معرفی ۶ شهر دیده نشده تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی ۶ شهر دیده نشده تایلند

با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی، احتمالا سفرهای زیادی به همان مکان‌های همیشگی تایلند را مشاهده کرده‌اید که می‌توانید با کمی تحقیق برنامه سفرشان را مو به مو دنبال کنید. همه می‌دانند که تور بانکوک چقدر دیوانه‌وار و شگفت‌انگیز است و همه در پاتونگ دور هم جمع می‌شوند و تفریح می‌کنند و بیشتر بازدیدکنندگان در یکی از نقاط خلیج مایا پنهان می‌شوند. این در حالی است که شهرهای کم‌تر دیده شده دیگری هم در این کشور وجود دارد که هرگز از سفر به آن‌ها با تور تایلند پشیمان نخواهید شد.

 

کرابی تاون

برای اغلب مردم کرابی تنها نقطه‌ای برای توقف کوتاه تا سفر با کشتی به مقصد کوه فی‌فی است در صورتی که این شهر به تنهایی پتانسیل سفری کامل و جذاب را دارد. شهر کرابی میزبان غذاهای سنتی، ارزانی، چشم اندازهای خیره کننده از مسیرهای پیاده روی و صعود به معبد غار ببر و یک زندگی شبانه پر رونق است. به علاوه تنها در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از آئونانگ و رایلی قرار گرفته و فرصت‌های گشت و گذار بی‌نظیری را فراهم آورده است. بازار شبانه آخرهفته همه غذاهای تایلندی محبوب را ارائه می‌دهد که اگر با این روش تمایل دارید می‌توانید با اجرای زنده موسیقی و شاید کوکتل سرو شده در یک بامبو از شامی خوشمزه لذت ببرید. یکی از جاهایی که باید در کوه سامویی بازدید کنید استخر زمردین (Emerald Pool) با آب کریستالی لاجوردی است.

چومفن

تقریباً مانند شهر کرابی، Chumphon بندرت چیزی جز دروازه ورودی به جزایر دیگر مانند کوه تائو نیست، با این وجود نمی‌توان گفت از جذابیت‌های خاص خود برخوردار نیست. چومفن با صدها کیلومتر خط ساحلی، سواحل خالی فراوان و جزایر کوچک برای لذت بردن یکی از مقاصد ارزشمند تایلند است که کم‌تر کسی به آن توجه می‌کند. کوه فیتاک یکی از جزایر کوچک آرام ماهیگیری و سازگار با محیط زیست است که می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های ساده و سنتی آن بمانید و زندگی بومی تایلندی را لمس کنید. این خانه‌های اقامتگاهی روی چوب ساخته شده و روی آب معلق هستند و چشم اندازهای شگفت انگیز دریا و محیط اطراف را مقابل چشمان شما می‌گسترانند.

 

غروب آفتاب در دماغه پرومتپ پوکت

هت یای

هت یای چهارمین شهر بزرگ تایلند است، با این حال مسافران تمایل چندانی به فعالیت در جنوب تایلند ندارند. وجود مراکز خرید گسترده آن را به قطب اصلی خرید در این منطقه تبدیل کرده اند، با این حال بازارهای شبانه کسانی را که علاقه مند به خرید و چانه زنی هستند را به سمت خود می‌کشاند. برای داشتن منظره‌ای عالی، حتما تله کابین سوار شوید تا شهر را از بالا ببینید.

چیانگ رای

در حالی که ممکن است بسیاری از توریست‌ها از چیانگ رای تایلند عبور کرده باشند، اما تعداد کمی از آن‌ها مدت زمان قابل توجهی را در این شهر زیبا می‌گذرانند. اگر عاشق بازدید از معابد هستید حتما در این شهر بمانید. Wat Phra Kaew یک معبد سلطنتی است که یک بودای زمرد خیره کننده را در خود جای داده است، در حالی که معبد سفید دارای معماری بسیار پیچیده و کنده کاری‌هایی است که صحنه‌هایی از بودیسم را به تصویر می‌کشد. به جز معابد، بازار شبانه به دلیل خرید ارزان و غذاهایی خوشمزه ارزش بازدید را دارد و بسیاری از مسیرهای پیاده روی در این نزدیکی قرار دارند.

 

عکاسی جذاب در تاب ساحل صخره پوکت

سوخوتای

بسیاری از توریست‌ها به دلیل نزدیکی آیوتایا پایتخت سابق تایلند به بانکوک، از آن دیدن می‌کنند در حالی که آیوتایا تنها پایتخت سابق تایلند نبوده و سوخوتای، نیز به همان اندازه شایسته توجه شما است. مانند شهر تاریخی آیوتایا اینجا نیز میزبان بهترین معابد تایلند بوده و صدها سال قدمت دارد، با جزئیات خوبی که روی معابد حک شده سوخوتای از شهرهایی است که باید در تایلند دیده شود. معبد Wat Mahatat که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده، دارای مجسمه‌ای بزرگ از بودا در مرکز بوده و تنها یکی از معابد نفسگیری است که در پارک تاریخی میراث جهانی یونسکو یافت می‌شود. تورهای دوچرخه سواری روشی عالی برای بازدید از مکان‌های دیدنی اینجا است که می‌توانید در صورت تمایل به آن‌ها بپیوندید.

نونگ خای

نونگ خای مرکز استان ایسان و شهری است که باید در لیست مسافران تایلند باشد. این شهر که نزدیک به مرز لائوس واقع شده با معابد، بازارها و زیبایی‌های طبیعی دلپذیری که دارد از مقاصد برتر تایلند محسوب می‌شود اگرچه حتی کم‌تر کسی درباره آن می‌داند. مناظر کوهستانی و مزارع ناهموار، در کنار رودخانه پرقدرت مکونگ، از بهترین منظره‌ها در نوع خود در این کشور است و منطقه مرکز شهر دارای ساختمان‌های جذابی‌ست که تقریبا سبک استعماری اروپایی را به نمایش می‌گذارند. به بازارهای شبانه سر بزنید، بین مردم گشت بزنید و در یکی از اقامتگاه‌های راحت و مناسب شهر بمانید.

 

بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

 

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران