گردش در منطقه دیدنی واتانا، بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گردش در منطقه دیدنی واتانا، بانکوک

تور بانکوک از آن مقاصدی است که هر چقدر هم که به آن سفر کنید همیشه با چیزهای جدیدی شما را سوپرایز خواهد کرد. بانکوک شهری شلوغ و رنگی و دیدنی است که محلات زیادی برای بازدید دارد اگرچه بسیاری از مردم جذب جاذبه‌های شهر قدیمی بانکوک می‌شود و یا سر از معروف‌ترین مراکز خرید در می‌آورند اما مناطق گردشی و دیدنی بیشتری همچون واتانا وجود دارند که منتظر کشف شما هستند. واتانا منطقه‌ای تجاری و عظیم است که از مراکز خرید عالی و سرگرم کننده، رستوران‌های شیک و فودکورت‌های رنگارنگ است که گشت و گزار کاملی را برای شما رقم می‌زند.

 

مرکز خرید امپوریوم و EmQuartier

این مجموعه عظیم خرید خود به تنهایی قادرند یک روز شما را در واتانا به خود اختصاص دهند. این مجموعه خرید شامل سه مرکز خرید Emporium ، The EmQuartier و The EmSphere می‌شود که در قلب منطقه سوخومویت بانکوک واقع شده و توسط پارک بنیاسیری احاطه شده است. کل مساحتی که این سه مرکز خرید مدرن و چشمگیر به خود اختصاص داده‌اند در مجموع ۶۵۰ هزار متر مربع می‌شود که هر چیزی که فکرش را بکنید در دسترس شما قرار داده است. توصیه می‌کنیم حتما سری به Emporium & EmQuartier بزنید که زمینه را برای صنعت خرده فروشی تایلند با توسعه مجتمع‌های خرید در سطح جهانی و ایجاد یک مقصد خرده فروشی و گردشگری فراهم می‌کند. در اینجا شما و تمام اعضای خانواده‌تان در هر سنی که باشند چیزی برای سرگرمی پیدا خواهد کرد.

وی مارکت

وقتی در تایلند اسم بازار می‌آید همه همان فرم همیشگی بازارهای تایلندی دستفروشان و رستوران‌ها را به ذهن می‌آورند در صورتی که وی مارکت این مکان بیش از آن است، و با بیش از ۵۰ رستوران بین‌المللی از جمله تایلندی، ژاپنی، ایتالیایی و مکزیکی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، به همراه فضای داخلی شیک و دکوراسیون چه بر اساس سبک مغازه‌ها یا غذا، و ویژگی منحصر به فرد و تم‌های جالب و غیرمعمولی بازدیدکنندگان را غافلگیر می‌کند. بنابراین در وی مارکت آنچه از بازار در ذهن را به چالش خواهید کشید.

 

برترین رستوران‌های محله سوخومویت در بانکوک

وات تات تنگ

معبد Wat That Thong یک معبد بودایی تایلندی است که در قلب بانکوک واقع شده ولی در برنامه سفر اکثر مسافران قرار ندارد. در عوض معابد مشهورتری مانند وت آرون و وات فو مورد بازدید مسافران قرار می‌گیرد. وات تات تنگ در سال ۱۹۳۷ ساخته شده و در جایی ساخته شده که زمانی دو معبد بودایی آن جا قرار داشته است. بزرگ‌ترین جاذبه وات تات تنگ مجسمه زیبای بودای طلایی است که در نیلوفر آبی نشسته است. در اینجا راهب‌هایی را در اطراف معبد می‌بینید که مایل به گفتگو هستند و حتی در اطراف معبد به شما نشان می‌دهند تا درک بهتری از آنچه در حال انجام است به شما ارائه دهد. البته این‌ها به زبان انگلیسی مسلط نیستند.

Donki Mall

این مرکز خرده فروشی کوچک یکی از جاهایی است که در عموم مواقع از رادار توریست‌ها به دور می‌ماند اما هر کسی که از مقابل آن عبور کند را به خود جذب می‌کند. در اینجا برخلاف مرکز خریدهای دیگر بانکوک خبری از لوکس گرایی آرمانی نیست. طبقه اول به تجهیزات تناسب اندام و لوازم آرایشی اختصاص یافته در حالی که طبقه همکف محصولات غذایی عرضه می‌شود. اگرچه فضای داخل این مرکز خرده فروشی سر و سامان درستی ندارد و کمی درهم به نظر می‌رسد اما پر از محصولات ژاپنی و غذاهای خوشمزه ژاپنی و نودل‌های مختلف است.

 

ولنتاینی عاشقانه در سفر به بانکوک

Ploenchit Center

این مرکز خرید کوچک است که از جاده اصلی (سوخومویت در محل اتصال با سوخومویت سوی ۲) دسترسی دارد و تعدادی دفاتر در پشت آن قرار گرفته است. مک دونالد در جلوی این مرکز خرید  توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند البته چندین رستوران دیگر نیز در اینجا وجود دارد که از جمله می‌توان به رستوران بیروت در زیرزمین که غذاهای لبنانی سرو می‌کند و فودکورت در طبقه ۶ اشاره کرد. وقتی که به این مرکز خرید نزدیک می‌شوید می‌توانید از دور طاقی طلایی آن را تشخیص دهید. در زیرزمین شعبه‌ای از بازار ویلا (Villa Market) وجود دارد که غذاهای وارداتی برای نیازهای مهاجران عرضه می‌کند. اگرچه در طبقه زیر زمین آن فروشگاه‌های لباس و کفش هم ارائه می‌دهد که می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید و محصولاتشان را بررسی کنید.

Stanley Miniventure

اگر عاشق دنیای مینیاتور هستید و در بانکوک تایلند به سر می‌برید، باید از Stanley MiniVenture دیدن کنید. پارک Stanley MiniVenture که به عنوان "بزرگ‌ترین شهر مینیاتوری" آسیا نامیده می‌شود، واقعا عظیم بوده و با ماکت‌های کوچکی از نمادهای متنوع از سراسر دنیا در ۱۰۰۰ متر مربع گسترده شده است. این پارک مینیاتوری زیبا و دیدنی در مرکز خرید Gateway Ekkamai واقع شده است. اگرچه این بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری آسیا محسوب می‌شود اما آن ظرافت و دقت پارک‌های مشابه در جاهای دیگر مثل استانبول را ندارد. با اینهمه دیدنش برای کودکان می‌تواند سرگرم کننده باشد.

 

راهنمایی برای تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

۱۱ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران