معرفی شهر قدیمی پوکت در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی شهر قدیمی پوکت در تایلند

اگر به فکر سفر با تور تایلند هستید و برنامه اقامت در پوکت را نیز در سر دارید بهتر است تا حتما سری به شهر قدیمی پوکت بزنید. در این بازدید شما می‌توانید مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری تایلند را به صورت یکجا بازدید کنید. پس اگر فکر می‌کنید رفتن به این مکان می‌تواند ایده خوبی باشد با ما باشید. چرا که در این مقاله قصد داریم تا شهر قدیمی پوکت را معرفی کنیم.

 

تاریخچه شهر قدیمی پوکت (Old Phuket Town)

شهر قدیمی پوکت همان طور که از اسمش پیدا است تاریخچه‌ای قدیمی دارد. به طور تقریبی حدود یک قرن پیش، زمانی که هنوز پوکت به یک مقصد توریستی تبدیل نشده بود کارگرانی که در معدن قلع کار می‌کردند در اوقات بی‌کاری خود به خیابان تالانگ میرفتند و در آن‌جا به تفریح و خرید و فروش می‌پرداختند. در نتیجه به مرور زمان به ساخت و ساز در این منطقه پرداختند و آن‌جا را به مکانی زیبا و تفریحی تبدیل کردند. همچنین در همان دوران ساختمان‌هایی مسکونی برای زندگی افراد ساخته شد و شهر قدیمی پوکت کم کم شکل گرفت.

 

۵ تفریح ماجراجویانه که در سفر به پوکت

Old Phuket Town

سبک معماری که در ساخت بناها و خیابان‌های این مکان استفاده شد تحت تاثیر از سبک معماری شهر پنانگ تایلند بود. زیرا برقراری ارتباط و ایجاد رفت و آمد بین دو شهر پنانگ و پوکت خیلی راحت‌تر از رفت و آمد بین بانکوک (پایتخت تایلند) و پوکت بود. به طوری که بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را برای تحصیل به شهر پنانگ می‌فرستادند.

با اینکه در سبک معماری سازه‌ها از شهر پنانگ تقلید کرده بودند اما در آن دوران به این سبک کارها معماری تلفیقی از بناهای چینی و پرتغالی می‌گفتند. اما امروزه هیچ گردشگری نمی‌تواند نشانه‌هایی از سبک معماری پرتغالی را در این شهر پیدا کند. چرا که هر آنچه امروزه به چشم می‌خورد آثار به جا مانده از دوران استعماری انگلستان در پناننگ می‌باشد. در ساخت و شکل‌گیری شهر قدیمی پوکت ثروتمندان منطقه نقش زیادی داشتند. زیرا آن‌ها بودند که تصمیم گرفتند ساخت و ساز در این منطقه را شروع کرده و مصالح ساختمانی را از پنانگ وارد پوکت کنند.

 

۴ تفریح شبانه در جزیره جذاب پوکت

Old Phuket Town 

خیابان‌های شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت در حالت کلی شامل پنج خیابان اصلی می‌باشد. البته آنچه باعث بزرگ شدن شهر شده است کوچه‌های فرعی هستند که از این خیابان‌ها نشات گرفته‌اند. این خیابان‌ها عبارتند از:

  • خیابان پانگ نگوا (Phang Nga Rd)

خیابان پانگ نگوا یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های شهر قدیمی پوکت می‌باشد که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. شما می‌توانید در این خیابان شهر چینی‌ها، کتابفروشی معروف شهر، آرامگاهی زیبا و قدیمی مربوط به سال ۱۸۸۹ را مشاهده کنید. همچنین اگر در حین گردش احساس گشنگی کردید حتما سری به یکی از رستوران‌های واقع در این خیابان بزنید. این رستوران‌ها دارای منو غذایی مفصل و خوشمزه‌ای هستند که این امکان را می‌دهند تا غذاهای لذیذ تایلندی را امتحان کنید. هرگز به همراه داشتند دوربین عکاسی خود را در این پیاده‌روی فراموش نکنید.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

Old Phuket Town

  • خیابان چالنک (Thalang Road)

خیابان چالنک بهترین مکان برای مشاهده بناهای قدیمی و تاریخی است. البته همه چیز محدود به ساختمان‌های قدیمی نمی‌شود. بلکه بوتیک‌ها و مغازه‌های جالب و دیدنی در این راستا وجود دارند که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. از جمله جالب‌ترین مغازه‌ها می‌توان به فروشگاه لباس‌های سفید، فروشگاه لباس عروس چینی‌ها، عطاری بزرگ با انواع گیاهان دارویی و ... اشاره کرد. پس هرگز انرژی خود را از دست ندهید و به پیاده‌روی در این خیابان و کشف بیشتر آن بپردازید.

Old Phuket Town

  • خیابان دیبوک (Dibuk Road)

با وارد شدن به خیابان دیبوک شما شاهد ساختمان‌های مدرن‌تر و تازه‌‌تری خواهید شد. البته این به معنا تازه ساخت بودن آن‌ها نیست. بلکه این بناها به تازگی بازسازی و مرمت شده‌اند. در این مکان‌ می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی پوکت را مزه کنید. شلوغ‌ترین ساعات این خیابان مربوط به اواخر هفته است که بومیان و جوانان آن‌ را برای تفریح انتخاب می‌کنند.

 

سواحل زیبای پوکت ، کمی دورتر از مرکز شهر

Old Phuket Town

  • خیابان کرابی (Krabi Road)

خیابان کرابی در حقیقت اصلی‌ترین مکان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی در شهر قدیمی پوکت می‌باشد. شما می‌توانید موزه تای هو، مهمان‌خانه قدیمی و دیدنی، آرامگاه سام سان شراین، آرامگاه جویی تویی(Jui Tui) ، مجسمه الهه دریا و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنید.

Old Phuket Town 

  • خیابان راسادا (Rasada Rd)

خیابان راساد یکی دیگر از خیابان‌های شهر قدیمی پوکت می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند به قدم‌زدن در این خیابان بپردازند و بیشتر با بومیان و فرهنگ تایلندی آشنا شوند. پیشنهاد می‌کنیم در طول گردش‌های خود هرگز ماشینی را کرایه نکنید. بلکه با پای پیاده به کشف جاهای دیدنی آن بپردازید.

 

۱۰ رستوران حلال که در سفر به پوکت می‌توانید به آنها بروید

Old Phuket Town

۰۵ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران