آشنایی با منطقه فایا بانکوک (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
آشنایی با منطقه فایا بانکوک (قسمت اول)

بانکوک شهری بزرگ و پرجنب و جوش با محلات مختلف و زیبا و فرصت‌های گشت و گذار نامحدود است. در تور بانکوک شما باید محلات و ویژگی‌های آن‌ها را به خوبی بشناسید و براساس آن به گشت و گذار بپردازید. فایا تای یکی از مناطق جذاب در بانکوک است که در شمال سیام واقع شده و یک منطقه مسکونی و تجاری ترکیبی با خریدهای ارزان و طیف وسیعی از رستوران‌های محلی است. در گشت و گذاری کامل در منطقه فایا تای ما سیر تا پیاز همه چیز را به شما خواهیم گفت تا گردشی بی‌دردسر را تجربه کنید.

 

چرا باید از فایا تای دیدن کرد؟

فایا تای که منطقه‌ای بین سیام و بنای یادبود پیروزی است تحت پوشش خط BTS Sukhumvit که از محله عبور می‌کند قرار دارد. شهرت فایا تای بیشتر به خاطر پراتونام منطقه‌ای مملو از مراکز خرید عمده فروشی لباس است. اگرچه فایا تای نسبت به Ratchaprasong مجذوب کننده‌تر است، اما تنوع زیاد مراکز خرید ارزان و جالب و گزینه‌های غذاخوری عالی آن را به یک قسمت سرگرم کننده برای بازدید از بانکوک و مکانی عالی برای پر کردن کیف‌های خود با لباس‌های جدید تبدیل می‌کند.

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در پاتایا

راهنمای بهترین کارهایی که می‌توانید در فایا تای انجام دهید

یکی از بهترین و اصلی‌ترین کارهایی که در بازدید از منطقه فایا تای می‌توانید انجام دهید گشت و گذار بین فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف و استفاده از فرصت‌های خرید ارزان است.

بازار پراتونام

پراتونام: منطقه تجاری متراکم در فایا تایاست که  مرکز عمده فروشی پوشاک و لوازم جانبی بانکوک محسوب می‌شود. بازار پراتونام میزبان صدها مغازه و غرفه است که پیراهن، شلوارک، شلوار جین و هزاران پوشاک دیگر را با قیمت عمده می‌فروشند.

مرکز خرید پلاتینیوم مد

مرکز خرید پلاتینیوم مد، مرکز خرید عمده پوشاک بانکوک و یک مرکز غول پیکر متخصص در عمده فروشی لباس و لوازم جانبی است. اکثر فروشگاه‌ها برای مشتریانی که دو یا چند قطعه از کالای خاص خریداری می‌کنند تخفیف می‌دهند.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم که قبلاً به عنوان مرکز پراتونام شناخته می‌شد یک مرکز خرید بزرگ است که در مقابل خیابان پراتونام واقع شده است. در داخل لباس‌های عمده فروشی معمولی و مجموعه‌ای از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی مصرفی و مغازه‌های فروش صنایع دستی تایلندی را خواهید یافت.

 

تجربه‌ی هیجان در پارک فانتاسی شو پوکت

سیتی کمپلکس

سیتی کمپلکس واقع در مقابل مرکز خرید عظیم Platinum Fashion، انتخابی قدیمی‌تر اما بسیار جامع‌تر برای خریدارانی است که به دنبال خرید عمده پوشاک هستند. لباس‌ها از مدل‌های اصلی گرفته تا مد روز، و قیمت‌ها بر اساس میزان خرید شما قابل مذاکره است.

پانتیپ پلازا

Pantip Plaza که یک بازار شش طبقه برای لوازم تکنولوژی و لوازم برقی است محبوب‌ترین مرکز خرید رایانه و لوازم الکترونیکی مصرفی در بانکوک محسوب می‌شود. محصولات از تلفن‌های هوشمند گرفته تا جدیدترین پردازنده‌های CPU و کارت‌های ویدئویی، Pantip را به مقصدی عالی برای خرید وسواسان فناوری تبدیل کرده است.

واترگیت پاویلیون

یکی از جدیدترین مراکز خرید پراتونام، Watergate Pavilion یک مرکز خرید کوچکتر است که در جاده Ratchaprarop واقع شده است. اکثر مغازه‌ها با تمرکز بر نوجوانان و ۲۰ ساله‌ها در زمینه لباس زنانه تخصص دارند.

 

بهترین هتل‌های سیلوم بانکوک

Baiyoke II Observatory

فایا تای میزبان بلندترین برج بانکوک با ۸۵ طبقه است. اگرچه این ساختمان در اصل هتل است اما رصدخانه گردان طبقه ۸۴ برای عموم آزاد است. در یک روز آفتابی از این مکان دیدن کنید تا از چشم اندازهای باورنکردنی چشم انداز شهر متراکم بانکوک لذت ببرید.

کاخ سوان پاکد

فایا تای شاید بیشتر به دلیل مراکز خرید غول پیکرش شناخته شود، اما همچنین یکی از زیباترین موزه‌های بانکوک در آن واقع شده است. کاخ Suan Pakkad در سری Ayutthaya موزه‌ای از اشیای عتیقه و آثار تاریخی تایلند است که شامل مجموعه سفال 4000 ساله است.

بهترین نقاط غذا خوردن در فایا تای

فودکورت پلاتینیوم

مرکز غذای پلاتینیوم واقع در طبقه ششم مرکز خرید پلاتینوم، ترکیبی از غرفه‌های غذاهای تایلندی، چینی و هندی ارائه می‌دهد. هزینه غذا با استفاده از سیستم کارت شارژ پرداخت شده و هنگام ورود کارت خود را برداشته و از آن برای پرداخت هر غرفه استفاده کنید، سپس هنگام خروج موجودی خود را بازپرداخت کنید.

Go Ang Chicken Rice

این غذاخوری محبوب که در جاده پتچابوری روبروی مرکز خرید پالادیوم واقع شده، برنج مرغ  یا khao man gai  سرو می‌کند و تا اواخر روز هم باز است، Go Ang همیشه مملو از ترکیبی از مردم محلی و گردشگران بوده و تقریبا شلوغ است برای تشخیص این غذاخوری به دنبال کارکنان پیشخدمت با لباس صورتی روشن باشید.

 

بازدید از مزرعه تمساح بانکوک

The Curry Pot

این غذاخوری با فاصله کمی از بازار پراتونام و هتل Baiyoke Sky ، The Curry Pot مجموعه‌ای از غذاهای هندی را با قیمت مناسب سرو می‌کند. این رستوران محبوب خریداران، مهمانان هتل Baiyoke Sky در مجاور و صاحبان مغازه‌های محلی است.

روزی روزگاری

روزی روزگاری یک رستوران جذاب تایلندی با محیطی آرامش بخش در باغ است. این منو از غذاهای کلاسیک تایلندی تشکیل شده است، این غذاخوری دارای محیطی آرام و دوست داشتنی است که هنگام خوردن غذا شما را از شلوغی بیرون دور کرده و دقایق آرامی را تقدیمتان می‌کند.

سوشی ماسا

سوشی ماسا واقع در Soi Phaya Nark ، یک سوشی بار کوچک اما محبوب در خیابانی است که خیلی در چشم توریست‌ها قرار ندارد. مواد اولیه هر دو روز یکبار از بازار تسوکیجی توکیو وارد می‌شوند و به این سوشی بار کوچک منویی متنوع از سوشی تازه و غذاهای ساشیمی می‌دهد.

رستوران بانکوک اسکای و کریستال گریل

هتل Baiyoke Sky خانه چندین رستوران است که چشم اندازهای عالی از بانکوک را ارائه می‌دهند. کریستال گریل، که در طبقه ۸۲ واقع شده بوفه‌ای با انتخاب غذاهای مناسب و یکی از بهترین چشم اندازهای موجود در خط افق بانکوک است.

 

عجیب‌ترین غذاها در تایلند

۱۲ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران