بازدید از پناهگاه فیل‌ها در پوکت

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بازدید از پناهگاه فیل‌ها در پوکت

فیل‌ها حیواناتی بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد به گذراندن وقت با این حیوان‌های بانمک علاقه بسیاری از خود نشان می‌دهند. یکی از بهترین فرصت‌ها برای بازی با فیل‌ها و تفریح در کنار آن‌ها سفر با تور تایلند و رفتن به شهر پوکت است. چرا که در این شهر زیبا پناهگاهی برای فیل‌ها تعبیه شده و تعداد بالایی از این حیوانات دوست داشتنی در آنجا و در محیطی آرام و مناسب نگه‌داری می‌شوند. در صورتی که تجربه گذراندن یک روز متفاوت در کنار فیل‌ها برای شما نیز جالب است در این مقاله همراه ما باشید تا با پناهگاه فیل‌ها در تور پوکت آشنا شوید.

 

پناهگاه فیل‌ها در پوکت (Elephant Jungle Sanctuary)

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد پناهگاه فیل‌ها مکانی مخصوص برای نگه‌داری فیل‌ها در پوکت است. این مکان این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا در محیطی کاملا مناسب و استاندارد بتوانند یک روز به یادماندنی را با فیل‌ها سپری کنند. در پناهگاه فیل‌ها تمامی شرایط و قوانین طوری وضع شده‌اند تا فیل‌ها در آرامش باشند و هیچ گونه آزار و اذیتی به آن‌ها وارد نشود. به عنوان مثال هیچ کس اجازه سوار شدن به فیل‌ها را در این منطقه ندارد. همچنین افرادی آموزش دیده در این پناهگاه مراقب سلامت فیل‌ها بوده و قبل از اقدام به هر کاری مثل غذا دادن به فیل‌ها یا استحمام آن‌ها آموزش‌های لازم به شما نیز داده خواهد شد.

 

۶ نکته کاربردی برای سفری ارزان به پوکت

 

تفریحات و سرگرمی‌های پناهگاه فیل‌ها در پوکت

علاوه بر اینکه پناهگاه فیل‌ها مکانی برای نگه‌داری و مراقبت از فیل‌ها است بلکه در آن تفریحات و سرگرمی‌های جذاب و دوست داشتنی برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این حیوان‌های مهربان تعبیه گردیده است. از جمله این تفریحات عبارتند از:

  • غذا دادن به فیل‌ها

غذا دادن به فیل‌ها از جمله تجربه‌های جالبی است که افراد می‌توانند در این مکان تجربه کنند. البته قبل از اقدام به این کار آموزش‌های لازم در مورد نحوه تغذیه فیل‌ها داده می‌شود. همچنین برای غذا دادن به آن‌ها باید قبل از هر کاری غذاهای مناسب فیل‌ها را تهیه کرده و از دادن مواد غیر مجاز خودداری کنید.

  • حمام کردن با فیل‌ها

فیل‌ها عاشق آب  ‌بازی و حمام کردن هستند. در پناهگاه فیل‌ها محیطی مناسب برای این کار تعبیه کرده‌اند. البته توجه داشته باشید که این حمام به معنای تمیز شدن و شست و شو نبوده و تفاوت بسیار زیادی با آنچه که در تصورات شما است، دارد. به طوری که می‌توان به آن حمام گل نیز گفت. برای این منظور استخر آب گلی در پناهگاه قرار داده‌اند. فیل‌ها با رفتن به درون آن‌ با یکدیگر و انسان‌ها بازی کرده و علاقه بسیاری به این کار دارند. بعد از آن به استخری با آب تمیز هدایت شده و گل‌های آن‌ها تا حدودی تمیز می‌گردد. قبل از وارد شدن با فیل‌ها به درون استخرها تمامی نکات لازم به گردشگران گوش‌زد شده و از شما خواسته می‌شود تا تمامی موارد لازم را با دقت بالایی انجام دهید.

 

۷ هاستل ارزان و عالی برای اقامت در پوکت

 

امکانات پناهگاه فیل‌ها در پوکت

پناهگاه فیل‌ها در پوکت به عنوان مکانی کاملا مجهز و ایده‌آل برای نگه‌داری فیل‌ها و به خصوص فیل‌های مسن شناخته می‌شود. در کنار آن مکانی سرگرم‌کننده برای کودکان و بزرگسالان است. از جمله امکاناتی که برای تفریح و رفاه افراد در آن تعبیه شده می‌توان به مواردی مثل سرویس بهداشتی، اسپری ضد حشره، محل پارک خودرو، پتر، کلاس‌های آموزشی، راهنمای گردشگری، لباس ضد آب، استودیو عکس با فیل، رستوران و مواردی از این قبیل اشاره کرد. در کنار تمامی این موارد از گردشگران خواسته می‌شود که برای بازدید از این مکان کفش راحتی، لباس مناسب فصل و آب آشامیدنی را با خود به همراه داشته باشند.

 

طریقه دستیابی به پناهگاه فیل‌ها در پوکت

پناهگاه فیل‌ها در شهر پوکت تایلند و در منطقه‌ای به نام پاکلوک قرار دارد. علاقه‌مندان به این مکان باید خود را به آدرس زیر برسانند.

  • تایلند، پوکت، شهرستان تالانگ، پاکلوک، شهرک دوم، پلاک ۱۰۰

ساعت بازدید از این مکان تفریحی در تمامی روزهای هفته از ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. در صورت تمایل به بازدید باید حدود ۴ ساعت از زمان خود را به آن اختصاص دهید. ناگفته نماند که برای ورود به پناهگاه فیل‌ها تهیه بلیط ورودی ضروری است. این مبلغ برای بزرگسالان ۳۰۰۰ بات تایلند و برای کودکان ۱۵۰۰ بات در نظر گرفته شده است.

 

ماجراجویی در غار وایکینگ جزایر فی فی تایلند

۰۷ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران