پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

جاذبه‌های گردشگری تایلند
پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

تایلند کشوری رکوردار برای گردشگران است، اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این ۱۲۷ پارک ملی در تایلند وجود دارد که از این تعداد، ۲۲ پارک ملی دریایی هستند. پارک‌های ملی مناطق حفاظت شده‌ای هستنند که گونه‌های زیاد حیوانی و گیاهی را در خود جای داده‌اند که برخی از آن‌ها در دسته گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند. رکورد دیگر اینکه حدود ۱۰درصد از گونه‌های دریایی جهان در تایلند یافت می‌شود و هم‌چنین تایلند مقصد مورد علاقه بسیاری از پرنده‌هاست که در فصل مهاجرتشان راهی آسیا می‌شوند. اگر هنوز درباره سفر با تور تایلند تصمیم قطعی نگرفته‌اید و علاقه دارید آرامش طبیعت را در کنار ساحل‌های بکر و هتل‌های مدرن تجربه کنید، همین امروز دست به کار شوید.

 

 

۱- پارک ملی Kaeng Krachan

پارک ملی کراچان، بزرگترین پارک ملی تایلند است. این پارک در حوالی مرز برمه و در نزدیکی منطقه تانینتاردر قرار گرفته است. کراچان به پارک جنگل‌های بارانی مشهور است و هر سال گردشگران برای تجربه هوای پاک، مرطوب و مه‌آلود به این جنگل می‌آیند. این پارک بر روی تپه‌هایی بر فراز ابرها قرار گرفته است که در ماه دسامبر و مارس یک منطقه رویایی برای طبیعت‌گردی است.

 

مناطق جادویی تایلند که حتما باید به دیدنشان بروید

 

 

Kaeng Krachan

 

 

اما طبیعت زیبا تنها ویژگی این پارک نیست؛ در این پارک، بیش از ۴۰۰ گونه از پرندگان و پروانه‌ها شناسایی شده‌اند و هم‌چنین گونه های نادری مانند لک‌لک‌های عظیم‌الجثه آرگوس و پیتای غول پیکر در این طبیعتگاه در کنار پلنگ، سگ‌های وحشی، خرس و فیل‌ها زندگی می‌کنند.قایق سواری در دو روخانه بزرگ و یک دریاچه از فعالیت‌های دیگری است که می‌توانید در این پارک روی آن حساب کنید.

 

 

۲- پارک ملی Kui Buri

پارک ملی کوی بوری، در نزدیکی مرز برمه واقع شده است و یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد طبیعت‌گردان جهان است. اگر عاشق دیدن فیل‌ها هستید، حتما بازدید از این پارک ملی را در برنامه سفر به تایلند جای دهید. در این پارک می‌توانید از نزدیک شاهد زندگی گله‌های بزرگ فیل باشید.البته بازدید فردی از این پارک یک ریسک بزرگ است. بهتر است برای دیدن مناطق حفاظت شده این پارک و گونه‌های نادر حیوانی و گیاهی، با تورهای گردشگری تایلند همراه شوید. هم‌چنین می‌توانید با هماهنگی تور با اجاره چادر یا کلبه ییلاقی، یک شب در این طبیعت بکر اقامت داشته باشید.

 

 

پارک ملی Kui Buri

 

 

بهترین زمان برای بازدید از این پارک به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید در باران‌های شدید و گاهی سیل‌آسا گردشگری کنید، از ماه مه تا ماه نوامبر را انتخاب کنید، اگر عاشق آب‌وهوای گرم هستید، ژوئن و ژوئیه گرم و خشک‌ترین ماه‌هایی هستند که می‌توانید از این پارک دیدار کنید.

 

 

۳- پارک ملی Erawan

پارک ملی اراوان، در غرب تایلند و در استان کانچانابوری واقع شده است. هیجان‌انگیزترین جاذبه گردشگری این پارک، یک آبشار هفت طبقه است. اگر کمی روحیه ورزشکاری دارید، حتما تا بالاترین نقطه این آبشار بالا بروید تا هم غارهای اعجاب‌انگیز را ببینید و هم در استخر طبیعی حمام کنید.

 

معرفی زیباترین غارهای تایلند برای بازدید گردشگردان

 

 

Erawan

 

 

اگر می‌خواهید از کانچانابوری راهی این پارک شوید، تنها یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید تا با اتوبوس‌هایی که روزانه به این پارک ملی می‌روند، راهی شوید و این ساده‌ترین راه برای رسیدن به این بهشت زیبا است. هم‌چنین می‌توانید برای تجربه زندگی شبانه در این پارک ملی، یک کلبه یا خانه محلی اجاره کنید و در پارک اقامت کوتاهی داشته باشید.

 

 

۴- پارک ملی Khao Sam Roi Yot

پارک ملی خاو سام روئی یوت، شامل کوه‌هایی با ۳۰۰ قله است که در استان پراچوپ خیری بر روی تپه‌های سنگ آهن قرار گرفته است.جاذبه اصلی که گردشگران زیادی را به این پارک جذب می‌کند، غار بزرگی به نام فایا ناخون است که یک معبد بودایی بزرگ در آن قرار دارد. بازدید از این غار، یک تجربه شگفت‌انگیز برای کسانی است که به تاریخ و بناهای باستانی علاقمند هستند.

 

 

Khao Sam Roi Yot

 

 

اما اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که طبیعت‌گردی را ترجیح می‌دهید، نگران نباشید. این پارک یکی از محبوب‌ترین زیستگاه‌های پرندگان است که در ماه ژانویه و فوریه میزبان بیشتر از ۳۰۰ گونه از پرندگان مهاجر است.

 

 

۵- پارک ملی Mu Ko Ang Thong

پارک ملی موکو آنگ سونگ، یک پارک ملی دریایی در خلیج تایلند است که از ۴۲ جزیره تشکیل شده است. برای رسیدن به این پارک باید از تورهای قایق سواری یا قایق‌های دیگر استفاده کنید، و بعد برای یک یا چند شب در چادر یا خانه‌های ییلاقی اجاره‌ای اقامت کنید.

 

۷ آبشار معروف و دیدنی تایلند، کشور سواحل سپید رنگ آرام و شب‌های روشن باشکوه

 

 

Mu Ko Ang Thong

 

 

این پارک، یک منطقه بکر برای کسانی است که دوست دارند غواصی را در سفر خود به تایلند تجربه کنند. علاوه بر آن برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند یا افرادی که به دنبال تفریح‌های آسان هستند، چند ساحل شنی زیبای این پارک انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. در این منطقه دست‌نخورده، کوه‌ها در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند، بنابراین می‌توانید روی کوه‌نوردی هم حساب کنید.

 

 

۰۶ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران