آشنایی با محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
آشنایی با محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک

در سفر با تور تایلند به بانکوک، متوجه خواهید شد که نمی‌توان توصیف دقیق و مشخصی از این شهر داشت. زیرا بسته به اینکه در کدام خیابان هستید، با ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فردی مواجه خواهید شد. اگر اولین بار است که به این شهر زیبا و شلوغ سفر می‌کنید، قطعا کمی سردرگم خواهید شد. به هر حال ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا دیدی روشن از محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک به شما ارائه دهیم تا در برنامه ریزی سفر و گشت و گذارتان کمکی کرده باشیم. با ما همراه شوید.

 

Khao san

این خیابان که به "مرکز کوله پشتی جهان" شهرت دارد، بهترین امکانات اقامت ارزان قیمت و نیز ملاقات با سایر مسافران را فراهم می‌کند. در این جاده کوتاه یک کیلومتری، مهمانخانه‌ها و خوابگاه‌های ارزان، کافی نت‌ها، بارها، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی، سالن‌های ماساژ، غرفه‌های بازار، مراکز خال کوبی و بسیاری از امکانات گردشگری نظیر این موارد را خواهید یافت. این خیابان، بسیار جوان پسند است و معمولا افراد زیر 30 سال در این جا رفت و آمد می‌کنند.

با توجه به اینکه در خیابان خائوسان بانکوک هیچ ترنی رفت و آمد نمی‌کند، برای رسیدن به این جا بهترین راه این است که یک cab یا Tuk-tuk کرایه کنید. همچنین می‌توانید سوار تاکسی قایقی شوید که از چائو پرایا حرکت می‌کند و در ایستگاه Phra Arthith پیاده شوید و با یک پیاده روی کوتاه یا با تاکسی خود را به Khao san برسانید.

Soi rambuttri

به نظر می‌رسد که این خیابان بخشی جداشده از شهر است، زیرا بر خلاف Khao San  و نقاط دیگر بانکوک، فاقد آسمان خراش‌ها و هتل‌های مرتفع است و چهره‌ای بکر از بانکوک قدیم پیش از مدرنیته را به نمایش می‌گذارد.

انبوه درختان در این مسیر، زیبایی و سایه فراوانی برای استراحت گردشگران فراهم می‌کنند و چندین مهمانخانه، رستوران، کافه و غرفه‌های مواد غذایی این ترکیب را کامل و محبوب می‌نمایند. این خیابان، قطعا زیباتر از جاده Khao San است.

 

بهترین سالن‌های آرایش و زیبایی بانکوک

Thonglor

Thonglor یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های تفریحی بانکوک است که به دلیل وجود بهترین کافه‌های بانکوک، بوتیک‌ها، کلوپ‌های شیک و رستوران‌هایش که تقریبا همه نوع غذای بین‌المللی یا ملی سرو می‌کنند شهرت دارد. اینجا بسیار مدرن است و در سال‌های اخیر نیز بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کرده است.

Sukhumvit soi 38

درست در گوشه‌ای از Thonglor، به خیابان Sukhumvit Soi 38 برخواهید خورد که مرکز غذاهای خیابانی است. در اینجا تجربیات کلاسیکی از غذاهای خیابانی تایلندی را خواهید دید نظیر یک میزهای فلزی در حاشیه خیابان و صندلی‌های بسیار کوتاه انگار که در خیابان چمباتمه زده‌اید. این خیابان هر شب از ساعت 6 بعد از ظهر تا ساعات اولیه صبح شلوغ و پر رفت و آمد است و اکثر مسافرانی که به دنبال کاهش هزینه‌های سفر و یافتن خوراکی‌ها و اقامتگاه‌های ارزان هستند را در اینجا خواهید یافت.

Royal city

این خیابان که عمدتا به نام RCA شناخته می‌شود، مرکز انواع کلوپ‌ها در بانکوک است و یک منطقه رسمی برای زندگی شبانه شهر به شمار می‌آید. در این منطقه می‌توانید بهترین کلاب‌های شبانه در بانکوک را پیدا کنید و مهمانی‌های دوستانه بسیاری را بیابید. در صورت ورود به صحنه مهمانی، با بسیاری از دی جی‌های بین‌المللی، کنسرت‌های زنده و هنرمندان محبوب محلی که هر شب گزینه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند مواجه خواهید شد. این خیابان از 4 بلوک تشکیل شده و امنیت بالایی در آن برقرار است.

 

بازدید از گالری‌های هنری شهر هزار رنگ بانکوک

Maha rat

این جاده که به موازات رود چائو پرایا واقع شده، بسیاری از معابد و جاذبه‌های دیدنی بانکوک را در خود جای داده است. در واقع کاخ بزرگ، Royal Pantheon، معبد بودایی Wat Phra، موزه سیام، معبد Wat Kalayanamit در فاصله کمی از یکدیگر در این خیابان قرار دارند. بنابراین حداقل یک روز کامل برای بازدید از جاذبه‌های این خیابان نیاز خواهید داشت.

Rama i

این جا پر از انواع مراکز خرید بزرگ و مشهور در بانکوک است. تمام آنچه برای خرید نیاز دارید را در این خیابان خواهید یافت. انواع کالاهای برندهای لوکس و معتبر تا فروشگاه‌های کوچک و کالاهای تقلبی در این جا به فروش می‌رسند. از مطرح‌ترین مراکز خرید در این خیابان می‌توان به CentralWorld، MBK Center ، Siam Discovery و Siam Square One اشاره کرد.

Silom

یکی دیگر از مهم‌ترین خیابان‌های بانکوک، خیابان یا جاده Silom است. اگر به نقشه نگاهی بیندازید خواهید دید که در ابتدای جاده Silom در کنار راما 4، ورودی اصلی پارک Lumpini  و ایستگاه BTS Line Sala Daeng قرار دارد. در سمت چپ نیز، یک مرکز خرید به نام Silom Complex  و بازار شبانه Patpong به چشم می‌خورند. در کل در محله سیلوم بانکوک با انبوهی از رستوران‌ها، کافه ها و بارها، ساختمان‌های اداری عظیم، اقامتگاه‌ها و غیره مورد استقبال قرار می‌گیرید.

Soi Cowboy

در بانکوک، 3 منطقه مخصوص بزرگسالان و +18 وجود دارد که خیابان Soi Cowboy یکی از آنهاست. البته امنیت نسبی در اینجا برقرار است و در گوشه و کنار پلیس به چشم می‌خورد. این خیابان بسیار کوچک و بسیار توریستی است و در مرکز بانکوک واقع شده است. این جا در حد دو دقیقه با ایستگاه BTS Asok فاصله دارد و بسیار نزدیک هتل 5 ستاره Grande Center Point است.

 

جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک

Nana Plaza

این خیابان نیز که در Sukhumvit Soi 4، در مرکز بانکوک و جنب ایستگاه BTS Nana واقع شده مخصوص بزرگسالان است. این جا به لحاظ توریستی نسبت به سایر نقاط بانکوک از گردشگران کمتری برخورار بوده و فاقد بازار و مراکز خرید است، اما کافه‌ها و کلوپ‌های بسیاری را شامل می‌شود.

۱۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران