گردش در منطقه زیبای سیلوم بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گردش در منطقه زیبای سیلوم بانکوک

سیلوم پر از جاذبه‌های مختلفی است که در طول روز و شب چهره متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند. در حالی که در طی روز خیابان‌ها داغ هستند و مردم بیشتر به فضاهای بسته پناه می‌برند. با تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ‌های ساختمان‌ها این منطقه جذاب بانکوک چهره و هویت متفاوتی از خود نشان می‌دهد. این منطقه که با بلوک‌ها و ساختمان‌های اداری، بازارها و پاساژها، و کافه و رستوران‌ها پرشده یکی از مناطقی است که می‌توانید در سفر با تور بانکوک چیزهای زیادی در آن کاوش کنید.

 

پارک لومپینی

پارک لومپینی عموما با "واحه آرام" شناخته می‌شود جایی است که برای فرار از شلوغی و ترافیک شهر بین مردم محبوبیت زیادی دارد. بانکوک دارای پارک و فضاهای سبز و وسیع زیادی نیست به همین دلیل پارک لومپینی بزرگ‌ترین پارک بانکوک محسوب می‌شود. این پارک که بین سیلوم و ساتورن واقع شده با بیش از ۵۷ هکتار جنگل‌ها، چمنزارها، امکانات و ویژگی‌های گردشگری تمام طول روز تا شب گردشگران و توریست‌ها را به سمت خود می‌کشاند. با این همه مردم بیشتر تمایل دارند عصرها وقتی آفتاب پایین می‌رود به پارک بروند و به تفریح خانوادگی در پارک‌های بانکوک و فعالیت‌های مورد علاقه‌شان بپردازند.

 

معرفی بهترین بازارهای شبانه بانکوک

آدرس: Rama IV Rd, Lumphini, Pathumwan, Bangkok 10330, Thailand

اسکای‌بار

اسکای‌بار که در برج دولتی Lebua چیزی بیش از آن است که فکرش را می‌کنید. از این برج در فیلم هنگور ۲ استفاده شده که باعث شد در کل دنیا شناخته شود و به یکی از مقاصد گردشگران سراسر دنیا بدل شود. اسکای‌بار که حالا روزهای اوج شهرتش را می‌گذارد شلوغ و به عقیده خیلی‌ها بیش از حد تجاری شده است. اما با این همه یکی از بهترین کافه‌های روی بام شهر است که نام و آوازه آن تمام دنیا پر شده است. این کافه که در طبقه ۶۳ ام برج واقع شده نمایی زیبا از مرکز شهر بانکوک، رودخانه چائو فریا و حومه شهر ارائه می‌دهد.

آدرس: 63rd Floor, Lebua at State Tower, 1055 Silom Road, Bangrak, Bangkok, 10500, Thailand

Lalai Sap Market

این بازار که در کوچه پس کوچه‌های منطقه سیلوم پنهان شده در ترکیبی پیچیده از فروشگاه‌های خانگی، بوتیک‌ها و غرفه‌ها تشکیل شده است. این بازار برای مردم محلی کاملا شناخته شده است اما هر چقدر هم که بگوییم این بازار در کوچه‌های منطقه گسترده شده اما باز هم از دست اغلب گردشگران جا می‌ماند. این بازار که در پایین جاده بازار پاتپونگ قرار دارد به نسبت جذاب‌تر و قابل لمس‌تر است. لالای ساپ ترکیبی از بازار، فروشگاه‌های غیرتوریستی، و پنجره‌ای جذاب به زندگی روزمره و طبیعی مردم بانکوک است که برای تجربه‌ای فرهنگی در تور تایلند، گشت و گذار در آن را توصیه می‌کنیم.

 

۵ مکان عالی در بانکوک برای تجربه ماساژ تایلندی

آدرس: Silom Soi 5, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

اسنک فارم

این مزرعه مار مجموعه‌ای از خزندگان جالب را در خود جمع کرده است. در مزرعه مار شما می‌توانید از کبری تا انواع خزندگان دیگر را یک جا بازدید کرده و چیزهایی درباره آن‌ها یاد بگیرید. نیش تمامی این مارها کشیده شده است و این یعنی گاز آن‌ها می‌تواند دردآور باشد اما کشنده نیست. سم‌هایی که از این مارها کشیده می‌شود برای پادزهر قربانیان سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. با رفتن به اینجا می‌توانید آن‌ها را تماشا کرده و از تابلوهای اطلاعات چیزهایی راجب آن‌ها یاد بگیرید. این مرکز نگه‌داری به خاطر نظارت درست و دقیق و تلاش برای خرندگان بسیار مورد احترام و توجه قرار گرفته است.

آدرس: Queen Saovabha Memorial Institute, 1871 Thanon Rama IV, Pathumwan, Bangkok 10330, Thailand

Bangkokian Museum

تنها چند مکان به خوبی موزه بانکوکی در منطقه سیلوم وجود دارد که بتوانید با بازدید از آن به گذشته سفر کنید. با این همه بازدید از این موزه عموما در برنامه‌های گردشی تورها جایی ندارند. اما به خاطر طیف وسیعی از آثار باستانی سنتی سیامی، ۲ خانه چوبی زیبا و باغ‌های گرمسیری سرسبز، ارزش دیدن دارد. موزه بانکوکی بعضا به عنوان "موزه قومی بانکوک" نامیده می‌شود و بازدید از آن رایگان است. جذاب‌ترین موزه و گالری‌های بانکوک را حتما ببینید.

 

آبتنی و هیجان در ۵ پارک آبی برتر بانکوک

آدرس: 273 Saphan Yao Alley, Si Phraya, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

گالری عکس کاتماندو

گالری عکس کاتماندو از آن فضای داخلی تمیز و سفید که معمولا در گالری‌های هنری پیدا می‌کنید دور مانده و در عوض به خودی خود یک تابلوی دیدنی است. دیوارها و سقف چوبی سبز روشن و کفپوش سفید سبک آمریکایی، با چیدمانی از مبل‌های دست دوم از آن یک گالری هنری عجیب، کوچک و غیرمعمول ساخته است. این گالری به سبک جسورانه‌ای نمایشگاه‌های هنری و جذابی را هر ۲ ماه (۶ بار در سال) برگزار می‌کند که برخی از بهترین استعدادهای خلاقانه از سراسر بانکوک و سایر نقاط تایلند را به نمایش می‌گذارد. اگر عاشق هنر و عتیقه‌جات هستید این تجربه‌ای است که نباید در بانکوک از دست دهید و بازدید از گالری‌های هنری بانکوک را فراموش نکنید.

آدرس: 87 Pan Rd, Silom, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

۰۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران