۱۰ نکته که درباره Skytrain بانکوک یا همان BTS باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۱۰ نکته که درباره Skytrain بانکوک یا همان BTS باید بدانید

بانکوک دارای یک سیستم ریلی خاص و متفاوت از متروی این شهر است که آن را با نام اسکای‌ترین (Skytrain) می‌شناسند. این سیستم حمل و نقل عمومی دارای ۴۳ ایستگاه است که دو خط اصلی دارد. همچنین یک خط ویژه‌ی اسکای‌ترین از فرودگاه به داخل شهر آمده و هر دو خط اصلی را قطع می‌کند و به نوعی از طریق آن می‌توان از فرودگاه به همه جای شهر دسترسی داشت. با تمام خوبی‌هایی که این سیستم دارد، مسلما درگیر ایرادهایی هست که از روز پیدایشش یعنی ۵ دسامبر ۱۹۹۹ هنوز حل نشده.

امروز ما سراغ ۱۰ نکته جالب در مورد اسکای‌ترین رفته‌ایم که شاید برای بعضی از مسافران تور بانکوک جالب باشد. با هم نگاهی به این ۱۰ مورد بندازیم.

 

۱- هیچ کس در اسکای‌ترین روزنامه و مجله نمی‌خواند

با این که به صورت چشمی کاملا مشخص است که بسیاری از مردم محلی و گردشگران در اسکای‌ترین مثل خیلی جاهای دنیا روزنامه یا مجله نمی‌خوانند و همه چشمشان به گوشی‌های هوشمند است، اما آمار هم همین را نشان می‌دهد. میانگین مسافران اسکای‌ترین بسیار زیاد است و  بیش از ۸۶ درصد این افراد در قطار با گوشی خود کار می‌کنند.

 

۵ مکان عالی در بانکوک برای تجربه ماساژ تایلندی

 

۲- کارت‌های یک روزه

 اگر مسیر شما تنها یک رفت و برگشت و زیر ۵ ایستگاه است، بهتر است از بلیط‌های معمولی استفاده کنید، در غیر این صورت حتما از بلیط‌های ۱ روزه تهیه کنید که هم ارزان‌تر در خواهد آمد، هم این که در ساعت‌های شلوغی شما را از خرید بلیط و صف‌های طولانی در امان می‌دارد. این بلیط‌ها از جمله محبوب‌ترین‌ها در میان گردشگران به شمار می‌رود.

 

 

۳- مراقب‌ درهای جایگاه بلیط باشید

 وقتی بلیط‌های خود را در جایگاه‌های خودکار می‌زنید، مراقب این درها باشید چون خیلی سریع بسته می‌شوند. ابتدا آماده شوید و سپس بلیط خود را وارد کنید!

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

 

۴- دورین در اسکای‌ترین معروف است

 میوه‌ی محبوب تایلندی‌ها دورین است. اما این میوه بوی بدی دارد و به همین دلیل همراه داشتن آن در بسیاری از محیط‌های عمومی تایلند ممنوع است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم حمل و نقل عمومی غیر از تاکسی‌ها اشاره کرد. بر همین منوال بردن این میوه به داخل اسکای‌ترین هم ممنوع است.

 

 

۵- طبق معمول، ابتدا افراد داخل قطار باید پیاده شوند

 مثل هر جای دیگری، در اسکای‌ترین نیز که یکی از سیستم‌های حمل و نقل شلوغ است، ابتدا باید بگذارید افراد داخل قطار پیاده شده سپس شما سوار شوید. با توجه به زمان خوبی که هر قطار در ایستگاه می‌ایستد، نگران نخواهید بود که زمان کم بیاورید و درهای قطار بسته شود.

 

۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک

 

۶- از سمت راست خود راه روید

با توجه به ازدحامی که در ایستگاه‌ها مشاهده خواهید کرد، باید از سمت راست مسیر راه بروید. این یک قرارداد اجتماعی موجود میان مردم بانکوک است و به این ترتیب مسیر تردد دچار اخلال نمی‌شود.

 

 

۷- از ساعت‌های شلوغی دوری کنید

ساعت‌های شلوغی در اسکای‌ترین آنقدر ازدحام زیاد می‌شود که سوار شدن به قطارها بسیار سخت خواهد شد. این ساعت‌های بین ۷ تا ۹ صبح و ۵ تا ۷ بعدازظهر است و به همین خاطر باید سعی کنید تا از این ساعت‌ها دوری کنید. تصور کنید حدود ۱۰ میلیون مسافر از سمتی از تایلند می‌خواهند به سمت دیگری بروند و بعد مشکل را درک خواهید کرد.

 

دسرهای خوشمزه را در این ۷ کافه‌ی معروف بانکوک میل کنید

 

۸- حتما حرکت اولین و آخرین قطار را در نظر بگیرید

در ایستگاه‌های مختلف ساعت اولین و آخرین قطار متفاوت است. عموما این ساعت برای ایستگاه‌های آغازین حدود ۵:۱۵ صبح و ۱۲ شب است. با این حال برای اینکه از قطارها جا نمانید، حتما این ساعت‌ها را در نظر بگیرید.

 

 

۹- سرویس بهداشتی در ایستگاه‌ها وجود ندارد

قبل از رفتن به ایستگاه در نظر بگیرید که هیچ سرویس بهداشتی در ایستگاه‌ها تعبیه نشده است. اما از طرفی با توجه به این که دور تا دور ایستگاه‌های مهم چندین مرکز خرید وجود دارد، می‌توانید از سرویس‌های بهداشتی آن‌ها استفاده کنید.

 

سه روز را همراه با فرزندانتان در بانکوک خوش بگذرانید

 

۱۰- BTS را با گروه معروف کره‌ای اشتباه نگیرید

احتمالا بخواهید BTS (مخففی که برای اسکای‌ترین استفاده می‌کنند) را در گوگل سرچ کنید و مسیرهای آن را برای خود در بیاورید، در نظر بگیرید که یک گروه معروف موسیقی کره‌ای به همین نام وجود دارد، پس این دو را با هم اشتباه نگیرید.

 

۲۷ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران