دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند

یکی از هیجان‌انگیزترین و متفاوت‌ترین کارهایی که شما در کشور زیبای تایلند می‌توانید انجام دهید، بازدید و خرید از بازارهای شناور این کشور است. اگرچه بسیاری از کشورهای آسیایی مانند سریلانکا، ویتنام و اندونزی هم دارای بازارهای شناور هستند، اما آنچه که در تایلند می‌بینید بسیار متفاوت از دیگر مقاصد گردشگری آسیای جنوبی بوده و بدون شک تایلند مهد این نوع بازارها است. به طوری که هنگام بازدید از بازارهای شناور تایلند احساس خواهید کرد که در حال ورود به دنیای متفاوتی هستید. این بازارها از کانال‌های باریک آب تشکیل شده‌اند که مملو از قایق‌هایی هستند که مواد غذایی و کالاهای مختلفی را می‌فروشند. بنابراین شما با دنیایی از طرح، رنگ، طعم و البته انبوهی از جمعیت مواجه خواهید شد که تجربه آن بر هر گردشگری در تور تایلند واجب است. چنانچه ایده بازدید از این بازارهای خاص برای شما نیز جذاب است در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چند مورد از دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند آشنا کنیم.

 

تاریخچه بازارهای شناور تایلند

بازارهای شناور عمدتاً در تایلند، اندونزی، سریلانکا و ویتنام یافت می‌شوند. بازارهای شناوری که امروزه دایر هستند، در واقع جاذبه‌هایی توریستی محسوب می‌شوند که گردشگران می‌توانند در آنجا غذاهای مختلف از جمله غذاهای سنتی تایلند را نوش جان کنند و یا از مغازه‌های آن، برای دوستان و عزیزانشان سوغاتی بخرند. اما بازار شناور همیشه یک منطقه توریستی نبوده و زمانی بازارهای اصلی برای داد و ستد کالای مردم تایلند نیز محسوب می‌شوند. اولین بازار شناور تایلند بر روی رودخانه چائو فرایا در بانکوک برقرار شد. این رودخانه شریان اصلی شهر بانکوک محسوب شده و درواقع آب راهی برای زندگی مردم در تایلند بود و به آنها امکان سفر و فروش کالاهای خود را می‌داد.

جالب است بدانید که قبل از توسعه بانکوک، این شهر یک جنگل بود و مردم آن کالاهای خود را به صورت منطقه‌ای و حتی بین‌المللی در این آبراه‌ها که همان بازارهای شناور امروزی هستند، به فروش می‌رساندند و کالاهای مورد نیاز خود را نیز می‌خریدند. به طوری که حتی پس از توسعه تایلند و پیدایش جاده‌ها و وسایل حمل و نقل، این آبراه‌ها و یا کانال‌ها، به عنوان منطقه‌ای محبوب برای تجارت باقی ماندند.

 

۱۰ هتل جزیره‌ای جذاب در تایلند

بازارهای شناور تایلند

همان طور که گفته شد بازارهای شناور در تایلند دارای تاریخچه‌ای طولانی هستند. البته این بازارها امروزه به عنوان جاذبه‌های توریستی تایلند شناخته می‌شوند. به طوری که بسیاری از معروف‌ترین بازارهای شناور در تایلند به طور خاص برای گردشگران دایر هستند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند و همچنین به دلیل اینکه بسیاری از کالاها در این بازارها بسیار گرانتر از نمونه مشابه در بازارهای معمولی هستند، معمولا افراد محلی کمتری از آنجا دیدن و خرید می‌کنند. در ادامه دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند را معرفی کرده‌ایم تا راهنمایی برای سفر شما به این کشور دیدنی و زیبا باشد:

  • بازار شناور دموئن سادواک، بانکوک (Damnoen Saduak Floating Market, Bangkok)

دمنوئن سادواک یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای شناور در طول ادوار مختلف در تایلند بوده است. اما محبوبیت این بازار از زمانی که از آن به عنوان یک لوکیشن در فیلم جیمزباند در سال ۱۹۷۴ استفاده شد، چند برابر شده و از پرطرفدارترین بازارهای شناور در این کشور به حساب می‌آید. به طوری که سالانه گردشگران زیادی در تور بانکوک از آنجا بازدید می‌کنند. بازار دموئن سادواک با مساحتی قابل توجه پر از قایق‌هایی است که غذاها و میوه‌های رنگارنگ می‌فروشند. این بازار یک محل فوق‌العاده برای گفتن عکس‌هایی زیبا و هنری نیز محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که این بازار در فاصله تقریبا ۱۰۰ کیلومتری از مرکز شهر بانکوک قرار گرفته و برای دسترسی به آن می‌توانید از اتوبوس‌های عمومی که به صورت روزانه به آن تردد می‌کنند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید با تاکسی هم به این مکان بیایید، اما هزینه تاکسی بسیار بیشتر از اتوبوس است.

 

مهمترین فرودگاه‌های تایلند: قسمت اول

- ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر

- آدرس: Damnoen Saduak, Damnoen Saduak District, Ratchaburi 70130, Thailand

 

  • بازار شناور آمفاوا، بانکوک (Amphawa Floating Market, Bangkok)

آمفاوا یک بازار شناور بسیار محبوب و معتبر در تایلند است که در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده است. این بازار بسیار زیبا و سرگرم‌کننده بوده و طراحی دلنشینی از خانه‌های چوبی کوچک دارد که به طور منظم در کنار کانال قرار گرفته‌اند. این بازار یکی از سرگرم‌کننده‌ترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در تایلند و همچنین تنقلات و شیرینی بوده و نکته جالب اینکه یک معبد کوچک دیدنی که توسط درختی غول پیکر واقع در آن سوی رودخانه احاطه شده در آن قرار دارد. البته باید بگوییم که این بازار بسیار شلوغ بوده و این موضوع نکته منفی برای آن محسوب می‌شود. به خصوص در ساعات ظهر به قدری شلوغ می‌شود که گویا کل جمعیت منطقه در آنجا حضور دارند. اگر می‌خواهید بازدیدی با آرامش از بازار شناور آمفاوا در تور تایلند داشته باشید، صبح‌ها بهترین زمان برای رفتن به آنجا است. توصیه می‌کنیم وعده ناهار خود را در حاشیه رودخانه میل کرده و از غذاهای دریایی آن لذت ببرید.

- آدرس: CXG3+2X5, Amphawa, Amphawa District, Samut Songkhram 75110, Thailand

- ساعات بازدید: جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹:۳۰ شب (دوشنبه تا پنجشنبه تعطیل است)

 

  • بازار شناور تالینگ چان، بانکوک (Taling Chan Floating Market, Bangkok)

تالینگ چان یکی از بازارهای شناور بسیار محبوب در نزدیکی بانکوک است که در تایلند فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. تالینگ چان که تنها در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار دارد، تمام روز باز بوده و قایق‌های کافی برای بازدید از کل بازار دارد. از ویژگی‌های مثبت بازار تالینگ چان می‌توان به متصل بودن آن به یک بازار محلی بزرگ اشاره کرد. به طوری که شما می‌توانید در این بازار محلی هر آنچه که تصور می‌کنید از لوازم زینتی گرفته تا میوه و سبزیجات را خریداری کنید. پس اگر به دنبال یک بازار شناور دوست داشتنی در نزدیکی‌های بانکوک هستید، حتما قایق کوچکی را کرایه کرده و در تالینگ چان فرصت خرید و سفر دریایی کوتاه را به صورت یکجا تجربه کنید.

 

خاص‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های چیانگ‌ مای، تایلند

- آدرس: 333 Chak Phra Rd, Khlong Chak Phra, Taling Chan, Bangkok 10170, Thailand

- ساعات بازدید: شنبه تا یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

  • بازار شناور لونگ لات مایوم، بانکوک (Khlong Lat Mayom Floating Market, Bangkok)

لونگ لات مایوم یک بازار شناور با اندازه متوسط است که در نزدیکی بانکوک قرار دارد. این مکان جز بازارهای محلی در تایلند بوده و اغلب بازدیدکنندگان آن افراد بومی هستند که با قصد خرید به آنجا مراجعه می‌کنند؛ بنابراین ممکن است که شما یکی از معدود خارجی‌های آنجا باشید. در واقع می‌توان گفت که این بازار جنبه توریستی کمتری نسبت به دیگر بازارهای شناور تایلند دارد. البته توجه داشته باشید که بازار اصلی لونگ لات میوم روی خشکی قرار دارد. در بخش آبی یا شناور بازار انواع شیرینی‌های رنگارنگ محلی، میوه و تره بار عرضه می‌شود. این مکان به بازار شناور تالینگ چان نزدیک است علاقه‌مندان می‌توانند در یک روز از هر دو آن‌ها دیدن کنند.

- آدرس: 15-30/1 Bang Ramat Rd, Bang Ramat, Taling Chan, Bangkok 10170, Thailand

- ساعات بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

  • بازار شناور فور رجیونس، پاتایا (four regions floating market, Pataya)

بازار شناور پاتایا که به بازار four regions نیز معروف است، تنها بازار شناور این شهر در تایلند به حساب می‌آید. این بازار با ۱۰۰ متر مربع وسعت، بزرگترین بازار شناور ساخت بشر در تایلند است که به همین دلیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است. این بازار شناور به چهار منطقه شمالی، شمال غربی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود. در هر منطقه محصولاتی را به نمایندگی از آن بخش از تایلند عرضه می‌کنند. بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند هر چیزی که می‌خواهند از صنایع دستی گرفته تا انواع خوراکی را در این بازار پیدا کنند. همچنین بازار چهار منطقه پاتایا از این نظر منحصر به فرد است که چیزی بیش از یک تجربه خرید را ارائه می‌دهد و میزبان نمایش‌ها و هنرهایی است که هدف آن آموزش سنت‌ها و فرهنگ تایلندی به توریست‌ها است. برای اتباع تایلندی، ورود به بازار شناور در پاتایا رایگان بوده اما گردشگران خارجی باید هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ بات تایلند را پرداخت کنند.

 

ترسناک‌ترین مکان‌های تایلند

- آدرس: 451 304 หมู่ที่ 12 Sukhumvit Road, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

- ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب.

 

  • بازار شناور خلانگ های، هات یای (Khlong Hae Floating Market, Hat Yai)

بازار شناور خلانگ های در منطقه هات لای تایلند قرار دارد. لانگ های تنها بازار شناور واقع در جنوب تایلند است که گردشگران این منطقه از کشور فرصت بازدید از آن را خواهند داشت. در این بازار برای جلوگیری از آلودگی‌های محیطی، به جای استفاده از پلاستیک یکبار مصرف برای محصولات غذایی از لوله‌های بامبو، گلدان‌های سفالی و پوسته نارگیل استفاده می‌کنند که خود به تنهایی از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است. ناگفته نماند که در این بازار علاوه بر سرو غذاهای سنتی تایلندی، غذاهای مسلمانانی که در جنوب تایلند زندگی می‌کنند نیز عرضه می‌شوند. بازار خلانگ های بین مالزیایی‌ها و سنگاپوری‌هایی که در تعطیلات به تایلند سفر می‌کنند، بسیار محبوب است.

 - آدرس: Khlong Hae, Hat Yai District, Songkhla 90110, Thailand

- ساعات بازدید: جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت ۳ ظهر الی ۹ شب

 

  • بازار شناور بانگ نام پئوگ، بانکوک (Bang Nam Phueng Floating Market, Bangkok)

بانگ نام پئوگ یکی دیگر از بازارهای شناور بانکوک است که در Bang Kachao قرار دارد. این منطقه به دلیل طبیعت زیبایش در بین بازدیدکنندگان شهرت داشته و اغلب افراد با دوچرخه در آنجا تردد می‌کنند. فضای سرسبز و درختان انبوه این منطقه باعث شده تا به «ریه سبز شهر» نیز معروف شود. این بازار فقط در تعطیلات آخر هفته باز بوده و به همین دلیل نسبت به دیگر بازارهای شناور تایلند آرام‌تر است. علاوه بر خرید کردن در این بازار توصیه می‌کنیم حتما غذاهای سنتی تایلند را که در آنجا به فروش می‌رسند را نیز تست کنید.

 

راهنمای جامع ۶ شهر توریستی تایلند

- آدرس: 98 Bang Nam Phueng, Phra Pradaeng District, Samut Prakan 10130, Thailand

- ساعات بازدید: روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و جمعه از ۷:۳۰ صبح تا ۴بعد از ظهر

 

نکاتی برای بازدید از بازارهای شناور تایلند

اگر قصد رفتن به یکی از بازارهای شناور در تایلند را دارید و می‌خواهید خاطره‌ای خوب از آن برای خود به جا گذاشته و همچنین خریدی مناسب هم داشته باشید بهتر است به چند نکته مهم در خصوص آن‌ها توجه کنید. از جمله این موارد عبارتند از:

  • صبح‌ها به بازارهای شناور تایلند بروید؛ اگر می‌خواهید با ازدحام جمعیت رو به رو نشوید و یک بازدید یا خرید آرام و لذت بخش داشته باشید، صبح‌ها زمان بهتری برای رفتن به بازارهای شناور است.
  • مراقب اشیای با ارزش خود باشید؛ از آنجا که شما یک غریبه محسوب می‌شوید و بازارها هم اماکن شلوغی هستند مراقب پول و اشیای قیمتی همراه خود در این بازارهای محلی تایلند باشید.
  • آب همراه خود داشته باشید؛ از آنجا که هوای تایلند گرم است، برای جلوگیری از تشنگی سعی کنید همراه خود آب داشته باشید.
  • در صورت امکان از بازارهای شناور خرید نکنید؛ هر چند که بسیاری از افراد برای خرید به سمت بازارها روانه می‌شوند اما بازارهای شناور تایلند بیشتر به عنوان یک جاذبه گردشگری در کشور معروف هستند. از آنجا که قیمت هر کالایی در این بازارها گران‌تر از دیگر جاها است توصیه می‌کنیم تنها به بازدید از این بازارها قانع شده و نهایتا غذاهای محلی در آنجا را مزه کنید.
  • با یک محلی به بازدید بروید؛ اگر یک دوست محلی دارید که می‌توانید او را برای بازدید از بازار شناور همراه خود بیاورید، حتما این کار را بکنید. داشتن دوستی که می‌تواند به زبان محلی صحبت کند به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. همچنین می‌توانند بخش‌های «بی‌نظیر» بازار را که بعید است بسیاری از گردشگران از آنجا دیدن کنند، به شما نشان دهند!
  • کرم ضد آفتاب بزنید؛ برای جلوگیری از سوختگی ناشی از هوای گرم تایلند، حتما در هنگام گشت و گذار در بازارهای شناور آن کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

منبع ۱ 

منبع ۲ 

منبع ۳ 

منبع ۴ 

۱۱ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران