تفریح در سافاری ورلد بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
تفریح در سافاری ورلد بانکوک

سافاری ورلد بانکوک یکی از محبوب‌ترین مراکز توریستی برای آن دسته از گردشگرانی است که همراه فرزندان خود و به صورت خانوادگی به این شهر سفر می‌کنند. جایی که حیوانات در فضایی باز به صورت تقریبا آزادانه گردش کرده و بازدیدکنندگان می‌توانند از گونه‌های مختلفی دیدن کنند، با آن‌ها عکس بگیرند و حتی در بعضی جاها به حیوانات غذا دهند. بازدید از این مکان، تجربه‌ای جالب و متفاوت از تفریحات دیگری است که در تور بانکوک انتظار شما را می‌کشند.

 

کلیاتی درباره سافاری ورلد بانکوک

در تور تایلند این امکان برای شما مهیاست تا از پارک‌های ملی، پارک‌های دریایی و جنگل‌های گرم سیری متفاوت دیدن کنید اما این فعالیت‌ها در سفر به بانکوک امکان پذیر نیست و برای آن باید به شهرها دیگر این کشور بروید. اما سافاری ورلد بانکوک گوشه‌ای کوچک از حیات وحش تایلند و دیگر کشورها را برای شما به همراه داشته و فعالیت‌های متنوعی را برایتان به همراه خواهد داشت. این مجموعه‌ی بسیار بزرگ کمی از مرکز شهر دور است و صدها گونه‌ی مختلف را در دو منطقه‌ی مجزا "پارک سافاری" و "پارک دریایی" میزبانی می‌کند. با این که هر دو این بخش‌ها تحت عنوان سافاری ورلد بانکوک‌ فعالیت می‌کند اما بازدید از آن‌ها نیاز به تهیه دو بلیط مجزا دارد و حتی ساعات فعالیت‌ آن‌ها نیز متفاوت بوده و به شرح زیر است:

  • دوشنبه تا جمعه: سافاری پارک بین ساعات ۹ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر، پارک دریایی بین ساعات ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • شنبه و یکشنبه: سافاری پارک بین ساعات ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر، پارک دریای بین ساعات ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • رستوران (بوفه باز): هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر

ناگفته پیداست که مدتی قبل از ساعات کار، درهای این پارک‌ها برای ورود بسته می‌شوند.

عکس: call4tours.com

 

چه طور و چه ساعتی به سافاری ورلد بانکوک بروید؟

با توجه به این که این مجموعه کمی از مرکز شهر دور است و باید حدودا ۴۵ دقیقه با ماشین به سمت شمال بانکوک بروید، پیشنهاد ما این است که حتما اول صبح راهی آن‌جا شوید تا هم درگیر ترافیک نشده و هم این که بتوانید در فضایی خلوت‌تر از تمامی محل‌های سافاری پارک دیدن نموده و در نمایش‌هایی که در این محل اجرا می‌شود نیز شرکت کنید.

متاسفانه روش راحتی برای این که بتوانید با سیستم حمل و نقل عمومی بانکوک و قیمتی پایین به سافاری ورلد بانکوک بروید وجود ندارد و مجبور هستید تا از تاکسی استفاده کنید. در هر مسیر چیزی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ بات برای این کار باید پرداخت کنید اما ما پیشنهاد می‌کنیم، حتما از قبل برنامه‌های تاکسی اینترنتی را روی گوشی خود بریزید و از آن‌ها برای رفت و آمد استفاده کنید، چون قیمت پایین‌تری داشته و دردرسر آدرس دادن و تاکسی متر را هم ندارید.

 

آشنایی با خانه جیم تامپسون بانکوک

عکس: call4tours.com

 

فعالیت‌هایی که در سافاری ورلد بانکوک‌ باید انجام دهید

توجه داشته باشید که فضای پارک بسیار بزرگ بوده و حتما به نقشه راهنمایی که در اول مجموعه به نمایش در آمده است، توجه کنید. در این نقشه، محل قرار گیری تامی حیوانات، نمایش‌ها، محل غذا دادن و ... به صورت کامل ذکر شده است. این اطلاعات به زبان انگلیسی هم بوده تا توریست‌ها مشکلی برای خواندن آن‌ها نداشته باشند.

عکس: preparetravelplans.com

 

همچنین تمامی نمایش‌ها به صورت مجزا با ذکر ساعت برگزاری، در تابلویی دیگر نمایش داده می‌شوند. این برنامه‌ها شامل نمایش فیل‌ها، نمایش دلفین‌ها، نمایش اورانگوتان‌ها، نمایش بدل کاری کابوی‌ها، نمایش پردندگان و ... می‌شود.

یکی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در همان ابتدای کار به سراغش بروید، تورهای سافاری است که با ماشین‌های مخصوص انجام شده و حدودا ۴۵ دقیقه در یک مسیر ۸ کیلومتری به طول می‌انجامد. در این ماشین‌ها که با یک قفس بزرگ محصور شده، شما به وسط گله‌ی شیرها می‌روید، از نزدیک فیل‌ها را تماشا خواهید کرد، به سراغ کرگردن‌های آسیایی رفته و بسیاری دیگر از حیوانات را می‌بینید. این تور ۳۰ بات قیمت داشته و برای دیدن مسیر اصلی سافاری پارک عالی به نظر می‌آید.

 

۹ مکان دیدنی جدید در بانکونک

عکس: safariworldbangkok.com

 

کروز جنگلی یکی دیگر از فعالیت‌های پرطرفدار در سافاری ورلد بانکوک بوده که با قایق‌های مخصوص انجام شده و تجربه‌ای مشابه قایق سواری در جنگل‌های آفریقایی در مقیاسی بسیار کوچک‌تر را برایتان به همراه خواهد داشت. البته این فعالیت در منطقه پارک دریایی واقع شده است.

عکس: safariworldbangkoktickets.com

 

برای آن‌هایی که دوست دارند، پرندگان و خزندگان را در محیط طبیعی خود ببینند، یک مسیر پیاده روی جنگلی تهیه دیده شده و بخش‌های دیگری هم در پارک هستند که هر کدام زیستگاه دسته‌ای خاص از حیوانات به حساب می‌آیند. حتما به تابلوهای راهنما دقت کنید که در بعضی از آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود، تا فاصله‌ای مشخص را با بعضی محل‌ها حفظ کنید.  اما اگر دوست دارید از نزدیک حیواناتی همچون زرافه‌ها را دیده و به آن‌ها غذا دهید، می‌توانید در مکان‌های مشخص شده این کار را انجام دهید.

 

معرفی موزه‌های برتر بانکوک

عکس: safariworldbangkoktickets.com

 

همچنین شما می‌توانید در پارک دریایی، به بخشی مراجعه نمایید که مثل آکواریوم، استخر‌های موجود در پارک را با دیواره‌های شیشه‌ای خود به شما نشان می‌دهد و ماهی‌های رنگارنگی که در آب زندگی می‌کنند را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. به طور کلی پارک دریایی به نسبت سافاری پارک، جذابیت‌های کم‌تری دارد و به همین دلیل با برگزاری نمایش‌های بیشتر در این بخش، سعی شده تا کم بودن گونه‌های آبی در آن‌جا به نوعی جبران شود.

عکس: safariworldbangkoktickets.com

 

معروف‌ترین حیوانات سافاری ورلد بانکوک

در نهایت این تنوع حیوانات است که باعث می‌شود، چنین جایی ارزش دیدن داشته باشد و خب از این نظر، سافاری ورد در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد و حیوانات مختلفی از سراسر جهان را در خود دارد. فیل‌های آسیایی و آفریقایی، شیرها، ببرهای بنگال، زرافه، گور خر، کرگدن‌های سفید، اسب‌های آبی و چندین نوع میمون، تنها بخشی از این حیوانات به حساب می‌آیند. همچنین ده‌ها گونه پرندگان زیبا در این پارک زندگی کرده که جذابیتی مضاعف به آن‌ می‌افزایند.

عکس: safariworldbangkoktickets.com

 

رستوران های سافاری ورلد بانکوک‌

هما طور که در بخش بعدی مشاهده خواهید کرد، یک رستوران بزرگ در سافاری ورلد بانکوک وجود دارد که نهار را به صورت بوفه باز ارائه کرده و با خرید بلیط یک روزه به همراه نهار، می‌توانید از آن‌جا استفاده نمایید. البته اگر بعد از ورود به پارک گشنه‌تان شد نیز نگران نباشید، می‌توانید در این رستوران به صورت مجزا هزینه‌ی غذا را نیز پرداخت نمایید. رستوران به صورت بوفه باز بوده و شامل غذاهای محلی و بین‌المللی می‌شود و در نهایت بعد از کشیدن غذا، در سالن بسیار بزرگ آن می‌توانید بنشینید و با خیال راحت غذا بخورید.

 

بهترین مراکز خرید بانکوک

عکس: klook.com

 

قیمت بلیط سافاری ورلد بانکوک

با توجه به فضای بزرگ سافاری ورد، نیازی به تهیه بلیط به صورت آنلاین ندارید و می‌توانید در کیوسک ورودی، بلیط خود را تهیه کنید. بلیط‌های قابل خرید در این مجموعه به شرح زیر هستند:

  • بلیط یک روزه به هر دو پارک + نهار بوفه باز: ۵۷.۶ دلار
  • بلیط یک روزه به هر دو پارک: ۴۴.۸ دلار
  • بلیط سافاری پارک: ۳۲ دلار
  • بلیط پارک دریایی: ۳۸.۴ دلار

با تهیه بلیط‌های یک روزه، بعد از خروج از هرکدام پارک‌ها می‌توانید، دوباره با همان بلیط به محیط پارک برگردید.  

عکس: tourismthailand.org

 

نکات پایانی درباره سافاری ورلد بانکوک

  • گنجایش سالن نمایش‌های سافاری ورد زیاد است اما باز هم پیشنهاد می‌کنیم، حداقل یک ربع قبل از هر نمایش خودتان را به آن‌جا برسانید.
  • حتما از قبل هواشناسی را چک کنید تا در روزی که امکان بارندگی دارد به این محل نروید.
  • حتما به نکاتی که دست اندرکاران سافاری ورلد بانکوک می‌گویند، گوش فرا دهید.
  • غذایی خارج از چیزهایی که پارک به شما اجازه می‌دهد به حیوانات ندهید.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳ 

۰۶ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران