راهنمای جامع ۶ شهر توریستی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای جامع ۶ شهر توریستی تایلند

تمامی شهرهای تایلند از کلانشهرهای بزرگ گرفته تا شهرهای آرام و کوچک آن مناظر طبیعی زیبا، امکانات و خدمات رفاهی فراوانی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل اغلب شهرهای این کشور توریستی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سفر و گشت و گذار گردشگران باشند. اما در بین تمامی شهرها برخی از آن‌ها از توجه بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی چند مورد از مهم‌ترین شهرهای توریستی تایلند بپردازیم. چنانچه شما نیز دوست دارید تجربه سفری متفاوت و هیجان‌انگیز را با تور تایلند داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا با ۱۰ شهر توریستی تایلند آشنا شوید.

 

۱. شهر بانکوک (Bangkok City)

بانکوک به عنوان شهری همیشه بیدار در تایلند معروف است. بنابراین شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید تفریح مورد علاقه خود را پیدا کرده و از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرید. بانکوک، پایتخت تایلند بوده و در این شهر زیبا می‌توانید از آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده در کنار معابد و صومعه‌های تاریخی و جذاب آن دیدن کنید. همچنین مراکز تجاری و خرید مجلل در کنار بازارهای خیابانی و بازارهای شناور گوشه‌ای از جذابیت‌های بانکوک هستند. این شهر زنده با سرو غذاهای مدرن، محلی، خیابانی و بین‌المللی خود بهترین لحظات را برای سیر کردن شکم برای شما رقم خواهد زد.

 چنانچه دوست دارید در تور تایلند خود تجربه شبی مملو از رقص و آواز را در کلاب‌های شبانه هیجان‌انگیز داشته باشید قطعا تور بانکوک یکی از بهترین انتخاب‌ها از نظر مقصد گردشگری برای شما خواهد بود. علاقه مندان می‌توانند در طول روز نیز تفریحات متنوعی را برای خود در شهر بانکوک پیدا کنند. پیاده روی در سطح شهر و بازدید از مکان‌های تاریخی، موزه ها و معابد باشکوه بخشی از این تفریحات به حساب می‌آیند.

 

دسترسی و اقامت در شهر بانکوک

بانکوک توسط فرودگاه بین المللی Suvarnabhumi و فرودگاه Don Mueang قابل دسترسی برای گردشگران از سر تا سر دنیا است. در صورتی که بانکوک را برای سفر خود انتخاب کردید تنوع بالایی را از نظر محل اقامت پیش رو خواهید داشت. اغلب هتل‌های بانکوک لوکس و مدرن بوده و در عین حال اقتصادی هستند. مدت زمان ایده آل برای گشت و گذار و بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک تقریبا ۳ الی ۵ روز است. میاگین دمای بانکوک در طول سال تقریبا ۲۵ درجه سانتی گراد است و بهترین زمان برای سفر به این شهر توریستی تایلند اواخر نوامبر تا اواسط ژانویه می‌باشد.

 

معرفی شهر قدیمی پوکت در تایلند

 

۲. شهر چیانگ مای (Chiang Mai City)

چیانگ مای که در گذشته مقر پادشاهی لانا بوده و مدتی پایتخت شمالی تایلند محسوب می‌شد. به همین دلیل امروزه گردشگران می‌توانند در سفر با تور تایلند و بازدید از این شهر از جاذبه‌های تاریخی و جذاب متعددی دیدن کنند. چیانگ مای به خاطر حال و هوای آرام، معابد و صومعه‌های متعدد، بازارهای محلی شلوغ، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جذاب خود توانسته سالانه توریست‌های بسیاری را از مناطق مختلف دنیا مجذوب خود کند. به خصوص اگر قصد سفر خانوادگی را دارید و یا از علاقه‌مندان به کوله گردی در سفر هستید چیانگ مای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. از جمله فعالیت‌های محبوب این شهر می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و تفریحات پرشور شبانه اشاره کرد.

چنانچه به دنبال معابد جذاب و دیدنی تایلند در شهر چیانگ مای هستید بازدید از معابد بودایی وات فرا دویی (Wat Phra Doi Suthep)  و وات فرا سینگ (Wat Phra Singh) را پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر آن شهر چیانگ مای با پارک ملی دوی اینساتون (Doi Inthanon) معروف است که علاقه‌مندان می‌توانند در آن به تفریحاتی از قبیل کوهنوردی، صخره نوردی و شنا مشغول شوند. در این شهر مزارع بزرگ فیل وجود داشته و علاقه‌مندان می‌توانند با این حیوانات مهربان از نزدیک آشنا شده و زمان بگذرانند. از دیگر تفریحاتی چیانگ مای که بهتر است از دست ندهید می‌توان به گشت و گذار در بازارهای محلی و خرید انواع سوغاتی‌ها اشاره کرد.

 

دسترسی و اقامت در شهر چیانگ مای

دسترسی به شهر چیانگ مای توسط فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای امکان پذیر است. این شهر توریستی قابلیت دسترسی به شهر بانکوک را با مسیر راه آهن دارد. به طوری که علاقه‌مندان باید سفری شبانه با قطار از بانکوک به چیانگ مای را داشته باشند.  با وجود افزایش تقاضا برای گردشگری مدرن، چیانگ مای توانسته جذابیت‌های روستایی و قدیمی خود را حفظ کند. مدت زمان ایده آل برای بازدید از چیانگ مای بین ۲ الی ۴ روز است. شرایط دمایی این شهر به طور میانگین ۲۱ درجه سانتی گراد بوده و بهترین زمان برای سفر به آن دسامبر تا فوریه است.

 

معرفی زیباترین روستاها و شهرهای تایلند

 

۳. شهر پاتایا (Pattaya City)

پاتایا یکی از اولین نام‌هایی است که در بین شهرهای توریستی تایلند به ذهن می‌رسد. این شهر زیبا بیش از هر چیزی به دلیل سواحل و جزایر زیبا شهرت دارد. با انتخاب این مقصد گردشگری می‌توان از ورزش‌های آبی، غواصی، رستوران‌های دریایی، کافه‌ها و فروشگاه‌های سنتی برای خرید سوغاتی بهره برد. تور پاتایا شهری ایده‌آل برای سفر خانوادگی، دوستانه و ماه عسل است. تفریحات شبانه در پاتایا با نهایت شکوه و جلال برگزار می‌شوند.

این شهر جزیره‌ای پاتایا در اطراف خلیج هلالی شکل وسیعی به نام Ao Pattaya قرار داشته و مقصدی ایده آل برای عاشقان ماجراجویی و علاقه‌مندان به سواحل زیبا است. از جمله جاذبه‌های گردشگری پاتایا می‌توان به باغ‌وحش‌ها، پارک‌های موضوعی، باغ گیاه‌شناسی، معابد، بازارها، خیابان‌های زنده در شب، فعالیت‌های ورزشی آبی و ... اشاره کرد.

 

دسترسی و اقامت در شهر پاتایا

شهر پاتایا دسترسی آسانی از بانکوک، پایتخت تایلند دارد. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند تنها با فاصله دو ساعت رانندگی از بانکوک به آن دسترسی داشته باشند. همچنین در این مسیر می‌توان از وسیله‌های حمل و نقل عمومی بانکوک مثل قطار و اتوبوس نیز بهره گرفت. مدت زمان ایده آل برای اقامت در پاتایا ۲ الی ۳ روز است. بهترین زمان برای سفر به این شهر نوامبر تا ژوئن بوده و میانگین دما در طول سال در آن ۲۶ درجه سانتی گراد است.

 

۴. شهر آیوتایا (Ayutthaya City)

آیوتایا شهری کوچک در تایلند است که دارای مکان‌های باستان‌شناسی مانند معابد، صومعه‌ها، کاخ‌ها و ... می‌باشد. این شهر در ۸۰ کیلومتری شمال بانکوک قرار داشته و از این رو مقصدی ایده‌آل برای سفر یک روزه از بانکوک برای گردشگران به حساب می‌آید. آیوتایا اغلب  در بین بومیان منطقه به عنوان کرونگ کائو به معنای "پایتخت باستانی" نامیده می‌شود. این شهر تاریخی زمانی مرکز مهم تجارت، اقتصاد، هنر و فرهنگ بود. ارزش این شهر از لحاظ تاریخی به قدری بالا است که نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است. بدون اغراق می‌توان ادعا کرد که شهر آیوتایا از نظر معماری بسیار غنی بوده و سرزمینی جادویی برای عکاسان به شمار می‌رود. در سفر به این شهر زیبا و تاریخی تایلند می‌توانید از معبدها و صومعه‌های باستانی بسیاری دیدن کنید.

 

بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

 

دسترسی و اقامت در شهر آیوتایا

شهر آیوتایا یک انتخاب ایده‌ال جهت سفر یک یا دو روزه برای مسافرانی است که با تور تایلند سفر کرده و می‌خواهند تجربه متفاوتی را از سفر خود داشته باشند. در کنار بافت تاریخی این شهر امروزه قسمت‌های مدرن متعددی نیز در آن یافت می‌شود. بنابراین گردشگران می‌توانند لحظات بسیار خوبی را در آن سپری کنند. بهترین زمان برای سفر به آیوتایا ماه‌های نوامبر تا ژانویه است. مسانگین دما در طول سال در این شهر تقریبا ۲۴ درجه سانتی گراد می‌باشد.

 

۵. شهر کانچانابوری (Kanchanaburi City)

کانچانابوری شهری است که در محل تلاقی رودخانه کوای نوی و کوای یای واقع شده است. این شهر به خاطر آبشارها و پارک‌های ملی بسیار معروف است. مهم‌ترین جاذبه این مکان راه آهن مرگ نام دارد که در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد. در مجموع، شهر کانچانابوری برای دوستداران طبیعت و تاریخ گزینه‌ای بسیار مناسب در تور تایلند خواهد بود. آبشارها، غارها، سفرهای رفتینگ در رودخانه کوای، پناهگاه فیل‌ها و بسیاری از پارک‌های ملی آن را به یکی از زیباترین شهرهای کشور تبدیل کرده است.

 

دسترسی و اقامت در شهر کانچانابوری

چنانچه سفر به تایلند را با قصد اقامت در بانکوک برنامه‌ریزی کرده باشید بازدید از شهر کانچانابوری برای شما چندان دشوار نخواهد بود. چرا که دسترسی به این شهر از بانکوک به کمک وسیله‌های حمل و نقل عمومی بسیار آسان خواهد بود. اکثر مردم معمولاً از بانکوک به کانچانابوری سفر کرده و بعد از گشت و گذار در آن دوباره به بانکوک باز می‌گردند. علاوه بر زوج‌ها و خانواده‌ها، این شهر به مکانی محبوب برای کوله گردها نیز تبدیل شده است. مدت زمان ایده آل برای کشف نقطه به نقطه کانچانابوری ۳ الی ۴ روز است. در صورتی که دوست دارید از این شهر دیدن کنید بهترین زمان برای سفر شما ماه‌های نوامبر تا فوریه خواهد بود. میانگین دما در کانچانابوری در طول سال ۲۳ درجه سانتی گراد است.

 

۴ شهر زیبای تایلند برای سفرهای عاشقانه

 

۶. شهر هوآهین (Hua Hin City)

تفرجگاه ساحلی اصلی تایلند، شهر هوآهین است. این شهر زیبا مقصد گردشگری مشهور در بین مردم محلی و گردشگران خارجی می‌باشد. این اقامتگاه ساحلی که زمانی به دلیل کاخ‌های تابستانی‌ به عنوان استراحتگاه ساحلی برای خانواده‌های سلطنتی تایلند شناخته می‌شد امروزه در حال تبدیل شدن به مکانی شیک برای بازدیدکنندگان برای فرار از زندگی شهری پر سر و صدا است. شهر هوآ هین ترکیبی زیبا از دریا و زندگی شهری با زمین‌های گلف، بازارهای محلی دوست داشتنی، اقامتگاه‌های عالی و پارک‌های آبی سرگرم کننده را در یک قاب به مسافران ارائه می‌دهد. چیزی که این شهر را از دیگر مقاصد گردشگری تایلند متماز می‌کند، محیط آرام و دنج آن است. این شهر زیبای تایلندی در عین حال که توانسته جذابیت‌های دنیای قدیم خود را حفظ کند تمام امکانات مدرن یک نقطه توریستی را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

 

دسترسی و اقامت در شهر هوآهین

دسترسی به شهر هوآهین از بانکوک توسط گردشگران بسیار آسان خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند از ماشین‌ها و اتوبوس‌های بین راهی برای رفتن به این شهر زیبا و دنج استفاده کنند. شرایط آب و هوایی به صورت میانگین در هوآهین تقریبا ۲۵ درجه سانتی گراد است. مدت زمان ایده آل برای کشف تمامی نقاط آن و بهره از تفریحات آرامش بخش هوآهین ۳ روز می‌باشد. بهترین زمان پیشنهادی ما برای سفر به این شهر ماه‌های نوامبر تا فوریه است.

 

تجربه‌ی اولین سفر به جاذبه‌های شهر بانکوک

۱۱ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران