گشتی در چیانگ رای تایلند: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری تایلند
گشتی در چیانگ رای تایلند: قسمت اول

چیانگ رای، شمالی ترین استان تایلند است که در حدود ۲ ساعت از چیانگ مای فاصله دارد و با لائوس و میانمار هم مرز است. اگر با تور تایلند به این خطه سفر کردید با انبوهی از معابد، اقامتگاه‌ها و مناظر بی‌بدیل مواجه خواهید شد. این دیدنی‌ها به خود شهر محدود نمی‌شوند و اطراف آنرا نیز شامل می‌شوند. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم یک راهنما در مورد جاذبه‌های گردشگری چیانگ رای ارائه دهیم.

 

خیابان Walking Street

گشت و گذار در شنبه بازار و یکشنبه بازار خیابان Walking Street، از معروف‌ترین فعالیت‌های چیانگ رای است. این خیابان، بسیار شبیه خیابانی به همین نام در چیانگ مای بوده و شامل بازارهای بزرگ در فضای باز و غرفه‌های متعدد مواد غذایی، پوشاک، سوغاتی‌های تایلندی و صنایع دستی و آثار هنری است. این بازارها از ۵ عصر تا نیمه شب باز هستند. همچنین می‌توانید به کافه‌های این اطراف سری بزنید و ضمن برخورداری از خوراکی‌های خوشمزه تایلندی، از موسیقی زنده نیز لذت ببرید.

برج ساعت

این بنای تاریخی و هنری محبوب درست در مرکز شهر، در تقاطع Thanon Jet Yot و Thanon Baanpa Pragarn قرار دارد. شما در هر جایی در این حوالی باشید، برج ساعت را مشاهده خواهید کرد و اگر گم شدید، می‌توانید موقعیت خود را با استفاده از این بنا پیدا کنید. معمار این بنا، همان هنرمندی است که معبد معروف سفید را در این شهر طراحی کرده است.

 

آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

بازار شبانه

اینجا یک مکان پرطرفدار برای تعطیلات شبانه و بهره‌مندی از غذاها و نوشیدنی‌ها و اجراهای زنده عالی است و همچنین یکی از بهترین بازارهای شبانه تایلند به شمار می‌رود. بعضی از شب‌ها در اینجا موسیقی زنده وجود دارد، شب‌های دیگر ممکن است تئاتر یا نمایش‌های کمدی تایلندی برگزار شود. غرفه‌های بازار شبانه، طیف گسترده‌ای از کالاهای صنایع دستی روستاهای بومی اطراف را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید کالاهای معمولی دیگری از قبیل لباس، غذا و نقاشی خلق شده توسط هنرمندان محلی را در اینجا بیابید. این بازار از ساعت ۶ عصر تا نیمه شب باز است.

ساحل چیانگ رای

ساحل گردی یکی از آرامش بخش‌ترین تفریحات در چیانگ رای است. ساحل رودخانه چیانگ رای، در حدود ۴ کیلومتری خارج از شهر در امتداد رودخانه Kok  واقع شده است. این مکان، برای پیک نیک و صرف یک ناهار محلی در یکی از این کلبه‌های جنگلی بامبو اطراف ساحل عالی است.

بعلاوه می‌توانید در رودخانه شنا کنید و سرشار از تازگی و طراوت شوید. البته مراقبت جریان تند آب در فصل بارندگی باشید. اما در ماه‌های اکتبر تا مارس، این مکان برای شنا بسیار محبوب و بی‌خطر است. رسیدن به ساحل چیانگ رای، از شهر بسیار آسان است. کافی است یک موتورسیکلت کرایه کنید و در عرض ۱۰ دقیقه به ساحل برسید. البته در صورت پیاده روی، این زمان ممکن است به ۴۵ دقیقه تا یک ساعت نیز برسد. 

 

معرفی اماکن پر زرق و برق بانکوک

آبشارهای چیانگ رای

آبشارهای تایلند هر یک شگفتی و زیبایی خاصی دارد. یکی از کارهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران چیانگ رای، بازدید از آبشارهای این شهر است. اینجا بهترین آبشارها در کل تایلند را دارد. کافی است یکبار، هیجان یافتن یک آبشار ۷۰ متری را موقع پیاده‌روی در جنگل تجربه کنید.

برخی از آبشارهای چیانگ رای، نزدیک به شهر هستند و برخی دیگر در فاصله دورتری واقع شده‌اند. آبشار Khun Korn، بلندترین و بهترین آبشار شهر است که در پارک جنگلی Namtok Khun Korn در حدود ۳۰ کیلومتری شرق چیانگ رای واقع شده است. شما باید یک جاده زیبا به طول ۱.۵ کیلومتری را در جنگلی که از ورودی پارک شروع می‌شود دنبال کنید. هنگامی که به آبشار نزدیک می‌شوید متوجه صدای سقوط آب خواهید شد. جریان آب خصوصا در فصل بارندگی تند است.

آبشار Huay Mae Sai  یکی از آبشارهای زیبا، اما کمتر شناخته شده شهر است. این آبشار کوچک دو سطحی، در ۱۹ کیلومتری شهر و در وسط جنگل واقع شده است. مسیر رسیدن به آبشار، در صورت بارندگی لغزنده است و باید جانب احتیاط را رعایت کنید. سطح اول آبشار، استخر عمیقی دارد و برای شنا بسیار عالی است. سطح دوم دارای یک آبشار بلندتر بوده و مکان مناسبی برای آفتاب گرفتن بر روی صخره‌ها است.

آبشار Huay Kaew یک آبشار زیبا و دو سطحی در اعماق جنگل است و کسانی که به اینجا می‌آیند، عموما از طریق تورهای پیاده روی به دهکده Pha Soet اقدام می‌کنند. جاده آبشار Huay Kaew در چیانگ رای، یک جاده خاکی شیب دار و درهم است. این جاده، از رودخانه Kok شروع شده و به  مزارع چای اطراف دهکده Pha Soet ختم می‌شود و شما در بین راه با این آبشار زیبا غافلگیر خواهید شد.

آبشارPu Kaeng  یکی دیگر از پدیده‌های زیبای این منطقه از تایلند است که شامل ۹ سطح شده و از میان جنگلی انبوه سرازیر می‌شود. آبشار Pu Kaeng، مقصدی عالی برای ورود به تایلند وحشی و بکر است. این آبشار، در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب چیانگ رای در نزدیکی منطقه Pan واقع شده است.

 

معرفی جزایر اینستاگرامی تایلند

و در نهایت باید گفت که آبشار Pong Phrabat در ۱۴ کیلومتری شمال چیانگ مای، در پارک ملی Lam Nam Kok واقع شده و ورودی آبشار در پایان یک جاده طولانی است که به کوه‌های پشت دانشگاه Rajabhat  منتهی می‌شود. البته این آبشار فقط یک جریان آب کوچک است و عظمت سایر آبشارهای این منطقه را ندارد، اما از استخری عمیق و جالب برای شنا برخوردار بوده و فضای سبز اطراف نیز بسیار مناسب پیک نیک و استراحت در دامان طبیعت است.

۱۲ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران