راهنمای کامل سفر به تایلند برای اولین بار

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای کامل سفر به تایلند برای اولین بار

قطعا لذت بردن از مقصد گردشگری بدون آشنایی با آن امکان پذیر نخواهد بود. به خصوص اگر قصد سفر به با تور خارجی را داشته باشید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به عنوان اولین کار بعد از انتخاب مقصد بعدی سفر به کسب اطلاعات اولیه در مورد آن مشغول شوید. این روزها بازار تور تایلند در بین آژانس‌های مسافرتی بسیار داغ است. بنابراین سعی کردیم تا مطالب این مقاله را به معرفی این کشور زیبا و پرطرفدار اختصاص دهیم. شما هم اگر در برنامه‌های خود تصمیم بر سفر به کشور تایلند را داریم از همراهی ما تا انتها این مقاله غافل نشوید.

 

آشنایی با کشور تایلند

پیش از هر چیزی یک نگاهی کوتاه اما کلی به این کشور زیبا می‌اندازیم. تایلند با مساحتی در حدود ۵۱۳.۱۲۰ کیلومتر مربع و ۶۹ میلیون جمعیت یکی از بی نظیرترین مقاصد گردشگری دنیا برای کشف طبیعت خارق‌العاده آن است. این کشور دوست داشتنی در قاره آسیا قرار داشته و یکی از مقاصد ارزان سفر در آسیا در مقایسه با کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. پایتخت تایلند، بانکوک بوده و مردم آن به زبان محلی تایلندی صحبت می‌کنند. البته به دلیل توریستی بودن این کشور اغلب فروشندگان آن به صورت ابتدایی با زبان انگلیسی آشنا هستند. پس در برقراری ارتباط مشکلی نخواهید داشت؛ هر چند که یادگیری چند کلمه پرکاربرد تایلندی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دین رایج مردم این سرزمین بودیسم بوده و به همین دلیل در طول سفر خود فرصت بازدید از معابد باشکوه تایلند را خواهید داشت. نکته مهم دیگر اینکه پول رایج این کشور بات تایلند نام داشته و به تاریخ شهریور ۱۴۰۱ ارزشی معادل ۸۲۰ تومان دارد. پایین بودن ارزش پول تایلند آن را به کشوری ارزان برای سفر گردشگران خارجی تبدیل کرده است. در نهایت نیز جالب است بدانید که به دلیل خوش برخورد بودن مردم این کشور به آن سرزمین لبخندها می‌گویند!

 

زیباترین مجسمه‌های معابد تایلند

 

نحوه سفر به تایلند

گردشگران ایرانی می‌توانند با رزرو تور تایلند مسیر این کشور زیبا را در پیش بگیرند. دسترسی به تایلند از طریق خطوط هوایی ممکن بوده و از فرودگاه امام خمینی تهران پروازهای مستقیمی به بانکوک به عنوان پایتخت این کشور انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که کشور تایلند از مسافران ایرانی درخواست ویزا می‌کند. ویزای توریستی تایلند معمولا به صورت ۳۰ روزه صادر شده و مسافران می‌توانند به راحتی به کمک آژانس مسافرتی خود اقدام به اخذ آن کنند. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید تکمیل فرم ویزای تایلند به صورت آنلاین و در دست داشتن مدارک زیر است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • اسکن رنگی از صفحات شناسنامه
  • اسکن رنگی از کارت ملی
  • ۱ قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک گردش حساب ۶ ماهه
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک رزرو هتل
  • بلیط رفت و برگشت تایلند

در حال حاضر قیمت ویزای توریستی تایلند ۶۵ یورو می‌باشد.

 

خورد و خوراک در تایلند

تایلند به غذاهای خیابانی خود شهرت دارد. البته اگر اولین بار به این کشور سفر می‌کنید خوردن غذاهای خیابانی آن شاید کمی شما را بترساند. چرا که با گزینه‌های متنوع بسیار زیادی روبرو خواهید شد. چنانچه فکر می‌کنید ذائقه غذایی شما به هیچ عنوان با غذاهای خیابانی تایلند سازگار نیست می‌توانید به رستوران‌های زنجیره‌ای معروف از قبیل مک دونالد و ... بروید. علاوه بر آن در تایلند رستوران‌های شیک و مدرن بسیار زیادی وجود دارند که انواع غذاهای بین‌المللی را به خوشمزه‌ترین شکل ممکن سرو می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این رستوران‌ها می‌توانند کمی گران باشند.

اگر به دنبال یک سفر کم هزینه در تور تایلند هستید و از طرفی قصد تست کردن غذاهای محلی تایلند و غذاهای خیابانی تایلند را ندارید به عنوان راهکار نهایی قرار دادن چند عدد کنسرو در چمدان خود را پیشنهاد می‌دهیم. به عنوان نکته آخر در مورد خوردن و آشامیدن در تایلند باید به آب لوله کشی آن اشاره کنیم که بهتر است ننوشید. البته آبی که در رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی سرو می‌شود، آب تصفیه شده است و با خیال راحت می‌توانید آن را بنوشید.

 

بهترین کارها در کوه سامویی

 

پول در تایلند

همان طور که گفته شد واحد پول تایلند بات است. پیدا کردن بات در ایران کار چندان آسانی نیست. از طرفی دیگر احتمال اینکه در طول سفر به پول بیشتر و یا کمتری نیاز داشته باشید نیز وجود دارد. پس توصیه می‌کنیم قبل از سفر ارزهای موجود در کشور از قبیل دلار، یورو یا پوند را خریداری کنید. شما می‌توانید به محض رسیدن به فرودگاه به صرافی مراجعه کرده و پول خود را به بات تبدیل کنید. در برگشت نیز اگر هنوز بات به همراه دارید توصیه می‌کنیم آن را به دلار تبدیل کرده و با خود به ایران بازگردانید. زیرا احتمال اینکه بات تایلند در ایران خریداری نداشته باشد بالا بوده و این موضوع چندان خوش‌آیند شما نخواهد بود. به عنوان نکته آخر توجه داشته باشید که باجه‌های صرافی در منطقه ورودی فرودگاه سووارنابومی بانکوک در مقایسه با جاهای دیگر نرخ‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند. بنابراین تبدیل ارز در فرودگاه برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

هزینه‌های سفر به تایلند

در کل تایلند کشوری ارزان به حساب می‌آید. البته قیمت‌ها بین مقاصد توریستی تایلند و مناطق محلی بسیار متفاوت است و اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید. استراحتگاه‌ها و مناطق توریستی سطح قیمت بالاتری نسبت به مناطق محلی دارند. با این اوصاف، قیمت‌ها در تایلند برای بازدیدکنندگان بین المللی نسبتاً ارزان است. هزینه یک وعده شام ​​در یک رستوران محلی در تایلند از ۱ یورو تا ۳ یورو متغیر خواهد بود. چنانچه به یک رستوران مدرن و لوکسی بروید باید ۵ الی ۱۰ یورو در هر وعده برای هر یک نفر  بپردازید.

 

زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا

بخش مهمی از هزینه‌ها همانند هر سفر دیگری خرج حمل و نقل شما به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند خواهد شد. حمل و نقل عمومی در این کشور معمولا با سه چرخه محلی، توک توک، انجام می‌شود که گزینه به نسبت ارزانی است. به طوری که تاکسی در بانکوک و شمال تایلند تنها چند بات در هر کیلومتر هزینه دارد. در پوکت، قیمت‌ها کمی بالاتر هستند اما باز هم گران نیستند. اما کرایه موتور سیکلت در پوکت یکی از بهترین گزینه‌ها برای توریست‌ها به شمار می‌رود.

هزینه اقامت در تایلند نیز بسته به هتلی که انتخاب می‌کنید متغیر خواهد بود. به عنوان مثال هتل‌های سه و چهار ستاره معمولا از ۲۰ تا ۵۰ یورو به ازای هر شب در دسترس هستند. اما هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌ها قیمت پایین‌تری داشته و با پرداخت ۵ الی ۱۰ یورو قابل رزرو خواهند بود. در حالت کلی زمانی که به تایلند سفر می‌کنید، بودجه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو برای اقامت به مدت یک ماه در آن بیش از حد کافی خواهد بود. این هزینه شامل محل اقامت، غذا و تفریحات شما است.

 

بهترین زمان سفر به تایلند

شما می‌توانید در تمام طول سال به تایلند سفر کنید، اما اگر می‌خواهید بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند را تجربه کنید، بهتر است ماه‌های بین نوامبر تا مارس را که فصل باران به پایان می‌رسد انتخاب کنید. فصل بارش در این کشور معمولا از دسامبر شروع شده و در ژانویه به اوج خود می‌رسد. همچنین اگر می‌خواهید از شلوغی و اوج فصل توریستی تایلند د امان باشید بهترین زمان برای سفر شما از اواخر نوامبر و اوایل دسامبر و همچنین در ماه مارس خواهد بود. قیمت‌ها در این دوره‌ها پایین‌تر بوده و گردشگران کمتری نیز از آن بازدید می‌کنند. البته اگر خوش شانس باشید می‌توانید وضعیت هواشناسی را بررسی کرده و در ماه‌های بارندگی تور تایلند خود را رزرو کنید. چرا که در این ماه‌ها نیز روزهای بدون بارشی وجود خواهد داشت و شما می‌توانید با کمترین هزینه سفری به یادماندنی در تایلند را برای خود رقم بزنید.

 

بهترین نقاط اینستاگرامی در پوکت

 

نکات کلیدی در مورد تایلند

همانند هر کشور دیگری تایلند نیز یک سری شرایط و قوانین خاص خود را دارد که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند سفر به این مکان را برای شما تلخ کند. از مهم‌ترین قوانین کشور تایلند عبارتند از:

  • سالانه میلیون‌ها گردشگر از تایلند دیدن می‌کنند و سفری فوق‌العاده بدون هیچ مشکلی دارند. با این حال، جرم و کلاهبرداری‌هایی نیز در این کشور اتفاق می‌افتد. بنابراین شما باید همان اقدامات احتیاطی معقول را که در هر کجا انجام می‌دهید، انجام دهید.
  • تایلند از لحاظ ایمنی جاده‌ای بسیار ضعیف است. به طوری که در طول سال تصادفات زیادی با موتور سیکلت در آن رخ می‌دهد. از طرفی اکثر بیمه نامه‌های مسافرتی حوادث مربوط به موتورسواری را پوشش نمی‌دهند. پس اگر قبلاً موتور سواری نکرده‌اید، تایلند جایی برای یادگیری نیست.

  • توجه داشته باشید که استعمال سیگار و حتی سیگار الکترونیکی در تایلند غیرقانونی است. همچنین سیگار کشیدن در تعدادی از سواحل تایلند با تابلوهایی که به بازدیدکنندگان توصیه می‌کنند، ممنوع است. پس اگر نمی‌خواهید در طول سفر خود جریمه شوید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.
  • همان طور که گفته شد دین رایج تایلند بودیسم بوده و شما در طول سفر خود فرصت بازدید از معابد متعددی را خواهید داشت. توصیه‌ای که داریم این است که در بازدید از معابد از هر گونه شوخی و بی‌احترامی به عقاید آن‌ها بپرهیزید و با احترام از آن‌ها دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم در برای اطلاعات بیشتر سری به مقاله نکات مهم قبل از رفتن به معابد تایلند که باید رعایت کنید بزنید.
  • تایلند کشوری پر از پشه است که احتمال گزیده شدن شما توسط آن‌ها بالا است. پس اگر پوست حساسی دارید به همراه داشتن هر گونه پماد یا دارویی را که فکر می‌کنید می‌تواند برای شما لازم باشد را به همراه داشته باشید. البته در صورت نیاز به دارو می‌توانید به داروخانه‌ها در این کشور مراجعه کرده و از مشاوره پزشکی هستند که اکثر کارکنان آن انگلیسی صحبت می‌کنند، کمک بگیرید.

 

راهنمای سفری ارزان به کوه ساموئی

۲۱ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران