جاذبه‌های گردشگری بانکوک (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
جاذبه‌های گردشگری بانکوک (قسمت دوم)

برای کسانی که تور تایلند را به مقصد بانکوک در پیش می‌گیرند استراحت معنایی ندارد. چرا که این شهر زیبا و دیدنی از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است. بنابراین با لیستی از جاذبه‌های متنوع روبرو خواهید بود که در تور بانکوک خود باید از تک تک آن‌ها دیدن کنید. برای اینکه بتوانید در این سفر از نهایت زمان خود استفاده کنید در ادامه لیستی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک را گردآوری و معرفی کرده‌ایم. در صورت تمایل تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

سوئی رامبوتری (Soi Rambuttri)

سوئی رامبوتری خیابانی بسیار زیبا و دیدنی در بانکوک است که توریست‌های بسیاری در طول سفر خود گشت و گذار در آن را ترجیح می‌دهند. این خیابان بیشتر حالتی محلی داشته و خبری از آسمان‌خراش‌ها و سبک زندگی مدرن در آن نیست. بنابراین در این بازدید بیش از هر جای دیگری می‌توانید با فرهنگ و سبک زندگی بومیان بانکوک آشنا شوید. درختان سرسبز، مسیر سنگفرش شده، ترکیبی عالی از مهمانخانه‌ها، رستوران‌ها، بارها و غرفه‌های غذای خیابانی در کنار یکدیگر این مکان را به مقصدی فوق‌العاده و بی‌نظیر در بانکوک تبدیل کرده‌اند. نکته جالب اینکه خیابان سوئی رامبوتری حالتی به شکل نعل اسبی دارد و پیاده‌روی در سر تاسر آن تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. اگر به فکر خرید سوغاتی‌های ارزان و قیمت مناسب هستید این خیابان از جمله پیشنهادهای ما به شما است.

 

گشتی در پارک رامای نهم در بانکوک

 

موزه‌های بانکوک (Bangkok museums)

بانکوک موزه‌های متعددی را در خود جای داده است که تک تک آن‌ها در نوع خود می‌توانند یک جاذبه منحصر به فرد برای بازدید گردشگران باشند. به طوری که موزه‌های بانکوک یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی شهر هستند؛ جایی که می‌توانید آثار باستانی قرن‌های گذشته را با اهمیت تاریخی بالا، آثار تاریخی مربوط به بودا و آثار هنری مدرن را به صورت یکجا در آن‌ها مشاهده کنید. از طرفی دیگر بسیاری از موزه‌های بانکوک علاوه بر آثار ارزشمندی که در خود جای داده‌اند دارای بنا و سبک معماری بسیار جذابی هستند که به تنهایی برای توریست‌ها تماشایی خواهند بود. بسیاری از موزه‌های بانکوک برخی از عالی‌ترین و عجیب‌ترین مجموعه‌های آثاری را که می‌توانید تصور کنید، به نمایش می‌گذارند که بینش شگفت‌انگیزی از فرهنگ رنگارنگ و میراث منحصر به فرد تایلند به شما می‌دهد.

 

معابد بانکوک (Bangkok temples)

بدون شک معابد بانکوک از خاص‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌هایی هستند که خاتمه دادن به سفر بدون بازدید از آن‌ها امکان ندارد. سه تا از معروف‌ترین معابد بانکوک عبارنتد از:

  • وات پرا کائیو (Wat Pra Kaew)
  • وات آرون (Wat Arun)
  • وات فو (Wat Pho)

خبر خوب اینکه، بسیاری از معروف‌ترین معابد بانکوک در نزدیکی کاخ بزرگ واقع شده‌اند که برای داشتن یک روز سرگرم کننده بازدید از آن‌ها توصیه می‌شود. هنگام بازدید از معابد، به یاد داشته باشید که نباید دوربین با خود به همراه داشته باشید. همچنین پوشیدن لباس‌های پوشیده توصیه می‌شود. از جمله قوانین تمامی معابد وارد شده به آن‌ها بدون کفش و دمپایی است. پس حتما یک کیف دستی با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید کفش‌های خود را دم در ورودی درون آن قرار دهید.

 

گشت و گذاری جذاب در بانکوک

 

فرا سومن فورت (Phra Sumen Fort)

چهارده قلعه در زمان پادشاهی راما اول برای محافظت از مرزهای شهر قدیمی بانکوک ساخته شد؛ اما اکثر آنها در طول سال‌ها تخریب شده و از بین رفتند. در این میان فقط قلعه فرا سومن و ماهاخان توانسته‌اند در بانکوک باقی بمانند. این قلعه بتنی سفید کم‌رنگ با نرده‌های خاصی که دارد در پارک آرام و دنج سوآن سانتیچاپارکان واقع شده و در کناره‌های رودخانه چائو فرایا قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با تاکسی یا قایق سریع السیر منطقه به این کاخ دسترسی پیدا کنند.

 

بازارهای بانکوک (Bangkok markets)

بازارهای بانکوک به تنهایی یک جاذبه گردشگری دوست داشتنی برای علاقه‌مندان محسوب می‌شوند. این بازارها با مراکز خرید لوکسی که در شهرهای دیگر دیده‌اید متفاوت بوده و بیشتر حالت سنتی دارند. البته این به معنای عدم وجود مراکز خرید مدرن در بانکوک نیست. در بازارهای بانکوک می‌توانید محصولاتی از قبیل انواع اکسسوری‌های مد روز، اجناس بی‌نظیر و شیک، لباس های راحتی، انواع خوراکی‌ها و ادویه‌جات مخصوص تایلند و ... را پیدا کنید. در میان بازارهای بانکوک مکان‌هایی وجود دارد که به فروش گل‌های تازه مزرعه و محصولات کشاورزی مانند پاک کلونگ تالاد، بزرگترین بازار عمده فروشی و خرده فروشی گل تازه در بانکوک، اختصاص داده شده‌اند. بازارهای بانکوک که باید حتماً از آن دیدن کنید شامل بازار آخر هفته چاتوچاک، بازارهای پاتپونگ، خلونگ تام و سافان پوت هستند که بعد از غروب خورشید فرصتی ایده‌آل برای گشت و گذار برای گردشگران فراهم می‌کنند.

 

خلونگ تونبوری (Khlongs of Thonburi)

تونبوری نام پایتخت قدیمی بانکوک است که در سواحل غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. تونبوری تا زمانی قبل سال ۱۹۷۲ به بانکوک ادغام نشده بود و به عنوان یک استان مستقل شناخته می‌شد. این مکان که هنوز نیز موفق شده بافت قدیمی خود را حفظ کند از جذابیت بسیار خاصی در بین گردشگران برخوردار است. چنانچه دوست دارید با بافت قدیمی و فرهنگ سنتی بانکوک آشنا شوید هرگز بازدید از خلونگ تونبوری را در سفر به این شهر فراموش نکنید.

 

برترین مراکز خرید بانکوک

 

پارک‌های بانکوک (Bangkok parks)

بانکوک مجموعه‌ای از پارک‌های زیبایی را در خود جای داده است که می‌توانید برای مدت کوتاهی از آسمان خراش‌ها، مراکز خرید و ترافیک شهری آن فرار کنید. پارک‌های بانکوک هوای تازه و بسیاری از فعالیت‌های سالم تفریحی را در فضای باز و سرسبز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند. در بازدید از اغلب این پارک‌ها می‌توانید از مناظر زیبای شهر بانکوک با چشم‌اندازی از دریاچه‌های سبز و وسیع و مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را نیز مشاهده کرده و از تک تک آن‌ها لذت ببرید. بیشتر پارک‌های بانکوک دارای امکانات ورزشی اضافی مانند زمین تنیس، استخر و زمین فوتبال هستند. محبوب‌ترین پارک‌های بانکوک معمولا نزدیک ایستگاه قطار هوایی BTS یا ایستگاه MRT قرار دارند که آن‌ها را به مکان‌هایی مناسب برای استراحت در طول تعطیلات شما تبدیل می‌کنند.

 

برج بایوکه ۲ (Baiyoke Tower II)

برج بایوکه ۲ با ۳۰۴ متر ارتفاع، یکی از بلندترین ساختمان‌های بانکوک و البته تایلند است. این ساختمان ۸۸ طبقه دارای یک عرشه رصدخانه عمومی در طبقه ۷۷ است. طبقه آخر این برج متعلق به یک عرشه بام گردان ۳۶۰ درجه در هوای آزاد است که با پرداخت ورودی می‌توانید به آنجا رفته و منظره‌ای پانوراما از کل شهر بانکوک را تماشا کنید. پس اگر وقت آزاد دارید به بالای بلندترین برج تایلند رفته و از آنجا تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای شهر بانکوک را از آن خود کنید. برای اینکه بتوانید به بازدید از برج بایوکه بروید همه روزه از ساعت ‍۱۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب می‌توانید برنامه‌ریزی خود را انجام دهید.

 

گشتی در محله khlong toei در بانکوک

 

نمایش سیام نیرومیت (Siam Niramit Show)

سیام نیرومیت یک نمایش دیدنی در بانکوک است. تایلند با تاریخ غنی خود بدون شک یکی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی است که مملو از بیش از ۷۰۰ سال فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های باشکوه می‌باشد. نمایش سیام نیرومیت دقیقا اجرایی فوق‌العاده جذاب و دیدنی در بانکوک است که مروری کوتاه اما سرگرم‌کننده به تاریخ ۷ قرن سرنوشت تایلند می‌کند. این نمایش معمولا حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد که در حین تماشای آن اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد.

 

بنای یادبود دموکراسی (Democracy Monument)

بنای یادبود دموکراسی در جاده راچادامنوئن قرار گرفته و نماد بزرگی به سبک غربی از پذیرش دموکراسی و آزادی در تایلند است. فیلد مارشال آن را برای بزرگداشت کودتای نظامی ژوئن ۱۹۳۲ که منجر به اولین قانون اساسی دموکراتیک کشور تایلند به جای حاکمیت مطلق شد، سفارش داد. گردشگران تایلند می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به بازدید از این بنای یادبود رفته و در مقابل این مکان نمادین عکس بگیرند.

 

موی تای در بانکوک (Muay Thai in Bangkok)

اگرچه موی تای یک ورزش خشن به نظر می‌رسد، اما یادگیری صحیح آن می‌تواند یک تجربه سرگرم کننده و ارزشمند باشد. یکی از بهترین مکان‌ها برای این منظور مؤسسه موی تای در رانگ‌سیت است که تنها در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فرودگاه بین‌المللی دون موئنگ قرار دارد. همچنین، اگر می‌خواهید با یک مربی باتجربه آموزش‌های لازم را یا بگیرید، سالن‌های ورزشی موی تای زیادی در مرکز بانکوک وجود دارند که رفتن به آن‌ها تجربه‌های جالبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

۷ رستوران قدیمی و محبوب بانکوک

 

بنای یادبود پادشاه راما اول (King Rama I Monument)

بنای یادبود پادشاه راما اول، که نام دیگر آن پادشاه پوتایودفا می‌باشد، یک بنای یادبود در ابعاد دوگانه برای سلطنت تایلند است که به مناسبت ۱۵۰ سالگی شهر در سال ۱۹۳۲ ساخته شد. این بنا در کنار یک جاذبه گردشگری دیگر به نام پل یادبود پوتایوفا در بانکوک قرار دارد. بنای یادبود پادشاه راما اول توسط شاهزاده ناریس طراحی شده است و در معماری آن بیشتر از مجسمه‌های برنزی استفاده کرده‌اند. برای اطلاعات اضافی بهتر است بدانید که پادشاه راما اول در سال ۱۷۳۶ متولد شد و اولین پادشاه در سلسله چاکری بود که تا به امروز ادامه دارد. او در سال ۱۷۸۲ بر تخت سلطنت نشست و ۲۷ سال بعد درگذشت.

 

بنای یادبود پیروزی (Victory Monument)

بنای یادبود پیروزی در بانکوک نشان‌دهنده یک جنگ کوتاه و نسبتا بدون خون‌ریزی است که منجر به بازپس‌گیری سرزمین‌های مورد مناقشه تایلند در مرزهای خود با هند و چین شد. این بنا برای بزرگداشت پیروزی این کشور بر استعمارگران فرانسوی ساخته شد. اگر با قطار هوایی به مو چیت (در مسیر بازار آخر هفته چاتوچاک) سفر کنید، بهترین منظره ممکن را از این بنای تاریخی بزرگ نظامی خواهید دید.

 

گشت و گذار در تانگلور بانکوک

۱۴ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران