ترسناک‌ترین مکان‌های تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
ترسناک‌ترین مکان‌های تایلند

در تور تایلند، زیبایی‌های زیادی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. از جاذبه‌های شهری بانکوک و اقامتگاه‌های لاکچری گرفته تا جزایری رویایی که دنیایی از زیبایی‌ها را به روی شما می‌گشایند. اما سفر می‌تواند وجه‌های مختلفی داشته باشد و بعضی از مردم ماجراجو به دنبال جاذبه‌های خاص و متفاوت هستند. بازدید از ابنیه روح‌زده و مکان‌های ترسناک که داستان‌های زیادی در موردشان نقل می‌شود، این روزها بسیار محبوب شده و به همین دلیل، امروز قصد معرفی ترسناک‌ترین مکان‌ها در تایلند را به شما داریم. مکان‌هایی که هر کدام به دلیلی خاص در این لیست قرار گفته‌اند.

 

فرودگاه سووارنابومی بانکوک، تایلند

 نمی‌خواهیم شما را بیخود بترسانیم اما باور کنید که داستان‌های عجیبی در مورد فرودگاه سووارنابومی بانکوک (Suvarnabhumi Airport) وجود دارد که بسیاری بر این عقیده‌اند که فرودگاه مذکور، روح زده است. خراب شدن ماشین‌ها، ایرادات فنی در هواپیماها، مشکلاتی که در نقاط مختلف فرودگاه رخ می‌دهد و خیلی اتفاقات دیگر در این مکان به وجود آمده و در مقطعی زمانی، آن‌قدر تعدادشان زیاد شد که ۹۹ راهبه بودایی برای یک برنامه ۹ هفته‌ای جن گیری به آن مکان اعزام شدند تا مشکل این فرودگاه را حل کنند. البته ناگفته نماند که فرودگاه بر روی یک قبرستان قدیمی بنا شده و این خود به شایعاتی که پیرامون این مجموعه نقل می‌شود، می‌افزاید.

تالار خطبه وات بان کائه، تایلند

ساخت این بنا به سال ۱۹۶۹ میلادی بر می‌گردد، جایی که قرار بود برای برگزاری مراسمات مذهبی، بخشی به یک معبد اضافه شود اما ساخت آن هیچ گاه کامل نشد. بعد از این که ساخت تالار آغاز شد، بسیاری نشانی از ارواح و صداهای عجیب در آن‌جا می‌شنیدند که باعث شد کار نیمه تمام بماند. بر برهه‌ای خیلی‌ها فکر می‌کردند که به خاطر مسائل مالی، این‌ها بهانه‌هایی برای تمام نکردن کار بود اما بعدها حتی راهبه‌هایی که به این محل می‌رفتند نیز، این داستان‌ها را تصدیق کردند و این مکان را روح‌زده تلقی می‌کردند.

 

بهترین مکان‌های تایلند برای سال نو میلادی

 باغ جهنم وات سائن سوک، تایلند

باغ جهنم وات سائن سوک (Wat Saen Suk Hell Garden) یکی از عجیب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین جاهایی است که در سفر به تور تایلند مشاهده خواهید کرد. از طرفی این مکان، برای آن‌هایی که در طول هالوین به  تایلند می‌روند، گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید. در این باغ جهنمی صدها مجسمه‌ کار گذاشته شده که در حال شکنجه در جهنم بودایی‌ها تصویر شده‌اند. ناگفته پیداست که این مجموعه به هیچ وجه برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست و تصاویر وحشناکی در آن به اجرا گذاشته شده که حتی برای بزرگترها نیز آزاردهنده خواهد بود.

موزه پزشکی سیریراج، تایلند

این موزه‌ی عجیب و باورنکردنی نیز اصلا جای مناسبی برای بچه‌ها نیست و البته بیشتر از این که ترسناک باشد، حال آدم را بد می‌کند. موزه پزشکی سیریراج (Siriraj Medical Museum) به موزه مرگ شهرت داشته و به شش بخش تقسیم می‌شود که در آن‌ها اعضای بدن انسان به نمایش گذاشته شده است. مثل بخشی که سیستم عصبی به شکل کامل حفظ و در محفظه‌ای برای بازدید قرار گرفته است. البته جزییات این موزه پزشکی بسیار زیاد است و خب هر کسی هم تحمل بازدید از آن‌جا را نخواهد داشت.

 

کشف بهشت گرمسیری جزیره مرجانی تایلند

کو کامی نوی، تایلدن

کو کامی نوی (Ko Kham Noi) را به نام جزیره ارواح می‌شناسند. جزیره‌ای زیبا در خلیج تایلند که نزدیک به چونبوری واقع شده که سال‌هاست تبدیل به یک قبرستان بزرگ شده است. در واقع خیلی از مسلمانانی که در جزایر اطراف زندگی می‌کنند، چینی‌های تایلند و حتی سربازانی که در دوران جنگ در این منطقه کشته شده‌اند، برای دفن به این محل آورده شدند و در نهایت این جزیره‌ی زیبا را به قبرستانی بزرگ بدل کرده‌اند. با این حال خیلی‌ها از کو کامی نوی که خالی از سکنه است بازدید می‌کنند و بارها شنیده شده که صدای ارواح سربازان از لا به لای درختان شنیده می‌شود!

خانه جانگمواریناکورن، تایلند

این جانگمواریناکورن (Jangmuarinnakorn) که به خانه شیر سفید نیز معروف است، به گواه مردم محلی، یکی از ترسناک‌ترین و روح‌زده‌ترین نقاط در چیانگ می به حساب می‌آید. این خانه بزرگ که به سبک باروک ساخته شده، خیلی قدیمی نیست و ساخت آن به چند دهه قبل بر می‌گردد. در زمان ساخت این بنا، هر چقدر که مردم محلی به سازندگان آن گفتند که خانه را در مکان دیگری بسازند، آن‌ها قبول نکردند. گفته می‌شود، حضور ارواح در این محل به گونه‌ای بود که در آخر، صاحب آن دیوانه شد و تمامی اعضای خانواده‌اش را به قتل رساند. دیگر هیچ کس حاضر به خرید این مکان نشد اما اگر در تور تایلند، به چیانگ می سفر کردید، می‌توانید از این محل بازدید به عمل آورید.

 

زیباترین سواحل تایلند

معبد وات سامیان ناری، تایلند

یکی از معابد مهم روح زده در تایلند، وات سامیان ناری (Wat Samian Nari) نام دارد که حتی در سال‌های اخیر هم، بسیاری از رانندگان تاکسی از بردن شما به این محل، سر باز می‌زنند. البته آن‌ها دلیل خوبی دارند چون با توجه به داستان‌هایی که درباره وات سامیان ناری نقل می‌شود، بارها پیش آمده که دو دختر جوان با لباسی سیاه، سوار تاکسی شده و وقتی به محل معبد می‌رسند، ناگهان محو می‌شوند و ماشین نیز خراب می‌شود! حتی باور بر این است که ماشین‌هایی که این مسافران را سوار می‌کنند، برای همیشه تحت تاثیر ارواح هستند!

گذرگاه آتش جهنم، تایلند

مطمئنا از این که بشنوید، جایی به نام "گذرگاه آتش جهنم" (Hellfire Pass) از نظر مردم محلی روح زده‌ است، تعجب نخواهید کرد. این مسیر در زمان جنگ جهانی برای عبور ریل قطار و به وسیله‌ی زندانیانی که به زور به کار گرفته می‌شدند، ساخته شده و استفاده از مشعل‌های متعدد و بریده‌های صخره‌ها، به گذرگاه آتش جهنم معروف شده است. این روزها دیگر قطاری از این محل عبور نمی‌کند اما به واسطه‌ی مرگ‌هایی که در این محل رخ داده و ظاهر آن، خیلی‌ها معتقد هستند که این مکان، روح زده است.

 

مهمترین مناطق و محله‌های پاتایا

بایوکه اسکای هتل، تایلند

اگر قصد دارید در سفر به بانکوک، در هتلی اقامت داشته باشید که داستان‌های ارواح پیرامون آن نقل می‌شود، بهتر است، بایوکه اسکای هتل (Baiyoke Sky Hotel) را برای اقامت انتخاب نمایید.  ماجرا از آن‌جا آغاز شده که در زمان ساخت این بنای بسیار بلند، سه کارگر از ارتفاع زیاد پرت شده و در جا می‌میرند. از همان زمان، در سالن‌های هتل، حرکت‌های ناگهانی، صداهای عجیب و سایه‌هایی ترسناک دیده شده است و همین حالا هم بعضی از مسافران هتل چنین داستان‌هایی نقل می‌کنند. بایوکه اسکای، هتل لوکس و محبوبی است و حتی این داستان‌ها به بیشتر معروف شدنش کمک کرده.

دانشگاه چیانگ می، تایلند

بر خلاف خیلی از دانشگاه‌های خارجی، بعید است که بخواهید در این مکان قبول شوید، مخصوصا اگر مجبور باشید تا در خوابگاه مجموعه دانشگاه اقامت داشته باشید. افراد زیادی هستند که شهادت می‌دهند، روح زنی را می‌بینند که به طرز وحشتناکی آسیب دیده و یکی او را به سمت خوابگاه می‌کشاند. خیلی از آن‌ها که به تازگی وارد خوابگاه می‌شوند نیز، برای ماه‌ها کابوس‌های مکرر می‌بینند. سال‌ها پیش زنی در این مکان مورد حمله قرار گرفته و کشته شد و افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند، این روح همان زن است که خوابگاه دانشگاه را ترک نکرده است.

 

مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند

کارخانه کفش بانگ پو، تایلند

بعد از اتفاقی تراژیک که در این محل رخ داد، چندین کاگر کارخانه کفش بانگو پو (Bang Pu Shoe Factory) دچار نقص عضو شدند و چند نفری از آن‌ها نیز فوت شدند. بعد از این واقعه، صداهای ترسناک و اتفاق‌های عجیب در این محل به اوج رسید تا آن‌جایی که کارکنان تازه وارد، دیگر جرات پا گذاشتن به کارخانه را نیز نداشتند. اوضاع این مجموعه زمانی بدتر شد که صاحب کارخانه نیز، خود را در همین مکان کشت! این بنا از همان زمان بسته باقی مانده و کم‌تر کسی جرات قدم گذاشتن در این کارخانه نفرین شده را دارد.

خانه متروکه تاوی واتهانا، تایلند

اگر به دنبال یک قصه‌ی هالیوودی هستید، باید در مورد خانه متروکه تاوی واتهانا (Thawi Watthana) بدانید. چندین سال قبل، یک گروه نوجوان وارد این خانه‌ی متروکه در بانکوک می‌شوند. بعد از این که آن‌ها از خانه خارج می‌شوند، طی چند روز هر کدام به شکل عجیبی می‌میرند. یکی در آتش‌سوزی خانه، یکی بر اثر تصادف و ... و تنها یک زوج از آن جمع باقی می‌مانند. داستانی که خیلی شبیه به اتفاقات فیلم مقصد نهایی است و باعث شده، آن‌هایی که وارد این خانه متروکه می‌شوند، حقیقتا آدم‌های شجاعی باشند!

 

سفری خانوادگی با کودکان به کوه سامویی

پارک تاریخی آیوتایا، تایلند

مردم تایلند در مورد بسیاری از شهرهای تاریخی و متروکه این کشور اعتقاد دارند که آن‌ها روح زده هستند و شهر آیوتایا در تایلند (Ayutthaya) نیز از این قائده مستثنی نیست. گزارش‌های زیادی در رابطه با دیده شدن ارواح در این محل گزارش شده و حتی بعضی‌ها دیده‌اند که خود پرنس، با سر بریده در میان خیابان‌های آیوتایا قدم می‌زند. مرگ‌های دلخراش زیادی به واسطه‌ی حمله برمه‌ای‌ها به این محل اتفاق افتاده که به این داستان‌ها دامن می‌زنند.

خائو لاک، تایلند

خائو لاک (Khao Lak) یک شهر ساحلی زیبا در استان فانگ نگا بود که در سال ۲۰۰۴ سونامی بزرگی که رخ داد، این شهر را ویران کرد. بیش از ۴ هزار نفر در یک آن کشته شدند و خرابی‌های زیادی به بار آمد. از آن زمان، به مرور خیلی از جاهای شهر دوباره ساخته شد و حتی پای گردشگران نیز به این شهر باز شد، اما خیلی از مردم تایلند معتقدند که به واسطه‌ی این اتفاق تلخ و حجم بالای مرگ‌های رخ داده، ارواح مردگان تا ابد این مکان را رها نخواهند کرد.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پاتایا

منبع ۱ 

منبع ۲

۲۹ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران