نکاتی که باید درباره بازگشایی دبی بدانید

جاذبه‌های گردشگری دبی
نکاتی که باید درباره بازگشایی دبی بدانید

در روزهایی که بسیاری از کشورها، هنوز درهایشان را به روی عموم مسافران باز نکرده‌اند و شهرهای بزرگی همچون نیویورک، برای ماه‌هاست سیاست قرنطینه را پیش می‌برند، گردشگران چشم انتظار بازگشایی مقاصد مختلف هستند.

دبی بخش زیادی از درآمد خود را از طریق گردشگران کسب می‌کند. بیش از ۱۶.۷۳ میلیون نفر سال گذشته از این شهر بازدید کردند و درآمدی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار برای کسب و کارهای محلی درآمد داشتند. از نظر وضعیت مربوط به بیماری کرونا نیز، دبی در شرایط بسیار بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار بوده و به همین دلیل دست‌اندرکاران شهر تصمیم به بازگشایی آن به روی گردشگران تور دبی کرده‌اند.

 

مرزهای دبی چه روزی دوباره به روی گردشگران باز شده؟

بعد از متوقف شدن تمامی پروازها به دبی، از روز ۲۲ جون به تدریج آن‌ها که مقیم دبی هستند و در شهرهای دیگر دنیا گیر کرده بودند، اجازه‌ی برگشت به دبی را داشتند. البته این برگشت با شرایط خاص انجام شد و گواهی‌های پزشکی زیادی برایش طلب شد. سپس از ۷ جولای گردشگران نیز اجازه‌ی ورود به این شهر را پیدا کردند. البته پروازهای همه‌ی کشورها به دبی باز نشده، اما هیچ صحبتی مبنی بر این که در این رابطه اولویت بندی شده باشد وجود ندارد و با رعایت پروتوکل‌های اعلام شده، شهروندان تمام کشورها دوباره می‌توانند به دبی سفر کنند.

 

معرفی تور گشت و گذار خصوصی در دبی

مدارک و شرایطی که گردشگران برای سفر به دبی باید داشته باشند

تمامی مقاصد گردشگری دنیا در روزهای کنونی، شرایط نسبتا سختی را برای ورود گردشگران وضع کرده‌اند. البته این مهم برای دبی نسبت به خیلی جاها راحت‌تر بوده و شرایط آن قابل فراهم کردن است. در زیر ما تمامی چیزهایی که برای سفر به دبی نیاز دارید را یک به یک عنوان می‌کنیم:

  • گردشگران باید بیمه درمانی معتبر داشته باشند تا بتوانند وارد کشور شوند.
  • تمامی گردشگران باید برنامه‌ی COVID-19 DXB  را از قبل روی موبایل خود نصب کرده و اطلاعات کامل خود را به صورت صحیح در برنامه وارد نمایند.
  • در زمان ورود به فرودگاه، یک فرم وضعیت سلامت در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را پر کنید.
  • شما باید در زمان ورود به دبی، مدرکی برای آزمایش تایید شده‌ی کرونا همراه داشته باشید. این آزمایش باید حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز گرفته شده و صد البته که باید نتیجه آن نیز منفی باشد. البته در خود فرودگاه نیز این آزمایش گرفته می‌شود اما کمی معطلی برایتان به همراه خواهد داشت.
  • تمامی کسانی که وارد فرودگاه می‌شوند، با دستگاه‌ها تب سنج مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
  • اگر شما در حین سفر به هر طریقی مورد آزمایش COVID-19 قرار بگیرید و آزمایش شما مثبت شود، در محل مراقبت‌ و قرنطینه به مدت ۱۴ روز نگهداری می‌شوید. هزینه‌ی حضور شما در این محل به عهده‌ی دولت محلی است و بعد از آن، گواهی عدم ابتلا به کرونا دریافت می‌کنید.

آیا سفر به دبی امن است؟

قوانین سفت و سختی برای همه‌ی ارگان‌ها، هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی در نظر گرفته و هر جا که قدم بزنید می‌بینید همه ماسک زده و ایستگاه‌های ضدعفونی قدم به قدم قرار گرفته‌اند. با توجه به چنین شرایطی و البته قوانین دیگری که در ادامه برای شما در نوشته می‌آوریم، اگر بخواهید به جایی سفر کنید، دبی یکی از بهترین و امن‌ترین گزینه‌های شما خواهد بود.

 

غواصی در بهترین مکان‌های دبی

قوانینی که در دبی باید رعایت کنید

فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی اماکن و رعایت پروتوکل‌های بهداشتی در دبی در بالاترین سطح ممکن انجام می‌گیرد. هتل‌ها پیش‌بینی‌های دو چندان کرده‌اند و جدا از ضدعفونی و تمیز کردن اتاق‌ها بعد از تحویل، مراکز پر رفت و آمد هتل‌ها و مراکز تفریحی هر چند ساعت یک بار، ضدعفونی می‌شوند. با این همه قوانینی هستند که بد نیست از آن‌ها با خبر باشید تا در تور دبی آن‌ها را رعایت کنید.

  • در سواحل و محل‌هایی که می‌توانید پیک نیک برپا کنید، فاصله‌ی بین دو نفر باید دو متر بوده و گروه‌های مختلف باید از هم چهار متر فاصله داشته باشند. این مسئله در مورد صندلی‌های ساحلی و یا چیزهایی از این قبیل نیز باید رعایت شود.
  • رفت و آمدها در شهر بعد از ساعت ۱۰ شب محدود می‌شود.
  • بعضی فعالیت‌های تفریحی همچون پیست اسکی دبی، آکواریوم دبی که قبلا در معرفی شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌های دبی به شما ارائه شده و ...، بازگشایی شده‌اند اما حجم کم‌تری از گردشگران را به خود می‌بینند و همچنین در تمامی مراحل ورود و بازدید شما باید فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

در این ایام به دبی سفر کنیم؟

به طور کلی دبی در طول تابستان گردشگران کم‌تری را به خود می‌دید. با توجه به گرمای هوا، هزینه‌های سفر به دبی با تخفیف‌های متعدد بسیار کم‌تر می‌شد. در حال حاضر بسیاری از بخش‌های تفریحی دبی بازگشایی شده‌اند و شما می‌توانید تمامی فعالیت‌های روباز و بخش اعظمی از فعالیت‌های سرپوشیده را در این شهر انجام دهید.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغات در دبی

شرایط نیز به گونه‌ای است که مسلما تخفیف‌های زیادی برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود تا در این اوضاع که کسی سفر نمی‌کند، گردشگران بیشتری به دبی بروند. پس اگر در تور تابستانی دبی برپا شد، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای سفر به این شهر جذاب اقدام کنید و از سفری امن، مفرح و لذت‌بخش، برخوردار شوید.

۰۸ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران