جاهای دیدنی بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
جاهای دیدنی بانکوک

بانکوک از پربازدیدترین شهرهای جهان است و بعنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. در سفر به این شهر، جاهای دیدنی بانکوک از جمله طبیعت بی نظیر، بازارهای پر جنب و جوش و موزه‌های فتوژنیک به استقبالتان می‌آیند و بیش از ۴۰۰ معبد، تاریخ و فرهنگ غنی این خطه را به رخ می‌کشند.

 

آشنایی با معروف‌ترین جاذبه های بانکوک

معمولا اولین تصویری که  در لحظه شنیدن کلمه "بانکوک" به ذهن متبادر می‌شود، سالن‌ها و باشگاه‌های ماساژ است، و چرا که نه؟ این شهر از دیرباز، به خاطر این فرهنگ در میان اکثر گردشگران تور تایلند که از یک سفر آرامش‌بخش بازگشته‌اند، شهرت داشته است.

اما جاذبه های بانکوک به این امر خلاصه نمی‌شوند و این خطه، امکانات بی شماری را برای سفرهای انفرادی یا خانوادگی به ارمغان می‌آورد. در این سفر می‌توانید معابد زیبا، زندگی شبانه هیجان‌انگیز، غذاهای تایلندی، برخی از مکان‌هایی که حس نوستالژی در شما ایجاد می‌کنند و شما را به دوران کودکی‌تان بازمی‌گردانند و انبوهی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک را تجربه نمایید.

 

کاخ بزرگ در بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک محبوب که در قلب شهر قرار دارد، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بانکوک بوده و بدون بازدید از آن، سفر با تور بانکوک کامل نمی‌شود. در گذشته، اینجا اقامتگاه سابق پادشاه راما بود و اکنون میزبان مراسم سلطنتی و دولتی و تورهای غنی است. این مکان بیش از ۱۰۰ ساختمان، سالن، غرفه، موزه، زمین، باغ و حیاط‌های متعدد را در برگرفته است. و همچنین یکی از مقدس‌ترین معابد بودایی به نام Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمردین و موزه نساجی ملکه سیریکیت را شامل می‌شود. بعلاوه تالار تاج و تخت همراه با یک موزه عمومی در این کاخ، تکامل فرهنگ و میراث غنی تایلند را به نمایش می‌گذارد و قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد. گفتنی است این کاخ، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ به روی علاقمندان باز بوده و هزینه ورودی ۵۰۰ بات است.

 

وات فو در بانکوک

Wat Pho، معبد معروفی است که در جنوب محوطه کاخ بزرگ در بانکوک واقع شده است. این معبد که در منطقه وسیعی به وسعت ۸ هکتار گسترده شده، یک عبادتگاه بودایی است که توسط پادشاه راما اول ساخته شده و یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود.

برجسته‌ترین نقطه وات فو، مجسمه بودای لمیده است که پوشیده از ورقه‌های طلا بوده و با طول ۴۵ متر و ارتفاع ۱۵ متر، یکی از بزرگ‌ترین تمثال‌های بودا در جهان به شمار می‌آید. کف پای مجسمه با سنگ‌های قیمتی منبت کاری گشته و با ۱۰۸ نشانه ایمان واقعی مزین شده است. بعلاوه این معبد، مجموعه گسترده‌ای از تمثال‌های بودا و همچنین مدرسه طب سنتی و ماساژ تایلندی را نیز در خود جای داده است. گفتنی است این مکان، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸:۳۰ با هزینه ورودی ۲۰۰ بات پذیرای علاقمندان است.

 

دوچرخه سواری در تایلند

  

بازار آخر هفته چاتوچاک بانکوک

Chatuchak، پادشاه بازارهای بانکوک و بزرگ‌ترین بازار آخر هفته جهان است که در ۳۵ هکتار زمین وسعت یافته و بیش از ۱۵۰۰۰ غرفه را شامل می‌شود. اینجا در عین حال، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می‌آید. این بازار به ۲۷ بخش تقسیم شده که انواع کالاها و محصولات را در زمینه پوشاک، لوازم جانبی، صنایع دستی، مبلمان، هنر، غذا، کتاب، عتیقه جات و بسیاری دیگر به فروش می‌رسانند.

گفتنی است این بازار آخر هفته در بانکوک، از سال ۱۹۴۲ افتتاح شده و در این مکان پرطرفدار می‌توانید هر روز شاهد بیش از ۲۰۰۰۰۰ بازدید کننده باشید که به دنبال بهترین گزینه‌های خرید هستند. ساعات کار این بازار در روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۸، در روزهای جمعه از ساعت ۱۸ تا ۱۲ صبح و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ است.

 

وات آرون در بانکوک

Wat Arun یا معبد سپیده دم، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بانکوک بوده و در ساحل رودخانه چائو فرایا واقع شده است. از برج ۸۲ متری این معبد، به منظره ای پانوراما از رودخانه و فضای زیبای اطراف دست خواهید یافت. و البته اینجا، یکی از بهترین مناظر غروب خورشید را به علاقمندان هدیه می‌دهد.

این معبد، یک سازه عظیم است که توسط راما دوم ساخته شد و بعدها توسط راما سوم ،در نیمه اول قرن نوزدهم تکمیل گشت. نام این معبد، از نام خدای هندو آرونا گرفته شده و بت بودا و نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده، از دیگر جاذبه‌های این مکان به یادماندنی به شمار می‌آیند. در نهایت بازدید از این معبد، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ با پرداخت هزینه ورودی ۱۰۰ بات امکان‌پذیر است.

 

لذت گشت و گذاری دخترانه در بانکوک

 

بازار شناور دامنئون سادواک در بانکوک

بازار شناور Damnoen Saduak که یک جاذبه توریستی اصلی و نشانگر فرهنگ تایلندی است، در عین حال از محبوب‌ترین بازارهای شناور در جهان  و از مهمترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می‌آید. در اینجا می‌توانید شاهد قایق‌هایی باشید که روی آب تاب می‌خورند و توسط مردمان محلی و تاجران تایلندی هدایت می‌شوند تا انواع محصولات مزرعه، میوه‌ها، سوغاتی‌ها و غذاهای محلی تازه را به فروش برسانند. در عین حال بازدیدکنندگان می‌توانند در حین خرید، از قایق سواری نیز لذت ببرند. این بازار، همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ فعال است.

 

خانه جیم تامپسون در بانکوک

خانه Jim Thompson، موزه مشهور و یک جاذبه فرهنگی است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد نگاهی اجمالی به زندگی جیم تامپسون، کارآفرین آمریکایی داشته باشند. این موزه خانه که از مهمترین جاهای دیدنی بانکوک است، در حقیقت به حفظ میراث تامپسون اختصاص یافته است. این مکان، شامل ۶ خانه سنتی چوب ساج تایلندی است که نمایش خیره کننده‌ای از معماری و هنر سنتی تایلندی را ارائه می‌دهند.

فضای داخلی خانه با مجموعه گسترده‌ای از هنر، عتیقه جات و مصنوعات از جمله مجسمه‌ها، سرامیک‌ها و نقاشی‌ها تزئین شده است. برخی از المان‌های برجسته این مکان عبارتند از آویزهای دیواری تزئینی از معابد مختلف بودایی، یک بت ماسه سنگی بودا، دو میز فال ماهجونگ چینی، یک ست چینی آبی و سفید و بسیاری موارد دیگر.

بعلاوه این خانه، در کنار باغی سرسبز و مفرح واقع شده است. علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ با پرداخت هزینه ورودی ۱۵۰ بات برای بزرگسالان و ۱۰۰ بات برای افراد زیر ۲۲ سال، از این موزه دیدن کنند.

 

رودخانه چائو فرایا 

رودخانه Chao Phraya که به نام رودخانه پادشاهان نیز شناخته می‌شود، یکی از رودخانه‌های افسانه‌ای تایلند و از مهمترین جاهای دیدنی بانکوک است. این رودخانه که به سمت جنوب خلیج تایلند جریان دارد، تجربیات بی‌شماری را برایتان به ارمغان می‌آورد.

قایق سواری و صرف شام با پس زمینه‌ای از زیبایی خیره کننده ساختمان‌های دیدنی، در این سفر دریایی خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای مسافران تور بانکوک به ارمغان می‌آورند. می‌توانید در حین قایق سواری، از شهر باستانی آیوتایا عبور کنید و شاهد سازه‌های تاریخی این سایت در دوران طلایی‌اش باشید. گفتنی است ماه‌های دسامبر تا فوریه، بهترین زمان برای این گشت و گذار مفرح به شمار می‌آیند. زیرا زمستان در تایلند، به خصوص در این منطقه بسیار دلپذیر است.

 

۱۰ هتل جزیره‌ای جذاب در تایلند

 

پارک لومپینی

پارک Lumpini، اولین پارک عمومی در شهر و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی بانکوک است. در بدو امر، هدف اصلی از افتتاح این مکان به نمایش گذاشتن صنایع دستی و گل های تایلندی بود. اما امروزه این پارک، بیش از نیم میلیون متر مربع وسعت دارد و خانه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است.

در عین حال اینجا یک پارک چند منظوره است که یک دریاچه مصنوعی و مسیرهای قایق‌سواری، دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مجسمه راما ششم، یک مرکز ورزشی، یک کتابخانه و باشگاه شهروندان سالمند را در خود جای داده است. بعلاوه مکانی عالی برای لذت بردن از پیک نیک همراه خانواده و دوستان به شمار می‌آید. گفتنی است این مکان، همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۲۱ به روی علاقمندان باز بوده و بازدید از آن رایگان است.

معبد وات ترایمیت

Wat Traimit، واقع در انتهای جاده یائو وارات در محله چینی های بانکوک واقع شده و یکی از بهترین معابد سلطنتی و جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود. این معبد، بیشتر به خاطر نگهداری مجسمه‌ای از طلای خالص بودا با ارتفاع تقریبی ۵ متر و وزن ۵.۵ تن شهرت دارد. از اینرو این مکان، با نام "معبد بودای طلایی" نیز شناخته می‌شود.

این مجسمه که حدود ۴۰ سال پیش بر اثر شانس یا تصادف پیدا شد، به سبک زیبای سوکوتای ساخته شده و منشا آن هنوز معلوم نیست. اما فرض بر این است که متعلق به دوره سوکوتای یا آیوتایا می‌باشد. در صورت تمایل، می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ با پرداخت هزینه ورودی ۴۰ بات از این مکان جذاب دیدن کنید.

عکس: hotels.com

 

مرکز خرید MBK

از دیگر جاهای دیدنی بانکوک، می‌توان به مرکز خرید MBK اشاره کرد که یکی از افسانه‌ای‌ترین مراکز خرید در کل شهر است. این مرکز خرید ۸ طبقه با بیش از ۲۰۰۰ مغازه، به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید و از برندهای برتر گرفته تا محصولات محلی در زمینه پوشاک، مبلمان، لوازم جانبی، چمدان، لوازم الکترونیکی، لوازم التحریر و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

علاوه بر خرید، می‌توانید در دو فودکورت بزرگ، از غذای لذیذ فست فودهای زنجیره‌ای نظیر مک دونالد و کی اف سی و استارباکس برخوردار شوید. همچنین یک طبقه کامل از این مرکز خرید، به امکانات سرگرمی از جمله سینما و یک موزه هنر سه بعدی، بازی‌های رایانه‌ای و کارائوکه اختصاص یافته است.

 

معرفی مهمترین فرودگاه های تایلند

عکس: au.hotels.com

 

موزه اراوان در بانکوک

موزه Erawan در بانکوک، آمیزه ای از مدرنیته و فرهنگ‌ها و شیوه‌های سنتی تایلند را ارائه می‌دهد و مجموعه‌ای از مصنوعات خود را بعنوان ادای احترام به چندین اسطوره مانند اساطیر تایلندی، چینی، هندو و بودایی به نمایش می‌گذارد. این موزه که در شمار برترین جاهای دیدنی بانکوک آورده می‌شود، در استان ساموت پراکان واقع شده و با وجود مجسمه فیل سه سر غول پیکر در بالای ساختمان، از فاصله‌ای دور نیز قابل تشخیص است.

سه طبقه فضای داخلی، آثار باستانی خارق‌العاده و اشیای مذهبی گران‌قیمتی را در خود جای داده‌اند که برای درک بینشی از میراث و فرهنگ این خطه کافی هستند. راه پله‌های مارپیچی و معماری خیره کننده، از دیگر جذابیت‌های این مکان به شمار می‌آیند. این موزه، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ پذیرای علاقمندان است. اینجا یکی از موزه‌های برتر بانکوک است.

عکس: afar.com

 

در نهایت از دیگر جاهای دیدنی بانکوک می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • سافاری ورلد
  • باغ وحش دوزیت
  • معبد سوتات
  • موزه ملی بانکوک
  • تم پارک دریم ورلد
  • محله چینی ها
  • باغ رز
  • وات ماهاتات
  • مرکز فرهنگی و هنری بانکوک
  • تاب غول پیکر
  • کاخ سانام چاندرا
  • موزه آرت این پارادایس
  • مرکز خرید سیام پاراگون

 

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۲ تیر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران