۷ چیز که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر در ایام کریسمس به دبی باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۷ چیز که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر در ایام کریسمس به دبی باید بدانید

کریسمس در دبی، آن کریسمس برفی در یک کشور مسیحی نخواهد بود که در ذهن بسیاری شکل می‌گیرد. در هر حال دبی کشوری مسلمان نشین است که عید فطر، عید اصلی آن‌هاست، اما در نهایت این روز خاص در دبی و تعطیلات پیرامونش، فستیوالی از انواع تفریحات جذاب و جشن‌های خرید خواهد بود. اگر به دنبال یک کریسمس سنتی نیستید و می‌خواهید این ایام را مفرح و سرشار از فعالیت‌های جذاب بگذرانید، تور دبی گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود، اما بهتر است قبل از برنامه‌ریزی برای این کار، موارد زیر را در نظر بگیرید:
بله، کریسمس در دبی آفتابی و گرم خواهد بود!


بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، کریسمس در شهر کویری دبی آفتابی خواهد بود! البته این زمان برای سفر به دبی به طور کلی عالی خواهد بود چون دما در بالاترین حد خود به ۲۶ درجه و در پایین‌ترین به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد که بهترین حالت آب و هوایی دبی را شکل داده می‌توان بسیاری از تفریحات فضای باز را بدون نگرانی از گرمای هوا به انجام رساند.

 


در دبی می‌توانید تجربه‌ی کریسمسی برفی داشته باشید


بله! با توجه به اینکه مرکز خرید امارات در خیابان شیخ زائد، بزرگ‌ترین پیست اسکی برفی سرپوشیده را در خود جای داده، شما کماکان می‌توانید یک تجربه عالی و سرد از کریسمس در این شهر داشته باشید، تنها باید مقداری خرج کنید و شلوغی پیست در این روز را با جان بخرید.

 

خیابان مد در دبی مال؛ جایی برای بهترین‌های دنیای Fashion

 

 

کریسمس دبی

 


بوقلمون هم برای شما فراهم است


تقریبا تمامی هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره امکان سفارش بوقلمون کامل برای روز شکر گذاری و دیگر روزهای تعطیلات را فراهم می‌کنند یا اینکه در سلف سرویس رستوران قرار می‌دهند. در غیر این صورت اگر بخواهید می‌توانید آن را سفارش داده و درب هتل تحویل بگیرید یا اینکه در بسیاری از رستوران‌ها آن را سفارش دهید. البته بهتر است قبل از انتخاب رستوران تحقیق کافی در این باره انجام دهید. قیمت یک بوقلمون متوسط در هتل‌های خوب حدودا ۱۵۰ درهم خواهد بود که این قیمت بسته به جایی که آن را سفارش می‌دهید و اندازه غذا متفاوت خواهد بود.

 

 

 کریسمس دبی

 


رستوران و رستوران و رستوران


اهالی دبی کریسمس را به چشم یک جمعه‌ی دیگر می‌بینند که رستوران‌ها انواع غذاهای خوشمزه پخت می‌کنند و تخفیف‌های جور واجور می‌دهند. تقریبا بخش بزرگی از جشن کریسمس در دبی به این بخش یعنی خوردن غذاهای خوشمزه و جشن گرفتن در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌گذرد. اما آن‌هایی که منوی کامل کریسمسی دارند عموما سرویس کامل همراه با نوشیدنی‌های مختلف را بین ۳۵۰ تا ۸۵۰ درهم به فروش می‌رسانند که باز هم بسته به جایی که در آن شرکت کرده‌اید، برنامه‌های تفریحی که تدارک دیده شده و تعداد نوشیدنی‌های این قیمت متفاوت خواهد بود.

 

 برترین رستوران‌های فضای باز دبی با دورنمایی بی‌نظیر از شهر و ساحل

 

 

کریسمس دبی

 


همه‌ی شهر بیدار خواهد بود


اگر چه دبی یک کشور مسلمان نشین است، اما در ایام کریسمس مردم بسیاری از نقاط مختلف جهان به آن می‌آیند، آن‌ها نباید نگران این باشند که هدیه‌ای را دیر خریده‌اند، سفارش غذا نداده‌اند یا اینکه نتوانند تا صبح به جشن و پایکوبی مشغول باشند. رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید و تمام جاهای این چنینی شب کریسمس باز هستند و تمامی مراکز تفریحی برنامه‌های مختلفی برای خوشگذرانی در این شب برپا می‌کنند.

 

 

 کریسمس دبی

 


برای مسیحی‌ها، کلیسا وجود دارد


برای مسیحیانی که به دبی سفر می‌کنند، چندین کلیسا وجود دارد که می‌توانند شب کریسمس به آن‌ها مراجعه کنند. از جمله کلیسای مریم مقدس که بزرگ‌ترین صومعه شهر بوده و محل اصلی تجمع پیروان دین مسیح در این شب خواص به حساب می‌آید.

 

 

 کریسمس دبی

 


فستیوال‌ها و برنامه‌های مختلفی در ایام تعطیلات به راه است


تقریبا تمامی مراکز خرید و پاساژ‌ها فسیتوال‌های فروش مخصوص به خود را خواهند داشت. چند برنامه‌‌ی تفریحی و خرید نیز در نقاط مختلف شهر از جمله مدینه جمیرا برگزار می‌شود. شب سال تحویل نیز برج معروف شهر محل تجمع گردشگران خواهد شد و جشن نور بزرگی در آن برپا می‌شود. با این حال معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین نقطه‌ی شهر برای ایام کریسمس، مکانی با نام "دهکده ایرلندی‌"هاست که با آن درخت کریسمس بزرگی که هر سال در جلویش می‌گذارد، به شدت معروف گشته است.

 

۱۰ فستیوال معروف امارات که به صورت سالانه برگزار می‌شوند

 

 

کریسمس دبی

 

۲۹ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران