بهترین زمان برای سفر به بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بهترین زمان برای سفر به بانکوک

بهترین زمان برای سفر به بانکوک در واقع در قالب یک جواب یک خطی نمی‌گنجد. برای سفر به شهری مثل بانکوک پارامترهای زیادی وجود دارد که آن‌ها را باید لحاظ کرد. چیزهایی مثل فصول بارانی و خشک، مناسبت‌های مختلف، این که به چه دلیلی اصلا به بانکوک سفر می‌کنید و خیلی چیزهای دیگر. به همین دلیل ما در نوشته امروز به بررسی چند مورد از این پارامترها می‌پردازیم تا در نهایت شما به این نتیجه برسید که چه زمانی برای سفرتان با تور بانکوک مناسب‌تر است.

 

بهترین زمان برای سفر به بانکوک

به طور کلی بهترین زمان برا سفر به بانکوک بین ماه‌های نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط بهمن) است. این بازه‌ی زمانی، سردترین ماه‌های سال در تایلند محسوب می‌شود که میانگین دما زیر ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و رطوبت نیز کم‌ترین حالت خود را تجربه می‌کند. اما از طرفی این زمان بیشترین گردشگر نیز به سمت شهر سرازیر می‌شوند و توریست‌های زیادی را در بانکوک خواهید دید که به خودی خود باعث بیشتر شدن هزینه‌ها خواهد شد. البته این تغییر آنقدرها زیاد نیست، چون بانکوک همیشه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند، اما در نهایت جمعیت زیادی در پایتخت خواهد بود و بانکوک به شدت شلوغ می‌شود.

 

بهترین سفرهای روزانه از کرابی

اگر چه بین ماه‌های نوامبر تا فوریه بهترین زمان از نظر آب و هوا برای سفر به بانکوک است، اما با توجه به نبود پاییز و زمستان در این شهر، شما تقریبا هر زمانی از سال می‌توانید به بانکوک سفر کنید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بانکوک شامل محیط‌های سرپوشیده همچون پارک‌های بازی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و ... می‌شود و اگر مثلا بین ماه‌های مارس تا جون که گرم‌ترین زمان سال است به این شهر بروید، می‌توانید در پارک‌های آبی بانکوک، به خوبی خود را خنک کنید.

فراموش نکنید که ماه‌های کم‌ رفت و آمد بانکوک بهترین زمان از نظر مالی برای آن‌هایی است که می‌خواهند این شهر را ببینند. مخصوصا ماه‌های جولای تا اکتبر که بارندگی‌ها به اوج خود می‌رسد و گاهی یک روز کامل بارندگی ادامه پیدا می‌کند. در این چند ماه قیمت هتل‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده و مراکز خرید نیز تخفیف‌هایی عالی ارائه می‌کنند.

همچنین جشن‌های بزرگی نیز در بانکوک برگزار می‌شود که هر کدام، به خودی خود می‌توانند دلیلی برای سفر به بانکوک باشند. برای مثال شب سال نو چینی در بانکوک یا جشن سونگکاران، بهترین زمان‌ها برای سفر به بانکوک است، چون تجربه‌ای که در این روزها در تور تایلند به دست می‌آورید، خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود.

بهترین زمان برای خرید در بانکوک

بدون شک بهترین زمان برای کسانی که تور بانکوک را جهت خرید از این شهر انتخاب می‌کنند، بین ماه‌های جون تا اواسط آگوست (خرداد تا مرداد) است. این روزها جشنواره بزرگ خرید در بانکوک برگزار می‌شود و تخفیف‌ها در فروشگاه‌های مختلف و مراکز خرید بین ۱۰ تا ۸۰ درصد خواهد بود و شامل تقریبا همهچیز از جمله لباس، وسایل الکترونیک، زیور آلات و ... می‌شود. در واقع اگر اهل خرید باشید، این روزها واقعا از بودن در بانکوک لذت خواهید برد. شهری مملو از فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ که سر در همه‌ی این مغازه‌ها، طی این روزها علامت بزرگ تخفیف نماییش داده می‌شود. حتی در بازارهای بانکوک نیز طی این روزها، برنامه‌هایی برای خرید بهتر در نظر گرفته می‌شود.

بزرگ‌ترین فستیوال‌های بانکوک

همانطور که گفتیم، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بانکوک، رفتن در زمان فستیوال‌ها و جشن‌های بزرگ این کشور است. در شروع سال میلادی شما می‌توانید در جشن بزرگ شب سال نو شرکت کنید. این جشن با آتش بازی و برنامه‌های متعدد در بانکوک برگزار می‌شود و خیلی از مراکز تفریحی و خرید، برنامه‌های متعددی برای این شب در نظر می‌گیرند. طی این سال‌ها، جشن سال نو قمری نیز در همان حوالی برگزار می‌شود که این روز نیز به شکلی ویژه با رژه‌هایی جذاب و لباس‌های مبدل در بانکوک برپا خواهد شد.

 

۶ تفریح لوکس در سفر به ساموئی

یکی دیگر از زمان‌های جذاب برای رفتن به بانکوک، هفته بین‌المللی مُد خواهد بود. این برنامه ۵ روزه یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن به روزترین طراحی‌های صنعت مد، لوازم شخصی و زیورآلات است. در ماه مارس تنها هفته مد نیست که ممکن است برای شما جذاب باشد، بلکه در آخر همین ماه نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز برگزار می‌شود و در آن کتاب‌هایی از سراسر دنیا و از زبان‌های مختلف برای فروش ارائه می‌شوند.

اما یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین فستیوال‌های بانکوک، فستیوال سونگکاران تایلند در ماه آوریل خواهد بود. روزی که بسیاری گردشگران برای شرکت در فستیوال آب به بانکوک می‌آیند تا آن را همراه با تایلندی‌ها جشن بگیرند.

۲۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران