بانکوک، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای جشن گرفتن سال نو چینی

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بانکوک، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای جشن گرفتن سال نو چینی

بانکوک یکی از بهترین مکان‌ها برای جشن گرفتن شب سال نوی چینی است. با توجه به اینکه تور تایلند از محبوب‌ترین‌ تورها در ایران است و بسیاری از مسافران در ۵ فوریه امسال در بانکوک حضور دارند، بد نیست بدانند برای شرکت در برنامه‌های این چنینی باید به کجا بروند. بخش عمده‌ای از مراسمات حول محور محله چینی‌ها خواهد بود و همه‌ی آن‌ها نیز رایگانند. پس با ما باشید تا مروری کنیم بر برنامه‌هایی که امسال برای شما آماده شده است.

 


جشن سال نو چینی


این جشن سه روز به طول می‌انجامد و آن را به نام جشن بهاره نیز می‌شناسند. البته بعد از سه روز جشن بزرگی که در کشورهای شرق آسیا به انجام می‌رسد، تا دو هفته جشن‌ها و فستیوال‌های کوچکی در نقاط مختلف هر کشوری برپا شده تا اینکه به اولین روز از ماه کامل می‌رسیم.

 

راهنمای سفر زمستانه به بانکوک

 

 

 جشن سال نو چینی

 


نگاهی کلی به جشن سال نو چینی در بانکوک


اگر فرصت سفر با تور چین را ندارید، شاید بهترین راه جشن گرفتن سال نو چینی برایتان تایلند باشد. محله چینی‌ها یا همان یائووارات، انقدر برنامه جذاب دارد که شما را کاملا در حال و هوای پکن یا شانگهای می‌برد. جمعیت مردم چینی حاضر در این بخش از بانکوک به چند هزار نفر می‌رسد، مردمی که نسل‌هاست در بانکوک زندگی می‌کنند و کاملا می‌دانند چطور یک جشن سال نو باشکوه و خاطره‌انگیز بسازند. در سه روز جشنی که ذکر شد، شما با انواع نمایش‌های تاریخی، مراسمات رقص و آواز و آتش‌بازی مواجه خواهید بود. اما فراموش نکنید که همه از این روزهای بانکوک باخبر هستند، پس یکی از شلوغ‌ترین حالت‌های این شهر را نیز تجربه خواهید کرد.

 

 

جشن سال نو چینی در بانکوک

 


انتظار چه جشنی در بانکوک را داشته باشیم؟


واقعیت این است که نمی‌توان دقیقا انتظار داشت که چه برنامه‌هایی در این روز اجرا می‌شود. اطلاعات کاملی ارائه نمی‌شود و برنامه‌ای نیز که در آخر پست برایتان ذکر می‌کنیم، تنها بخشی از برنامه‌های آن روز خواهد بود، اما از غروب چهارم فوریه جشن مسلما آغاز خواهد شد و بسیار بزرگ هم خواهد بود. کافی است به نزدیکی محله چینی‌ها بروید تا همه چیز را به چشم ببینید.
جشن به چند بخش تقسیم می‌شود؛ روز قبل از سال نو که به فستیوال شب بهاره معروف است، روز دوم یا شب سال نو و روز سوم که به روز سال نو معروف است و در نهایت جشن‌های کوچک به صورت پراکنده انجام می‌پذیرد و آذین‌ها از سر در مغازه‌ها باز نمی‌شود تا روز ۱۹ فوریه و جشن بزرگ و بسیار معروف فانوس‌ها که یکی از معروف‌ترین جشن‌های بانکوک محسوب می‌شود و گردشگران زیادی در این روز به پایتخت تایلند سفر می‌کنند.
چیزهایی که در این چند روز حتما می‌توانید در شهر ببینید دکورهایی با فانوس‌های قرمز و طلایی، نمایش اژدهاها، رقص‌های سنتی، آوازهای چینی و نمایش‌های موزیکال است و همانطور که گفتیم، این تنها بخشی از جشنی بسیار بزرگ خواهد بود.

 

فعالیت‌های رایگان و جذاب بانکوک که احتمالا از آن‌ها خبر نداشته باشید

 

 

جشن سال نو چینی در بانکوک

 


برنامه‌های سال‌ نو چینی در بانکوک، سال ۲۰۱۹


قبل از برنامه‌ریزی روزانه باید به چند بخش از جشن که در تمام دوران مراسمات انجام می‌شود اشاره کنیم. برای مثال معابد کوان ییم و اژدهای گل که به شکلی ویژه آرایش شده و جایی جادویی و زیبا را می‌سازند، تا خود ۱۹ فوریه به همین حال باقی می‌مانند. معابد وات آرون و مانگ نگوان ها نیز به نوبه خود آذین شده و زیبایی‌های خاصی پیدا می‌کنند. بسیاری از مراکز خرید نیز به واسطه همین مراسمات فستیوال‌های خرید متنوعی برگزار می‌کنند که آن‌ها را نیز حتما هنگام سفر باید چک کنید.

 


و اما برنامه‌ی مراسمات سال نو چینی در بانکوک:


۴ فوریه شب جشن بهاره


متاسفانه برنامه‌ی این روز به صورت کامل گفته نشده، اما طبق هر سال برنامه‌ها از بعد از ظهر در محله چینی‌ها برپا شده و تمام شب را در بر می‌گیرد. این برنامه‌ها شامل رژه‌های مختلف با لباس‌های سنتی و همچنین رقص اژدهاهای معروف چینی است. نمایش‌های موزیکال و آکروبات بازی و رقص سنتی نیز حتما برگزار می‌شود. اما اواخر شب کم کم خیابان خلوت می‌شود به این خاطر که در شب اولین روز فستیوال، خانواده‌های چینی به دیدن یکدیگر می‌روند.

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 

 

 


 ۵ فوریه شب سال نو


در تمام روز طبل نوازان با رقاصان نمایش شیر و اژدهای بزرگ مشغول هستند آن‌ها از صبح ساعت ۱۰ شروع به کار می‌کنند تا اینکه اولین رژه‌ی بزرگ ساعت ۳ یعد از ظهر در خیابان یائووارات آغاز می‌شود. ساعت ۵:۴۵ مراسم رقص سنتی و ساعت ۷ رقص اژدهای طلایی آغاز می‌شود. تا شب ساعت ۱۰:۵۰ چندین مراسم رقص و آوازخوانی به راه است تا اینکه در این ساعت طبل‌نوازان تک‌نوازی‌هایی را انجام می‌دهند تا اینکه نیمه‌شب و سال نو آغاز شود و آتش بازی و باقی شب که به جشن و پایکوبی می‌گذرد.

 

 

 


 ۶ فوریه اولین روز سال نو


تا بعد از ظهر همه در حال استراحت خواهند بود و چینی‌ها نیز در کنار خانواده سر می‌کنند اما از بعد از ظهر دوباره برنامه‌ها در محله چینی‌ها آغاز می‌شود. این برنامه‌ها عموما مجموعه‌ای از نمایش‌های کوچک است که به صورت پشت هم انجام می‌شود. غذاهای متنوعی نیز با تخفیف بسیار خوب در این بین به فروش می‌رسد که از جاذبه‌های این روز خاص در محله‌‌ی چینی‌های بانکوک محسوب می‌شود.

 

در بانکوک از این ۵ بازار شناور حتما خرید کنید

 

 

 


۱۹ فوریه فستیوال فانوس‌ها


۱۵امین روز از اولین ماه سال جدید (روزی که ماه کامل می‌شود) مربوط به فستیوال فانوس‌ها می‌شود که یکی از معروف‌ترین جشن‌های چینی بوده و در بانکوک نیز از معروفیت ویژه‌ای برخوردار است. این جشن با عکس‌های ویژه‌اش هر ساله بسیاری را مشتاق می‌کند تا به این مکان از جنوب شرق آسیا بیایند تا این حد که آنقدر خارجی زیاد می‌شود که فکر می‌کنید در کشوری خارجی هستید!

 

 

جشن سال نو چینی در بانکوک

 

 

در این روز شما نیز همچون باقی چینی‌ها می‌توانید فانوس‌های کاغذی را به پرواز در آورده آرزویی کنید و همچنین از فانوس‌های متعددی که در سطح محله چینی‌ها گذاشته یا به پرواز در می‌آیند، لذت ببرید.

 

 

۰۴ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران