زیباترین پارک‌های تایلند (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین پارک‌های تایلند (بخش دوم)

تایلند سرزمین تفریح و هیجان است. بهشتی که شما را سرزنده‌تر و سرخوش‌تر از قبل به خانه می‌فرستد. در سفر خود با تور تایلند، کافی است که بدانید به کجا بروید و چگونه خوش بگذرانید. بنا به تمایلات و علاقه‌مندی‌های خود می‌توانید برای رفتن به زیباترین و خاص‌ترین پارک‌های تایلند برنامه‌ریزی کرده و هر کدام را که دلتان خواست از نزدیک ببینید.

 

شهربازی دریم ورلد بانکوک Bangkok Dream World Park

تم پارک یا شهربازی دریم ورلد بانکوک یکی دیگر از پارک‌های هیجان‌آور تایلند است که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. این شهربازی دارای سه ترن هوایی بسیار بزرگ است و جذابیت خاصی برای گردشگران دارد. دریم ورلد تور بانکوک را می‌توان به چند بخش مختلف از جمله دریم ورلد پلازا، دریم گاردنز، فانتزی‌لند و ادونچر‌لند تقسیم کرد. هر کدام از آنها هیجان‌ و حس‌های متفاوتی را به شما تزریق می کنند. به عنوان مثال یکی از خاص‌ترین و ترسناک‌ترین وسایل بازی این شهربازی تورنادو نام دارد. این بازی عجیب برخلاف دیگر وسیله‌ها که در یک جهت حرکت می‌کنند، وقتی بر روی صندلی‌های آن می‌نشینید، به طور همزمان به دو جهت و حالت مختلف می‌چرخید. از طرفی به صورت نیم دایره‌ای و از طرف دیگر  با سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت به صورت دوار به دور خود گردش می‌چرخاند. اما اگر می‌خواهید هیجان کمتری را تجربه کنید، می‌توانید سوار قطار جالبی شوید که در انتهای مسیر وارد یک سراشیبی تند شده و با شدتی فراموش نشدنی آب به سر و صورتتان می‌پاشد. این وسیله به درد افرادی می‌خورد که از خیس شدن بدشان نمی‌آید. شما اگر جزو کسانی هستید که خوششان نمی‌آید به شما آب بپاشد، بهتر است سوار تاب‌هایی شوند که آرامش بیشتری در بر دارد. اما برای انتخاب وسیله بازی خود دقت کنید. چون زمانی که به حرکت دربیاید هیچ راه فراری نیست و اگر به اشتباه سوار تاب‌های خطرناک و پرهیجان شوید که در زوایای ۱۸۰ درجه‌ای می‌چرخند، ممکن است بترسید. علاوه بر این، حرکت در محوطه‌ای بسیار زیبا و دیدنی باعث می‌شود که گرند کانیون برایتان شادی و لذت بیافریند. غوطه‌ور شدن روی آب و تماشای مناظر اطراف، تجربه‌ای وصف نشدنی خواهد ساخت. از همه این‌ها گذشته، سرزمین برفی دریم ورلد یکی از رویایی‌ترین و زیباترین بخش‌های این پارک است. در این سرزمین، امکان برف بازی در دل دنیایی یخ زده را تجربه می‌کنید. درجه حرارت این بخش حدود منفی ۸ درجه است و فراموش نکنید که قبل از ورود به دریم ورلد لباس گرم به همراه بیاورید.

پارک ملی کائو پانوم پنچا در کرابی  Khao Phanom Bencha National Park

کرابی در مرتفع‌ترین منطقه خود، جنگلی سرسبز و زیبا پر از درختان انبوه دارد که پارک ملی کائو پانوم پنچا نام گرفته است. تماشای طبیعت این پارک پر از آبشار شما را شگفت زده خواهد کرد. پارک ملی کائو پانوم پنچا زیستگاهی برای حیوانات وحشی، خوک، پرنده‌های منقار سیاه، گربه ماهی و بیش از ۲۱۸ گونه دیگر از پرندگان همچون عقاب و دارکوب می باشد. این پارک جنگلی از ساعت هشت صبح تا چهار و نیم بعد از ظهر برای گردشگران باز است. در صورتی که در سفر با تور کرابی قصد بازدید از این پارک را دارید می‌توانید در هتل رایاوادی کرابی Rayavadee واقع در قلب شبه جزیره فرانانگ کرابی و در مرز پارک ملی دریایی کرابی اقامت کنید.

 

بازدید از پارک ملی خائو سوک در تایلند

آدرس: تایلند کرابی Rural Road Krabi 1016, Tambon Thab Prik, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand

 

پارک ملی آنگ تونگ ساموئی Mu Ko Ang Thong National Park

پارک ملی آنگ تونگ با مناظر و چشم‌انداز های خاص و زیبایش میان طبیعت دوستان بسیار محبوب شده و شهرت یافته است. آنگ تونگ در فاصله ۲۸ کیلومتری سامویی و ۳۲ کیلومتری فانگان واقع شده است و بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی ماه مارس تا اکتبر توصیه می‌شود. زمانی که دریا آرام‌تر است و شما می‌توانید از موسیقی امواج آن لذت ببرید. در این پارک صخره‌های شیب‌دار از جنس آهک وجود دارد که ارتفاع آن بعضا به چهارصد متر از سطح دریا هم می‌رسد که اشکال بسیار جالب و زیبایی دارند. مو کو آنگ تونگ که از حدود چهل جزیره تشکیل شده، بهشت غواصان به شمار می‌رود. شما هم اگر به دنیای زیر آب علاقه‌مندید، بهتر است یک بار در این منطقه غواصی کنید و در نهایت از جنگل‌ها، سواحل ماسه‌ای سفید ، آبشارها، غارهای مخفی و دریاچه‌های بی‌نظیر این پارک ملی برای ماجراجویی استفاده کرده و لذت ببرید. پیاده‌روی کنید و سوار قایق شوید. هیچ جایی بهتر از این منطقه برای استراحت و تفریحات ساحلی نخواهد بود. حتی اگر دلتان بخواهد زمان بیشتری را در این جزیره صرف کنید، می‌توانید در یکی از هتل‌ها اتاق بگیرید و در رستوران‌های عالی ساحلی غذا سفارش دهید. حتی می‌توانید شبی را در چادرهای کمپینگ کو ووا تالپ و کلبه‌های چوبی بومی سپری کنید. شاید هم بخواهید برای دیدن این پارک، سفری یک روزه ترتیب دهید. در هر صورت قایق‌سواری در آبگیرهای دنج این جزیره را تجربه کنید و چند ساعتی را دور از شلوغی شهر بگذرانید. فراموش نکنید از تالاب زمرد هم دیدن کنید و به جزیره سام سائو بروید.

پارک سوان لوآنگ رامای نهم بانکوک Bangkok Suan Luang Rama IX Park

جالب است که بدانید پارک رامای نهم در بانکوک برای تولد شصت سالگی پادشاه در سال ۱۹۸۷ میلادی در بانکوک ساخته شد. این پارک ساختمانی قدیمی دارد که امروز به عنوان یک گالری و موزه برای پادشاه در نظر گرفته شده که عکس‌ها و اطلاعات دیگری از خاندان سلطنتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در محوطه این باغ هم از انواع گیاهان کشورهای مختلف کاشته شده و زیبایی وصف نشدنی دارد. همچنین می‌توانید سوار قایق پدالی شوید و یا در کلاسهای عمومی تای چی و یا کلاس ایروبیک شرکت کنید. با قطار به بخش‌های مختلف پارک بروید و در باغ گیاه‌شناسی زیبا و دریاچه پارک به روش‌های متفاوتی خود را سرگرم کنید. پارک رامای نهم در حدود ۱۵ کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار دارد و به راحتی با استفاده از وسایل حمل و نقل بانکوک یک تاکسی و پرداخت هزینه ۱۵۰ باتی در سی دقیقه می‌توانید به پارک برسید و از این مکان دیدن کنید. ساعت بازدید از این پارک پنج صبح تا شش عصر می‌باشد و بهترین زمان برای دیدن و گردش در پارک سوان لوآنگ رامای نهم ماه دسامبر است که جشنواره حراج سالانه گل برگزار می‌شود. برای ورود به این پارک لازم است ورودی به مبلغ ده بات تایلند را بپردازید. همچنین یک عمارت چوبی در باغ چینی وجود دارد که شاید دیدنش برایتان جالب باشد. برکه زنبق و پل‌های مینیاتوری هم دیدنی هستند. باغ‌های ژاپنی، انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی شما را به یاد این کشورها می‌اندازد. بازدید از عمارتی که داخل یک برکه پر از نیلوفرهای آبی قرار گرفته را فراموش نکنید. این بخش بهترین جا برای عکاسی است تا به یادگار به همراه خود ببرید.

 

تجربه‌ی هیجان در پارک فانتاسی شو پوکت

پارک میلیون یرز استون پاتایا Million Years Stone Park Pattaya

پارک سنگی پاتایا یکی از جالب‌ترین پارک‌های تایلند است که گردشگر در هر سنی خوشش می‌آید در آنجا پرسه بزند. این مجموعه تفریحی به سه بخش کلی تقسیم می‌شود: باغ و پارک سنگ‌ها  Garden & Stone Park اولین و محبوب‌ترین قسمت این پارک به شمار می‌رود. این بخش باغ‌های بزرگی دارد که تمام درخت‌ها و گیاهان مختلف را درون خود جای داده است. بیشتر این گونه‌ها بومی تایلند هستند و بعضا عمرشان به دویست سال می‌رسد. مشهورترین درخت این مجموعه بونسایی کهنسال و زیبایی است که همیشه توجه بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می‌کند. علاوه بر این فسیل‌ها و سنگ‌هایی را در میلیون یرز استون پارک خواهید دید که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند. فسیل‌هایی که قدمتشان به بیش از صد میلیون سال می‌رسد. شما محو تماشای مجسمه‌های سنگی خواهید شد که وزنشان چندین تن می‌شود. این پارک یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین دیدنی‌های تایلند در تور پاتایا است که می‌توانید در آنجا قدم بزنید. در بخش دیگر، باغ وحش Exotic Zoo را خواهیم دید. حیواناتی که به زندگی در این پارک عادت کرده‌اند. از مهم‌ترین جانوران این باغ وحش می‌توان به کروکودیل‌ها اشاره کرد. بیشتر گردشگران این پارک را برای دیدن کینگدوم کروکودیل‌ها  Crocodile Kingdom انتخاب می‌کنند. چرا که از نظر بسیاری از مردم این موجودات به شدت وحشتناک هستند و تماشای آنها از نزدیک می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. قدرت زیاد آرواره‌های یک کروکودیل‌ از مهم‌ترین ویژگی‌های این حیوان است. شما می‌توانید تعداد زیادی از کروکودیل‌ها را یک جا در این پارک ببینید که در استخر آبی مصنوعی تایلند در حال شنا هستند. شاید جالب است که بدانید در اینجا کروکودیل‌ها پرورش داده می‌شوند و هر ساله تعدادشان افزوده می‌شود. بهترین و مهیج‌ترین بخش بازدید از مزرعه تمساح‌ها این است که افراد علاقه‌مند با سوار شدن در قایق‌های مخصوص به میان دریاچه که محل زندگی آن‌هاست می‌روند و به کروکودیل‌ها غذا می‌دهند. شاید از این زاویه کمتر ترسناک به نظر برسند و یا برعکس. شاید دلتان بخواهد شما هم چنین کاری را تجربه کنید.

حدود چهار هزار کروکودیل در دو استخر آبی نگهداری می‌شوند که هر روز نمایش ویژه‌ای برپا می‌شود تا بازدیدکنندگان را سرگرم کند. شاید هم خوشتان نیاید که افرادی را ببینید که سر خود را داخل دهان یک کروکودیل فرو می‌کند تا ضربان قلب شما بالا برود. اما این افراد ماهر به همراه کروکودیل‌های گوشتخوار برای شما نمایش هیجان‌آوری ترتیب دیده‌اند. نمایش تمساح‌ها در این پارک هر روز صبح ساعت ۹، ۱۰، ۱۱ و بعد از ظهر ۱ تا ۵ هر ساعت انجام می‌شود.

سافاری ورلد بانکوک Safari World Bangkok

سافاری ورلد بانکوک سفری به یکی از مهم‌ترین باغ‌وحش‌های تایلند است که توسط خودروهای مخصوص انجام می‌شود. اگر اهل هیجان هستید، گردش در سافاری ورلد تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد شد. با این حال سعی کنید در داخل ماشین از پنجره‌ها کمی فاصله بگیرد. شما پس از تهیه بلیط، در گرو‌ه‌های شش تا بیست نفره وارد منطقه‌ای عظیم از حیوانات می‌شوید که می‌توانید در زمانی حدود سی دقیقه تا یک ساعت و نیم آنها را از نزدیک ببینید.

 

۷ ریزورت خانوادگی پوکت دارای پارک آبی

پارک تاریخی سوخوتای تایلند  Sukhothai Historical Park

پارک تاریخی سوخوتای که با یک دیوار باستانی و یک خندق احاطه شده ، کمتر میان گردشگران شناخته شده است. شلوغ‌ترین بخش این پارک منطقه‌ای است که عبادتگاه‌ها، حوضچه‌ها و کانال‌هایی قرار دارد. شاید دیدن این پارک هم برای شما جالب باشد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران