هر آن چه از سیتی سنتر دیرا باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری دبی
هر آن چه از سیتی سنتر دیرا باید بدانید

خیلی از مراکز بزرگ تجاری دبی را به اسم مرکز خرید می‌شناسند اما بعضی از آن‌ها، بسیار فراتر از تنها چندین فروشگاه بوده و بخش‌های زیادی دارند. یکی از این موارد سیتی سنتر دیرا بوده که بخش‌های بسیار زیادی ارد که قسمتی از آن به فروشگاه‌های متنوعش بر می‌گردد. در نوشته‌ی امروز، سعی کرده‌ایم تا تمامی مواردی که درباره این مجموعه اهمیت دارد و شما موقع بازدی از آن‌جا در تور دبی باید درباره‌اش بدانید را بازگو کنیم. پس همراه ما باشید:

 

کلیاتی درباره سیتی سنتر دیرا دبی

این مجموعه بزرگ کار خود را در اواسط سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرد . مکانی بسیار بزرگ بین شارجه، بور دبی و فرودگاه که البته دسترسی به آن از طریق وسایل نقلیه عمومی دبی راحت خواهد بود. سیتی سنتر دیرا دارای ۲ طبقه بوده و بیش از ۱۱۲ هزار متر مربع وسعت دارد. این مکان اگر چه کار خود را به عنوان یک مرکز خرید آغاز کرده بود اما حالا چیزی فراتر از این امر است و شامل قسمت‌های مختلفی شده و یکی از مکان‌های تجاری بسیار مهم در دبی به حساب می‌آید. جالب است بدانید جایی که سیتی سنتر دیرا قرار گرفته از جمه قدیمی‌ترین مناطق مسکونی دبی به حساب آمده و از نظر سرمایه گذاری و خرید آپارتمان نیز به خارجی‌های پیشنهاد می‌شود.

مرکز خریدی که در سیتی سنتر قرار گرفته، شامل ۳۵۰ فروشگاه بزرگ، یک مجموعه سینمایی و یک پارک بازی می‌شود و همچنین چندین رستوران و کافه در آن‌جا قرار گرفته است. اما وجود چندین هتل معروف در اطراف مرکز خری، به اهمیت آن‌جا اضافه می‌کند.

 

خرید در سیتی سنتر دیرا دبی

همانطور که گفتیم، مرکز خرید سیتی سنتر دیرا دارای بیش از ۳۵۰ فروشگاه دارد و در تمام دسته‌ها جایی برای خرید ارائه می‌کند. مجموعه از بهترین و بزرگ‌ترین برندهای بین‌المللی در این مکان حضور داشته و البته می‌توان در میان آن‌ها بعضی از برندهای مقرون به صرفه را نیز مشاهده کرد. قبل از هر چیز به سوپرمارکت Carrefour اشاره کنیم که از بزرگ‌ترین‌ها بوده و هر چیزی که فکرش را کنید، می‌توانید در آن‌جا خریداری کنید و خیلی از محصولات خوراکی نیز با تخفیف ارائه می‌شوند.

وقتی به برندهای لباس نگاه می‌کنیم، نام‌های آشنای زیادی مشاهده خواهید کرد. برای مثال، زارا با جدیدترین محصولات و مجموعه‌های خود در این محل حضور دارد. برندی نام آشنا که در میان گردشگران ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. البته تنوع از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سیتی سنتر دیرا است و بر همین اساس، برندهای بی‌شماری از جمله برندهای لباس عربی، ترک، آسیای شرقی و اروپایی را در آن‌جا پیدا می‌کنید که خیلی از آن‌ها، محصولاتی با قیمت مناسب را به فروش می‌رسانند. این مهم در مورد لباس مردانه و بچه‌گانه و حتی لوازمی مثل کیف، کفش و ... نیز صدق می‌کند.

 

معرفی هتل ۵ ستاره و لاکچری ME دبی

خیلی از آن‌ها که به تور دبی می‌روند، از تجهیزات الکترونیک برای خود خرید می‌کنند. در میان فروشگاه‌های اختصاصی در این زمینه، می‌توان سامسونگ را مشاهده کرد اما فروشگاه‌های بزرگ زیادی هستند که تجهیزات متنوع از برندهای مختلف را برای فروش تهیه دیده‌اند که شامل لوازم الکترونیک خانگی، تجهیزات کامپیوتر، موبایل و ... می‌شوند. فروشگاه‌های لوازم خانگی، اسباب بازی، دکور، زیورآلات و ... از جمله دیگر انتخاب‌های شما برای خرید در سیتی سنتر دیرا به حساب می‌آید. در کل این مکان برای خرید، جایی خیلی لاکچری به حساب نمی‌آید اما نباید آن‌جا را محلی ارزان برای خرید لحاظ کرد.

اگر می‌خواهید، بعضی لباس‌های سنتی عربی را تهیه کنید، فروشگاه‌هایی مثل الیاشماک، آمانی و دیوا آبایا را  برای این کار انتخاب نمایید. این فروشگاه‌ها لباس‌های سنتی و پرزرق و برق و زیبایی به فروش می‌رسانند که می‌توانند، سوغاتی خاصی از سفر به دبی به حساب بیایند.

کافه‌ها و رستوران‌های سیتی سنتر دیرا دبی

تقریبا در هر رنج قیمتی، رستوران‌ها و کافه‌ها و حتی فست‌فودهای متنوعی در سیتی سنتر یرا پیدا خواهی کرد. اگر قصد خوردن غذایی مقرون به صرفه و خوشمزه هستید، مستقیما به فود کورد در طبقه اول بروی که خیلی از فست فود‌های زنجیره‌ای مثل مک دونالد و KFC در آن‌جا حضور دارند. در طبقه دوم رستوران‌هایی متنوع از سراسر جهان پیا خواهید کرد که در کنار مجموعه سینمایی قرار گرفته‌اند و در میانشان، گزینه‌های مختلفی را پیدا خواهید کرد.

اگر اهل کافه رفتن باشید، یکی از محبوب‌ترین کافه‌های دبی در این محل، Coffee Club است که در کنار انواع نوشیدنی‌های خوشمزه‌ی گرم و سرد، پاستا‌ها و غذاهای خوشمزه‌ی دیگری نیز در منو خود دارد. کافه‌های زنجیره‌ای مثل استارباکس یا دانکین را نیز در آن‌جا پیدا خواهید کرد اما نکته جالب توجه درباره سیتی سنتر دیرا، وجود کافه‌های ترکی و عربی در آن‌جاست. یکی دیگر از رستوران‌های معروف مجموعه سیتی سنتر دیرا، رستوران زنجیره‌ای کره‌ای بسیار معروف کیوچون است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به آن‌جا زده و مرغ‌های سخاری با سس مخصوص را امتحان کنید.

 

بهترین رستوران‌های ساحلی دبی در سال ۲۰۲۲

مجموعه سینمایی ووکس در سینی سنتر دیرا دبی

مجموعه سینمایی ووکس (VOX Cinemas) با ۲۰ سالن مدرن و جذاب، یکی از بهترین سینماهای دبی به حساب می‌آید. مجموعه‌ای که دارای سالن‌های خاص همچون سالن Vox Max، سالن پخش چهار بعدی، سالن طلایی و یا حتی سالن مخصوص کودکان که با کور بچه‌گانه و جالب خود، تنها انیمیشن‌های معروف دنیا در آن‌جا پخش می‌شود. در این مجموعه سینمایی، تمامی فیلم‌های روز دنیا با بهترین کیفیت و به زبان اصلی پخش می‌شود. سالن‌ها نیز اغلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب در دسترس خواهند بود و شما هم می‌توانید، بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید و هم این که در خود محل بلیط فیلم مورد نظر خود را بخرید و برای تماشا اقدام کنید. قیمت بلیط سینما برای سالن‌های معمولی حدود ۳۵ درهم است که این رقم برای سالن‌های VIP، گلد و ... بیشتر خواهد بود.

پارک بازی سرپوشیده مجیک پلنت دبی

پارک‌های بازی سرپوشیده در شهر گرمی مثل دبی، از اهمیت زیادی برخوردارند و مجیک پلنت نیز از بهترین‌ها در این زمینه به حساب می‌آید. این پارک بازی دو طبقه را به خود اختصاص داده و شامل بازی‌های بسیار متنوعی می‌شود. مجیک پلنت ۷ شعبه در دبی دارد که نسخه بزرگ‌تر آن را در "مرکز خرید امارات" پیدا خواهید کرد اما این مکان نیز از نظر تنوع بازی با آن‌جا یکی بوده و همه چیز برای چند ساعت تفریح و ثبت خاطراتی شاد مفرح است.

یکی از خوبی‌های این پارک این است که برای سنین مختلف، بازی‌های مناسب با سن خودشان را دارد. برای مثال، بیش از ۲۰ سواری کوچک برای کودکان وجود داشته، نوجوانان بازی‌های مخصوص خود را دارند و سواری‌های هیجان انگیزی هم هستن که برای جوانان و بزرگ‌ترها درست شده‌اند. از معروف‌ترین سواری‌های مجیک پلنت می‌توان به Crazy Caterpillar اشاره کرد. Convoy Double Deck هم بزرگ‌ترین سواری این مجموعه بوده و البته پیشنهاد می‌کنیم، همراه با بچه‌ها به بامپر بوت بروید و چیزی شبیه به ماشین برقی را در استخر تجربه کنید.

 

عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا

در این بین بازی‌های کامپیوتریف آرکید و ترکیبی نیز در مجیک پلنت گنجانده شده است. مجموعه ای زرگ از این بازی‌ها در پارک گنجانده شده که از سواری‌های واقعیت مجازی، تا بازی‌های متنوع آرکی، بازی‌های میزی و ... را شامل می‌شود. در میان بازی‌های کامپیوتری، بازی آرکید هیلو شهرت بالایی داشته و عموما برای انجام آن باید در صف بمانید. از دیگر بخش‌های پارک می‌توان به بازی‌های مهارتی و بازی‌های جایزه دار، سینمای کوچک ۴ بعدی برای پخش فیلم‌های و چیزهایی از این دست اشاره کرد.

اما از بخش‌های پارک برایتان بگوییم که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. اول این که مجیک پارک دارای یک پارک ترامپوین کوچک است و یک سالن بزرگ بولینگ به نام یالا در خود دارد. برای نوجوانانی که دیوار راست را بالا می‌روند هم دیواره‌های صخره‌نوردی مخصوص تهیه دیده شده است. این پارک هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب فعال بوده و شما برای هر بازی باید به صورت جداگانه هزینه کنید. البته یک سریکارت‌های مخصوص باید بگیری که در آن مقداری پول شارژ خواهید کرد و هزینه‌ی بازی‌ها را به این صورت پرداخت می‌کنید.

دیگر امکانات مرکز خرید سیتی سنتر دیرا دبی

سیتی سنتر دیرا تمامی امکاناتی که باید در چنین مجموعه‌ای باشد را برای شما فراهم کرده است. امکانتی مثل محل نگهداری بار، خود پرداز، نمازخانه، اینترنت رایگان بی‌سیم و خیلی چیزهای دیگر که باعث می‌شود، شما بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانید در آن‌‌جا به خرید بپرازید. این مجموعه همچنین دارای یک پارکینگ بسیار بزرگ است که ۴ هزار ماشین گنجایش دارد و تا سه ساعت حضور در آن‌جا، رایگان خواهد بود.

 

۱۱ ورزش متفاوت و جذاب در دبی

چطور به سیتی سنتر دیرا در دبی برویم

راحت‌ترین راه برای رفتن به این محل، سوار شدن به مترو دبی و حرکت در خط قرمز است. در این خط ایستگاهی با نام سیی سنتر دیرا قرار دارد که درست در نزدیکی این محل قرار گرفته و تنها چند متر با درب ورودی مرکز خرید فاصله دارد.

هتل‌های سیتی سنتر دیرا دبی

همان طور که گفتیم، در این ناحیه بسیاری از هتل‌های لوکس دبی قرار گرفته که شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • آلوفت دبی کریک (Aloft Dubai Creek)
  • پومن دبی کریک سیتی سنتر (Pullman Dubai Creek City Centre)
  • هتل ایبیس دبی سیتی سنتر دیرا (Ibis Dubai City Centre Deira)
  • نووتل دبی سیتی سنتر دیرا (Novotel Dubai City Centre Deira)
  • ایبیس دبی الریگا (Ibis Dubai Al Rigga)

تمامی این هتل‌ها در فاصله‌ی کم‌تر از یک کیلومتر از ایستگاه مترو قرار گرفته و اغلب هتل‌های ۵ ستاره دبی محسوب می‌شوند.

 

اقامت در هتل‌های ۴ ستاره دبی مارینا

منبع

۲۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران