مهمترین فرودگاه‌های تایلند: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
مهمترین فرودگاه‌های تایلند: قسمت دوم

اگرچه اکثریت قریب به اتفاق گردشگران تنها با فرودگاه بین‌المللی مدرن بانکوک، سووارنابومی، آشنا هستند، اما باید گفت کشور دارای ده‌ها فرودگاه در سراسر کشور است که سفری ارزان و راحت را برای مسافران تور تایلند رقم می‌زنند. تایلند خطه‌ای نسبتا بزرگ است و بسیاری از سفرها با اتوبوس، به خصوص با در نظر گرفتن توقف‌های مختلف بین راه ممکن است بیش از ۱۲ ساعت طول بکشند. اما جالب است بدانید که با وجود تخفیف‌های فوق العاده سفرهای هوایی، می‌توانید با همان هزینه اتوبوس، از سفرهای داخلی در تایلند بهره مند شده و در زمان نیز صرفه جویی نمایید. در ادامه قسمت اول این مقاله به معرفی دیگر فرودگاه‌های مهم تایلند می‌پردازیم.

 

فرودگاه بین المللی چیانگ مای در تایلند (Chiang Mai International Airport)

چهارمین فرودگاه شلوغ تایلند، فرودگاه بین المللی چیانگ مای (CNX)، دروازه‌ای جذاب را به سمت شمال کشور ارائه می‌دهد. خود فرودگاه، تنها چند کیلومتر از شمال مرکز شهر فاصله دارد و می‌توانید ظرف ۱۵ دقیقه از اینجا به شهر قدیمی بروید. پرواز به چیانگ مای، به این معنی است که مسافران می‌توانند از سفر طاقت فرسا و آهسته قطار پایتخت یا سواری طولانی مدت با اتوبوس اجتناب کنند.

گفتنی است فرودگاه بین المللی چیانگ مای، دارای پروازهای مستقیم به بانکوک، فرودگاه بین المللی پوکت، کرابی (منطقه نوا کلونگ)، فرودگاه بین المللی هات یای، اودون تانی، خون کاین، یو-تاپائو و سورات تانی است و پروازهای بین المللی مختلفی را نیز ارائه می‌دهد.

این فرودگاه پرطرفدار، دو ترمینال متصل به هم دارد که هر کدام برای ارائه پروازهای داخلی و خارجی فعالیت دارند. رفت و آمد به این فرودگاه، به دلیل وجود تاکسی و ترانسفر هتل بسیار آسان است. همچنین این مکان، دارای صرافی و فروشگاه‌های معاف از عوارض برای خرید است. ضمن اینکه می توانید برخی از فروشگاه‌های صنایع دستی محلی را نیز در اینجا بیابید. برای شکم گردی جای نگرانی نیست، زیرا چندین رستوران و یک کافه در این فرودگاه در نظر گرفته شده‌اند. همچنین یک سالن استراحت همراه با وای فای رایگان به مسافران ارائه می‌شوند.

 

آرامش در ۹ استودیو مدیتیشن در تایلند

آدرس: 60Mahidol Rd, Su Thep, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand

 

فرودگاه بین المللی سورات تانی در تایلند (Surat Thani International Airport)

این فرودگاه، در فاصله ۲۱ کیلومتری از مرکز شهر سورات تانی قرار داشته و دارای یک باند و یک ترمینال بزرگ است که هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی را ارائه می‌دهند. اینجا به غیر از پایگاه تجاری، به ارتش نیز خدمت می‌کند و یک پایگاه فعال RTAF است.

تاکسی‌های خصوصی و مینی ون های مشترک، رفت و آمد به این فرودگاه را بسیار آسان کرده‌اند و ترانسفر اتوبوس نیز در نزدیکی خروجی / ورودی‌ها برای مقاصد سورات تانی، سامویی، کو فانگان، کرابی، فانگ نگا و پوکت در دسترس است. از این فرودگاه که با عنوان URT نیز شناخته می‌شود، به سادگی و باید اتوبوس می‌توانید خود را به اسکله Donsak برسانید و از آنجا سوار کاتاماران Lomprayah شوید که در کو تائو، کو فانگان و کو سامویی توقف می‌کند.

گفتنی است اینجا یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های تایلند، در نزدیکی پوکت به شمار می‌آید. در ضمن در فرودگاه بین المللی سورات ثانی دفتر صرافی وجود ندارد، اما چند دستگاه خودپرداز را در ترمینال خواهید یافت. بعلاوه برای شکم گردی، یک کافی شاپ، چند مغازه کوچک فروش تنقلات و یک رستوران در طبقه اول درنظر گرفته شده که مجموعه‌ای لذیذ و باکیفیت از غذاهای تایلندی و بین المللی را ارائه می‌دهد. این فرودگاه، دارای مغازه‌های سوغاتی تایلند و خریدهای محدود بدون عوارض است. در کنار اینها، مسافران به وای فای و کتابخانه‌ای کوچک نیز دسترسی دارند.

آدرس: 73,Hua Toei, Amphoe Phunphin, Chang Wat Surat Thani 84130, Thailand

 

فرودگاه بین المللی اودون تانی در تایلند (Udon Thani International Airport)

فرودگاه بین المللی اودون تانی (UTH)، به نام ناحیه‌ای که در آن قرار دارد، نامگذاری شده است. استان اودون تانی، بخشی از منطقه شمال شرقی تایلند است و در حقیقت فرودگاه مربوطه، در مرز لائوس قرار داشته و بیشتر برای رفت و آمد به وینتیان، پایتخت این کشور استفاده می‌شود. اینجا یک فرودگاه تجاری است،اما ب عنوان پایگاه نیروی هوایی سلطنتی تایلند (RTAF) نیز عمل می‌کند. همچنین در حال حاضر این فرودگاه، پروازهایی را به پایتخت بانکوک ارائه می‌دهند و پروازهایی از لوئی و چیانگ مای دریافت می‌کند.

گفتنی است این مکان، امکانات رفاهی متنوعی را در اختیار مسافران تور تایلند قرار می‌دهد و همچنین دارای وسایل حمل و نقل مانند اتوبوس، تاکسی و خدمات کرایه خودرو برای علاقمندان است تا از ترانسفری راحت لذت ببرند.

 

ضروری‌ترین کارها در سفر با تور پوکت

در ساختمان ترمینال، کافی شاپ های مختلفی وجود دارند. همچنین، یک بوفه رستوران را در طبقه اول خواهید یافت. از طرفی برای خرید، می‌توانید از مغازه‌های کوچکی که برای فروش تنقلات و سوغاتی درنظر گرفته شده‌اند بهره مند شوید. برای کنفرانس و سفرهای کاری، سالن اجرایی Coral، امکانات اولیه تجاری را ارائه می‌دهد. وای فای رایگان و خدمات ماساژ تایلندی، از دیگر جذابیت‌های این فرودگاه به شمار می‌آیند.

آدرس: Mueang Udon Thani District, Udon Thani 41000, Thailand

 

فرودگاه سوکوتای در تایلند (Sukothai Airport)

فرودگاه سوکوتای (THS) در شمال تایلند قرار دارد و به استان سوکوتای این کشور، خدمات رسانی می‌کند. این فرودگاه، در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسید و تاکنون چندین تلاش موثر در جهت فعالیت‌های حمایت از محیط زیست انجام داده است. در واقع فرودگاه سوکوتای، یک فرودگاه روباز است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده و سالن‌های ورود و خروج، ساختمان هایی در فضای باز هستند. این منحصر به فرد بودن، آنرا به یکی از بهترین فرودگاه‌های تایلند بدل کرده است.

برای حمل و نقل و دسترسی به فرودگاه گزینه‌های متنوعی از جمله اتوبوس، تاکسی، مینی ون و خدمات کرایه خودرو فراهمند. از طرفی فرودگاه سوکوتای، امکانات رفاهی بسیاری را ارائه می‌دهد از جمله: اتاق کمک‌های اولیه، دستگاه خودپرداز، خدمات کرایه دوچرخه به صورت رایگان، فروشگاه‌های اسنک و نوشیدنی و رستورانی که نودل‌های معروف سوکوتای را سرو می‌کند.

آدرس: 6RMC+362, Tambon Khlong Krachong, Amphoe Sawankhalok, Chang Wat Sukhothai 64110, Thailand

 

فرودگاه اوبون راتچاتانی در تایلند (Ubon Ratchathani Airport)

فرودگاه اوبون راتچاتانی، بعنوان پایگاه نیروی هوایی سلطنتی تایلند و یک مرکز پرواز داخلی عمل می‌کند. این فرودگاه، در ۵ کیلومتری استان اوبون راتچاتانی، در منطقه شمال شرقی تایلند واقع شده و رفت و آمد به آن از طریق تاکسی و اتوبوس و خدمات کرایه خودرو امکان‌پذیر است. گفتنی است این مکان، مسافران را به بانکوک (از طریق فرودگاه‌های سووارنابومی و دن موئنگ) و همچنین به استان چیانگ مای می‌رساند. جالب است بدانید اینجا یکی از پر استفاده‌ترین فرودگاه‌های تایلند است و در سال گذشته، به ۱.۷۰ میلیون مسافر خدمت رسانی کرده است.

از مهمترین امکانات این فرودگاه می‌توان به وای فای، یک اداره پست، دستگاه‌های خودپرداز، تعدادی اسنک‌ بار و فروشگاه مواد غذایی در سالن ترمینال اشاره کرد. سالن خروجی نیز یک فروشگاه کوچک و یک کافی‌بار را در خود جای داده و از طرفی مغازه ‌ای کوچکی را برای خرید در ترمینال، بین قسمت پذیرش و سالن ورودی خواهید یافت. بعلاوه هر چند امکانات کنفرانس و تجاری در فرودگاه در دسترس نیستند، اما بسیاری از هتل‌های این حوالی چنین خدماتی را ارائه می‌دهند.

 

گشت و گذار در محله Ari در بانکوک

آدرس: 364Thepyothi Rd, Amphoe Mueang Ubon Ratchathani, Chang Wat Ubon Ratchathani 34000, Thailand

 

فرودگاه ناخون سی تاممارات (Nakhon Si Thammarat Airport)

فرودگاه ناخون سی تاممارات (NST)، فرودگاه اصلی است که به استان ناخون سی تاممارات تایلند خدمات رسانی می‌کند. این فرودگاه، در ۱۴ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و یک فرودگاه داخلی منطقه‌ای محسوب می شود. این مکان در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و در حال حاضر، با مجموع ۱۴ پرواز روزانه به بانکوک در فرودگاه بین المللی دن موئنگ، خدماتش را ارائه می‌دهد.

با توجه به هجوم گردشگران تور تایلند به این مکان، دولت استانی تصمیم به گسترش فرودگاه و باند موجود برای پذیرش پروازهای بین‌المللی گرفته است. و اما گزینه‌های حمل و نقل در اینجا عبارتند از اتوبوس شاتل، تاکسی و خدمات کرایه خودرو.

گفتنی است این فرودگاه از نظر مساحت کوچک است و ساختمان ترمینال آن، تنها ۷۹۸۵ متر مربع را پوشش می‌دهد. با این حال، فرودگاه دارای امکانات متعددی مانند محوطه انتظار، پیشخوان تحویل چمدان، سرویس بهداشتی، فروشگاه‌های خرده‌ فروشی و غذاخوری در طبقات اول و دوم است. همچنین این مکان، ظرفیت ۳۲ پرواز در روز و ظرفیت جابجایی روزانه ۲۵۰۴ مسافر را داراست.

 

آشنایی با ۱۱ کافه باغ در بانکوک

آدرس: 598Pak Phun, Mueang Nakhon Si Thammarat District, Nakhon Si Thammarat 80000, Thailand

 

فرودگاه ترانگ در تایلند (Trang Airport)

فرودگاه ترانگ (TST)، یک مرکز پرواز داخلی در استان ترانگ تایلند است. در بدو امر، این فرودگاه توسط ارتش ژاپن و در طول جنگ جهانی دوم، بر روی فضای سابق متعلق به نیروی هوایی سلطنتی تایلند تاسیس شد. در آن زمان، تنها یک باند موقت برای خدمت به هواپیماهای نظامی وجود داشت. هنگامی که جنگ به پایان رسید و ارتش ژاپن زمین را رها کرد، نیروی هوایی سلطنتی تایلند، عملیات آن را به عهده گرفت و زمین را برای پروازهای تجاری بهبود بخشید.

در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی به نام‌های Nok Air، Thai AirAsia و Thai Lion Air با پروازهایی بین این فرودگاه و فرودگاه بین‌المللی Don Muang در بانکوک فعالیت دارند. از سال ۲۰۱۹، برنامه‌های توسعه فرودگاه ترانگ در راستای برنامه‌هایی برای پذیرش تعداد بیشتر مسافران آغاز شده بطوریکه در ۱۰ سال گذشته، فرودگاه ترانگ شاهد افزایش ۴۷۱ درصدی حجم مسافر بوده و این تعداد، از ۱۴۰،۰۰۰ نفر ثبت شده در سال ۲۰۰۹ به ۸۰۰،۰۰۰ نفر رسیده است.

به جهت رفت و آمد باید گفت یکی از گزینه‌ها برای جابجایی مسافران تور تایلند در این فرودگاه، توک توک است که ارزان‌ترین راه برای نقل و انتقال از/ به فرودگاه با کرایه‌ای بالغ بر ۱۵۰ بات به مرکز شهر محسوب می‌شود. توک توک، یک وسیله نقلیه سه چرخ است که می‌تواند حداکثر پنج نفر را در خود جای دهد. و به دلیل اندازه کوچک این وسیله،  توک ‌توک‌ها صرفا به مسافران کوله گرد و کسانی که  چمدان‌های کوچک‌تری حمل می‌کنند توصیه می‌شود.

گزینه دیگر تاکسی است که به راحتی، در  خروجی در دسترس است. همچنین خدمات کشتی از اسکله ترانگ، سفری دریای را به جزایری همچون کوه کرادان، کوه لانتا، کو لیبونگ، کو لیپ، کو موک، کوه نگای و کوه فی فی رقم می‌زند. هرچند که این خدمات کشتیرانی، فقط از نوامبر تا آوریل ارائه می‌شود. مینی ون و خدمات کرایه خودرو، از دیگر امکانات حمل و نقل در فرودگاه به شمار می‌آیند.

به لحاظ امکانات نیز باید گفت با وجود کوچکی فرودگاه، اما شرایط رفاهی مناسبی همچون باجه‌های فروش خطوط هوایی، غرفه‌های اسنک، فضای انتظار و میز اطلاعات در اینجا درنظر گرفته شده‌اند.

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

آدرس:  170Khok Lo, Mueang Trang District, Trang 92000, Thailand

 

فرودگاه ترات در تایلند (Trat Airport)

فرودگاه ترات، (TDX) فرودگاهی است که توسط بازدیدکنندگانی استفاده می‌شود که ترجیح می‌دهند به جای سفر جاده‌ای، سفری هوایی را از بانکوک به کوه چانگ، کوه کود یا کوه مک تجربه کنند. همه پروازهای ورودی، از فرودگاه سووارنابومی انجام می‌شود. و تمام پروازهای خروجی به سووارنابومی می‌روند. بنابراین اگر با بانکوک ایرویز، از ترات به مقصد دیگری پرواز می‌کنید، باید هواپیما را در بانکوک عوض کنید.

این فرودگاه در استان ترات واقع شده و تقریبا ۱۷ کیلومتر از آئو تاماچات و ۳۰ دقیقه رانندگی از خود شهر ترات فاصله دارد. این مکان، خود یکی از کوچک‌ترین فرودگاه‌های تایلند است و مثل دو فرودگاه خصوصی دیگر در سامویی و سوکوتای، دارای طراحی استوایی، فضای باز و محیطی بسیار آرام و غیررسمی است. همچنین این مکان، تنها با ۴ ورود و خروج در روز، آرام‌ترین فرودگاه تجاری تایلند به شمار می‌آید.

در اینجا می‌توانید شاهد امکانات رفاهی اولیه باشید از جمله: پارکینگ، وای فای رایگان، اتاق کمک‌های اولیه مجهز، خودپرداز، میز ترانسفر و سرویس بهداشتی. یک کافی شاپ کوچک نیز وجود دارد که غذاهای ساده تایلندی و غربی، میان وعده‌ها و نوشیدنی های گرم و سرد را ارائه می‌دهد.

برای رفت و آمد، گزینه‌هایی جذاب در دسترسند. لیموزین Krungthep، خدمات ترانسفر را از فرودگاه ترات انجام می‌دهد و همچنین برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند خودشان رانندگی کنند، ماشین کرایه می‌دهد. مینی‌بوس مشترک یا ترانسفر خصوصی نیز در این فرودگاه ارائه می‌شوند.

آدرس: 99Tambon Tha Som, Amphoe Khao Saming, Chang Wat Trat 23150, Thailand

 

فرودگاه مای هنگ سون در تایلند (Mae Hong Son Airport)

در نهایت، سری می‌زنیم به فرودگاه مای هونگ سون (HGN) که یک فرودگاه متوسط در مای هونگ سون تایلند به شمار می‌آید. اینجا یک فرودگاه داخلی منطقه‌ای بوده و دارای یک باند و دو ساختمان، برای پذیرش مسافران است. گفتنی است این فرودگاه علاوه بر پروازهای معمولی، خدمات هلیکوپتری نیز ارائه می‌دهد.

این فرودگاه، مجهز به امکاناتی جالب توجه از جمله فروشگاه رفاه، یک کافی شاپ، یک رستوران، یک فروشگاه سوغات، یک دستگاه خودپرداز و یک پارکینگ است. گزینه‌های حمل و نقل در فرودگاه نیز شامل اتوبوس، توک توک، تاکسی و خدمات کرایه خودرو می‌شوند.

 

معرفی ۷ رستوران مناسب کودکان در پوکت

آدرس: 8X2G+M26 Pang Mu, Mueang Mae Hong Son District, Mae Hong Son 58000, Thailand

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران