بهترین رستوران‌های محله Ari در بانکوک: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
بهترین رستوران‌های محله Ari در بانکوک: قسمت دوم

بانکوک در نوع خود یک شهر زنده و بسیار پرهیجان محسوب می‌شود. با وجود جاذبه‌های گردشگری جدید و گنجینه‌های پنهان که هر روز در نقاط مختلف شهر ظاهر می‌شوند، می‌توان شاهد رشد روزافزون این شهر بود. جالب است بدانید که هر محله، هر خیابان و هر گوشه‌ای از این شهر، شخصیت منحصر به فرد خودش را دارد. بنابراین در سفر با تور بانکوک، جای جای شهر ارزش کشف کردن را دارد.

البته اغلب مردم Ari را فراموش می‌کنند. این محله که از دید بسیاری از مسافران پنهان مانده، تقریبا خالی از گردشگران و هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ است. با این حال، از پتانسیل بالایی در رابطه با صنعت توریسم برخوردار است.

تمام بازدیدکنندگان Ari در سفر با تور تایلند، عاشق حال و هوای آرامش‌بخش و فضاهای باز سرسبز، خیابان‌های فرعی درخت‌کاری‌شده، کافه‌ها و رستوران‌های عالی، همچنین بوتیک‌های متعدد و خلاقانه و گالری‌های هنری مدرن اینجا می‌شوند.

این محدوده در سال‌های اخیر، به آهنربایی برای اینستاگرامرها بدل گشته و تصاویر ثبت شده از این محله و جاذبه‌هایش،  به غنای پیج‌های اینستاگرامی افزوده‌اند. گفتنی است Ari، در شمال تندیس یادبود پیروزی در شهر بانکوک واقع شده و دسترسی به آن از طریق خط سوخومویت قطار هوایی BTS به آسانی امکانپذیر است. بیایید در ادامه مقاله قبل، با برخی دیگر از بهترین رستوران‌های محله Ari در بانکوک آشنا شویم.

 

Fats and Angry

اینجا بهشت اینستاگرامرهاست و به همین دلیل، تعداد افرادی که برای سلفی گرفتن به این مکان می‌آیند بیش از کسانی است که به دنبال شکم گردی هستند. این کافه رنگارنگ، شبیه یک غذاخوری آمریکایی دهه ۱۹۵۰ طراحی شده و غذاهای ساده غربی مانند میلک شیک و برگر سرو می‌کند. برگرهای این غذاکده، طرفداران بسیاری دارند و شامل گوشت گاو استرالیایی، پنیر آمریکایی، کاهو، پیاز، گوجه فرنگی و سس تند همراه با نان خانگی هستند.

آدرس: Gump's Ari, Soi Ari 4 (North), Bangkok

 

Jim's Burger and Beer

این فست فود نیز با نان‌های خوشمزه خانگی و همبرگرهای آبدار، سال‌هاست که به مکانی برای دوستداران برگر در Ari بدل شده است. چیزبرگر که همراه با نان ذغالی، ۲ لایه پنیر و حلقه‌های پیازسرو می‌شود، محبوب‌ترین گزینه در منوی این غذاکده بوده و البته اگر گوشت گاو نمی‌خورید، می‌توانید برگر گوشت خوک و یا مرغ را سفارش دهید.

ظرف بزرگ سالاد سزار با بیکن که با چیپس تورتیلا، سیب زمینی سرخ شده وافل و هش براون ترکیب می‌شود، همراه با نوشیدنی‌های گوارای این رستوران، گزینه پرطرفدار دیگری محسوب می‌شود.

 

عجیب‌ترین غذاها در تایلند

آدرس: 49Soi Ari Samphan 3, Bangkok

 

Kinlenn Eatery & Play Ari

این رستوران، به دلیل سرو غذاهای عالی در محیطی مفرح همراه با نورپردازی جالب توجه شهرت دارد و پاتوق بسیاری از مردمان محلی و گردشگران، برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. به لطف ترکیبی از رنگ‌های سفید و سبز کم‌رنگ، وسایل چوبی و گیاهان خانگی پربرگ و سرسبز، این غذاکده از حال وهوایی آرامش بخش و دلپذیر برخوردار است.

در اینجا غذاهای تایلندی با طعم‌های جسورانه و اصیل سرو می‌شوند و اما محبوب‌ترین غذای این رستوران، کاری خرچنگ زرد با برگ فوفل و لیانگ سرخ شده (سبزی محلی) با تخم مرغ، گوشت خوک کاراملی و ورمیشل است. دوستداران گوشت، بهتر است گوشت گاو استرالیایی را سفارش دهند که کاملا سرخ شده است و با سس سرو می‌شود. البته گیاهخواران نیز ناامید نخواهند شد، زیرا یک پد تای بدون گوشت با توفوی سرخ شده و مقداری سس تمر هندی نیز هوش از سر مخاطبان خواهد برد.

آدرس: 330Phahonyothin Rd, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Bangkok 10400 Thailand

 

Ma Ichi

این رستوران ژاپنی جدید، غذاهای پرطرفداری همچون دونبوری، تمپورا، انواع ساشیمی و سوشی‌های لذیذ و تهیه شده از مواد تازه را با قیمت‌های مناسب سرو می‌کند. جالب است بدانید سرآشپز این غذاکده، بیش از یک دهه را در شیکاگو برای تکمیل مهارت‌های آشپزی‌اش گذراند و سپس برای افتتاح این رستوران به تایلند بازگشت که خیلی زود بعنوان بهترین سوشی رستوران در بانکوک به شهرت رسید. اینجا محبوب مردمان محلی و گردشگران بوده و مشتریان از سراسر شهر به این غذاکده رفت و آمد می‌کنند.

آدرس: 4,2Feast Ratchakru, Phahon Yothin 5, Samsen Nai, Phaya Thai, Bangkok, 10400

 

Ong Tong Khao Soi

این رستوران دنج دو طبقه که در کنار کافه Onedee واقع شده، یک فروشگاه غذای ساده است که غذاهای شمال تایلند را با تمرکز اصلی روی خائو سوی (نودل تخم مرغی به سبک تایلندی شمالی با کاری) سرو می‌کند. در کنار اینها نمی‌توان از دکوراسیون ساده و زیبایی دیوارهای زرد رنگ و میزهای چوبی غافل شد که فضایی صمیمی و دوستانه را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. در ضمن به دلیل محبوبیت این مکان و غذاهایش، ممکن است در ساعات اوج کار این رستوران، مدت‌های مدیدی در صف‌های طولانی در انتظار بمانید. اما بدون شک ارزشش را دارد!

 

۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

آدرس: 21Soi Phahon Yothin 7,Bangkok

 

Paknang

طعم واقعی غذاهای تایلندی جنوبی را در این کافه رنگارنگ تجربه کنید. این رستوران، در مغازه‌ای چند طبقه در نزدیکی اداره درآمد قرار دارد. در اینجا غذاهایی سرو می‌شوند که با دستورالعمل‌های قدیمی و اصیل تهیه شده‌اند. در ضمن، این غذاها پرادویه و تند هستند. اما اگر نمی‌توانید این طعم تند را تحمل کنید، می‌توانید سفارش دهید که غذایتان را کم ادویه تهیه کنند.

از جمله خوراکی ‌ای پرطرفدار در این رستوران می‌توان به مرغ سوخاری، خوراک گوشت خوک در آب نارگیل و همچنین نوشیدنی‌های گیاهی اشاره کرد. این مکان راحت و آرامش بخش نیز، در شمار مکان‌هایی است که برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بسیار ایده آل هستند. این غذاکده مملو از گیاهان گلدانی، پالت رنگ پاستلی و دکوراسیون قدیمی است.

آدرس: 2/21Soi Ari 5, Phahon Yothin Road, Phaya Thai, Bangkok, 10400

 

Phed Phed

به نظر می‌رسد غذاهای پرادویه شمال شرقی تایلند در میان مردم بانکوکی بسیار محبوبیت دارند و از غذاکده‌های خیابانی و چرخ دستی‌های فروش غذا گرفته تا بهترین رستوران‌ها و غذاکده‌های شهر، این غذاها را به فروش می‌رسانند. بدیهی است در محله Ari نیز می‌توان رستوران‌هایی در این رابطه یافت و یکی از بهترین غذاکده‌هایی که این غذاهای شمالی را ارائه می‌کنند، رستوران Phed Phed است.

این مکان ساده و بی تکلف با گیاهان گلدانی، کاشی‌های آبی و میزهای مرمری سفید از مشتریان استقبال می‌کند. جالب است بدانید منوی این رستوران، شامل بیش از ۲۰ نوع Somtam است که یک غذای اصیل در منطقه ایسان به شمار می‌آید. سایر گزینه‌ها نظیر سوسیس گوشت خوک تخمیر شده، سوسیس گریل تخمیر شده خوک و سوپ کاری بامبوی معطر نیز طرفداران زیادی دارند. و البته قیمت‌ها نیز بسیار مناسبند.

 

بهترین کافه‌های چیانگ مای تایلند

آدرس: Soi Phaholyothin 8, Samsennai, Phyathai, Bangkok, 10400

 

Pladib

Pladib، سال‌هاست که بعنوان مقصد غذاخوری مورد علاقه مردمان Ari شهرت دارد. این رستوران تلفیقی ژاپنی که با حداقل المان‌های دکوراسیون تزئین شده است، فضایی خانگی را برای گروه دوستان فراهم می‌کند. برخلاف غذاهای کلیشه‌ای شرقی-غربی که در طول سال‌ها، عنوان "تلفیقی" را به یدک می‌کشند، این غذاکده، خام خواری را ترویج می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم فرصت تجربه غذاهای دریایی از جمله ماهی سالمون، ماهی تن، اختاپوس و میگو را از دست ندهید که در لیمو ترش و ادویه فراوان خوابانده شده‌اند. بعلاوه پیتزا و کالاماری نیز به خوبی در منوی این رستوران خودنمایی می‌کنند. البته بهتر است خورد و خوراک را با نوشیدن یک فنجان قهوه عالی شروع کنید.

علاوه بر غذاهای خوشمزه، این غذاکده همچنین دارای یک گالری هنری در جلوی درب و دی‌جی‌هایی است که موسیقی برزیلی را به مخاطبان ارزانی می‌کنند. در ضمن بسیاری از مهمانان اذعان دارند که قیمت‌ها نسبت به آنچه که دریافت می‌کنید، مقرون به صرفه هستند. و در کنار اینها باید گفت پرسنل، خدمات سطح بالایی ارائه می‌دهند.

آدرس: 1/1Soi Areesamphan 7, Bangkok

 

Senryoku

این رستوران ژاپنی، سوپ کاری پخته شده غنی را با انواع تاپینگ‌ها مانند گوشت گاو واگیو، تونکاتسو، گوشت خوک خورشتی و میگوی سوخاری سرو می‌کند. البته برنج و سالاد این رستوران نیز بسیار خوشمزه هستند. غذاها نسبت به نمونه‌های مشابه در سایر غذاکده‌ها، دارای ادویه بیشتر بوده و تندتر هستند.

معمولا در جلوی این رستوران محبوب، شاهد صفی طولانی از مشتریان علاقمند و وفادار خواهید بود و بهتر است قبل از مراجعه میز رزرو کنید. گفتنی است به لحاظ طراحی، دکوراسیون فضا و تزئینات غذا بسیار زیبا بوده و سوژه‌هایی عالی برای ثبت عکس‌هایی یادگاری از سفر با تور بانکوک به شمار می‌آیند.

آدرس: 71/10Soi Phahonyothin 7, Phaya Thai, Bangkok, 10400

 

Vela

اینجا یک روف رستوران زیباست که از فضایی غیر رسمی و صمیمانه برخوردار است و غذاهای ترکیبی مورد علاقه مردم محلی را با تاثیراتی از طعم‌های فرانسوی ارائه می‌دهد. نمونه‌ای از این غذاهای تایلندی-غربی عبارتند از کروکت‌های دم گاو با سس تند، کانفیت اردک، تارتار ماهی تن همراه با گیاهان معطر تایلندی، اسپاگتی تند با سوسیس، ماهی قزل‌آلای تابه‌ای با تام یام.

 در عین حال، در اینجا می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده در حین صرف غذا برخوردار شوید. گفتنی است فضای این رستوران، به دو بخش تقسیم شده است: یک اتاق غذاخوری با تهویه مطبوع و دیوارهای بتنی برهنه و مبلمان تیره، و یک تراس در فضای باز که منظره‌ای از گذرگاه ترن‌های هوایی را ارائه می‌دهد.

 

راهنمای کامل خرید سیم کارت در تایلند

آدرس: 3/F,Phaholyothin Road, Bangkok

 

Yellow Lane Café

این کافه که در ملکی در Soi Ari 1 واقع شده است، فضای بیرونی وسیعی را برای کسانی فراهم می‌کند که دوست دارند کاپوچینوی خود را در محیطی سرسبز و مطبوع بنوشند. هر چند که می‌توانید از فضای جذاب و ساده و آرامش بخش داخلی نیز برای استراحت و خورد و خوراک استفاده کنید. گفتنی است  به غیر از قهوه و اسموتی، در اینجا انواع غذاهای استرالیایی و اسکاندیناویایی نیز سرو می‌شوند. در این میان تخم مرغ‌های خوش طعم، کاسه آکای، سالاد کینوآ و کاسه پوکه محبوبیت زیادی دارند. در ضمن، وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی نیز برای مشتریان فراهم است.

آدرس: 2/92Bespokify Thailand, Phahon Yothin 5, Samsen Nai, Phaya Thai, Bangkok, 10400

 

Yoong Chang

اینجا، یکی دیگر از رستوران‌های مد روز است که در ترکیب چند دستورپخت و سنت آشپزی برای یک غذا تخصص دارد. بنابراین منو شامل گزینه های خلاقانه‌ای است و در این میان پیشنهاد می‌کنیم از نودل‌های دست ساز که قبل از سرو در آبگوشت استخوان آب پز می‌شوند و همچنین کاری گوشت گاو سرخ شده همراه با زرده تخم مرغ خام و گوشت خوک قرمز دودی و برشته شده غافل نشوید.

از دیگر گزینه‌های محبوب این منو، می‌توان به کوفته‌های گوشت خوک به سبک کانتونی و گوشت خوک باربیکیو آمریکایی اشاره کرد که با برنج، سبزیجات و سس سویای مخصوص سرو می‌شوند. در کنار اینها، نوشیدنی‌های گوارا از جمله شیر شاه بلوط یا نوشابه های طعم دار، می‌توانند لذت صرف غذا را دوچندان کنند.

آدرس: 24Soi Ari Samphan 6, Phaya Thai, Bangkok

 

Wagyuism

و در آخر به معرفی رستوران Wagyuism می‌پردازیم که واردکننده و متخصص گوشت گاو از کوبه و هوکایدو بوده و علاقمندان به غذاهای گوشتی را ناامید نمی‌کند. مهمترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران عبارتند از واگیو سوبا، گیو توفو (سوپی به سبک سوکیاکی همراه با لوبیا و گوشت گاو که بیش از ۱۰ ساعت پخته شده است)، استیک دودی همراه با ۳ سس خانگی و  سوپ میسو.

گفتنی است این غذاخوری دنج که در Soi Ari Samphan 5 واقع شده است، دارای فضای داخلی به سبک شیروانی بوده و با وسایل چوبی و هنری ژاپنی تزئین شده است. در طبقه دوم نیز، فضایی برای مهمانی‌های خصوصی وجود دارد.

 

بهترین هتل‌های مقرون به صرفه پاتایا

آدرس: 110/9Soi Ari Samphan 5, Bangkok 

۰۷ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران