بازدید از پارک ملی خائو سوک در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بازدید از پارک ملی خائو سوک در تایلند

طبیعت تایلند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور به حساب می‌آید. کشوری که پارک‌های ملی و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبایی در خود داشته و شما را دعوت به ماجراجویی در این طبیعت گرم‌سیری می‌کند. وقتی به تور کرابی می‌روید یا در سفر به پوکت به سر می‌برید، در طول سفر این امکان را خواهید داشت که به سراغ یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ملی تایلند، خائو سوک بروید. مکانی رویایی که فاصله‌ی چندانی با این جزیره نداشته و برایتان یک تجربه عالی در طول سفر خواهد ساخت. همراه ما باشید تا همه‌ی آن‌ چه درباره  رفتن به خائو سوک باید بدانید را در این نوشته برایتان بازگو کنیم.

 

پارک ملی خائو سوک در کجا قرار دارد؟

این پارک ملی حدودا ۱۰۰ کیلومتر از کرابی فاصله داشته و بین پوکت، کرابی، خائو لاک و سامویی قرار دارد و مهم نیست به کدام یک از این مقاصد محبوب گردشگری در تور تایلند سفر می‌کنید، در نهایت امکان بازدید از آن‌جا را خواهید داشت. برای رفتن به آن‌جا، اغلب از تورهای گردشگری استفاده می‌کنند که بهترین گزینه است. این تورها هم مسیر رفت و آمد را برایتان ساده می‌کنند، وعده‌های غذایی مختلف را برای شما آماده کرده و در نهایت همراهشان، می‌توانید از زیباترین نقاط پارک ملی دیدن کنید.

 

۶ مقصد گردشگری تایلند برای سفر در فصل بارانی

تورهای یک شب و دو روز به پالک ملی خائو سوک

محبوب‌ترین تورهایی که به مقصد پارک ملی خائو سوک برگزار می‌شود، تورهای یک شب و دو روز است که شما بسته به کمپانی انتخابی خود، در اقامتگاه‌های مختلف سکونت پیدا خواهید کرد اما جذاب‌ترین این تورها، آن‌هایی هستند که شما را به ویلاهای کوچک روی آب می‌برند. با مروری بر پکیج‌های مختلف، تورهای خوب این پارک ملی حدود ۲۵۰۰ بات (حدود ۸۰ دلار) قیمت دارند که شامل رفت و آمد، چند گردش با قایق، وعده‌های غذایی و بازدید از نقاط مهم پارک می‌شود. البته تورهای ارزان‌تر نیز برای این محل ارائه می‌شوند. شاید با توجه به فاصله‌ی کم کرابی یا پوکت به این پارک ملی، این محل را برای یک سفر نیم روزه انتخاب کنید اما بازدید از زیبایی‌های آن‌جا، واقعا به ساعات بیشتری احتیاج دارد.

کمی درباره پارک ملی خائو سوک

خائو سوک یک منطقه محافظت شده‌ی بسیار بزرگ به وسعت ۷۳۹ کیلومتر مربع است که شامل ۱۶۵ کیلومتر مربع دریاچه‌ی چئو لان، تپه‌های بزرگ و سرسبز و جنگل‌های بارانی می‌شود. جنگل‌هایی که خیلی‌هایشان از قدیمی‌ترین‌ها در دنیا به حساب آمده و تنوعی بیش از جنگل بارانی آمازون دارند. ارتفاع پارک ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بوده و جزو پرباران‌ترین محل‌ها در تایلند به حساب می‌آید و به همین دلیل، رفتن به آن‌جا را در فصل بارانی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم.

بیش از ۱۵۰۰ گونه بامبو در این مکان رشد می‌کند که این تنوع در نوع خود کم‌نظیر است. تنوع گیاهی دراین پارک ملی فوق‌العاده بوده و گل‌ها و گیاهان زیادی در آن‌جا رشد می‌کنند تا این حد که هر چند متر، چیزی جدید توجه شما را جلب خواهد کرد. از نظر تنوع جانوری نیز پارک ملی خائو سوک بسیار جذاب است و پستاندارد زیادی همچون فیل‌های آسیایی، گوزن سامبار، ببر، خرس، لانگور، گیبون دست سفید، سنجاب و ... در کنار صدها گونه پرنده‌ی مختلف در آن‌جا زندگی می‌کنند.

 

بازدید از مهم‌ترین موزه‌های تایلند

برنامه‌های تور بازدید از پارک ملی خائو سوک

وقتی در تورهای پارک ملی شرکت می‌کنید، یک سری فعالیت‌ها و جاهایی را خواهید دید که اغلب گردشگران به سراغشان می‌روند. مهم نیست از کجای تایلند تور خود را رزرو کرده باشید، در نهایت ابتدا به دهکده خلونگ سوک رفته و از آن‌جا مسیر شما به پارک آغاز خواهد شد. در ابتدا به محل اقامتی که برایتان در نظر گرفته‌اند، رفته و وسایل خود را در آن‌جا می‌گذارید و نهار را میل می‌کنید. سپس اولین قایق سواری را تجربه کرده و به دیدن غار زیبای نام تالو می‌روید.

این غار زیبا در همان ابتدای کار، شما را با یکی از شگفت‌انگیزترین زیبایی‌ها این مکان آشنا می‌کند. غاری دیدنی که دور تا دور آن را جنگلی بارانی احاطه کرده و رودخانه‌ای زیرزمینی از زیرش می‌گذرد. برای گذر از بعضی مسیرها باید وارد آب شوید و همچنین امکان بازدید از جاهای دیگر اطراف غار را نیز خواهید داشت.

از جذابیت‌های اولین روز سفر به پارک ملی خائو سوک، شنا در دریاچه، کایاک سواری و البته سافاری شبانه است که در این گردش طبیعت گردی جذاب، به دیدن جنگل‌های بارانی در شب می‌روید و حیواناتی را خواهید دید که در طول روز به میان درختان نمی‌روند. در نهایت با صرف شام، خود را برای روز دوم سفر آماده می‌کنید.

اغلب تورها در این روز شما را به گشت‌های کایاک سواری در دریاچه می‌برند و از آن‌جا به دیدن جاهای مختلفی از جمله غار پرا کای پتچ خواهید رفت که از دیگر غارهای بسیار زیبا در این پارک ملی به شمار می‌رود. صرف نهار در ساحل دریاچه، بازدید از جنگل‌های بارانی و در نهایت رفتن به دهکده و آغاز سفر بازگشت، ادامه‌ی این تور یک روزه را شکل می‌دهد. این تورها عموما ۲۲ نفره برگزار شده و تجهیزات خوبی برای رفت وآمد در آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در نهایت این را هم مد نظر داشته باشید که تورهای ۲ تا ۴ روزه نیز برای خائو سوک برگزار می‌شود که مسلما آن‌ها هزینه‌ی بیشتری برایتان در پی خواهند داشت.

 

۹ مکان دیدنی جدید در بانکونک

فعالیت‌هایی که در پارک ملی خائو سوک باید انجام دهید

بازدید از دریاچه‌ چئو لین

این پهنه‌ی آبی بزرگ، از مهم‌ترین دیدنی‌های پارک ملی به حساب آمده و خیلی از گردشگران نیز در ویلاهای روی آب آن‌جا اقامت پیدا خواهند کرد.  منظره‌ی زیبای طلوغ و غروب خورشید، شب‌های آرامش بخش آن‌جا، کایاک سواری در این مکان و خیلی فعالیت‌های دیگر هستند که باعث می‌شوند، آن‌هایی که یک بار به خائو سوک آمده‌اند، دفعات بعد تورهایی با روزهای بیشتر را برای بازدید از این محل انتخاب کنند. دور این دریاچه را تپه‌های سرسبز و جنگل بارانی در بر گرفته و درخت‌هایی از دل آب بیرون زده‌اند که تصویری سورئال به آن‌جا می‌بخشند.

بازدید از چشم‌انداز کری سورن

برای رفتن به این مکان، باید کمی پیاده روی کنید تا به بالای تپه برسید. اما چشم انداز کری سورن یکی از زیباترین قاب‌هایی است که در خائو سوک می‌بینید. تصویری ۳۶۰ درجه و بسیار زیبا از این پارک زیر پای شما خواهد بود. خوشبختانه رفتن به چشم انداز کری سورن خیلی سخت نیست و راحت می‌توانید به آن بالا برسید. در مسیر نیز از لا به لای درختان بامبو گذر می‌کنید، پرندگان مختلف را می‌بینید و حدودا ۳۰ دقیقه در جنگلی بارانی و زیبا پیش خواهید رفت.

سافاری قایق سواری در دریاچه

این سافاری‌ها بر عکس بسیاری برنامه‌های مختلف که برای گردشگران چیده می‌شوند نه برای بازدید از محلی خاص، بلکه برای دیدن حیوانات و پرندگان مختلف است. در  این سافاری‌ها، شما به نقاط خاص می‌روید که دسترسی آن‌ها از طریق زمین سخت‌تر هستند و در این راه، حیوانات و پرندگان مختلف را مشاهده خواهید کرد. نوک‌شاخ‌های بزرگ و بوفالو‌ها از جمله دیدنی‌های این سفر به شمار می‌روند.

 

آشنایی با معبد سفید تایلند

بازدید از غارهای دیدنی پارک ملی خائو سوک

چندین غار مختلف در پارک وجود دارد که خب در تورهای این پارک، همراه با دیگر گردشگران، به دیدن آن‌ها می‌روید. همان‌طور که گفتیم، غار خائو تالو از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. غارهای این منطقه محافظت شده، قدمتی چند میلیون ساله دارند و در دل تپه‌های آهکی و در میان جنگل‌های بارانی زیاد پنهان شده‌اند.

بازدید از صخره‌های گویلین

و البته وقتی در نزدیکی دریاچه هستید، نباید بازدید از صخره‌های گویلین را فراموش کنید. این صخره‌های زیبا همچون ستون‌های سنگی هستند که از دل آب بیرون زده و تصویری جالب را به محیط اطراف خود می‌بخشند. به طور کلی، گشت‌های دریایی، جاهای این چنینی مختلفی را برایتان به نمایش می‌گذارند، پس حتما یک دوربین عکاسی خوب همراه داشته باشید.

 

سونگکاران (جشن آب) ۲۰۲۲ در پوکت

جنگل گردی و بازدید از بزرگ‌ترین گل جهان

بدون شک، بودن در پارک ملی خائو سوک بدون این که وارد جنگل‌های بارانی آن شده و به دل طبیعت بزنید، کاری نیمه تمام به حساب می‌آید. اما مهم‌ترین چیزی که در دل این جنگل باید مشاهده کنید، بازدید از گل‌های رافلسیا است که بزرگ‌ترین گل جهان به حساب می‌آید. البته این گل‌ها تنها در ماه‌های فوریه و مارس باز می‌شوند، پس سعی کنید برنامه‌ی سفر خود را برای این ماه‌ها در نظر بگیرید تا این تجربه‌ی خاص را از دست ندهید. این منطقه‌ی جنگلی منحصر به فرد، زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است که گل‌های رافلسیا تنها بخش کوچکی از آن به شمار می‌آیند، پس حتما از دریاچه دور شده و مناطق جنگلی بیشتری را از نزدیک ببینید.

بازدید از سد راجاپرابها

این سد دریاچه‌ای بزرگ را در پارک ملی خائو سوک شکل داده که از دیگر جاذبه‌های گردشگری در آن‌جا به حساب می‌آید. در اولین فرصت البته، بهتر است خود را تپه‌های مملو از گل اطراف سد برسانید و جدا از لذت بردن از این دشت‌های سرسبز، چشم انداز زیبایی را نیز مشاهده نمایید. در این سد نیز، امکان انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله قایق سواری را خواهید داشت و از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در آن‌جا مهیا شده و غذاهای محلی خوشمزه‌شان لذت ببرید. این محل البته کمی از آن حس و حال بودن در مرکز جنگل بارانی فاصله دارد. نزدیک به دهکده نیز باعث شده، امکانات مختلفی در آن‌جا مهیا باشد و بتوانید در این محل، برای خود خرید کنید.

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

۲۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران