک تفریحی یخی با مجسمه‌های سفید و برفی خود منظره‌ای جادویی و توصیف‌ناپذیر می‌سازد. شما به راحتی می‌توانید ساعت‌ها در این پارک وقت بگذرانید و عکس بگیرید. پارک یخ جادویی سیام بخش‌های مختلفی دارد. گنبد یخی یا بهشت سیام اولین بخش برای بازدید است. در اینجا مجسمه‌هایی زیبا از خرس قطبی، پنگوئن‌ها و خانه اسکیموها خواهید دید. در این بخش همه جا همچون قطب شمال از یخ ساخته شده و نورپردازی شده‌اند. با چند دقیقه تماشا متوجه می‌شوید که دائم رنگ این مجسمه‌های سفید افسانه‌ای تغییر می‌کند. افرادی که با دیدن نورهای رنگی یخی ذوق‌زده می‌شوند، این مکان بهترین جایی است که می‌توانند در طول سفر خود بازدید کنند. تا می‌توانید عکس‌های یادگاری زیبا بگیرید. سرسره‌سواری کنید و کودک درون خود را بر روی یخ‌ها رها کنید تا بهتان خوش بگذرد. فراموش نکنید که برای بازدید از پارک یخ جادویی سیام، لباس گرم با خود به همراه ببرید. پس از انجام تفریحات و گرفتن عکس‌ نوبت به سفارش یک وعده غذای خوشمزه می‌رسد. در پارک یخ جادویی چهار منوی مختلف وجود دارد. منوی اول شامل غذاهایی مانند انواع سوخاری‌هاست که کمتر از سه دقیقه آماده می‌شوند. در منوی دوم غذاهای بیشتری وجود دارد که زمان پختشان کمی بیشتر طول می‌کشد. پکیج سوم هم انواع املت و ماهی است که تا هفت دقیقه آماده می‌شوند. پکیج چهارم، تنوع غذایی بیشتری دارد، گران‌تر است و البته پخت غذاهای این منو زمان بیشتری می‌برد.

 

بهترین مقاصد توریستی تایلند (بخش اول)

پارک یخ سیام پاتایا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب برای بازدید عموم باز است. هزینه پرداختی هنگام ورود شامل بلیط ورودی و اجاره یک کت گرم زمستانی و سرو یک نوشیدنی در لیوان یخی است. مبلغ بلیط برای هر نفر فرق می‌کند. در واقع هزینه بلیط ورودی افراد به قدشان ربط دارد. آنهایی که قدشان بین ۹۱ تا ۱۳۰ سانتی متر است، هزینه ورودی کودکان را می‌پردازند. اگر قدشان بیشتر از ۱۳۰ باشد، می‌بایست مبلغ ورودی بزرگسالان را پرداخت می‌کنند و در صورتی که قدشان کمتر از ۹۰ سانتی متر است، یک بلیط رایگان خواهند داشت و نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنند. این بلیط شامل نوشیدنی، غذا و خدمات حمل و نقل در داخل پارک نمی‌شود. همچنین به هنگام ورود اگر نیاز به اجاره کفش گرم و دستکش داشتید باید هزینه اضافه پرداخت کنید. اگر تمایل دارید در اجرای نمایش‌ها هم شرکت کنید، باید هزینه جداگانه بدهید.

در ادامه، پارک‌های خاص دیگر تایلند را به شما معرفی می‌کنیم تا به هنگام سفر به این کشور از دیدن آنها نهایت لذت را ببرید.

۱۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران