عجیب‌ترین غذاها در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
عجیب‌ترین غذاها در تایلند

تایلند یکی از اعجاب انگیزترین کشورهای دنیا است که در آن هر چیزی می‌تواند شما را غرق در شگفتی کند. مردم تایلند بسیار متفاوت هستند و سلیقه‌ای منحصر به فرد دارند که این تفاوت در ذائقه‌ غذایی آن‌ها نیز هویدا است. هنگام سفر با تور تایلند با غذاهای رنگارنگ و جذاب بسیار زیادی رو به رو خواهید شد که طعم آن‌ها را سال‌ها از یاد نخواهید برد. امروزه غذای تایلندی یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود. اما گاهی ممکن است با غذاهایی بسیار ترسناک و عجیب مواجه شوید که به هیچ وجه مطابق سلیقه‌ ما ایرانی‌ها نیست. پس اگر قصد سفر به این سرزمین را دارید بهتر است با برخی از این غذاها آشنا شوید تا در صورت عدم تمایل به آن‌ها، اشتباها آن‌ها را امتحان نکنید. در ضمن بسیاری از این غذاها اصلا بهداشتی نبوده و ممکن است به علت عدم سازگاری دستگاه گوارش شما با این مدل غذاها سلامت شما را به خطر بیندازد.

 

منوی حشرات

شاید فکر کردن به اینکه سوسک و یا حشره دیگری را در دستان خود بگیرید نیز برای شما یک کابوس باشد. اما در نهایت تعجب، حشرات یکی از محبوب‌ترین غذاهای مردم تایلند هستند و مردم این سرزمین از گوشت آن‌ها بجای مرغ و گوشت قرمز استفاده می‌کنند و معتقدند که حشرات منبع غنی‌تری از پروتئین‌ها بوده و برای سلامت بدن نیز مفیدتر هستند. زیرا درصد چربی حشرات برخلاف گوشت قرمز پایین است. اگر نگران طعم خوراک حشرات هستید بهتر است به شما یادآوری کنیم که کاملا در اشتباه هستید. چرا که طعمی شبیه به گوشت دارند و اصلا قرار نیست با یک مزه‌ جدید مواجه شوید. لارو کرم ابریشم نیز مزه‌ای ملایم و شبیه به عدس دارد که برای مبتدی‌ها گزینه‌ مناسبی است. حشرات به اندازه‌ای در تایلند رایج و محبوب‌اند که در بسیاری از رستوران‌ها منوی جداگانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. در این منو‌ها حشرات پخته شده، سرخ شده، کبابی شده و ... وجود دارد. از دیگر دلایل طبخ این غذاها در بین مردمان تایلند، چین و ... آمادگی برای قحطی و بحران غذا است. مردم این کشور معتقدند که از حالا باید ذائقه‌ غذایی خود را تغییر دهند تا در شرایط سخت بتوانند حفظ بقا کنند.

 

محبوب‌ترین تفریحات تور تایلند

موش کبابی

از دیگر غذاهای محبوب تایلند موش‌هایی هستند که توسط کشاورزان شکار می‌شوند و آن‌ها را درون برگ‌های موز کبابی کرده و می‌فروشند. موش کبابی از دیگر غذاهای عجیب و ترسناک تایلندی است که در کمال تعجب در کشور تایلند طرفداران زیادی دارد.

خفاش

جالب است بدانید که خفاش‌ها از غذاهای معمول در تایلند هستند که هم به صورت کبابی و هم به صورت پخته شده سرو می‌شوند. هر دو نوع طبخ خفاش در این کشور طرفداران خاص خود را دارد. اما پس از شیوع بیماری کرونا توصیه می‌کنیم ترجیحا از خوردن این غذا خودداری کنید تا سلامت شما و عزیزانتان به خطر نیفتد.

 

معرفی ۶ شهر دیده نشده تایلند

جشن مواد غذایی گیاهی

همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم تایلند کشور شگفتی‌ها است. بنابراین خالی از لطف نیست که در این میان یکی از آداب عجیب این کشور را بازگو کنیم. این مراسم یک جشن ترسناک در ماه نهم، از تقویم چینی است که ۹ روز به طول می‌انجامد و هدف آن بزرگداشت ۹ خدای فرمانروا است. در این جشن مردم غذاهای گیاهی را مصرف می‌کنند و در طول این مدت زنان به رقص و پایکوبی می‌پردازند و مردان با شمشیر به بدن خود آسیب می‌زنند و حتی مراسم پوست کنی نیز دارند که بسیار خطرناک نیز می‌باشد.

خرچنگ نعل اسبی

از دیگر غذاهای عجیب تایلند خرچنگ نعل اسبی یک غذای سمی و بسیار متفاوت از خرچنگ معمولی است. این غذا در تایلند به شکلی بسیار عجیب سرو می‌شود. به این صورت که تخم‌های خرچنگ را درون بدن آن به شکل سالاد سرو می‌کنند.

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های تایلند

سالاد گوشت

ما معمولا سالادها را با سبزیجات می‌شناسیم؛ البته بسیاری از سالادها ترکیباتی از گوشت دارند و بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اما در کشور تایلند نوع خاصی از سالاد گوشت سرو می‌شود که ممکن است شما را شوکه کند و آن سالاد گوشت خام همراه با خون است. این سالاد جدا از طرز تهیه و مزه عجیب آن بسیار خطرناک بوده و در مواردی نیز می‌تواند به دلیل داشتن انگل‌ها و باکتری‌های فراوان و پاتوژن‌های کشنده موجب مرگ فرد شود. این غذا از طرف سازمان بهداشت تایلند نهی شده اما همچنان سرو می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

دسر لوبیا

از غذاهای عجیب دیگر تایلند دسر لوبیا است. ما لوبیا را به صورت خوراک و غذا سرو می‌کنیم؛ اما در این کشور دسرهای شیرینی از لوبیا قرمز تهیه می‌کنند. هرچند مواد سازنده این دسر عجیب نیست اما ترکیب آن‌ها طعمی متفاوت و حتی عجیب برای افراد خواهد داشت. برای شیرین کردن لوبیا از شیرینی‌های مصنوعی مانند شکر استفاده می‌شود.

 

بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

سالاد پاپایا

سالاد پاپایا یکی دیگر از غذاهای محبوب منطقه ایسان تایلند است که می‌توان آن را در لیست عجیب‌ترین غذاهای تایلندی قرار داد. هر چند ترکیبات این سالاد بسیار معمولی بوده و طعم آن نیز بسیار محبوب و دلپذیر است اما گاهی با اضافه کردن موادی مانند ماهی تخمیر شده به غذایی خاص تبدیل می‌شود که این مدل آن مطابق سلیقه‌ هرکسی نیست.

قهوه عاج سیاه

قهوه‌ عاج سیاه یک نوشیدنی بسیار گران و لاکچری است که نکته قابل توجه این نوشیدنی طرز تهیه آن است. به این صورت که گوشت این میوه را فیل‌ها می‌خورند و در سیستم گوارش آن‌ها پروتئین موجود در میوه هضم شده و سپس دانه‌های گیاه را از طریق مدفوع دفع می‌کنند و این مدل قهوه از مدفوع فیل جمع آوری می‌شود. شاید باورتان نشود اما هر کیلو از این قهوه با قیمت ۱۱۰۰ دلار فروخته می‌شود که یکی از گران‌ترین قهوه‌های دنیا محسوب می‌شود.

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی

میوه دوریان

دوریان میوه‌ای بسیار بد بود است که بسیاری بوی آن را به جوراب و یا پای بد بود تشبیه می‌کنند. با وجود این بوی نامطبوع این میوه در بین مردم تایلند بسیار محبوب بوده و مردم این کشور به هیچ عنوان حاضر به ترک آن نیستند. جالب است بدانید که صرف این میوه در هتل‌ها، تاکسی‌ها و سایر مکان‌های عمومی ممنوع شده است.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران