۹ نکته برای گردش در کائو یای بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۹ نکته برای گردش در کائو یای بانکوک

کائو یای یکی از زیباترین مناطق تایلند است. جایی که در آن چندین و چند هتل خاص و متفاوت با تم‌های مختلف درست شده و ترکیب آن‌ها با باغ‌های بزرگ گل، دشت‌های سرسبز و مناطق کوهستانی دیدنی، جایی فوق‌العاده را پدید آورده که هم خود تایلندی‌ها و گردشگران مشتاق رفتن به این مکان باشند. کائو یای تنها سه ساعت تا بانکوک فاصله دارد، پس اگر شما نیز مشتاق رفتن به آنجا هستید، ۹ نکته مهم و جواب سوال‌هایی که همیشه در این باره پرسیده می‌شود را در ادامه مطالعه کنید.

 


۱- چطور به کائو یای برویم؟


از بانکوک شما باید ۲.۵ ساعت مسیر را به پاک چونگ طی کنید و سپس نیم ساعتی مسیر طی کرده تا بتوانید به کائو یای برسید. شما دو راه حل برای رفتن به این مکان دارید. اول اینکه یک ماشین کرایه کرده و مسیر نسبتا ساده را تا کائو یای طی کنید. ماشین‌های کرایه‌ای از روزی ۵۴ دلار آغاز می‌شوند. می‌توانید ماشین به همراه راننده کرایه کنید که البته از ۱۶۳ دلار در روز برایتان هزینه در پی دارد. در مجموع رفتن به کائو یای ارزان نخواهد بود، اما مسلما ارزشش را خواهد داشت. در نهایت تورهای یک روزه در KLOOK نیز وجود دارند که شما را از بانکوک به کائو یای برده، چند جای مشخص را به شما نشان می‌دهند و سپس باز می‌گردانند.

 

گردش در آمفاوا و سوآن فوئنگ در ۲ ساعتی بانکوک

 

 

 کائو یای

 


۲- در خود کائو یای چطور گردش کنیم؟


اگر در جواب اولین سوال، اجاره ماشین را انتخاب کنید و بتوانید این کار را انجام دهید، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. کائو یای منطقه‌ای نسبتا وسیع است و بخش‌های مختلفش از هم فاصله دارند، پس اگر یک ماشین خوب زیر پایتان باشد به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگر از ماشین و راننده استفاده می‌کنید، احتمال بلد نبودن انگلیسی توسط راننده هست، پس بهتر است یک نقشه خوب و اطلاعات کامل داشته و به راننده نشان دهید که به کجا می‌خواهید بروید یا اینکه حتی المکان به شرکت بسپارید که راننده‌ای مسلط به زبان انگلیسی برای شما در نظر بگیرد.

 

 

 کائو یای

 


۳- چگونه سفر یک روزه از بانکوک به کائو یای را تجربه کنیم؟


با توجه به فاصله کم بانکوک تا کائو یای، حتما می‌توان یک سفر یک روزه به این مکان را تجربه کرد و اگر خیلی در جایی زمان سصر نکنید امکان دیدن دو تا سه جای دیدن کائو یای برایتان وجود دارد. در این موارد استفاده از تورهای KLOOK بهترین راه است چون قیمتی حدود ۱۶۰ دلار برای هر نفر دارند و شما را مستقیما به چند نقطه دیدنی از این محل خواهند برد.

 

باغ پروانه‌های بانکوک، لمس زیبایی طبیعت

 

 

 کائو یای

 


۴- مهم‌ترین مراکز دیدنی کائو یای کجاها هستند؟


مسلما می‌خواهید بدانید که دیدن کجاها را نباید از دست بدهید. اگر بخواهیم لیست وار و درخورد این نوشته به شما مکان‌هایی را مراجعه کنید، این ۷ جا را پیشنهاد می‌کنیم:


• PB Valley (مکانی زیبا و آرامش‌بخش)
• کارخانه و رستوران شکلات (شکلات‌هایی عالی با فضایی جالب)
• Primo Piazza و دهکده Palio (دو جای شبیه به هم با تم ایتالیایی)
• موزه و رستوران Ban Mai Chay (در نوع خود بی‌نظیر با محل بازی بچه‌ها)
• مزرعه Chok Chai (تجربه حضور در یک مزرعه)
• Secret Art Garden (ماجراجویی در یک باغ کوچک)
• پارک ملی کائو یای (اگر بیش از یک روز هستید، یک روز کامل به زیبایی‌های طبیعی این منطقه اختصاص دهید)

 

 

 کائو یای

 


۵- چطور هتل‌هایی برای اقامت در کائو یای وجود دارند


در یک کلام، هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی بسیار جالب! در این مکان شما می‌توانید در خانه‌هایی به سبک هابیت‌ها در ارباب حلقه‌ها اقامت کنید، می‌توانید در قصری لوکس همچون انیمیشن‌های دیزنی بمانید یا در چادرهای سرخپوستی و هتل‌هایی به سبک اروپایی. در واقع انتخاب‌ها گسترده، اغلب لوکس و عالی هستند اما برای کسانی که می‌خواهند چادر بزنند نیز، جایی عالی در پارک ملی در نظر گرفته شده که به این شکل نیز می‌توانید در کائو یای اقامت کنید.

 

در سفر به بانکوک، فرزندتان را به کافه مزرعه ببرید

 

 

 کائو یای

 


۶- چطور رستوران‌ و کافه‌هایی در کائو یای وجود دارند؟


در زمینه رستوران، تنوع بسیار خوب است و در هر منطقه می‌توانید جدا از غذاهای تایلندی، غذاهای اروپایی نیز میل کنید. کارخانه شکلات نیز از آن مراکز کم‌نظیر در کائو یای است. شکلات‌های خوشمزه و فوق‌العاده در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی در این کارخانه تهیه می‌شود که شما را وارد دنیای فیلم کارخانه‌ی شکلات سازی می‌کند.

 

معرفی کافه‌ها و رستوران‌های متفاوت، برای صرف یک شام عالی در بانکوک

 

 

 کائو یای

 


کافه‌های جالب و بعضا متفاوتی نیز در این محل هست که آن‌ها را نیز می‌توانید انتخاب کنید. در مجموع به نظر بهتر است به سراغ جاهای متفاوت بروید وگرنه رستوران‌های لوکس در همه جای تایلند وجود دارند. مثلا به Dairy Home Farm Shop بروید و غذا در یک مزرعه‌ی واقعی میل کنید.

 


۷- آیا این مکان جاهای تفریحی نیز دارد؟


کائو یای در واقع یک مکان تفریحی بزرگ است که در مکانی زیبا از نظر طبیعی واقع شده. یک پارک آبی بسیار خوب دارد، چندین مکان دیدین دارد که همچون شهرهای مختلف ساخته شده، یک هزارتوی سبز فوق‌العاده و چندین و چند مکان تفریحی دیگر دارد. در مجموع اما بدون هیچ شکی باید از "خانه هابیت" و پارک ملی و پارک آبی دیدن کنید که هر کدامشان می‌توانند دلیلی برای سفر شما به کائو یای باشند.

 

 

 کائو یای

 


۸- بهتر است چند روز برای سفر به کائو یای در نظر بگیریم ؟


تورهای یک روزه جذابیت خودشان را دارند، اما بین ۲ تا ۴ روز، بهترین زمان ممکن برای گشت و گذار در کائو یای است. زمانی که به راحتی می‌توان در هنگام تورهای تایلند به این منطقه اختصاص داد و از زیبایی‌های آن به بهترین شکل استفاده کرد. فراموش نکنید که تورهای چند روزه برای کائو یای نیز وجود دارد که به همراه راننده به ازای هر نفر حدود ۱۶۳ دلار قیمت دارند.

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 

 

 کائو یای

 


۹- بهترین زمان برای سفر به کائو یای چه زمانی است؟


بین نوامبر تا فوریه. کائو یای در بلندی‌های تایلند واقع شده و به همین خاطر شما بهتر است زمانی به این مکان بروید که واقعا از دمای پایین آن لذت ببرید. در روزهای گرم سال قدم زدن در پارک ملی سخت بوده و خیلی راحت نمی‌توان از جاهایی همچون آبشارها یا مزرعه‌ها دیدن کرد، پس بهتر است زمان سردتر سال را به این منظور انتخاب کنید.

۰۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران