۱۰ نکته برای استفاده از حمل و نقل عمومی بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۱۰ نکته برای استفاده از حمل و نقل عمومی بانکوک

بانکوک به عنوان پایتخت شلوغ تایلند به شدت درهم و پر تردد است. با هجوم همیشگی و ۴ فصل مسافران تور بانکوک از سراسر دنیا تقریبا می‌توان گفت این شهر هرگز رنگ آرامش را به خود نمی‌بیند. به همین دلیل همیشه سفر به بانکوک برای افرادی که عاشق هیجان و زندگی رنگارنگ شهری هستند توصیه می‌شود. در عوض افرادی که به دنبال آرامش هستند باید به جزایر پناه ببرند. اما با توجه به چنین حجم از شلوغی و ترافیک چطور باید در شهر کاوش کرد؟ ما در اینجا چند نکته کاربردی برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شهر را به شما یاد خواهیم داد.

 

زمان سفرتان را برنامه ریزی کنید

اگر می‌توانید زمان سفرتان را با دست باز و بدون محدودیت برنامه ریزی کنید توصیه می‌کنیم از سفر در فصل اوج شلوغی و گردشگری پرهیز کنید. قطعا هیچ کسی دوست ندارد وقت و انرژی خود را در گرمای شرجی هوا در اتوبوسی که بین ترافیک مانده، بین جمعیت زیاد مردم هدر دهد.

 

شگفت‌انگیزترین کافه‌های بانکوک برای کافه بازها

وسیله مناسبی انتخاب کنید

خوشبختانه با تمام ایراداتی که به سیستم حمل و نقل بانکوک وارد می‌کنند اما این شهر شیوه‌های متعددی برای سفر داخل شهری در دسترس مردم قرار داده است. شما می‌توانید از بین BTS Skytrain ، MRT Subway، اتوبوس، تاکسی، تاکسی موتور، توک توک، قایق‌های سریع‌السیر و قایق‌های سنتی شیوه‌های گوناگونی را برای طی مسیرهای مختلف انتخاب کنید. این ویژگی مهم و قابل توجه را به دیده مثبت بگیرید و سعی کنید با توجه به شرایط و مسیری که باید طی کنید بهترین وسیله را برای مستقیم راه انتخاب کرده و بی‌دردسر خودتان را به مقصدتان برسانید.

خنک بمانید

سعی کنید همیشه با وسیله‌ای که سیستم خنک کننده و تهویه هوا دارد رفت و آمد کنید در غیر این صورت ممکن است در برخی لحظات هوا خفه و تحمل مسیر به شدت سخت شود. اما از آن‌جایی که ممکن است با هر وسیله دیگری مسیر مورد نظرتان را طی کنید دست کم با خودتان پنکه دستی و بطری آب سرد داشته باشید.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

اول ایمنی را در نظر بگیرید

برای عاشقان آدرنالین که ترجیح می‌دهند با موتور سیکلت در شهر گشت و گذار کنند، عاقلانه است که اول از کلاه ایمنی استفاده کنند تا احتمال بروز هرگونه خطری به حداقل برسد. گفته می‌شود جاده‌های تایلند یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های دنیاست که افراد محلی بی‌توجه به قوانین بین‌المللی رانندگی، سلیقه خودشان را اجرا می‌کنند.

همیشه آماده باشید

وضعیت ترافیک در بانکوک درست مانند آب و هوای آن غیرقابل پیش بینی و غیرمنتظره است. بنابراین خیلی بهتر است که برای گیر کردن در چنین وضعیتی آماده باشید. پس حتما با خودتان بطری آب یخ، آهنگ‌های مورد علاقه برای گوش دادن و کتاب نیمه کاره‌تان را همراه داشته باشید. این اقدامات پیشگیرانه کمک می‌کند تا در صورت گیر کردن در چنین شرایطی آماده باشید و کم‌تر احساس خستگی و کلافگی کنید.

 

۱۰ تجربه ی جذاب غذا خوردن در بانکوک

از 7-Elevens خرید کنید

شما می‌توانید این فروشگاه را همه جای شهر پیدا کنید. تخصص آنان فروش لوازم اردو و کمپینگ و برخی ابزارهای خنک کننده است. بنابراین با رفتن به فروشگاه می‌توانید چیزهایی همچون پنکه دستی، خنک کننده، بطری‌های مقاوم آب و خیلی چیزهای مفید و کارآمد دیگر پیدا کنید.

عجله نکنید

اگر می‌خواهید با مترو و یا اتوبوس به مقصدتان برسید پس کمی بیشتر صبر کنید. یعنی اگر دیدید واگن مترو و یا اتوبوس پر است پس در ایستگاه منتظر سرویس بعدی باشید بی‌شک تنگ بودن فضا و ماندن در ترافیک تلفیق جالبی به شما نخواهد داد و هیچ کسی هم از بودن در این وضعیت خشنود نخواهد بود.

 

۵ هتل ترسناک در بانکوک که باید بشناسید

آب و هوا را در نظر بگیرید

در گشت و گذار داخل شهری به وضعیت هوا دقت کنید مخصوصا زمانی که باران‌های شدید می‌بارد به خاطر سیستم آبکشی کف خیابان‌ها در بیشتر مواقع آب گرفتگی اتفاق می‌افتد که به معنای واقعی کلمه ترافیک قفل شده و تحمل آن به شدت طاقت فرسا خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم از حمل و نقل زمینی دست بردارید و با متروی هوایی (اسکای ترن) سفر کنید.

پول‌تان را ذخیره کنید

اگر قصد دارید سفری طولانی را در تور بانکوک تجربه کنید پس با استفاده از SmartPass در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. اسمارت پرس نه تنها به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید بلکه از ایستادن در صف خرید بلیط نیز رهایی پیدا خواهید کرد.

 

جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک

پیشنهاد ویژه ما

سفر با قایق در رودخانه چائو فرایا نه تنها شما را از نقطه A به نقطه B می‌رساند، بلکه راهی راحت و لذت بخش برای سفر در اطراف بانکوک است. همین که به خاطر نسیم ملایم گرمازده نمی‌شوید و می‌توانید کنار هم بنشینید و زندگی روزانه اطراف رودخانه را مشاهده کنید کافی است تا به چیز دیگر فکر نکنید.

۱۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران