پوکت یا کرابی، کدام یک برای سفر بعدی شما مناسبند؟

جاذبه‌های گردشگری تایلند
پوکت یا کرابی، کدام یک برای سفر بعدی شما مناسبند؟

قبل از هر چیز باید بگوییم که نوشته‌ی امروز ما مربوط به بد یا خوب بودن هیچ کدام این مقاصد نیست، چون پوکت یا کرابی هر کدام در جایگاهشان، از بهترین مقاصد مسافرتی تور تایلند هستند. با این حال تفاوت‌هایی دارند که در نهایت باعث می‌شوند در موقعیت‌های خاص برای سلایق مختلف، مقصدی متانسب باشند. مقایسه امروزمان را مرور کنید تا ببینید در سفر بعدی خود به تایلند، بهتر است به کدام یک از این جزایر زیبا بروید.

 


فضا و جَو هر جزیره


پوکت مقصد جشن‌های بی‌پایان تایلند است. جایی که میلیون‌ها گردشگر هر ساله برای بودن در اسپاهای لاکچری و سواحل زیبایش به آن‌ جا مراجعه می‌کنند، به ماجراجویی‌های هیجان انگیزش می‌روند و در جشن‌های شلوغ و پر سر و صدایی که تا کله‌ی سحر به طول می‌انجامد شرکت می‌کنند. این مکان زیبا، پر جنب و جوش و عالی بوده و همه عاشقش می‌شوند. مهم نیست خانوادگی به پوکت سفر کرده باشید، تنها یا با همسرتان، در نهایت جایی برای شما در بخشی از پوکت هست که بتوانید از تفریحاتش لذت ببرید.

 

۵ پارک ملی تایلند که در سفر به پوکت می‌توانید از آنها دیدن کنید

 

 

پوکت

 


در عوض کرابی جایی است که شما در سواحل آن با آرامش دراز می‌کشید و از گرمای خورشید لذت می‌برید. در جنگل‌ها پیاده روی می‌کنید و روزهایتان را با بازی‌های آبی پشت سر گذاشته یا به قایق سواری و دیدن از جزایر کوچک و بزرگ اطراف می‌گذارنید. در واقع اگر بخواهید از جمعیت زیاد دوری کنید، هزینه‌های کم‌تری در سفر با تور کرابی داشته باشید و صد البته اگر عاشق طبیعت باشید، کرابی جایی مناسب‌تر برای شما خواهد بود.

 

 

کرابی

 


تفریحات شبانه


هماطنور که گفتیم، پوکت به جشن‌های متعدد و بی‌پایان و خیابان‌های شلوغی که با چراغ‌های نئون چشم‌های شما را می‌زند و بازارهای شبانه‌ای که تا نیمه‌های شب باز هستند معروف است. پس بدون شک اگر اهل چنین چیزهایی هستید، پوکت نه تنها در تایلند بلکه در این بخش از آسیا، بهترین گزینه برای شماست.
کرابی هم اما مراکز اینچنینی برای تفریحات شبانه دارد، مراکزی که با صدای موسیقی و حضور چند ده نفر از شما پذیرایی می‌کند. این مراکز خوش بختانه پر تعداد و متنوع هستند اما در نهایت نمی‌توان آن را با پوکت مقایسه کرد.

 

۱۰ کافه‌ی شبانه‌ی پوکت برای داشتن شب‌های پرشور و حال

 

 

تایلند

 


ماجراجویی


در زمینه ماجراجویی، ماهیت این دو مکان کاملا از هم متفاوت است. در پوکت شما می‌توانید سقوط آزاد، بانجی جامپینگ، زیپلینگ و بسیاری از این دست فعالیت‌ها را تجربه کنید. از طرفی فرصت غواصی، پاراسیلینگ، اسکی روی آب و این دست نیز برایتان فراهم است و جت اسکی و امثالهم نیز که به وفور در تمامی مقاصد ساحلی تایلند وجود دارند.

 

۵ تفریح فوق‌العاده و غیرمعمولی در کرابی؛ شهر زیبایی‌های پنهان

 

 

پوکت

 


کرابی اما بیشتر به واسطه تورهای گردشی در دل طبیعت معروف است. البته صخره نوردهای حرفه‌ای نیز به این جزیره می‌آیند چون جاهای بسیار خوبی برای صعود پیدا می‌کنند. همچنین شما می‌توانید در غارهای دیدنی آن به کند و کاو بپردازید و غواصی در آن نیز بسیار لذت‌بخش‌تر از پوکت است.

 


سواحل


پوکت و کرابی، هر دو دارای سواحل بسیار زیبایی هستند. کرابی دارای ساحل Railay بوده که یکی از زیباترین سواحل دنیاست و خیلی‌ها به عشق دیدن این مکان به کرابی سفر می‌کنند. جایی دیدنی که با صخره‌های آهکی بزرگ محاصره شده و جنگلی دیدنی آن را در بر گرفته است. Ao Nang نیز دیگر ساحل دیدنی کرابی است که از جمله سواحل شلوغ محسوب شده، اقامتگاه‌های بسیاری دور و برش ساخته شده است.

 

سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

 

 

Railay

 


پوکت هم قبل از اینکه به جزیره‌ای مملو از مراکز تفریحی بدل شود، به خاطر سواحل جذابش معروف بوده است. Karon یا Kata از جمله سواحل جذاب پوکت هستند که کمی از مرکز شهر دور بوده و باید با ماشین به آن‌ها برسید. اگر هم می‌خواهید به سواحل ساکت و خلوت بروید و از شلوغی‌های شهر دور شوید باید مسیر بیشتری رفته تا به سواحل زیبای Ao yon یا Laem Ka برسید.

 

سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

 

 

پوکت

 


زیبایی طبیعی


کرابی مملو از زیبایی‌های حیرت‌آور است. سواحل دیدنی، جنگل‌های مانگرو، استخرهای زمردین طبیعی، چشمه‌های آب گرم و صخره‌های آهکی از جمله دیدنی‌های این جزیره هستند که هر کدام می‌توانند هر عاشق طبیعتی را راضی کنند. بخش زیادی از این زیبایی‌ها را می‌توانید در نزدیکی اقامتتان ببینید و برای بخشی دیگر باید به گردش‌های روزانه بروید.

 

زیباترین نقاط طبیعی کرابی برای سفری به اعماق بهشت

 

 

کرابی

 


از طرف دیگر اما پوکت بخش زیادی از زیبایی‌هایش را به خاطر ساخت و سازهای زیاد از دست داده است. با این حال هنوز پارک ملی Khao Sok هست تا از جنگل‌های زیبا و پناهگاه‌های فیل‌هایش دیدن کنید. یکی دیگز از دیدنی‌های پوکت، مناطقی هست که منظره‌های جذاب غروبش بسیار معروف شده و شما می‌توانید با کمی دور شدن از شهر، به تماشای این لحظات زیبا بنشینید.

 


جزیره گردی


پوکت و کرابی هر دو در خلیج Phang Nga واقع شده و به همین خاطر به راحتی می‌توان از آن‌ها به جزایر کوچک‌تر اما بسیار زیبایی دسترسی داشت. جزایری همچون جیمز باند، فی فی یا لانتا از مهم‌ترینشان هستند که از هر دو جزیره تنها چند ساعت فاصله دارند. با این حال پوکت را مقری می‌دانند که از آن‌جا به جزایر سیمیلان و سورین می‌روند. از طرف دیگر از کرابی به کو پودا، کو تاپ یا کو مور می‌روند که هر کدامشان زیبایی‌های حیرت‌انگیزی دارند.

 

۶ جزیره کم‌تر شناخته شده که به راحتی از پوکت قابل دسترسی هستند

 

 

فی فی

 


مراکز دیدنی


پوکت سالانه حدود ۵ میلیون بازدید کننده دارد و با توجه به تنوع تفریحاتی که در آن موجود است، حتما شرایط شهر به گونه‌ای بوده که همه‌ی آن‌ها راضی باشند. در این شهر چندین معبد زیبا، کوهستان‌های دیدنی، موزه‌های هنری، پارک‌های دریایی و مراکز خرید خوب بوده که همه‌ی آن‌ها را باید بگذارید در کنار مراکز تفریحی شهری و فعالیت‌های شبانه.

 

 

پوکت

 


کرابی از طرفی بیشتر در زمینه گردشگری تفریحی معروف است و بخش زیادی از دیدنی‌هایش مربوط به مراکز طبیعی می‌شوند اما این جزیره نیز تعداد زیادی معابد زیبا نیز در خود دارد.

 


خرید


در این زمینه نیز پوکت به مراتب بهتر است کرابی عمل می‌کند و البته با توجه به اینکه شهری شلوغ‌تر و البته گران‌تر است، این مسئله به هیچ وجه دور از ذهن نبود. پوکت چند مرکز خرید بزرگ، چندین بازار و بازارهای شبانه و بازار شناور دارد که همه‌ی آن‌ها میزبان عاشقان خرید خواهند بود.
کرابی اما تنها چند بازار معمول و چند بازار شبانه داشته و خیابان‌هایی که بتوانید در آن به خرید مشغول شوید.

 

برای خرید در کرابی، کجا برویم؟

 

 

خرید در تایلند

 


حال با توجه به تمام این اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، باید ببینید که کدام شهر برایتان مناسب است. از نظر مخارج، اینکه به خرید علاقه دارید، می‌خواهید چه تفریحاتی را تجربه کنید یا اینکه به جای شلوغ نیاز دارید یا جای خلوت، تصمیم با شماست! 

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران