مهم ترین جزایر تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
مهم ترین جزایر تایلند

جزایر تایلند یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور به حساب می‌آیند. جزایر کوچک و بزرگی که بسیاری از آن‌ها حالا به مقاصدی شناخته شده در دنیا بدل شده‌اند. در نوشته امروز ما چند مورد از مهم‌ترین جزایر تایلند را به شما معرفی خواهیم کرد و از جاذبه‌های آن‌ها برایتان خواهیم گفت.

 

بهترین مقاصد برای بازدید از جزایر تایلند

برای این که بتوانید در تور تایلند به دیدن جزایر این کشور بروید، نباید تور بانکوک را انتخاب کنید. مقاصد ساحلی همچون پاتایا گزینه‌ی بهتری خواهند بود و از سواحل این گونه شهرها می‌توانید در تورهای جزیره گردی شرکت کرده و از خیلی از گزینه‌های لیست امروزمان بازدید کنید. همچنین بعضی از جزایر بزرگ این کشور همچون پوکت یا کرابی، خود تورهای اختصاصی دارند که با شرکت در آن‌ها می‌توانید، تمام روزهای خود را در جزیره‌ای زیبا با امکانات عالی سر کنید. با این اوصاف، نگاهی بندازیم به مهم‌ترین جزایر تایلند:

عکس: adventure.com

 

جزیره پوکت

پوکت (Phuket) بزرگ‌ترین جزیره تایلند و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تایلند به حساب می‌آید. مکانی بسیار زیبا که با ریزورت‌های لاکچری، سواحلی فوق‌العاده زیبا و مکان‌هایی دنج و باور نکردنی از مهمانان خود پذیرایی خواهد کرد. یکی از خوبی‌های سفر به پوکت این است که خود جزیره دارای یک فرودگاهی اختصاصی بوده و رفتن به آن‌جا بسیار ساده خواهد بود. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی پوکت فوق‌العاده عالی‌ست و از نظر تنوع رستوران‌ها، کلاب‌ها، امکانات ساحلی و ... هیچ چیز کم نخواهید داشت.

 

بهترین ریزورت‌های ساحلی تایلند

عکس: urlaubsguru.de

 

جزیره فی فی

بسیاری جزیره‌ی کوچک فی فی (Phi Phi) را زیباترین نقطه ساحلی در میان جزایر تایلند به حساب می‌آیند. فی فی در واقع از دو جزیره‌ی کوچک جنگلی تشکیل شده که یک ساحل باریک این دو بخش را به هم متصل می‌کند. با این که در بخش‌هایی از جزیره، ساخت‌ و سازهای زیادی شده است اما بسیاری از نقاط جزیره فی فی تایلند دنج و دست نخورده باقی مانده و همین، بازدید از این مکان را لذت‌بخش‌تر می‌کند. با توجه به این که فی فی در یکی از فیلم‌های معروف هالیوودی به تصویر کشیده شده و به محبوبیت آن اضافه گشته در روزهای اوج سفر، مملو از جمعیت می‌شود، پس پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های نسبتا خلو‌ت‌تر به آن‌جا بروید.

عکس: worldatlas.com

 

جزیره چانگ

جزیره چانگ (Chang) دومین جزیره بزرگ تایلند است و برای خودش یک پارک ملی دریایی گرمسیری است. این جزیره که در شرق تایلند در استان ترانگ قرار دارد، در سال‌های اخیر دارای یک فرودگاه اختصاصی هم شده که سفر به این جزیره را راحت‌تر از همیشه کرده است. در واقع اینجا به خاطر سواحل ماسه‌ای سفید بی‌پایان، دیدنی‌های زیر آبی فوق‌العاده جذاب، صخره‌های مرجانی، جنگل‌های بارانی شگفت‌انگیز و حیات‌وحش متنوع، به یکی از مقاصد برتر در میان جزایر تایلند بدل شده.

 

آشنایی با خانه جیم تامپسون بانکوک

عکس: thailandholidaygroup.com

 

جزیره راچا

یکی دیگر از جزایر زیبای تایلند که از دو بخش تشکیل شده و راچا یای (Racha Yay) و راچا نوی (Racha Noi) نام دارند و در فاصله‌ی بسیار کمی از پوکت قرار گرفته‌اند. یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن در اینجا آئو تاوان توک است، این خلیج U شکل با شن‌ها سفید پودری جایی عالی برای استراحت و شنا به شمار آمده و دارای چشم‌اندازی شگفت انگیز است. با این تفاصیل، باز هم جزایر راچای آن گونه که باید و شاید معروف نیستند و در تور پوکت، می‌توانید به آن‌جا رفته و از فضای زیبا و نسبتا خلوتشان بهره ببرید و به اسنورکلینگ بپردازید.

عکس: southtours.com

 

جزیره لانتا

لانتا (Lanta) در فاصله‌ی بسیار کمی از کرابی قرار گرفته و در سفر به این شهر ساحلی، به راحتی می‌توانید به آن‌جا بروید. در واقع رفتن به جزیره لانتا فرصت مناسبی است تا از شلوغی‌های کرابی دور شده و در جایی آرامش بخش و زیبا، بخشی از سفر خود را بگذرانید. لانتا از زیباترین جزایر تایلند محسوب شده و دارای بخش‌های جنگلی، سواحل زیبا، بخش‌های صخره‌ای و جاذبه‌های زیر آبی و ماهی‌های رنگارنگ است. پس حتما اگر قرار شد به لانتا بروید، عینک شنا خود را همراه داشته باشید.

عکس: journeyera.com

 

جزیره لیپه

جزیره لیپ (Lipe) در حدود ۶۰ کیلومتری سواحل تایلند واقع شده و جنوبی‌ترین نقطه در میان جزایر تایلند به حساب می‌آید. جزیره لیپه بخشی از مجموعه‌ای از جزایر است که مجمع‌الجزایر آدانگ را تشکیل می‌دهند. زیرساخت‌های خوبی در اینجا وجود دارد با جاده‌های سیمانی و تاکسی‌های موتوری که می‌توانند شما را از جایی به مکان دیگر ببرند. وجود سواحل فوق‌العاده زیبا، صخره‌های آهکی و جنگل‌های گرم‌سیری در کنار آب شفاف و کریستالی که دور تا دور جزیره را گرفته، این مکان را به جایی استثنایی برای گشت و گذار و آبتنی در تور تایلند بدل کرده است.

 

بهترین نقاط تایلند برای ماه عسل

عکس: saltinourhair.com

 

جزایر سیمیلان

این جزایر را نمی‌توان به صورت جداگانه معرفی کرد. جزایر سیمیلان (Similan Islands)  بدون شک از زیباترین و البته محبوب‌ترین نقاط در جنوب تایلند به حساب می‌آید که به خاطر محیط جنگلی و سواحل بی‌نظیرش معروف شده و بخش زیادی از آن به عنوان یک پارک دریایی محافظت شده، تنها بین ماه‌های مهر تا اردیبهشت در دسترس خواهد بود. برای رسیدن به جزایر سیمیلان، باید از پوکت سوار قایق‌های تندرو شوید و حدود یک ساعت و نیم دیگر به آن‌جا خواهید رسید. با این وجود، زیبایی‌های این دو جزیره زیبا، حتما ارزش طی کردن مسیر گفته شده دارد. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در جزایر سیمیلان غواصی بوده که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در تورهایی که به این منظور در نظر گرفته شده شرکت نمایید.‌

عکس: hotels.com

 

جزیره سامویی

سامویی (Samui) یکی دیگر از بزرگ‌ترین جزایر تایلند بوده که خود جزو مقاصد اصلی توریستی نیز به حساب می‌آید و دارای ریزورت‌ها و هتل‌های فوق‌العاده‌ای است.‌ سواحل بسیار بزرگ، رستوران‌های متنوع، امکانات عالی برای انجام انواع تفریحات آبی و امکان شرکت در تورهای گردشگری و جزیره گردی، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این جزیره به حساب می‌آیند. همچنین باید در نظر داشته باشید که سامویی در زمره جزایر لاکچری تایلند قرار نمی‌گیرد و هزینه‌های سفر به آن‌جا معقول است. البته به هیچ وجه سامویی در تایلند را دست کم نگیرید، این جزیره دارای مناطق جنگلی، آبشار، سواحل متعدد و بسیاری جاذبه‌های دیگر هم هست.

عکس: colossalvacation.com

 

جزیره سامت

سامت (Samet) از جمله جزایر تایلند است است که خیلی از مسافران تور بانکوک نیز به دیدنش می‌روند. البته برای رفتن به آن‌جا، مدتی را باید در جاده باشید تا به سواحل تایلند رسیده و سپس مسیری کوتاه را توسط قایق‌های تندرو طی نمایید با این جزیره‌ی زیبا اما کوچک برسید که دارای فضایی دنج و دست نخورده و طبیعتی فوق‌العاده جذاب است. البته بخش‌هایی از جزیره سامت دارای امکانات توریستی نیز هست و در شب‌ها هم حتی می‌توانید از گردشگران میزبانی کند. شرکت در پارتی‌های شبانه، اسنورکلینگ و آبتنی در آب‌های شفاف و قایق سواری جزو محبوب‌ترین فعالیت‌های توریستی در این جزیره به شمار می‌آیند.

 

سفر دریایی شگفت‌انگیز در تایلند

عکس: hotels.com

 

جزیره فانگان

جزیره فانگان (Phangan) که به خاطر پارتی‌های ماه کامل که روزها طول می‌کشد و ۳۰ هزار مهمان را به خود جذب می‌کند مشهور است. این جزیره یکی از بهترین گزینه‌ها برای کوله‌گردها و زوج‌های جوان و ماجراجویی است که به دنبال مقصدی شاد و جذاب برای سفر خود در تایلند می‌دند. در میان جزایر تایلند، فانگان مکانی شاد و منحصر به فرد بوده که خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان می‌سازد. البته فانگان تنها یک جای شاد نیست و زیبایی‌های طبیعی آن، اولین دلیل برای محبوبیت آن‌جا به شمار می‌آید. همچنین بیش از ۲۰ سایت غواصی فوق‌العاده عالی در همان نزدیکی‌‌ها واقع شده و تورهای مختلفی به این نظور در آن‌جا برگزار می‌شود. فراموش نکنید که فانگان دارای طبیعت جنگلی فوق‌العاده عالی و سواحل مختلفی نیز هست.

عکس: awaygowe.com

 

منبع

 

۰۶ شهریور ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 13 دی 1402)

نظرات کاربران