راهنمای کامل خرید سیم کارت در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای کامل خرید سیم کارت در تایلند

همچون بسیاری از مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند، احتمالا شما هم در تور تایلند بخواهید با گوشی همراه خود، عکس‌هایتان را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا برای دوستانتان بفرستید یا این که تماس صوتی و تصویری آنلاین با خانواده برقرار کنید.

در همه‌ی این موارد شما نیاز به اینترنت خواهید داشت و راحت‌ترین راه برای این منظور، تهیه سیم کارت‌های اعتباری در تایلند است. خوشبختانه سیم کارت‌های اعتباری تایلند، اینترنت پرسرعت و بسیار خوبی را برایتان به همراه خواهند داشت و در بیشتر مناطق پوشش مناسبی را نیز ارائه می‌کنند. ما سعی کرده‌ایم در این نوشته، جزییات کامل در مورد خرید سیم کارت در تایلند را برایتان قید کنیم تا به راحتی بتوانید در این سفر جذاب، همیشه به اینترنت متصل باشید.

 

شرکت‌های مختلف

سه شرکت اصلی در تایلند وجود دارند که به ارائه خدمات تفلن همراه در تایلند مشغول هستند. AIS، TrueMove و Happy نام این شرکت‌هاست که سیم‌کارت‌های آن‌ها را می‌توانید در همه جای کشور ببینید.

پیشنهاد ما به شما خرید سیم‌کارت‌های AIS است که پوشش بهتری در کشور دارد و اگر به جاهای پرت رفته هم بروید، تا حد زیادی اینترنت خود را از دست نخواهید داد. از نظر قیمتی، تقریبا تفاوت زیادی بین این شرکت‌ها نیست و همه هم سیم‌کارت‌های 3G و هم 4G/LTE ارائه می‌کنند. البته اگر خیلی به اطراف شهر نمی‌روید، می‌توانید از دو شرکت دیگر نیز سیم کارت خود را تهیه کنید.

 

بهترین هتل‌های مقرون به صرفه پاتای

خرید سیم کارت اعتباری در تایلند

مثل خیلی کشورهای دیگر، در تایلند نیز خرید سیم کارت اعتباری خیلی ساده خواهد بود و شما می‌توانید در همان فرودگاه نیز این کار را انجام داده یا این که در مراکز خرید به انجام این کار بپردازید. اگر به تور بانکوک می‌روید، در همان فرودگاه Suvarnabhumi هر سه شرکت‌ها حضور دارند و غرفه‌های بزرگ آنان را در جاهای مختلف فرودگاه مشاهده خواهید کرد. اما اگر به شهرهای دیگر هم می‌روید، به هیچ وجه نگران نباشید، چون این غرفه‌ها در دیگر فرودگاه‌های بزرگ تایلند نیز حضور دارند.

برای خرید سیم کارت تنها به گذرنامه و یک گوشی سالم احتیاج خواهید داشت، فقط حتما در هنگام خرید بگویی که پیغام‌ها به زبان انگلیسی برایتان ارسال شود.

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های تایلند

هزینه‌های سیم کارت اعتباری در تایلند

عموما سیم کارت‌های مختلف اعتباری، حدود ۴۹ بات (حدود ۱.۵ دلار) قیمت دارند که بعد از خرید باید یک بسته اینترنت برای آن‌ها تهیه کنید. دقت داشته باشید که همه‌ی بسته‌ها یک پسوند بدون محدودیت دارند، اما این بدون محدودیت در واقع به این شکل است که مثلا ۱۵ گیگ با سرعت بالا در اختیار شما قرار می‌گیرد و بعد از آن سرعت شما به ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه کاهش پیدا می‌کند که عملا کارکردن با آن بسیار سخت خواهد بود.

اگر بخواهیم از نمونه بسته‌های اینترنت با قیمت مناسب برایتان بگوییم، می‌توان به بسته‌های ۸ روزه با ۱۵ گیگ اینترنت اشاره کرد که هزینه‌ای بالغ بر ۲۹۹ بات (حدود ۹ دلار) یا بسته ۳۰ گیگاباتی ۱۵ روزه که ۵۹۹ بات (حدود ۱۸ دلار) قیمت دارد. این بسته‌ها البته مقداری اعتبار مکالمه و پیغام نیز در خود دارند. فراموش نکنید که این هزینه‌ها شامل مقدار کمی مالیات هم می‌شود که عموما چند بات بیشتر نخواهد بود.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند

نکاتی که در رابطه با سیم کارت‌های اعتباری تایلند باید بدانید

فراموش نکنید که اپلیکیشن مربوط به این شرکت‌ها را حتما روی موبایل خود نصب کنید تا بتوانید مدیریت بهتری روی میزان مصرف اینترنت خود داشته باشید. تمامی این اپلیکیشن‌ها نسخه انگلیسی دارند و به همین خاطر کار با آن‌ها بسیار ساده خواهد بود.

همچنین نیازی نیست که در هنگام بازگشت سیم کارت خود را نگه دارید، مگر این که به صورت مستمر به تایلند سفر می‌کنید؛ زیرا سیم کارت‌های اعتباری که برای مدتی شارژ نشوند، مسدود خواند شد. همچنین فراموش نکنید که قبل از سفر شماره‌های ضروری تایلند را در گوشی خود ذخیره کنید تا بعد از تهیه سیم کارت، اگر احیانا به هر کدام احتیاج داشتید، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین شماره‌های ضروری در تایلند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اورژانس: ۱۹۹
  • پلیس توریست: ۱۱۵۵
  • آمبولانس پزشکی: ۱۵۵۴
  • سفارت ایران: ۰۲۳۹۰۸۷۱۳

۲۳ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران