گشتی در چیانگ رای تایلند: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
گشتی در چیانگ رای تایلند: قسمت دوم

چیانگ رای نسبت به خواهر دوقلویش چیانگ مای، از آرامش و سکوت بیشتری برخوردار است و جاذبه‌های گردشگری متنوع تری دارد. امروزه این شهر یک هویت قوی لانا را بیشتر از طریق مجموعه چشمگیری از معابد، هنر، زبان، آشپزی و موسیقی ارائه میدهد. البته باید گفت که برخلاف چیانگ مای، این شهر امکانات کمتری برای زندگی شبانه، سرگرمی و تنوع خرید دارد و بیشتر موارد موجود نیز، در اطراف برج ساعت متمرکز شده‌اند. بیایید در ادامه مقاله قبل، با برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری چیانگ رای تایلند آشنا شویم.

 

بنای تاریخی پادشاه منگرا

این بنای یادبود، یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب است که درست در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و در حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در شمال شرقی برج ساعت فاصله دارد. این اثر تاریخی، به پادشاه منگرائی اختصاص یافته که پادشاهی باستانی لانا در شمال تایلند را در سال ۱۲۹۶ تاسیس کرد.

 

معرفی ۷ هتل‌ جذاب و شناور تایلند

معابد چیانگ رای

نزدیک به ۱،۰۱۱ معبد در چیانگ رای وجود دارند که این تعداد، تقریبا سه برابر بیشتر از بانکوک است. قدمت برخی از این معابد به اوایل قرن سیزدهم میلادی در زمان پادشاهی لانا بر می‌گردد، در حالی که برخی دیگر در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند. یکی از معروف‌ترین این معابد، معبد سفید است که به Wat Rong Khun نیز شهرت دارد. این اثر شگفت‌انگیز هنری که از فضا و دکوراسیون داخلی و بیرونی سفید رنگ برخوردار است، در سال ۲۰۱۴ به دلیل زلزله در این شهر تا حدودی تخریب شد، اما مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چیانگ‌رای به شمار می‌آید.

معبد Wat Huay Pla Kang ، یکی از جدیدترین و منحصر به فردترین معابد چیانگ رای بوده که دارای مجسمه‌ای از Bodhisattva Guan Yin است که معمولا با بودا اشتباه گرفته می‌شود.  درست در کنار این مجسمه بزرگ، یک بتکده ۹ طبقه بلند وجود دارد که می‌توانید برای دیدن منظره‌ای عالی از شهر به بالای آن بروید و یا با پرداخت ۴۰ بات از آسانسور استفاده کنید تا نهایتا به چشم اندازی بی‌بدیل از محیط اطراف دست پیدا نمایید. این معبد در حدود ۶ کیلومتری شمال غربی شهر واقع شده و در اینجا هیچ حمل و نقل عمومی وجود ندارد، بنابراین شما باید یک Tuk Tuk را به صورت دربست کرایه کنید و یا با موتورسیکلت خود را به اینجا برسانید.

 

معرفی تور عکاسی در سواحل و طبیعت پاتایا

معبد Wat Rong Suea Ten نیز که در زبان تایلندی به معنای "خانه ببر رقصنده" است، توسط خارجی‌ها به معبد آبی شهرت دارد. این معبد که در حدود ۳ کیلومتری شمال شهر قرار دارد، به تازگی در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد. طراحی نمای بیرونی، بسیار شبیه معبد سفید است و فضای داخلی نیز به رنگ آبی روشن بوده و طرح‌هایی طلایی دارد. یک مجسمه بزرگ بودا در انتهای اتاق اصلی ساخته شده و آن را به یکی از مهم‌ترین آثار فوتوژنیک در چیانگ رای بدل کرده است.

گالری‌های هنری چیانگ رای

به نظر می‌رسد چیانگ رای پایتخت هنری تایلند است. در اینجا طیف عظیمی از هنرمندان با استعداد زندگی می‌کنند که آثار شگفت انگیز، از نقاشی منظره گرفته تا مجسمه‌های مدرن را به نمایش می‌گذارند. چند گالری عالی برای دیدن آثار هنری سنتی و معاصر در نزدیکی شهر وجود دارد که در این مقاله صرفا به دو مورد از معروفترین‌ها اشاره می‌کنیم.

 

۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی

گالری Art Bridge، در دور برگردان فرودگاه بین‌المللی چیانگ رای قرار دارد و میزبان آثار بسیاری از هنرمندان محلی چیانگ رای است. سبک آثار این مجموعه، هر چندماه یکبار تغییر می‌کند و می‌توان نقاشی‌های پانورامای باشکوهی از چشم انداز شمالی تایلند، هنر مدرن و مجموعه‌ای از مجسمه‌ها را مورد بازدید قرار داد. 

بسیاری از مردم از گالری Black House به عنوان معبد سیاه یاد می‌کنند. اینجا خانه هنرمند خلاق، Thawan Duchanee است. چندین ساختمان در اینجا وجود دارد که هر کدام مجموعه‌ای از آثار باستانی عجیب و خارق‌العاده را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

کوهنوردی و پیاده‌روی در کوهستان

یکی از کارهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران و مردم محلی در چیانگ رای، کوهنوردی و پیاده‌روی در کوهستان است. این استان در هر دو طرف شرق و غرب، با مراتع کوهی خیره‌کننده احاطه شده است. در نزدیکی کوهستان، دیدنی‌های بسیاری وجود دارند که از آن جمله می‌توان به کوه و قله Phu Chi Fa اشاره کرد که یکی از خوش منظره‌ترین مکان‌های پیاده‌روی بوده و زیباترین طلوع‌ها و غروب‌های خورشید را به نمایش می‌گذارد. در واقع منطقه اطراف Phu Chi Fa پر است از جاده‌های کوهستانی، تپه‌های بی‌نظیر و آبشارها.

 

راهنمای کامل کوه‌پیمایی در طبیعت بی‌نظیر کرابی

کوه Doi Pha Tang نیز در ۳۰ کیلومتری شمال Phu Chi Fa ، در نزدیکی شهرک کوچک Ban Pha Tang واقع شده است. قله آن ارتفاعی معادل  ۱،۹۰۹ متر دارد و منظره‌ای خیره کننده و ۳۶۰ درجه از لائوس و تایلند را که در دو طرف رودخانه مکونگ واقع شده‌اند به نمایش می‌گذارد.

Doi Mae Salong در شمال غربی چیانگ رای و در فاصله ۶ کیلومتری میانمار واقع شده است. مسیر رسیدن به قله این کوه در ارتفاع ۱،۳۶۷ متری از یک جاده بسیار شیب‌دار تشکیل شده و منطقه اطراف آن محل زندگی بسیاری از روستاهای بومی‌، مزارع چای، میوه و قهوه است. بهترین زمان بازدید از Doi Mae Salong، بین دسامبر و ژانویه است که گل ‌ا در تمام کوه شکفته می‌شوند.

و در آخر باید گفت که Doi Tung کوه دیگری در چیانگ رای است که در شمال استان و در مرز میانمار واقع شده و در اطراف این منطقه، دهکده‌های بومی و مزارع چای متعددی وجود دارد.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران