راهنمای سفری جذاب به هوا هین، تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای سفری جذاب به هوا هین، تایلند

هوا هین یکی از شهرهای آرام تایلند است که اگرچه سابقا مقصدی کوچک و با حس و حالی آرام بود از از آنجایی که گردشگری تایلند و شهرهایش را زیر و رو کرده، هواهین هم خیلی زود تغییر کرد و به شهر پر جنب و جوش تبدیل شد. ابن شهر که تنها حدود ۲ و نیم ساعت از بانکوک فاصله دارد یک مقصد ساحلی زیبا، غذاخوری پر هیجان و جایی با مراکز خرید عالی است، پس چرا برای بازدید از آن بیشتر از این دست دست کنید؟ قبل از اینکه این شهر کوچک ۶۰ هزار نفری به شهر مورد علاقه گردشگران تور تایلند تبدیل شود، بیشتر به خاطر قصر Klaikangwon، اقامتگاه تابستانی یکی از پادشاهان سابق تایلند در دهه ۱۹۲۰ شناخته می‌شد.

 

پاهایتان را در ماسه‌های ساحل هوا هین در تایلند فرو ببرید

اکثر افرادی که به این شهر نسبتا آرام می‌آیند اول از همه جذب ساحل آن می‌شوند و اصلا خیلی‌ها به خاطر دسترسی به ساحل از بانکوک شلوغ به اینجا فرار می‌کنند، با این همه خیلی از توریست‌ها هنوز با این شهر آشنا نیستند. در حالی که دیگر شهرهای توریستی تایلند به تفریحات شبانه می‌پردازند، هوا هین مقصد بسیار آرام‌تری است که در آن واقعا می‌توانید ساعت‌ها در ساحل آرام استراحت کنید. ساحل هوآ هین چهار کیلومتر امتداد دارد  و اگرچه ممکن است بزرگ‌ترین یا سفیدترین تایلند نباشد، اما برای شنا عالی است و بسیاری از محبوب‌ترین تفریحات تایلند مانند موج سورای و بانانا‌سواری را ارائه می‌کند و اگر می‌خواهید بدون دور شن از ساحل چیزهایی بخرید فروشندگان ساحلی که نوشیدنی‌ها و سوغاتی‌های محلی و صنایع دستی می‌فروشند، اغلب در اطراف هستند.

از کاخ سلطنتی Maruekhathaiyawan هوآ هین تایلند دیدن کنید

این کاخ زیبا و سلطنتی برای پادشاه Vajiravudh (راما ششم) به عنوان استراحتگاه تابستانی در دهه ۱۹۲۰ ساخته شد. اما نکته برجسته در مورد این کاخ این که کل آن تماما از از چوب ساج ساخته شده است و درست در ساحل قرار دارد. این کاخ با طراحی هوشمندانه‌ای بر روی ستون‌های محکمی قرار گرفته و از چندین بخش تشکیل شده که توسط راهروهای سرپوشیده طولانی به هم متصل شده‌اند، به این ترتیب هوا بین قسمت‌های مختلف جریان می‌یابد و آن را در بعدازظهرهای گرم و مرطوب تایلندی خنک نگه می‌دارد. اتاق‌های زندگی پادشاه هنوز هم تا حدی مبله و با لوازمش نگه داشته شد و اتاق کار او، جایی که پادشاه هنگام اقامت در اینجا شعر می‌سرود، مشرف به اقیانوس است و میز و وسایل نوشتن مورد علاقه‌اش را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان از هوآهین در تایلند همچنین می‌توانند باغ‌های آراسته اطراف کاخ را کشف کنند یا از پیک نیک روی چمن لذت ببرند.

 

جزایر سیمیلان تایلند بهشت تفریحات آبی

آدرس: 1281 Phetkasem Road | King Rama VI Army Camp

 

در بازار شبانه هوآ هین تایلند سوغاتی بخرید

اصلا مهم نیست که چقدر از قصد خرید در سفر به تایلند را دارید، چون هیچ چیزی  بهتر از حس واقعی بازارهای شبانه محلی نیست که فرصتی برای لذت بردن از فضا و تجربه فرهنگ واقعی بازار تایلند را به شما ارائه می‌دهد. بازارهای شبانه تایلند معموما هیچ قانون و شکل مشخصی ندارند و همه چیز در آن‌ها پیدا می‌شود و بازار شبانه هوا هین نیز از این قاعده خارج نیست. در اینجا، هنرها و صنایع دستی را در کنار تنقلات ارزان  و غرفه‌های پوشاک، پیدا خواهید کرد. از آنجایی که بازار شبانه هوا هین مانند دیگر بازارهای شبانه به شدت توریست پسند است در آن می‌توانید غرفه‌های فروش سوغاتی‌های تایلندی و لباس‌های ساحلی ارزان، نمادهای بودایی و صنایع دستی سنتی تایلندی را پیدا کنید.

آدرس: Petchkasem Road near 74 Street, Hua Hin

 

به تپه و ساحل خائو تکیاب تایلند پناه ببرید

تپه خائو تاکیاب جایی است که دسترسی به ساحلی آرام و مناظر چشمگیر هوا هین از نمای بالا را ارائه می‌دهد. به علاوه برخی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی شهر و همچنین برخی از زیباترین معابد تایلند که در این شهر وجود دارند را  به راحتی در این منطقه پیدا خواهی کرد. معبد خائو تاکیاب که برای مردم محلی با نام «کوه میمون» شناخته می‌شود، محل زندگی صدها ماکاک وحشی است. البته این را باید بگوییم که این میمون‌های بازیگوش شدیدا به دزدی مهارت دارند و باید لوازمتان خیلی خوب بچسبید تا نتوانند از شما بقاپند.

 

راهنمای کامل سفر به تایلند برای اولین بار

در بازار سیکادا هوآ هین تایلند خرید کنید

سیکادا یک بازار روباز آخر هفته‌ای است که همه چیز در مورد هنر و صنایع دستی را می‌توانید در آن پیدا کنید و چون خیلی حال و هوای هنری دارد شک نکنید که از گشت و گذار در آن حسابی لذت خواهید برد. به طور کلی این بازار به چهار بخش تقسیم می‌شود که شامل بخش وسایل تزئینی خانه و مد، گالری هنری، فودکورتی بزرگ در فضای باز، و منطقه‌ای اختصاص داده شده به موسیقی زنده و نمایش با گروه‌های موسیقی، گروه‌های رقص، اجراهای پانتومیم منحصربه‌فرد، و دی‌جی‌های زنده می‌شود. حالا چرا بین بازارهای شبانه اینجا را معرفی می‌کنیم؟ چون از لحاظ سبک و سیاق متفاوت از بیقه بازارها متفاوت است و خبری از سوغاتی‌های بی‌کیفیت نیست، اما در عوض بسیاری از اقلام دست ساز، نقاشی‌ها و مجسمه‌های نفیس، نمایشگاه‌های هنر معاصر، و حتی هنرمندانی که روی دمیدن شیشه و طراحی زنده کار می‌کنند در این بازار حضور دارند. در واقع اینجا چیزهای زیادی دارد که با خودتان از سفر به تور تایلند به خانه ببرید. به علاوه چون این بازار در نزدیکی ساحل واقع شده هوای مطبوع و دل انگیزی دارد.

از پارک سانتورینی هوآ هین تایلند دیدن کنید

همان طور که از نام اینجا پیداست پارک سانتورینی یک دهکده تفریحی و تجاری با مضمون سانتورینی است که اگرچه دقیقا مناظر سانتورینی در یونان را ندارد، اما دست کم حال و هوای یک جزیره یونانی را به هوا هین آورده است که خالی از لطف نیست و خوب است از آن بازدی کنید. ردیف‌هایی از ساختمان‌های و حتی یک فضای نمایش در فضای باز و یک پارک تفریحی کوچک در اینجا وجود دارد که با چرخ و فلک، و تعدادی بازی‌ها و سواری هیجان انگیز برای کودکان و بزرگسالان کامل شده است.

در Venezia Hua Hin تایلند خرید کنید

به نظر می‌رسد تایلند در ساخت جاذبه‌های مضمونی کاملا استاد شده و سعی دارد بیشتر بازدیدکنندگان را جذب محیط‌های تلفیقی کند تا صرفا فروشگاه‌ها و مغازه‌ها. اگر از دهکده سانتورینی خوشتان آمد پس حتما باید ونیز با حس و حال اروپاییش هدف بعدی شما باشد. ونزیا در واقع یک کپی کوچک چشمگیر از ونیز جادویی است که با نمونه فیک برج ناقوس سن مارکو تبدیل به اثری هنری و دیدنی شده است. کانالی به طول ۲۰۰ متر و گوندولاها که مرکز خرید را دور می‌زند و تعداد زیادی جاذبه از جمله قطارهای کوچک، یک موزه سه بعدی، و بسیاری از فرصت‌های عکاسی در هر گوشه‌ای از ویژگی‌های برجسته این مرکز خرید تلفیقی است.

 

مهمترین مناطق و محله‌های پاتایا

در پارک آبی Black Mountain هوآ هین تایلند تفریح کنید

اگرچه ساحل همیشه در دسترس است اما چه کسی گفته که دیگر نیازی به تفریح در مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند نیست؟ پارک آبی بلک مونتین یا کوهستان سیاه با ۹ سرسره (از جمله یک برج سرسره عمودی ۱۷ متری با ارتفاع مستقیم) و شش استخر، چیزی برای همه ارائه می‌دهد. در رودخانه تنبل استراحت کنید، استخر غول‌پیکر مخصوص بازی‌های آبی را امتحان کنید، یا به بزرگ‌ترین استخر مواج در تایلند بپرید، سپس وقتی خسته شدید می‌توانید برای استراحت در سایه روی صندلی لم بدهید و چیزی بخورید.

در جنگل مانگروی پرانبوری هوآ هین در تایلند قدم بزنید

پارک جنگلی پرانبوری در بیست کیلومتری هوا هین واقع شده و بزرگترین مانگروی تایلند را در خود جای داده، به راحتی با ماشین قابل دسترسی است. نکته برجسته در اینجا دو پیاده‌روی چوبی است که در میان جنگل مانگرو، بر فراز رودخانه پرانپوری و تمام مسیر به اقیانوس می‌پیچند و در طول مسیر چشم‌اندازی از حیات وحش و حتی یک دهکده ماهیگیری کوچک را ارائه می‌دهند. پس از اتمام پیاده روی در مسیرهای چوبی، به سمت ساحل پوشیده از درخت کاج  که چند قدم دورتر است بروید. از آنجایی که تعداد کمی از گردشگران تور تایلند این پارک را می‌شناسند، این احتمال وجود دارد که ساحل کاملا در اختیار شما باشد. اگر می خواهید مناظر شگفت انگیزی را ببینید و از گرمای شهر فرار کنید، اینجا برای سفر یک روزه مقصدی عالی است.

 

بازدید از بهترین مکان‌های کرابی

در بازار شناور سام پان نام (Sam Pan Nam) هوآ هین تایلند خرید کنید

هوا هین دارای دو بازار بزرگ شناور است، بازار هوا هین (The Hua Hin Floating Market) قدیمی‌تر و کوچک‌تر بوده و فرصت‌های خرید زیادی را ارائه می‌کند، چه زمانی که در بازار با یک قایق سنتی گردش می‌کنید یا در پیاده‌روهای چوبی طولانی که مغازه‌ها را به هم متصل می‌کنند، قدم می‌زنید. بازار شناور جدیدتر بازار سام پان نام نیز با ۲۰۰ فروشگاه چشم‌گیر فرصت خریدهای زیادی را ارائه می‌دهد. البته قایق‌های زیادی هم برای کرایه وجود دارد که می‌توانید که کرایه کنید و به دریاچه و کانال‌های مصنوعی سفر کنید. اما سام پان نام نیز یک مکان سرگرمی است و با یک قطار مینیاتوری، برنامه موسیقی روزانه و نمایش‌های فرهنگی، و تعداد زیادی نقاط اینستاگرامی برای عکاسی حسابی شما را سرگرم می‌کند.

به مرداب آب شیرین Sam Roi Yot هوآ هین در تایلند بروید

بزرگ‌ترین مرداب آب شیرین تایلند در پارک ملی سام روی واقع شده که یک پارک ملی دریایی عظیم است که اگر وقت کافی دارید واقعا ارزش دیدن دارد. این پارک حدود ۶۰ کیلومتری هوا هین واقع شده و غارهای عظیم، جزایر آهکی و بیش از ۳۰۰ گونه مختلف از پرندگان مهاجر را در خود جای داده است. با این همه اگر مجبور بودید برای کمبو زمان کافی فقط قسمتی از این پارک را بگردید آن منطقه بی‌شک باید مرداب پوشیده از گل نیلوفر آبی باشد که توسط قله‌های سنگ آهک احاطه شده است. یک پیاده‌روی چوبی در سراسر مرداب امتداد پیدا کرده و به هفت آلاچیق مسقف منتهی می‌شود که فرصت خوبی برای فرار از گرما و درک مناظر آینه‌مانند در دوردست به شما می‌دهد.

 

بهترین نقاط اینستاگرامی در پوکت

 

منبع

۲۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران