معرفی ۱۰ مکان خاص و رویایی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی ۱۰ مکان خاص و رویایی در تایلند

تایلند یکی از متنوع‌ترین کشورهای آسیایی است که می‌توانید به آن‌جا سفر کنید. حتی با این که بسیاری از نقاط این کشور سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود می‌بینید، اما بخش‌هایی رویایی از این سرزمین زیبا، در نقاطی قرار دارند که باعث شده کم‌تر کسی زحمت رفتن به آن‌جا را به خود بدهد. با این حال ما در نوشته‌ی امروز تنها به این نقاط دورافتاده نمی‌پردازیم، بلکه ۱۰ مورد از نقطه رویایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در تور تایلند بتوانید حداقل چند مورد از آن‌ها را ببینید.

 

دوی مون جونگ (Doi Mon Jong)

اگر به دنبال یک جای بی‌نظیر و زیبا هستید که در مسیری نسبتا دورافتاده واقع شده و تا حد زیادی طبیعتش حفظ گشته می‌گردید، به سراغ دوی مون جونگ بروید که یک منطقه کوهستانی رویایی است و شبیه به تکه‌ای از بهشت می‌ماند که در بلندی‌های تایلند جا خوش کرده. جدا از مناظر زیبای کوهستانی در دوی مون جونگ و طلوع آفتاب معروفش، زمان بازگشایی گل‌های رودودندرون در دسامبر و ژانویه، شما با دشت‌هایی بزرگ از این گل‌های زیبا مواجهید که زیبایی خیره‌کننده‌ای را برایتان همراه خواهند داشت. همچنین کمپ‌زدن و تماشای ستارگان در این ناحیه نیز از فعالیت‌های محبوب جوانان تایلند و مسافران کوله‌به پشت به این کشور محسوب می‌شود.

 

معرفی شهر قدیمی پوکت در تایلند

Doi Mon Jong 

دره‌ی پای (Pai)

شهر پای در شمالی‌ترین نقطه‌ تایلند، به جایی برای کوله‌گردها و کسانی که عاشق کافه‌های جذاب و تماشای غروب خورشید در مناطق کوهستانی هستند، معروف است. اما فارغ از این‌ها، "دره" در پای یک گراند کنیون کوچک بری خودش است. یک مکان بسیار زیبا که در کنار مناظر فوق‌العاده، یک جای عالی دیگر در تایلند، برای تماشای طلوع آفتاب به شمار می‌رود. این محل بیشتر برای کسانی مناسب است، که به دنبال ماجراجویی در تایلند هستند.

 Pai

آبشار اراوان (Erawan)

هیچ لیستی از جاهای رویایی در تایلند بدون در نظر گرفتن این آبشار فوق‌العاده زیبا کامل نخواهد بود. نه تنها خود آبشار، بلکه منطقه‌ای که آبشار در آن قرار گرفته یک مکان جادویی و بسیار جذاب است که با پوشش گیاهی خاصش، گردشگران زیادی را در طول سال به خود می‌بیند. مسیر آبی آبشار نیز به چند استخر طبیعی زیبا ختم می‌شود که جان می‌دهد برای آب تنی در میان درختان زیبا و صدای پرندگانی که از هر سو به گوش می‌رسد.

 

کاوش در مرواریدهای پنهان تایلند

Erawan 

مو بان راک تای (Moo Ban Rak Thai)

برای آن‌هایی که واقعا به دنبال جایی جدید و متفاوت در تایلند هستند، دهکده‌ی کوچک مو بان راک تای را پیشنهاد می‌کنیم. این مکان در کنار زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده و باغات چای، دارای فرهنگی خاص نیز هست که باعث می‌شود گردشگران زیادی سالانه از آن‌جا دیدن کنند. معماری خانه‌ها و بافت کلی دهکده، یک حس و حال چینی در خود دارد که کاملا مشهود است و همین موضوع آن را از دیگر دهکده‌های خاص تایلند متفاوت کرده. اما چیزی که مون بان راک تای را به مکانی رویایی بدل می‌کند، مجموعه‌ای از فرهنگ، جاذبه‌ی طبیعی و باغاتی است که از آن سخن گفتیم.

Moo Ban Rak Thai 

راتچاپاراپا دام (Ratchaprapha Dam)

کمی دورتر از استان سروات تانی، دریاچه‌ی زیبای راتچاپاراپا دام جا خوش کرده که حتی بعد از دیدنش هم شاید هنوز به درستی باورتان نشود همچین جایی ممکن است وجود داشته باشد! زیبایی‌های این دریاچه با آن صخره‌های آهکی که از دل آب بیرون زده و قایق‌های چوبی که در آب شفاف به این سو و آن سو می‌روند، کم‌نظیر است. برای کسانی که اهل شنا در آب‌های خاص هستند، برای آن‌هایی که دوست دارند با کایاک در محلی بی‌نظیر قایق سواری کنند یا برای هر ماجراجوی دیگری، راتچاپاراپا دام یک مکان عالی به شمار می‌رود.

 

سفری بهاری به پارک‌های ملی تایلند

Ratchaprapha Dam

پارک ملی پانگ سیدا (Pang Sida)

پارک ملی پانگ سیدا یک جنگل فوق‌العاده زیبای گرم سیری است که در خود جاذبه‌هایی همچون چندین آبشار فوق‌العاده دیدنی در میان درختان، رودخانه و نقاط خاص و دیدنی دارد. با این حال چیزی که این مکان را به جایی رویایی بدل کرده است، وجود هزاران هزار پروانه‌ای است که از ۴۰۰ گونه‌ی مختلف بین ماه‌های می تا سپتامبر در آن جا دیده می‌شود. مجموعه‌ای جذاب از این جانوران زیبا که باعث می‌شود خیلی‌ها برای دیدنشان به این پارک ملی بروند.

Pang Sida 

سرا موراکوت (Sra Morakot)

از نقاط طبیعی و رویایی تایلند بگوییم و اشاره‌ای به حداقل یکی از تالاب‌های زمردین این کشور نکنیم؟ بعید است کسی به تور کرابی برود و نخواهد از این تالاب فوق‌العاده زیبا دیدن کند. جایی که نور خورشید از میان درختان به گونه‌ای به آب شفاف این تالاب می‌تابد که آن را به رنگ زمردین خاصی در می‌آورد. شفافیت آب این تالاب به گونه‌ای است که کاملا می‌توان کف آن را دید.

 

معرفی زیباترین روستاها و شهرهای تایلند

Sra Morakot 

دریاچه نونگ هان (Nong Han)

این دریاچه ماه ژانویه به یکی از رویایی‌ترین نقاط دنیا بدل می‌شود. دریاچه‌ای معمولی که اگر صبح در این ماه به آن سر بزنید با مکانی به بزرگی حدودا ۳ هزار هکتار مواجه خواهید شد که پر می‌شود از نیلوفرهای آبی. منظره‌ای بی‌نظیر از گل‌های صورتی که نونگ هان را به جایی جادویی بدل می‌کند. زوج‌های زیادی از سراسر جهان، به این مکان می‌آیند تا سوار بر قایق در میان این نیلوفرهای آبی زیبا عکسی برای خود ثبت کنند.

Nong Han

آبشار تی لو سو (Thi Lo Su)

این آبشار بزرگ و پر ابهت، یکی دیگر از زیبایی‌های خاص طبیعت تایلند است که در استان تاک واقع قرار دارد. تی لو سو حدود ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و به صورت پلکانی که هر کدام ارتفاع زیادی دارند، در یک پنه‌ی سبز و جنگی به زمین می‌رسد و در راه رنگین‌کمان‌های زیبایی را می‌سازد. در پایین این آبشار دیدنی، استخر طبیعی زیبایی ساخته می‌شود که اگر به آن جا رفتید، می‌توانید ساعتی در آن آب شنا کنید.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

Thi Lo Su 

Talay Whag

مطمئنا جزایر زیبای زیادی در تایلند هستند که اسمشان به گوشتان خورده است. از پوکت و کرابی گرفته تا فی‌فی یا یائو. Talay Whag اما یک مکان متفاوت در استان سا تون است که در زمان جزر سر ازآب بیرون می‌آورد. این خشکی راز آلود که ۳ کیلومتر درازا دارد، یک مسیر نازک است که دو جزیره‌ی کوچک را به هم متصل می‌کند. داستان‌های زیادی پشت تایلای واگ وجود دارد و محلی‌ها چیزهای عجیبی درباره‌اش می‌گویند و حتی اسم "ستون فقرات طلایی اژدها" را به آن جا داده‌اند.

Talay Whag

۱۲ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران