راهنمای تبدیل پول در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای تبدیل پول در تایلند

تایلند یک مقصد توریستی محبوب است که به دلیل سواحل زیبا، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه‌ای که دارد توانسته این روزها مورد توجه بسیاری از توریست‌ها از سرتاسر دنیا قرار بگیرد. در کنار آشنایی با جاذبه‌های توریستی و تفریحاتی که در این سرزمین در انتظار گردشگران هستند یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل توجه راهنمای تبدیل پول در تایلند است. از همین رو توصیه می‌شود توریست‌ها برای داشتن مدیریت مالی و تبدیل ارزهای خود به واحد پول تایلند بدون دردسر در طول سفر با نکات کلیدی مهم در این خصوص آشنا شوند. از همین رو ما در این نوشته همراه شما علاقه‌مندان سفر به تایلند هستیم تا به هر آنچه که لازم است در این مورد بدانید بپردازیم.

 

واحد پول در تایلند

پیش از پرداختن به نحوه و چگونگی تبدیل پول در تایلند بهتر است ابتدا با واحد پول این کشور آشنا شویم. واحد پول تایلند بات (THB) نام دارد که به ۱۰۰ ساتنگ تقسیم می‌شود. این واحد پولی در سراسر کشور از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای دورافتاده رایج بوده و به صورت رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو توریست‌ها باید برای خرید، گشت و گذار و تفریح در تور تایلند حتما واحد پولی بات به همراه داشته باشند. پول تایلندی در دو نوع اسکناس و سکه در سطح کشور رایج هستند. به این صورت که سکه‌ها در قالب یک، دو، پنج و ده بات و همچنین ۲۵ و ۵۰ ساتنگ عرضه می‌شوند. اسکناس‌های تایلندی نیز به صورت ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ بات موجود هستند. ظاره اسکناس‌ها با تصاویر پادشاه تایلند و مکان‌های دیدنی تاریخی و نمادهای فرهنگی چاپ شده‌اند.

عکس: resources.xmonies.com

 

نرخ مبادله ارز تایلند

نرخ تبدیل بات تایلند می‌تواند بسته به شرایط سیاسی و اقتصادی نوسان داشته باشد. به طوری که این نوسان هم مربوط به ارزش پول ما ایرانیان بوده و هم می‌تواند تحت تاثیر ارزش پول تایلند باشد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از سفر به تایلند ارزش پول بات به ریال بررسی گردد. البته از آنجایی که تبدیل ارزهایی همچون پوند، یورو و دلار در صرافی‌های تایلند رایج‌تر هستند توصیه می‌شود پیش از سفر یکی از این واحدهای پولی را تهیه کنید. در حال حاضر به تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۳ هر یک بات تایلند معادل ۰.۰۲۷۵ دلار است. نکته مهم قابل توجه دیگر در خصوص تبدیل پول در تایلند اینکه گاها احتمال دارد شاهد اختلاف و اندکی تفاوت در بین بین صرافی‌های مختلف باشید. از همین رو توصیه می‌شود قبل از تبدیل پول به فکر پیدا کردن صرافی مناسب برای خود باشید.

 

۹ نکته که قبل از تاکسی گرفتن در بانکوک

عکس: agoda.com

 

محل‌های تبدیل پول در تایلند

از آنجایی که تایلند یک مقصد توریستی شناخته شده و پرطرفدار در دنیا به شمار می‌آید مکان‌های متعددی را می‌توان با هدف تبدیل پول در تایلند پیدا کرد. به خصوص در شهرهای توریستی صرافی‌ها در قدم به قدم خیابان‌های اصلی وجود دارند؛ اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که بهترین و معتبرترین مکان‌ها را برای مبادلات ارزی خود انتخاب کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای این منظور فرودگاه‌های تایلند هستند. البته توصیه می‌کنیم هرگز کل پول خود را در صرافی‌های فرودگاه تبدیل نکرده و تنها بخش کوچکی را صرفا به منظور خرید یک وعده غذایی و داشتن پول تو جیبی اندک برای رسیدن به هتل را برای این منظور مبادله کنید؛ چرا که صرافی‌های فرودگاه معمولا دستمزد بالایی برای این منظور دریافت می‌کنند.

علاوه بر صرافی‌های فرودگاه گردشگران شاهد صرافی‌های متعددی در خیابان‌های تایلند خواهند بود. به طوری که به احتمال زیاد می‌توان یکی از آن‌ها را در حوالی هتل خود پیدا کرده و به راحتی به آن دسترسی داشت. دو مورد از محبوب‌ترین صرافی‌های تایلند با نام‌های Super Rich و Vasu Exchange شناخته می‌شوند. برای داشتن بهترین نرخ تبدیل پول در تایلند توصیه می‌کنیم همیشه قبل از مبادله ارز نرخ‌ها و کارمزدها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین حتما در هنگام مبادله پول با فروشندگان خیابانی یا صرافی‌های غیرمجاز محتاط بوده و تا حد امکان سراغ آن‌ها نروید.

عکس: expatica.com

 

بهترین صرافی‌های بانکوک

همان طور که گفته شد در تمامی شهرهای تایلند می‌توان صرافی‌های مختلفی را برای تبادلات ارزی خود پیدا کرد. از آنجایی که بانکوک به عنوان پایتخت تایلند بیشتری حجم از گردشگران را در طول سال جذب خود می‌کند در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین صرافی‌ها به منظور تبدیل پول در تایلند می‌پردازیم:

 

Superrich International Exchange

سوپرریچ یکی از معروف‌ترین شرکت‌های صرافی بانکوک است. به طوری که شعبه‌های مختلفی در سراسر شهر از کیوسک‌ها در ایستگاه‌های BTS Skytrain  گرفته تا فروشگاه‌های کوچک در امتداد Pratunam و  Chitlom دارند. از جمله محبوب‌ترین شعبه‌های Superrich بانکوک عبارتند از:

  • دفتر مرکزی واقع در Ratchadmri Road Soi 2؛ ساعات کاری به صورت روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر
  • ساختمان سیلوم واقع در تقاطع جاده Silom-Narathiwas؛ ساعات کاری روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و آخر هفته‌ها از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر.
  • کیوسک ایستگاه قطار هوایی Chit Lom BTSواقع در خروجی Chit Lom BTS؛ ساعات کاری همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.
  • کیوسک Asok BTS Skytrain Station واقع در خروجی Asok BTS؛ ساعات کاری همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

 

فعالیت های شبانه محبوب در پوکت

عکس: vejthani.com

 

Vasu Exchange Bangkok

صرافی Vasu در منطقه نانا سوخومویت، نزدیک به Soi 7/1 واقع شده است. تبدیل پول در تایلند در این صرافی بسیار رقابتی بوده و از همین رو اغلب بهترین قیمت را برای مبادلات خود در مقایسه با اکثر بانک‌های تایلندی در نظر می‌گیرند. این مجموعه روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است.

عکس: thailove123.com

 

نکات مهم برای تبدیل پول در تایلند

هر چند مبادله ارزی در تایلند کاری پیچیده و دشوار به شمار نمی‌آید اما برای داشتن بهترین معامله رعایت یکسری نکات کلیدی خالی از لطف نخواهد بود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم گفته‌های زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید پول خود را مدیریت کرده و بدون استرس سفری خوش و به یادماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید:

  • انتخاب محل تبدیل پول در تایلند می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر میزان بات در کیف پول شما داشته باشد. بنابراین اگر به فکر صرفه‌جویی در سفر هستید بهتر است از مراجعه به بانک‌های بزرگ در مراکز خرید و مکان‌های توریستی پرطرفدار برای این منظور اجتناب کنید؛ زیرا اجاره‌ها در این مکان‌ها بالاتر بوده و در نتیجه نرخ‌های کمیسیون بیشتری به مشتری منتقل می‌شود.
  • گاها توریست‌ها برای پیدا کردن بهترین نرخ ارز مجبور به صرف زمان زیاد و حتی سوار شدن به تاکسی و پرداخت هزینه بابت این کار می‌شوند. در چنین صورتی باید از قبل محاسبه‌های لازم را انجام داده و از به صرفه بودن این حرکت مطمئن شوید.
  • همواره به خاطر داشته باشید که برای تبادل ارز در شهرهای توریستی تایلند حتما باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. در غیر این صورت مسئولین مربوطه از ارائه خدمات به شما معذور خواهند بود.
  • بهتر است ارز خود را در تایلند مبادله کنید تا در ایران! چرا که در این صورت معمولاً نرخ بهتری دریافت خواهید کرد.
  • از مبادله ارز در هتل‌ها تا حد امکان خودداری کنید؛ زیرا آنها اغلب کارمزدهای بالاتر و نرخ‌های رقابتی کمتری دارند.
  • حتما قبل خروج از صرافی یا بانک پول خود را بشمارید تا مطمئن شوید که مبلغ صحیح را دریافت کرده‌اید.

 

اجاره ماشین در تایلند

عکس: holidify.com

 

۰۶ تیر ۱۴۰۳

نظرات کاربران