نکات مهم درباره خیابان کائو سان بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
نکات مهم درباره خیابان کائو سان بانکوک

خیابان کائو سان همیشه به جایی معروف بوده که کوله‌گردها را بیشتر به سمت خودش جذب می‌کند، اما حالا دیگر این خیابان خود یک جاذبه‌ی گردشگری در تور بانکوک به حساب آمده و خیلی از گردشگران برای دیدن حال و هوای آن‌جا، به این محل می‌روند. در نوشته امروز کلیاتی از خیابان کائو سان به شما خواهیم گفت و نکاتی که حتما در زمان بازدید از آن‌جا باید به خاطر داشته باشید را برایتان لیست می‌کنیم.

 

خیابان کائو سان بانکوک

خیابان کائو سان جایی خرید و اقامت در بانکوک به حساب می‌آید و هر زمانی از روز -مخصوصا شب‌ها- بسیار شلوغ است و یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک به شمار می‌رود. مخصوصا این که کلاب‌های اطراف کائو سان شب‌ها جشن‌های بزرگ و پر سر و صدایی به راه می‌اندازند و دکه‌های غذاهای خیابانی نیز شلوغ‌کاری‌های خاص خود را داشته و در نهایت هر شب، یک هرج و مرج اساسی در این بخش از شهر به راه می‌افتد. کائو سان از آن‌جاهایی در بانکوک است که یا عاشقش می‌شوید یا از آن‌جا متنفر خواهید بود!

تاریخچه‌ی کوتاهی درباره خیابان کائو سان

کائو سان در لغت به معنی آسیاب برنج است! در واقع این خیابان زمانی مرکز تجارت برنج در شهر بوده، بعدها به یک منطقه مذهبی بدل شده و بعدتر فروشگاه‌هایی در آن‌جا باز شد تا مایحتاج راهبان را فراهم کند. با زیاد شدن این فروشگاه‌ها و باز شدن مسافرخانه‌ها و بعدتر هتل‌ها، کم کم کائو سان به یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر بدل شد.

در سال ۱۹۹۶ نیز وقتی الکس گارلند (Alex Garland) در رمان خود به نام "ساحل" که بعدها فیلمی از آن با بازی لئوناردو دی‌کاپریو ساخته شد، از کائو سان نام برده بود و به همین ترتیب، این محل به یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاط بانکوک برای مسافران تور تایلند و محل محبوب کوله‌گردها در دنیا بدل شد.

 

خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک

جایی که همه چیز در آن‌ پیدا می‌شود

کائو سان یکی از نقاط بسیار توریستی و ارزان شهر است و بسیاری از نیازهای کوله‌گردها و کسانی که سفر ارزان به بانکوک را تجربه می‌کنند را فراهم می‌کند. بلیط‌های ارزان، غذاهای خیابانی بانکوک، جشن‌های شلوغ و ... که خب مسافران را در این محل نگه می‌دارد. مراقب باشید که اگر شما نیز به کائو سان می‌روید در این محل گیر نکنید و همه جای بانکوک را بگردید. خیلی از کوله‌گردها بعد از رفتن به کائو سان، آن قدر در این محل وقت صرف می‌کنند که از دیگر زیبایی‌های بانکوک غافل می‌شوند.

تغییراتی که جدیدا در کائو سان ایجاد شده است

با توجه به جمعیت بالای گردشگران در این محل، دولت در چند سال اخیر با ساخت ایستگاه پلیس و همچنین تعیین ساعت تعطیلی برای مراکز (۲ شب) سعی کرد تا کمی از شلوغی آن بکاهد اما در عوض با بهتر شدن اوضاع پای گردشگران دیگر و حتی خانواده‌ها نیز به این بخش از شهر باز شد. در واقع شرایط کائو سان سر و سامان بهتری گرفت، اما از نظر شلوغی تغییری ایجاد نشد.

 

یک صبحانه عالی در خیابان پراتونام بانکوک

نکات مهم امنیتی که باید در زمان بازدید از کائو سان در نظر بگیرید

از نظر کلی کائو سان امن است اما این حجم از شلوغی و جمع شدن گردشگرانی از سراسر دنیا، در نهایت با خود مشکلاتی می‌آورد. بعضی از سودجویان سعی می‌کنند از گردشگرانی که خیلی در حال خود نیستند، پول بگیرند یا مغازه‌ها اگر ندانید قیمت بیشتری از شما می‌خواهند. اما رایج‌ترین مشکل، جیب بری و دزدین گوشی است که باید به شدت در این زمینه مراقب باشید. همچنین چیزهای گران قیمت از جمله جواهر یا تجهیزات الکترونیک از این محل نخرید چون عموما اجناس تقلبی گیرتان می‌آید.

نکته دیگر این که به هیچ وجه از توک توک‌هایی که در آن محل هستند، درخواست نکنید شما را به جایی برسانند، چون در بیشتر مواقع پول زیادی از شما می‌گیرند. اگر تاکسی می‌گیرید، مطمئن باشید که تاکسی متر روشن باشد. همچنین اگر راننده به شما گفت که جای خوبی می‌شناسد که شما را ببرد، قبول نکنید چون در نهایت به فروشگاهی با قیمت‌های بیش از حد بالا برده می‌شوید.

چطور به کائو سان برویم

با این حجم از محبوبیت، اما کائو سان ایستگاه BTS یا مترو ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به آن‌جا، ۵۰ دقیقه پیاده دور است. تاکسی‌ها هم شدیدا دوست دارند، از کسانی که به کائو سان می‌روند را بیشتر از حد معمول پول بگیرند. حتما تاکسی‌هایی را سوار شوید که قبول می‌کنند تاکسی‌متر را روشن کنند و از نشستن بر توک توک خود داری کنید.

متاسفانه در مورد تاکسی‌های فرودگاه انتخاب کم‌تری دارید چون در نهایت یک پول اضافی از طرف تاکسی‌های آن‌جا از شما گرفته می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از مینی‌ون‌هایی که نسبتا ارزان‌تر هستند برای رفتن به کائو سان استفاده کنید.

 

خوردن بهترین غذاهای خیابانی در بانکوک

۰۸ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران