۱۰ نکته‌ی کاربردی درباره سفر به دبی که باید آنها را بدانید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۱۰ نکته‌ی کاربردی درباره سفر به دبی که باید آنها را بدانید

دبی یکی از لوکس‌ترین و برترین شهرهای گردشگری جهان است که باید به آن سفر کنید. شهری پر از رویداد و جاذبه‌های گردشگری مدرن که گشت و گذار در آن جزو خاطره‌های ماندگار زندگی‌تان خواهد بود. شهری ساحلی که بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا را در خود جای داده است. شهری که لوکس‌ترین هتل‌های جهان در آن واقع شده‌اند و بزرگترین مرکزخریدهای دنیا متعلق به آن هستند. اگر قصد سفر با تور دبی به این شهر را دارید و می‌خواهید با جزییات بیشتر و بهتر آن را بشناسید همراه ما باشید تا ۱۰ نکته‌ی کاربردی درباره‌ی سفر به این شهر را خدمتتان عرض کنیم.

 


۱- در فرودگاه این شهر از لنز در چشم‌هایتان استفاده نکنید


اتباع ایرانی و چند کشور دیگر به هنگام ورود به دبی باید اسکن چشم انجام بدهند. بنابراین در فرودگاه این شهر لنز در چشم‌هایتان نداشته باشید. چرا که مراحل ورود شما به این شهر را طولانی‌تر می‌کند.

 

راهنمای سفر در رمضان امسال به دبی

 

 

 سفر به دبی

 


۲- بدون نسخه‌ی تایید شده‌ی پزشک، داروهای کدئین‌دار همراه خود نبرید


داروهای کدئین‌دار و بسیاری از آرامش‌بخش‌ها در سفر به این کشور داروهای غیرمجاز به حساب می‌آیند که قطعا اگر بیماری خاصی دارید که در حین سفر به این داروها احتیاج پیدا می‌کنید، حتما نسخه‌ی تایید شده‌ی پزشک را نیز همراه داروهایتان کنید. خواهشمندیم از کنار این نکته سرسری گذر نکنید و در سفر به این شهر خودتان را به دردسر نیندازید. دردسری که می‌تواند مجازاتش از جریمه، بازداشت، دیپورت و یا محاکمه شدن و زندان باشد.

 

 

 سفر به دبی

 


۳- در رانندگی قانون‌مدار باشید


این شهر امکانی را برای مسافرانش فراهم آورده است که طی آن می‌توانید خودرو کرایه کنید و به گشت و گذارهای درون شهری بپردازید. خودروهایی لوکس که شاید در کشور خودتان نتوانید هرگز رانندگی کردن با آنها را تجربه کنید. برای این کار اما حسابی در رانندگی‌تان قانون‌مدار باشید. چرا که این شهر یکی از شهرهای پرتصادف جهان به حساب می‌آید و خدایی ناکرده با رعایت نکردن یک قانون به ظاهر ساده ممکن است جریمه و یا خسارت سنگینی روی دست‌تان بماند.

 

در دبی چگونه با خودروی اجاره‌ای ارزان‌تر رفت‌وآمد کنید؟

 

 

 سفر به دبی

 


۴- از هرجایی عکس نیندازید


در سفر به این شهر حواستان باشید هرجایی دوربین‌تان را درنیاورید و عکس نیندازید. در این شهر شما یک توریست هستید و می‌توانید از امکانات توریستی این شهر عکس بیندازید و دیگر اجازه‌ی عکاسی از مراکز نظامی، پلیس، بندرگاه، فرودگاه و مواردی اینچنینی را ندارید.

 

 

 سفر به دبی

 


۵- در سفر به این شهر حواستان به شارژ وسایل برقی‌تان باشد


برق شهر دبی ۲۲۰ و ۲۴۰ ولت است و به راحتی وسایل برقی شما را شارژ می‌کند اما نکته‌ی مهمی که درباره‌ی این برق این شهر باید بدانید آن است که پریزهای برق اماکن دبی سه شاخه هستند و غالبا شارژهای ما دو شاخه. بنابریان در سفر به این شهر برای گوشتی تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و مواردی از این دسته حتما مبدل‌های سه به دو همراه خود داشته باشید تا از این نظر با مشکل مواجه نشوید.

 

جاذبه‌های گردشگری رایگان دبی

 

 

 سفر به دبی

 


۶- از اتوبوس‌های گردشگری دبی برای گشت و گذار استفاده کنید


در این شهر اتوبوس‌‌های بدون سقفی وجود دارند که با تهیه‌ی بلیت آنها می‌توانید به گشت و گذار در این شهر بپردازید و یک خاطره‌ی ماندگار برای خودتان بسازید. برای بازدید از امکان دیدنی این شهر شما هم می‌توانید از تاکسی استفاده کنید و هم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این اتوبوس‌ها استفاده کنید.

 

 

 سفر به دبی

 


۷- در مکان‍های عمومی این شهر حواستان را خیلی جمع کنید


افراد غیرمسلمان در مراکزی مشخص شده در این شهر می‌توانند نوشیدنی‌های الکل دار مصرف کنند اما یادتان باشد شما اجازه ندارید نوشیدنی الکل دار مصرف کرده باشید و به مکان‌های عمومی این شهر بیایید. این کار جرم سنگینی دارد و ممکن است شما را به دردسرهای بزرگ بیندازد. بنابراین در سفر به این شهر حواستان را درباره‌ی این موارد حسابی جمع کنید.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

 

 

 سفر به دبی

 


۸- در سفر به این شهر مراقب آب بدن‌تان باشید


هوای گرم و شرجی این شهر باعث می‌شود مقدار زیادی از آب بدن‌تان تعریق شود. بنابراین سعی کنید همواره مقدار زیادی آب بنوشید تا دچار گرمازدگی و بی‌حالی نشوید.

 

 

 سفر به دبی

 


۹- لباس مناسب همراه خود داشته باشید


دبی یک شهر گرم در جهان به حساب می‌آید که در سفر به این شهر حتما باید لباس مناسب همراه خود داشته باشید. لباسی که هم بتوانید بیشتر بدن شما را بپوشاند و هم باعث تعریق و عرق سوز شدن‌تان نشود.

 

راهنمای سفر ۴ روزه به دبی؛ شهر هیجان تفریح در شن‌های صحرا و آبی دریا

 

 

 سفر به دبی

 


۱۰- به هنگام خرید آماری از فستیوا‌ل‌های مختلف داشته باشید


دبی شهر خریدکردن‌ها و مرکزخریدهاست. این شهر که برترین مراکز خرید دنیا را در خود جای داده است در بیشتر روزهای سال میزبان جشنواره‌های مختلف خرید است. بنابراین به هنگام سفر به این شهر آماری از مرکزخریدها، برندها و جشنواره‌هایشان داشته باشید.

 

۹ نکته مهم برای خرید بهتر از فستیوال حراج دبی

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران