یک صبحانه عالی در خیابان پراتونام بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
یک صبحانه عالی در خیابان پراتونام بانکوک

احتمالا بیشتر تجربه شما از غذاهای خیابانی در سفر با تور بانکوک، دکه‌هایی هستند که در بازارهای شبانه پیدا می‌کنید. اما جاهایی در این شهر هستند که فکرش را نمی‌کنید، اما غذاهایی عالی به فروش می‌رسانند. پس یک روز صبح، زود از خواب بیدار شوید و برای خوردن یک صبحانه تایلندی محلی در خیابان پراتونام اقدام کنید.

این خیابان شاید خیلی شناخته شده نباشد، اما برای خود محلی‌ها نامی آشناست، چون می‌دانند بهترین‌ها در آن غذا می‌پزند و جان می‌دهد برای خوردن صبحانه‌هایی عالی و البته ارزان قیمت. اما چه غذاهایی در این محل باید بخورید؟ ما راهنمایی کوچکی برای شما تهیه دیدیه‌ایم:

 

۱- سوپ‌های مختلف نودل

 سوپ‌های نودل بخشی از فرهنگ مردم شرق آسیا به شمار می‌روند. مردم تایلند نیز برای صبحانه‌ چندین نوع سوپ نودل دارند که شما می‌توانید چند مورد عالی آن‌ها را در پراتونام سفارش دهید. اولینشان و خوش آب و رنگ‌ترینشان سوپ نودل yentafo است که با رنگ صورتی جذابش، به شدت خودنمایی می‌کند. البته می‌توانید سوپ نودل معروف TomYum یا نودل‌های دیگر را نیز سفارش دهید.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

 

۲- Patongo (دونات تایلندی)

این غذای خوشمزه که به دونات تایلندی در بین گردشگان شهرت پیدا کرده‌، ریشه چینی دارد. پخت آن نیز ساده است، یک خمیر شیرین خاص که در روغن سرخ می‌کنند. این صبحانه عالی و راحت، به شکل چشم‌گیری در تایلند پرطرفدار است و شما می‌توانید آن را در این خیابان سفارش دهید. پیشنهاد می‌کنیم کمی شیر یا شیرکاکائو همراه داشته باشید و Patongo را در آن بزنید و بخورید.

 

 

۳- Bachang 

هر کشوری در شرق آسیا، مدل خاصی از این غذا را دارند. در تایلند این غذا همچون دلمه درون برگ بامبو پیچیده می‌شود. درون این برگ‌ها نیز برنج کته و کمی گوشت و چیزهای دیگر است که با هم مخلوط شده‌اند. البته تنوع گوشت‌ها نیز مطرح است و شما می‌توانید هر گوشتی که خواستید حتی میگو نیز سفارش دهید.غذا بسیار ارزان و مقوی بوده و جان می‌دهد برای شروع یک روز عالی در بانکوک.

 

برترین رستوران‌های محله سوخومویت در بانکوک

 

۴- Khao Tom

اگر واقعا بخواهید یک صبحانه کاملا تایلندی بخورید، حتما سراغ Khao Tom بروید که صبحانه تعداد زیادی از مردم خود تایلند در بیشتر روزهای هفته است. البته از نظر ظاهر ممکن است جاهای مختلف، شکل‌های متفاوتی از این غذا را ببینید چون میزان مواد اولیه آن در هر جا به یک شکل است، ما کلیت آن سوپ برنجی است که با گوشت‌های مختلف دریایی از جمله ماهی و میگو سرو می‌شود و در آن سبزی‌های مختلف نیز اضافه می‌گردد. پیشنهاد ما این است که حتما این غذا را در هر وعده‌ای که خواستید امتحان کنید، اگر چه طعمی متفاوت با هر سوپی که تا حالا خورده‌اید دارد، اما فوق‌العاده عالی است و قیمتی هم ندارد.

 

 

۵- Khanom krok

خیلی از ما به خوردن صبحانه‌های شیرین عادت داریم، پس بد نیست سراغ این پنکیک‌های خاص تایلندی که از شیر نارگیل و آرد برنج بهره می‌برند سفارش دهید. این غذا پخت آسانی دارد و با طعم‌های مختلف ارائه می‌شود، اما پایه آن‌ها همه یکی‌ست. Khanom krok از آن دست غذاهای ارزان و خوشمزه‌ای است که برای هر ذائقه‌ای مناسب بوده و غیر از صبحانه، به عنوان میان وعده نیز عالی است. این غذا تقریبا در هر چند متر در خیابان پراتونام پخت می‌شود و به راحتی هر جایی می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

 

۶- Moo Ping

اگر تا به حال طعم این گوشت‌های کبابی خاص را نچشیده‌اید، حتما برای صبحانه یکی دو سیخ در پراتونام بخورید تا هم طعم بسیار خوبش را تجربه کرده باشید، هم روزی پرانرژی را در سفر به تایلند آغاز نمایید. گوشت‌های مختلف این کباب در سسی با ترکیب فلفل، سیر، بیمو، شکر و سس سویا خوابانده شده و در سیخ‌های کوچک کباب می‌شوند.

 

 

۷- Dimsum

Dimsum معروف دیگر نیازی به معرفی ندارد. تقریبا هر کس که به تایلند سفر کرده باشد، با این غذا آشنایی دارد. اما در این میان ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چندمدل مختلف Dimsum که همگی در این خیابان پخت می‌شوند را امتحان کنید و به عنوان صبحانه آن را میل نمایید.

 

تجربه‌ی خریدی ارزان در مراکز خرید و بازارهای بانکوک

 

۸- Khao Rad Kaeng

پیشنهاد آخر ما یک غذا نیست، بلکه مدل‌هایی از غذاخوری است که در خیابان پراتونام همچون جاهای دیگر تایلند پیدا می‌شود و شما می‌توانید برای صبحانه نیز به آن‌جاها مراجعه کنید. در این مکان‌ها، غذاهایی از پیش آماده شده وجود دارد که شما می‌توانید همراه برنج سفارش داده و میل کنید. البته خوردن برنج و غذاهایی که کاری دارد ممکن است برای صبحانه، باب میل همه نباشد، اما اگر اهل تجربه‌های جدید باشید، حتما آن را امتحان خواهید کرد.

 

۱۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران