بازدید از جزایر تایلند با کشتی‌های کروز کوچک

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بازدید از جزایر تایلند با کشتی‌های کروز کوچک

کروزهای کلاسیک تقریبا شبیه به هم هستند؛ هزاران مسافر و که روی یک شهر شناور قرار گرفته و با امکانات متعدد منتظر رسیدن به مقاصد مختلف هستند. اما شیوه‌ی متفاوت‌تری نیز برای سفرهای دریایی وجود دارد که شاید بهترین راه در سفر با تور تایلند برای دیدن جزایر جنوب این کشور باشد.

اگر دوست دارید تجربه‌ی یک گردش دریایی و دیدن جزایری زیبا را داشته باشید، به کائو  یایا، سامویی، پوکت و ... بروید و در این میان از بودن در دریای بیکران لذت برده و کم‌تر زمین را آلوده کنید، این کشتی‌های کروز کوچک که تورهای مختلفی برگزار می‌کنند، می‌توانند گزینه‌ای عالی برای شما به شمار روند. Peregrine Adventure’s یکی از شرکت‌هایی است که چنین تورهایی در تایلند برگزار کرده و شما می‌توانید مسیرها مختلف آن را در سایت شرکت ببینید.

 

کروزهای کوچک چطور هستند؟

در عمل کروزهای کوچک درست مثل دیگر کشتی‌های کروز، مسافران را از بندر به سواحل شهرها یا جزایر مختلف می‌برند، اما شباهت آن‌ها تقریبا در همین جا به پایان می‌رسد. برای مثال در کروز "پانورامایِ دو" تنها ۴۸ مسافر جا می‌گیرد که خیلی کم‌تر از صدها یا بعضا هزاران مسافر کشتی‌های کروز بزرگ است. این خود باعث صمیمیت بیشتر مسافران می‌شود و فضایی گرم و دوست داشتنی به وجود می‌آورد.

 

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

 

برنامه‌های متنوعی برای سفر در نظر گرفته می‌شود که از جشن‌های شبانه تا کلاس‌های آشپزی غذاهای تایلندی متفاوت است. ساعاتی از روز فضایی آرام در آن جریان خواهد داشت که به هیچ وجه در کشتی‌های کروز بزرگ فرصت آن را نخواهید یافت. غذاهای محلی تایلندی، آموزش‌هایی در مورد فرهنگ مردم مناطق مختلفی که به آن‌ها می‌رسید و همچنین آب و هوای نقاط مختلف دریای آندمان، در کنار انواع برنامه‌های تفریحی، شنا در آب و بازدید از جزایر کوچک از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در این کشتی‌های کروز انتظار شما را می‌کشند.

یکی از نکات بسیار مهم که در جنوب تایلند برایتان به وجود می‌آید این است که شما با کشتی‌های کروز بزرگ، هرگز نمی‌توانید از بعضی جزایر کوچک دیدن کنید، زیرا این جزایر نمی‌توانند چنان جمعیتی را میزبانی کنند. برای مثال بازدید از جزیره سورین احتمالا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما خواهد بود، بخشی که اگر با یک کشتی بزرگ به بازدید از دریای آندمان بروید، هرگز فرصت بازدید از آن به شما دست نخواهند داد.

 

چه کسانی در چنین سفرهایی شما را همراهی می‌کنند؟

نکاتی در مورد این سفر وجود دارد که می‌تواند جواب این سوال باشد. اول این که سفر با چنین کشتی، آرامشی دارد که در کشتی‌های بزرگ با آن مواجه نیستید. این جا برای بازدید از جزایر عجله‌ای در کار نیست، شما با بخش‌های مختلف جزایر آشنا می‌شوید و می‌توانید در دسته‌های کوچک، لمسی واقعی از دنیای این بخش از تایلند داشته باشید.

از طرفی سفر با چنین کشتی‌های به مراتب تاثیر مخرب کم‌تری روی سیاره می‌گذارد. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود یک دورنمای کلی از همسفران خود داشته باشید. از طرف دیگر، بسیاری از کسانی که اهل سفر به نقاط مختلف دنیا هستند، ترجیح می‌دهند در چنین مسیرهایی از کشورهای مختلف بازدید کنند تا با هواپیما به شهرها و جزیره‌ها بروند.

 

 بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

 

از کجاها بازدید به عمل می‌آورید؟

مسیرهای متفاوتی برای چنین برنامه‌ای تهیه دیده شده است. برای مثال شما در یکی از مسیرهای معروف و متفاوت به دیدن جزایر سورین، پایام، مو کو کام، لاک و پوکت می‌روید، در صورتی که مسیری دیگر شما را به جزایر معروف‌تر همچون پوکت، کائو یای، آئو نانگ، روک نو، لنکاوی و پنانگ می‌برد و حتی از تایلند نیز خارج می‌شود. در این میان بازدید از جزایر بسیار کوچک و همچنین نقاط خاص این جزایر برای تفریح نیز در نظر گرفته می‌شود.

 

جزیره راچا یای، بهشتی در نزدیکی پوکت

 

سفر چقدر طول می‌کشد و آیا صرفه اقتصادی دارد؟

سفرهای دریایی با کروزهای کوچک در دریای آندمان عموما ۹ روزه هستند، اما بعضی سفرها به صورت ۱۶ روزه نیز انجام می‌شود که عموما شامل بازدید از بیش از ۱۰ جزیره و بندر می‌شود. از نظر هزینه، مطمئنا چنین سفری بیشتر از یک تور معمولی به کرابی یا پوکت برایتان هزینه در بر خواهد داشت. اما اگر بخواهید تک به تک این جزایر را بگردید، احتمالا باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. در نهایت کروزهای بزرگ بسیار گران‌تر هستند و پروازهای داخلی تایلند ارزان. این باعث می‌شود سفر با کشتی‌های کروز کوچک، هزینه‌ای متوسط اما سفری جذاب به شمار بیاید.

 

۰۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران